Pagina 1 van 1
Negatief saldo OV
Geplaatst: do 02 feb 2012, 17:14
door Tinsuz
Hallo iedereen,
Ik heb hier eerder een topic geopend over wat voor een soort abonnement ik moest nemen.
Ik heb nu momenteel een maandabonnement op een traject, nu is het zo dat er vandaag geld eraf is geschreven terwijl ik hier een maandabonnement op heb. Hoe kan dit?
Toen ik terug wou met de bus stond er dat ik onvoldoende saldo had, gelukkig was de buschauffeur zo vriendelijk om me toch binnen te laten. Maar ik heb speciaal een maand abonnement gekocht hiervoor en nu word er geld afgehaald terwijl ik drie dagen daarvoor er geen last van had.
Kan iemand mij aub vertellen waar het probleem ligt want zo gaat het me wel klauwen met geld kopen.
Het kan toch niet zo zijn dat het maandabonnement alleen op ma-di-wo geld?
Alvast hartelijk bedankt!
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: do 02 feb 2012, 17:22
door MdJ
Waar heb je gereisd?
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: do 02 feb 2012, 18:05
door Tinsuz
Naar centraal station Nijmegen.
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: do 02 feb 2012, 18:24
door Reiziger Delft
Met welke lijn van welke maatschappij? Bij Breng kan je inchecken en betaal je niet als je een abonnement hebt. Bij Arriva zijn abonnementen op een OV-Chipkaart niet geldig en wordt er saldo afgeschreven als je toch incheckt. Als je met Arriva reist moet je dus met een zichtabonnement reizen.
Hoe het bij Veolia zit weet ik even niet.
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: do 02 feb 2012, 18:38
door BR628
Werk je met een centrumzone voor je abbo? Het kan zijn dat je de verkeerde centrumzone gebruikt waardoor je een deel van je reis buiten de geldigheid van je abbo reist en dan dus op saldo reist.
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: do 02 feb 2012, 18:58
door Daniel
Gezien het eerdere topic reist Tinsuz tussen Nijmegen en Kleve. In dat geval: toevallig ingecheckt in een NIAG-bus? In die bussen gaat het herkennen van verchipte sterabonnementen mis en kan je reizen op de zichtcoupon die je als het goed is bij je abonnement gekregen hebt.
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: do 02 feb 2012, 19:09
door fogeltje
Daniel schreef:Gezien het eerdere topic reist Tinsuz tussen Nijmegen en Kleve. In dat geval: toevallig ingecheckt in een NIAG-bus? In die bussen gaat het herkennen van verchipte sterabonnementen mis en kan je reizen op de zichtcoupon die je als het goed is bij je abonnement gekregen hebt.
Wat wel vreemd is, is dat hij zegt dat het de eerste drie dagen WEL goed ging, en alleen NIAG rijdt helemaal naar Kleve. Of reist hij vanaf Kranenburg? Dan kan het zijn dat hij eerst drie keer Novio heeft gehad.
Post even wat meer info graag. Onder andere voor welke zones je abo geldt en met welke vervoerders je ma t/m wo en vandaag gereisd bent inclusief instap en uitstaphaltes.
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: do 02 feb 2012, 19:18
door Daniel
De aanvullende info staat
hier al

En daar staat ook de oorzaak van het probleem dat nu opgetreden is trouwens...
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: do 02 feb 2012, 21:17
door Tinsuz
Sorry dat ik zo laat reageer ik had de afgelopen uren geen computer tot me beschikking.
@ Reziger Delft
Ik reis met Breng of Veolia niet met Arriva.
Weet iemand hoe het dan met Veolia zit ?
@ BR628
Ik reis met de juiste centrumzone voor zover ik het weet maar het is de eerste drie dagen wel goed gegaan en nu niet.
het gaat hier om het stuk naar Nijmegen toe niet richting Kranenburg
@Daniel
Het gaat om het stuk naar Nijmegen, daar gaat het fout.
@ Fogeltje
Ik weet niet precies welke zones ik rij want ik heb aan het locet bij Breng gevraagd voor een maandabonnement ik heb daarbij mijn eind/begin locatie gegeven en heb zodoende een abonnement gekregen.
Ik heb tot nu toe gerezen met Veolia,Breng en Niag.
@ Daniel
Wat is het probleem dan?
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: do 02 feb 2012, 21:19
door Suus
Ik denk dat er een fout in de computer zat van Breng (= Connexxion).
Je kan met behulp van
dit formulier je geld terugvragen.
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: do 02 feb 2012, 21:25
door Tinsuz
Denk je dat het enigste is wat er kan zijn?
Ik ga er nog even achterna, bedankt voor dat formulier maar ik ga hier geen gebruik van maken omdat het om enkele euro's gaat.
Ik wil alleen dat het niet dagelijks gaat gebeuren eenmalig is nog oke.
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: do 02 feb 2012, 21:25
door Tinsuz
Zo'n formulier heb ik overigens al
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: vr 03 feb 2012, 12:52
door Michael
Bij Veolia word je abonnement ook niet herkent door de kaartlezers voor zover ik weet
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: vr 03 feb 2012, 13:02
door Reiziger Delft
Michael schreef:Bij Veolia word je abonnement ook niet herkent door de kaartlezers voor zover ik weet
Hier in Haaglanden wel.
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: vr 03 feb 2012, 13:30
door fogeltje
Fouten kunnen altijd optreden. Bij mij werd laatst op lijn 99 op zaterdagmiddag in een Breng bus geen dalurenoost berekend terwijl de lezer dit product wel herkende.
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: vr 03 feb 2012, 19:13
door Tinsuz
Het probleem is ondertussen opgelost ik moet een zichtkaart laten zien in lijn 83 en niet in/uit checken.
Bedankt voor jullie hulp!
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: vr 03 feb 2012, 22:33
door fogeltje
Tinsuz schreef:Het probleem is ondertussen opgelost ik moet een zichtkaart laten zien in lijn 83 en niet in/uit checken.
Bedankt voor jullie hulp!
Maar dus alleen bij een Vee-olia bus op lijn 83! Komt er een Brenger, dan moet je juist weer inchecken.
Re: Negatief saldo OV
Geplaatst: zo 05 feb 2012, 12:11
door Freek
als er een brenger kom voor de 83 heb je de keuze, inchecken is dan niet verplicht, mag en kan wel.