Pagina 5 van 6

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: za 28 sep 2013, 13:34
door cassie127
MdJ schreef:
cassie127 schreef:
MdJ schreef:In de s7900 rijden in totaal 6 composities, waarvan op het hoogtepunt van de ochtendspits 2 treinen met 3*DM90 rijden, de rest van 2*DM90. Na de spits rijdt men alle setjes met 2*DM90. Misschien net 1 of 2 slagen met 1*DM90.
Waar is de 3401 gebleven??? Die reed vroeger ook tussen zwolle Enschede
In 2006 is dit treinstel toegevoegd aan het vaste park voor de diensten van RegioNS op het traject Apeldoorn-Zutphen. In 2012, nadat Arriva het traject Apeldoorn-Zutphen heeft overgenomen, enkele dagen op Zutphen Goederen gestaan, vervolgens naar Hengelo en werd op 6 mei 2013 naar de wagenloods in Amersfoort gesleept. Op 28 juni is het treinstel naar Haarlem gegaan om onderdelen af te staan voor treinstellen 3428, 3440, 3444 of 3445.
heb wel eens in de 3401 gezeten zonder bestickering van Zutphen ----- Apeldoorn, die reed toen dienst op Zwolle - Enschede
Verder buiten dit om reis ik heel vaak met bus 166 naar Zwolle en vande week reed er voor lijn 664 Lemelerveld - Zwolle de TCR go ahead eagels Bus *bus*

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: za 26 okt 2013, 00:09
door cassie127
De ns dm 90 / buffel 3433 en 3434 reden toch eerst bij syntus???

Volgens mij heb ik ze van de week zien rijden helemaal van de buiten kant gerenofeerd
Op het traject zwolle - enschede

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: za 26 okt 2013, 10:04
door MdJ
3434 zou nog niet moeten kunnen, maar de 3433,.3440 en 3445 zijn glimmend in dienst. De 3444 is al naar Hengelo en zou de volgende zijn die in dienst komt.

3433 is een tijdje een plukstek geweest en is in het laatste jaar niet bij Syntus in dienst geweest. De 3434 was dat wel.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: di 26 nov 2013, 20:04
door Meltrain
Op 1 december gaan er al treinen van Arriva rijden tussen Almelo en Mariënberg.
Uiteraard heeft Arriva er weer een fotowedstrijd aan gekoppeld. :wink:

Tijden en meer info: Arriva.nl

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: di 26 nov 2013, 23:25
door Ardan
Ik zie op dit moment toevallig in Zutphen een blauwe Lint staan :D

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 27 nov 2013, 00:10
door Z2N
Die op het onderhoudsterrein? Daar staat al een aantal dagen een Arriva-Lintje..

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 27 nov 2013, 07:41
door Freek
Maak er maar een aantal maanden van.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 27 nov 2013, 16:46
door Ardan
Oh :D Nja zo vaak kom ik daar niet meer :D

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: za 30 nov 2013, 10:29
door julsteren
Ja! Ik zal eens met die fotowedstrijd meedoen, maar dat is dan mooi want dan ga ik ook nog even met het treinstel mee.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: zo 01 dec 2013, 09:47
door dennistd
De ritten zijn niet toegankelijk voor reizigers: https://twitter.com/Arriva_NL/status/405974564657958912

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: zo 01 dec 2013, 10:27
door julsteren
Hmm, en hoe moeten de reguliere reizigers zich dan verplaatsen?

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: zo 01 dec 2013, 10:52
door reisthijs
Met de reguliere trein van Syntus.

Vandaag is dus een bijzondere dag met Linten van twee vervoerders op dezelfde lijn.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: zo 01 dec 2013, 11:59
door Meltrain
Dus als ik het goed begrijp, rijdt Arriva al vanaf 8 december tussen Almelo en Mariënberg, maar gaat de nieuwe dienstregeling pas 15 december in? :?

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: zo 01 dec 2013, 12:45
door Dre
Ja, gevolg van de Regio Twente, die zich een week verrekend heeft in de ingangsdatum van de nieuwe dienstregeling. De Regio las "de tweede zondag in december" i.p.v. het Europees afgesproken "de tweede zondag ná de tweede zaterdag in december".

Daardoor loopt de concessie Twente, waar de treindienst Almelo-Mariënberg sinds 1 juni 2007 onderdeel van is, een week te vroeg af. Doorrijden t/m 14 december a.s. zou dus niet mogen. Arriva past in de rest van het land de dienstregeling per 15 december aan. Wellicht heeft men er daarom voor gekozen om niet meteen vanaf 8 december volgens de eigen (nieuwe) dienstregeling te rijden, maar de oude Connexxion-dienstregeling aan te houden.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: zo 01 dec 2013, 13:39
door marlies
Wat een prachtblunder weer :)

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: zo 01 dec 2013, 15:42
door julsteren
https://www.youtube.com/watch?v=vB6cyNp0fmA

Tsja,
Die dingen zagen er verder prima uit.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: zo 01 dec 2013, 15:46
door marlies
Jammer dat ze niet even mooiere displays in de neuzen hebben gehangen bij de revisie. Deze matrixborden ogen erg gedateerd.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: zo 01 dec 2013, 20:19
door busburger
Dre schreef:Ja, gevolg van de Regio Twente, die zich een week verrekend heeft in de ingangsdatum van de nieuwe dienstregeling. De Regio las "de tweede zondag in december" i.p.v. het Europees afgesproken "de tweede zondag ná de tweede zaterdag in december".

Daardoor loopt de concessie Twente, waar de treindienst Almelo-Mariënberg sinds 1 juni 2007 onderdeel van is, een week te vroeg af. Doorrijden t/m 14 december a.s. zou dus niet mogen. Arriva past in de rest van het land de dienstregeling per 15 december aan. Wellicht heeft men er daarom voor gekozen om niet meteen vanaf 8 december volgens de eigen (nieuwe) dienstregeling te rijden, maar de oude Connexxion-dienstregeling aan te houden.
Je bedoelt waarschijnlijk dat de afspraak luidt: "de eerste zondag ná de tweede zaterdag in december".

Ik begrijp overigens niets van deze datumkeuze. Tot en met 2001 gold een ingangsdatum eind mei/begin juni. Ik las ergens dat ARRIVA-directeur Frank van Setten (voorheen Syntus en VEOLIA) onlangs op het Europese niveau een aantal goede argumenten heeft gegeven om naar zo'n datum terug te keren. Onder andere het van de zijde van zowel klant als exploitant kunnen wennen aan de nieuwe dienstregeling in een betrekkelijk rustige periode met lang daglicht. Helemaal mee eens! http://www.ovinnederland.nl/posting.php ... 5&p=278642#

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 12:00
door Nitein-Repart
Ik kom nu niet zo snel meer in Zutphen of Hengelo (of een tussenliggende plaats), maar rijden er nu alleen nog rode linten op Zutphen-Oldenzaal, of rijdt er nog een geeltje ertussen. En werkt de wifi en de LCD-schermen?

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 12:13
door dennistd
Er rijdt nog zeker 1 gele (de 38). Voor de rest een aantal nieuw-rode en beide oud-rode. Als het goed is staan de stellen 35 en 37 terzijde, en rijden straks de 36 en 38-45.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 12:45
door Meltrain
En de 33 en 34 rijden tussen Aml en Mrb.
De 36 was toch in dienst gesteld met het oude interieur? Is dat inmiddels al vervangen?

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: do 12 dec 2013, 01:26
door Joshua
Ik lees hier dingen over afgekeurde buffels. Ik ben in rouw. RIP Buffels. Ik zal jullie goede tijd op de Maaslijn nooit vergeten.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: do 12 dec 2013, 14:00
door julsteren
Wifi werkte vandaag prima, ik dacht in treinstel 43, de reisinfo niet, maar het reisinfoscherm gaf de foutmelding wel in Twents-rood. De terugweg had ik de 44, dat is nog zo'n Almelo-Mariënberg-geval.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 09:32
door Dre
Meltrain schreef:De 36 was toch in dienst gesteld met het oude interieur? Is dat inmiddels al vervangen?
De treinstellen 36 én 43 zijn in dienst gesteld met het oude interieur. De 36 is als eerste, ruim een maand geleden, voorzien van het nieuwe interieur. Van de week heb ik in de 43 gezeten, die heeft inmiddels ook een nieuw interieur. Het was nog te ruiken dat het interieur nieuw was.

Het wifi werkt nu sinds woensdag redelijk. Vooral in de spits (als er meerdere gebruikers zijn) is het retetraag. Informatieschermen werken bijna nog niet. Afgelopen woensdag werkte het scherm in treinstel 36 wel en toonde waarempel ook nog de juiste informatie.

Re: Revisie LINTen

Geplaatst: ma 06 jan 2014, 18:18
door Frans F
busburger schreef: Ik begrijp overigens niets van deze datumkeuze. Tot en met 2001 gold een ingangsdatum eind mei/begin juni. Ik las ergens dat ARRIVA-directeur Frank van Setten (voorheen Syntus en VEOLIA) onlangs op het Europese niveau een aantal goede argumenten heeft gegeven om naar zo'n datum terug te keren.
Er is een simpele reden voor: de budgetten voor OV worden bijna overal per kalenderjaar vastgesteld. Omdat je niet wilt wisselen tijdens de feestdagen zelf is half december of begin januari daarom de meest logische keuze.