Pagina 16 van 17

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 13 mei 2020, 22:15
door Abus
De minister heeft 1 november 2021 als openingsdatum genoemd.
https://www.lelystadairport.nl/actueel/ ... ember-2021

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 13 mei 2020, 22:20
door Abus
CamilleKreemers schreef:Ik zou de snelbus naar Lelystad Airport in de reguliere IJssel-Vecht stoppen. Dat is dan veel effici"enter uit te voeren doordat je met meer lijnen werkt dan.
Dat wilde de provincie Flevoland niet. De snelbus naar de Airport is apart aanbesteed, omdat eerst het idee was dat die bus al veel eerder zou moeten gaan rijden dan de ingangsdatum van IJssel-Vecht in Lelystad. En nu is dat niet meer haalbaar, omdat beide concessies al gegund zijn. Maar het zou wel veel beter geweest zijn.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 13 mei 2020, 22:24
door Suus
Abus schreef:De minister heeft 1 november 2021 als openingsdatum genoemd.
https://www.lelystadairport.nl/actueel/ ... ember-2021
Het gaat veel veel veel verder in de toekomst worden, wat op 1 maart is gezegd is sinds 15 maart niet meer relevant.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 13 mei 2020, 22:27
door BrengMe
Maar het bericht van Abus is van 31 maart, niet van 1 maart. Dus die datum zou nog best eens kunnen kloppen.

Is het niet handiger om dit te bespreken in het topic voor de Concessie Airport Shuttle Lelystad?

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: za 06 jun 2020, 11:00
door Abus
De plannen voor het stationsgebied in Lelystad zijn weer een stapje verder.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... t-haalbaar

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: vr 09 okt 2020, 12:59
door Etienne
Ambassador 8370 is weer terug naar Limburg en daarvoor in de plaats zijn de 8230 en 8236 vanuit Leiden overgeplaatst naar Lelystad; alleen laatstgenoemde rijdt momenteel op dienst, samen met de 8231.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: zo 17 jan 2021, 13:16
door Bartjk
Vrijdag viel mij in de 6454 op dat er nieuwe kaartlezers zijn geïnstalleerd. Hetzelfde type als keolis in IJssel-Vecht heeft. In tegenstelling tot die cico's functioneerden deze prima. Wel iets trager dan de Kapsch lezers die er eerst in zaten. Geen idee of het een proef is of dat alle bussen weer nieuwe lezers krijgen. Vandaag had de 6452 iniedergeval de oude lezers nog.

Afbeelding

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: ma 18 jan 2021, 13:39
door Michael
Het is de bedoeling dat het Albatros systeem bij Arriva vervangen gaat worden voor een ander systeem. Ik weet niet in welk stadium dat zit en of de kaartlezers dan ook vervangen gaan worden. En aangezien Arriva Lelystad wel vaker als proeftuin gebruikt word zou het me niets verbazen dat je een testbus hebt getroffen.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: ma 18 jan 2021, 15:18
door bartjemestrom
Dat vervangende systeem moet eerst nog proef gaan draaien op Schiphol. Dus dat duurt nog wel even

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 09 feb 2021, 14:53
door Bartjk
Arriva rijdt vandaag vanwege het winterweer niet volgens dienstregeling maar rijdt een pendeldienst. Er wordt zo veel mogelijk geprobeerd om een halfuursdienst te rijden. Er is vandaag ook een nieuwe bus uitgereden voor Lelystad. De 8664 is uit Friesland te gast. Ik heb geen idee of het de bedoeling is dat deze hier langer rijdt of niet. We gaan het weer zien denk ik :D

Afbeelding

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 09 feb 2021, 15:30
door Roeland
Misschien om de Lelystadse reizigers alvast wat Elfstedentochtgevoel te geven bij deze winterse temperaturen?

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: za 31 jul 2021, 09:58
door omaylie
Misschien is het ergens anders al gemeld, maar Arriva blijft definitief tot december 2023 rijden in Lelystad: https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/2 ... r-geregeld

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: vr 28 jan 2022, 21:51
door MetroRET
Busomlopen van deze concessie:
https://metroret.ovposities.nl/omlopen/ ... _2022.html > LLS

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 22 feb 2022, 10:28
door Milco
Op de website van Arriva lees ik dat er een nieuwe dienstregeling is ingegaan op zondag 20 februari, waarbij bij enkele lijnen de tijden zijn verschoven en lijn 13 zelfs op andere tijdstippen gaat rijden. Nu moet ik dit nog verwerken op de wiki, want ik kan werkelijk nergens een gewijzigde dienstregeling vinden: niet op 9292, niet in de ovinfo-app en zelfs niet op de website van Arriva. :s

Is er wel daadwerkelijk een nieuwe dienstregeling ingegaan?

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: za 30 apr 2022, 08:18
door Milco
De Iveco’s van Arriva Lelystad lijken nu volledig uit dienst te zijn en zijn vervangen door de ed-Friese Ambassadors van 10,6 meter. Daarnaast rijdt ook de Achterhoekse 8449 (tijdelijk?) in Lelystad.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: ma 02 mei 2022, 22:29
door TheAgedGamerYt
Waarom zijn de Irisbussen eigenlijk uit dienst? Ze werken gewoon nog perfect!

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 03 mei 2022, 04:54
door DrechtBlub
Laten we niet vergeten dat de irisbusjes voor een OV bus in Nederland inmiddels al aardig bejaard zijn: Die zijn immers in 2007-2008 geleverd en dus nu al 14-15 jaar oud. Ik weet niet precies hoe oud de concessie-eisen voor Lelystad toe staan, maar het komt niet zo veel voor dat concessies dieselbussen met een leeftijd van hoger dan 12-14 jaar toestaan op normale (niet-schoolbus) lijndienst in Nederland.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 03 mei 2022, 06:21
door CamilleKreemers
Ik voel me oud als ik lees dat 15 jaar al oud is... Dat kind vandaag ook al "Meneer, kunt u me helpen?". Beleefd, maar man, was ik nog maar 20.

Hoe oud zijn de nieuwe busjes dan?

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 03 mei 2022, 06:41
door ArrivaBas
DrechtBlub schreef: di 03 mei 2022, 04:54 Laten we niet vergeten dat de irisbusjes voor een OV bus in Nederland inmiddels al aardig bejaard zijn: Die zijn immers in 2007-2008 geleverd en dus nu al 14-15 jaar oud. Ik weet niet precies hoe oud de concessie-eisen voor Lelystad toe staan, maar het komt niet zo veel voor dat concessies dieselbussen met een leeftijd van hoger dan 12-14 jaar toestaan op normale (niet-schoolbus) lijndienst in Nederland.
De resterende Irisbusjes uit DAV zijn inmiddels inderdaad 15 jaar oud, Maar daar reed er hier in Lelystad maar één van (6034). De 14 Crossway's, die hier reden en recent ook uit dienst gingen, zijn 11-12 jaar oud.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 03 mei 2022, 07:43
door omaylie
Die Crossways die je bedoelt zijn (volgens de RDW) van bouwjaar 2012 en dus nog net geen 10 jaar oud.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 03 mei 2022, 21:45
door Lijn 45
En om het overzicht compleet te maken: de Ambassadors die er nu rijden zijn van 2013.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 03 mei 2022, 23:22
door Selivio
En wie zich afvraagt waar de Crossways gebleven zijn, er staan er een flink aantal bij de Iveco garage van Zwolle zag ik vandaag vanaf de A28.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 04 mei 2022, 09:30
door Statler Rail
Wat is hier de reden van? Waren ze geleased of had Arriva voor deze concessie een overeenkomst met IVECO dat de bussen na x jaar weer voor een bepaalde restwaarde terugverkocht konden worden? En dat door de noodconcessie Arriva nu langer moet doorrijden en daarom tot aan de concessiewisseling materieel van elders nodig heeft?

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 04 mei 2022, 10:02
door Milco
Technisch schijnen de Iveco’s op te zijn en aangezien er vervangend materieel beschikbaar was is hiervoor gekozen.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 04 mei 2022, 11:50
door Meltrain
Ik kan me echt niet voorstellen dat bussen na tien jaar al aan het einde van hun technische levensduur zijn, dus ik vermoed dat het de economische levensduur is.