Pagina 17 van 17

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 04 mei 2022, 12:13
door Statler Rail
Ja, daarom vroeg ik mij af of er iets anders aan de hand is. Ik weet dat het bij de Mercedes-bussen (Evobus) in het verleden gebeurde dat je bij aanschaf dan een garantie kreeg dat je ze na 10 jaar voor een bepaalde prijs kon terugverkopen aan de leverancier. Dat is voor een vervoerder natuurlijk aantrekkelijk, want dan heb je gegarandeerde restwaarde dus weet je precies hoeveel je op de bussen moet afschrijven. Alleen is het dan vervelend als je ineens twee jaar langer moet doorrijden terwijl je je bussen aan de leverancier wil terugverkopen.

"Technisch op" kan ik mij ook niet voorstellen - hoewel je natuurlijk geen groot onderhoud of vervangingen van onderdelen meer gaat doen als je al weet dat je die bussen binnenkort toch moet afstoten.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 04 mei 2022, 17:31
door bartjemestrom
Die Iveco's zijn intussen ook al een aantal keren voorzien van nieuwe motors. En de onderhoudspartij was gestopt waardoor men niet meer in de buurt kon onderhouden

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 04 mei 2022, 20:19
door Milco
Het is helaas een feit dat spullen uit Italië - bussen, auto’s, brommers, motoren en zelfs wasmachines - relatief kort meegaan of al snel een revisie nodig hebben….

Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 04 mei 2022, 20:25
door Suus
Dit is echt een generalisatie van jewelste en ook gewoon onzin.

Edit: even rondgekeken op diverse talen van Wikipedia: de Crossway’s werden en worden gebouwd in Frankrijk en Tsjechië.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: wo 04 mei 2022, 20:31
door ArrivaBas
De Crossway's die in Lelystad reden zijn nog geleverd als Irisbus, wat toch echt een Frans merk is. :Y

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: do 05 mei 2022, 10:37
door WDK6761G1
Ik weet niet of de 5,9-liter FPT-motor van de Crossway een hoog rendement heeft, maar Ambassador's besparen wel op brandstof. Misschien is de reden simpel: hoge brandstofkosten en minder reserveonderdelen voor de Crossway's.

I don't know if the Crossway's 5.9-litre FPT engine has high efficiency, but Ambassador's do save fuel. Maybe the reason is simple: high fuel cost and less spare parts for the Crossway's.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: do 05 mei 2022, 23:15
door Durashift
Milco schreef: wo 04 mei 2022, 20:19 Het is helaas een feit dat spullen uit Italië - bussen, auto’s, brommers, motoren en zelfs wasmachines - relatief kort meegaan of al snel een revisie nodig hebben….
Mwah, er kan een slechte serie / model tussen zitten.. maar niet alles is verderfelijk.
Iveco / FiatPowerTrain kán best goede, betrouwbare, motoren en aanverwante componenten bouwen. De bestelbussen blijven maar rijden.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: ma 13 jun 2022, 21:41
door PHS
Arriva schrapt ook busritten door personeelstekort
Openbaarvervoerbedrijf Arriva laat vanwege personeelstekorten ook in Lelystad minder bussen rijden. Vanaf volgende week geldt er doordeweeks een zaterdagdienstregeling. Sommige lijnen rijden daardoor nog één keer per uur in de provinciehoofdstad. Op zaterdag rijden bijna alle bussen straks nog een keer per uur in plaats van twee keer.

Re: Arriva Lelystad topic

Geplaatst: di 22 nov 2022, 00:30
door omaylie
De wijzigingen in Lelystad vanaf 11 december 2022: https://www.arriva.nl/a/dienstregeling-14/flevoland.htm

Alle resterende frequentieverlagingen zijn weer teruggedraaid (i.e. lijnen 5 en 8 gaan op zaterdag weer 2x/uur rijden in plaats van 1x/uur). Ook begint lijn 13 een uur eerder te rijden. Allemaal vanwege de verruimde openingstijden van Batavia Stad.