NS Voordeeluren niet altijd bij Syntus toegepast.
Geplaatst: zo 09 sep 2012, 13:07
Als je een Dalkorting Oost-Nederland (20%) en een NS Voordeelurenkaart (40%) hebt gaat het in de volgende situatie mis:
Je reist met de bus naar een Syntusstation. Je krijgt dan 20% korting van de Dalkortingenkaart. Als je dan op de Syntustrein stapt wordt weer 20% korting berekend in plaats van de 40% van de Voordeelurenkaart. Je krijgt het geld van Syntus terug; dit is hun uitleg:
Geachte heer ..., Wij hebben uw reactie in goede orde ontvangen, waarin u aangeeft dat uw korting niet is berekend terwijl dit kortingsproduct wel op uw OV-chipkaart staat. Op de treinen van Syntus zijn een aantal landelijke en regionale OV-chipkaartproducten actief die de NS niet kent zoals Dalkorting Oost en Altijd Korting. Het is dan ook heel goed mogelijk dat u meerdere producten op uw OV-chipkaart heeft staan. Bij aanvang van uw reis wordt allereerst gekeken naar de geldigheid van het product. Reist u bijvoorbeeld in de spits dan zal nooit het Voordeelurenabonnement aangesproken worden. Zijn er meerdere producten geschikt om mee te reizen dan kiest het OV-chipkaartsysteem het product dat het hoogste op de prioriteitenlijst staat. Deze lijst en meer uitgebreide informatie is te vinden op: http://www.syntus.nl/ov-chipkaart/reize ... weten.aspx Als u binnen 35 minuten overstapt van de bus op de regionale trein (Arriva, Syntus of Veolia), checkt u niet vanzelfsprekend in met een ‘trein’-product. Het volgende gebeurt namelijk (voorbeeld met een Voordeelurenabonnement op uw OV-chipkaart): In de bus start u met reizen ‘op saldo’ omdat een Voordeelurenabonnement niet geldig is in de bus. Wanneer u dan binnen 35 minuten overstapt en incheckt voor de vervolgreis per trein van bijvoorbeeld Syntus dan reist u automatisch verder ‘op saldo’. U betaalt dan niet opnieuw het basistarief van € 0,83. U verwacht echter verder te reizen met uw Voordeelurenabonnement. Dit gebeurt niet omdat het OV-chipkaartsysteem deze overstap ziet als één en dezelfde reis en de eerst aangesproken ‘betaalwijze’ handhaaft. U ontvangt dus niet de korting waar u met het Voordeelurenabonnement recht op heeft. Dit is het geval voor de producten Voordeelurenabonnement, Altijd Voordeel, Weekend Vrij, Dal Voordeel en Dal Vrij. Dit is een tijdelijke situatie. Het spijt ons zeer, dat u daarom telkens een reactie moet indienen om tóch de rechtmatige korting met u te kunnen verrekenen. Om te bekijken of er inderdaad is ingecheckt bij Syntus en u recht hebt op de korting die u nu claimt, hebben wij met uw toestemming de reis- en transactiegegevens van uw OV-chipkaart ingezien. Hieruit blijkt dat u recht hebt op deze korting, die het OV-chipkaartsysteem helaas nog niet automatisch berekent/doorrekent. Ten aanzien van deze reis krijgt u daarom € X,XX restitutie, zodat de korting alsnog met u verrekend is. Helaas is het voor ons technisch niet mogelijk bedragen te storten op de OV-chipkaart. Daarom maken wij genoemd bedrag over op het opgegeven rekeningnummer. Hiervoor hanteren wij een verwerkingstijd van ongeveer drie weken. Wij vertrouwen u hiermee van dienst te zijn geweest en u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet Syntus Klantenservice
Je reist met de bus naar een Syntusstation. Je krijgt dan 20% korting van de Dalkortingenkaart. Als je dan op de Syntustrein stapt wordt weer 20% korting berekend in plaats van de 40% van de Voordeelurenkaart. Je krijgt het geld van Syntus terug; dit is hun uitleg:
Geachte heer ..., Wij hebben uw reactie in goede orde ontvangen, waarin u aangeeft dat uw korting niet is berekend terwijl dit kortingsproduct wel op uw OV-chipkaart staat. Op de treinen van Syntus zijn een aantal landelijke en regionale OV-chipkaartproducten actief die de NS niet kent zoals Dalkorting Oost en Altijd Korting. Het is dan ook heel goed mogelijk dat u meerdere producten op uw OV-chipkaart heeft staan. Bij aanvang van uw reis wordt allereerst gekeken naar de geldigheid van het product. Reist u bijvoorbeeld in de spits dan zal nooit het Voordeelurenabonnement aangesproken worden. Zijn er meerdere producten geschikt om mee te reizen dan kiest het OV-chipkaartsysteem het product dat het hoogste op de prioriteitenlijst staat. Deze lijst en meer uitgebreide informatie is te vinden op: http://www.syntus.nl/ov-chipkaart/reize ... weten.aspx Als u binnen 35 minuten overstapt van de bus op de regionale trein (Arriva, Syntus of Veolia), checkt u niet vanzelfsprekend in met een ‘trein’-product. Het volgende gebeurt namelijk (voorbeeld met een Voordeelurenabonnement op uw OV-chipkaart): In de bus start u met reizen ‘op saldo’ omdat een Voordeelurenabonnement niet geldig is in de bus. Wanneer u dan binnen 35 minuten overstapt en incheckt voor de vervolgreis per trein van bijvoorbeeld Syntus dan reist u automatisch verder ‘op saldo’. U betaalt dan niet opnieuw het basistarief van € 0,83. U verwacht echter verder te reizen met uw Voordeelurenabonnement. Dit gebeurt niet omdat het OV-chipkaartsysteem deze overstap ziet als één en dezelfde reis en de eerst aangesproken ‘betaalwijze’ handhaaft. U ontvangt dus niet de korting waar u met het Voordeelurenabonnement recht op heeft. Dit is het geval voor de producten Voordeelurenabonnement, Altijd Voordeel, Weekend Vrij, Dal Voordeel en Dal Vrij. Dit is een tijdelijke situatie. Het spijt ons zeer, dat u daarom telkens een reactie moet indienen om tóch de rechtmatige korting met u te kunnen verrekenen. Om te bekijken of er inderdaad is ingecheckt bij Syntus en u recht hebt op de korting die u nu claimt, hebben wij met uw toestemming de reis- en transactiegegevens van uw OV-chipkaart ingezien. Hieruit blijkt dat u recht hebt op deze korting, die het OV-chipkaartsysteem helaas nog niet automatisch berekent/doorrekent. Ten aanzien van deze reis krijgt u daarom € X,XX restitutie, zodat de korting alsnog met u verrekend is. Helaas is het voor ons technisch niet mogelijk bedragen te storten op de OV-chipkaart. Daarom maken wij genoemd bedrag over op het opgegeven rekeningnummer. Hiervoor hanteren wij een verwerkingstijd van ongeveer drie weken. Wij vertrouwen u hiermee van dienst te zijn geweest en u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet Syntus Klantenservice