Pagina 12 van 17

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: do 20 nov 2014, 00:44
door Hainje
Dat zegt hij toch niet?

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: do 20 nov 2014, 00:59
door Meltrain
Hij niet, maar doordat lijn 9 en 10 worden opgeheven, kan ik wel die conclusie trekken toch?

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: do 20 nov 2014, 01:05
door Hainje
Oh, interpretatiedingetje dus. :P

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 10 dec 2014, 00:10
door Meltrain
De nieuwe dienstregelingen staan inmiddels op de site van Arriva. De ingangsdatum is 4 januari.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 10 dec 2014, 01:02
door Somoht
Geen idee wat er met de chauffeurs van 9 en 10 gaat gebeuren btw.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 10 dec 2014, 11:34
door Pikobo
Pikobo schreef:Het lijkt me een goede zaak dat de lijnen 2 en 3 weer worden gekoppeld in De Landerijen. Wel ben ik bang dat het niet zo is dat ze de dienstregeling in de daluren (zondags, avonden) zodanig aanpassen dat of lijn 2 of lijn 3 die kant op rijdt maar dat om 00 beide lijnen vertrekken en om 30 niets. Dan heb je aan deze koppeling niets wat betreft extra verbindingen met het station/centrum. Wat wel goed is dat interwijk verbindingen als Boswijk-Waterwijk weer worden hersteld.
De nieuwe dienstregeling is nu zichtbaar en ik heb gekeken naar bovenstaand verhaal.
In de gemeenteraad heeft het College het herstel van de koppeling in De Landerijen beargumenteerd door te stellen dat De Landerijen dan meer reismogelijkheden zou krijgen van/naar het Station. Nu blijkt dat dit niet klopt!! Overdag met een halfuurdienst vertrekken beide lijnen tegelijkertijd van/naar het Station. Dat is goed te beargumenteren gezien de NS dienstregeling. Maar in de daluren (avond, zon en feestdagen) vertrekken beide lijnen ook tegelijkertijd. Landerijen heeft daarmee nog steeds een uurdienst in deze uren, precies hetzelfde als in de huidige dienstregeling.

Het vraagt om veel meer creativiteit om dit op te lossen. Ofwel bussen (leeg) laten rijden Kustwijk-Bataviastad of wel een andere lijnvoering (even aangeduid met lijnen 12/13):
12 Kustwijk-route lijn 2-Station_route lijn 2-Duinbeek-route lijn 3-Station-route lijn 2-Kustwijk (Station om xx.00 uur naar Duinbeek))
13 Bataviastad-route lijn 3-Station-route lijn 3-Duinbeek-route lijn 2-Station-route lijn 3-Bataviastad (Station om xx:30 uur naar Duinbeek)

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 10 dec 2014, 11:39
door Meltrain
Wat versta jij onder daluren? :?
Voor mij zijn dat namelijk de uren tussen de ochtend- en middagspits.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 10 dec 2014, 23:22
door OVwatcher
Meltrain schreef:Wat versta jij onder daluren? :?
Voor mij zijn dat namelijk de uren tussen de ochtend- en middagspits.
Daluren zijn eigenlijk alle uren buiten de spits.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: ma 19 jan 2015, 18:21
door Bartjk
De gx127 zag ik vandaag op lijn 7 rijden en ik zie al enige tijd een crossway op lijn 612 rijden.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: vr 12 aug 2016, 08:45
door Bartjk
Sinds een maand laten de bestemmingsfilms op de bussen richting het station nu "xx via station" zien

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: za 13 aug 2016, 17:25
door cassie127
Toen ik er in Juni was dacht ik het ook al te hebben gezien.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: vr 28 okt 2016, 17:36
door Bartjk
Ik zag zojuist een arriva 10m citea op lijn 5 rijden (al stond er lijn 612 op). Betrof busnummer 9151. https://ovzoeker.nl/voertuig/ARR:9151. Was wit met arriva logo er op. Ik gok een busje voor limburg/friesland

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: vr 28 okt 2016, 17:44
door Michael 1988
Of gewoon een proefbus. Er hebben wel vaker proefbussen bij Arriva in Lelystad gereden namelijk. De Irisbussen zijn in feite ook proefbussen, net zoals een Citea MLE die er een paar jaar geleden reed.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: vr 28 okt 2016, 17:46
door busfanNL
Ik neem wel aan dat dit een Limburg bus is want in Friesland hebben ze geen 10m besteld. De bussen voor Limburg zijn 9xxx.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: vr 28 okt 2016, 17:47
door Bartjk
Heb inmiddels begrepen dat hij rondrijdt omdat de irisbussen een softwareupdate krijgen. Was overigens geen bus van vdl zelf want daar zit geen albatros ingebouwd ;-)

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: vr 28 okt 2016, 17:49
door busfanNL
Nee maar wat ik al zeg, het is een Limburg citea. Was het een elektrische of een diesel?

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: vr 28 okt 2016, 22:25
door busentrein
Het gaat om een diesel ;)

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: vr 28 okt 2016, 22:25
door OmniLezer
Ik gok ook een diesel Citea omdat er geen laadpalen zijn voor de pantografen op de elektrobussen. Dat denk ik omdat Lelystad geen laadpalen en elektro bussen heeft.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: za 29 okt 2016, 15:49
door busfanNL
Maar het is er dus een voor Limburg? Ook al de juiste huisstijl?

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: za 29 okt 2016, 19:37
door Bartjk
Nee wit met zwart arriva logo

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: zo 06 nov 2016, 21:17
door passenger
Heb de citea ook al 2x zien rijden. Oogt vele malen mooier dan de crossway. Betere indeling voor de passagiers wat betreft de stoelen en geen vele opstapjes en hinderlijke randjes om over te struikelen. Achterin zit je ook niet zo hoog als bij de crossway. En niet te vergeten, een stuk stiller. Wat mij betreft mogen ze alle 14/15 crossway's vervangen, maar dat zal vast niet gebeuren. Rijden hier nog maar kort.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 07:26
door Chrysa
Wat is er mis met die iveco's? Ik vind die normaal altijd prettiger dan citea's, maar ik weet niet of die in Lelystad hetzelfde zijn als die waar Connexxion mee rijdt.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 21:57
door passenger
Wat ik er mis aan vind heb ik omschreven. Maar ook wat betreft het uiterlijk vind ik de citea mooier, is een kwestie van smaak. Wist niet dat connexxion er ook mee rijdt. Waar precies?

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 21:58
door passenger
Vandaag stond de Citea op busstation Lelystad, als lijn 2/Duinbeek. Vraag me dus of het wel een proefexemplaar is?

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: ma 07 nov 2016, 22:02
door Chrysa
passenger schreef:Wat ik er mis aan vind heb ik omschreven. Maar ook wat betreft het uiterlijk vind ik de citea mooier, is een kwestie van smaak. Wist niet dat connexxion er ook mee rijdt. Waar precies?
Flevoland en Zeeland heb ik er ingezeten, volgens mij was dat het wel.
Bij Connexxion vond ik een non-stop rit van ruim 3 uur goed uit te houden, dus dat waren prima stoelen, maar verder weet ik het niet.