Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

Nou, het wordt vooral veilig, omdat er volgens het kaartje een tweebaansfietspad tot Veenendaal komt. Nu moet er nog aan de oostzijde van het Viaduct overgestoken worden door fietsers richting Veenendaal, terwijl auto's daar vrij hard rijden.
Ik heb geen onderschrift
MichOV
Berichten: 348
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Is de Syntus 5120 na een aantal weekjes weer uit dienst gehaald of alsnog naar Twente vertrokken na dat deze bus weer voor een jaar een APK heeft gekregen?
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

Die staat weer in Twente ja. Voorlopig nog wel aan de kant, want tijdens een vakantiedienst waarin je minder bussen nodig hebt ga je deze niet echt representatieve bus niet inzetten natuurlijk :lol:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door marvinkok »

Tenzij er nog meer blauwe zijn, reed ie vorige week volgens mij een instructierit door Enschede-Zuid...
MichOV
Berichten: 348
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

dennistd schreef:Die staat weer in Twente ja. Voorlopig nog wel aan de kant, want tijdens een vakantiedienst waarin je minder bussen nodig hebt ga je deze niet echt representatieve bus niet inzetten natuurlijk :lol:
Haha dat klinkt niet geweldig. _O-
Wat is er aan de hand met deze bus behalve dat die een hoge km stand heeft dan dennistd? :X
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

marvinkok schreef:Tenzij er nog meer blauwe zijn, reed ie vorige week volgens mij een instructierit door Enschede-Zuid...
Dat klopt. Dat was omdat het naast de beschikbare bussen voor de coronadienstregeling de enige was die niet geschorst was. Hiermee werden rijproeven afgenomen voor nieuwe uitzendkrachten.
When you're tired of London, you're tired of life
Durashift
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Durashift »

^^ nieuwe uitzendkrachten? Zijn die nodig dan? De 'naar huis gestuurde groep uitzendkrachten' kunnen ook aan de bak of zijn er daarvan een aantal niet beschikbaar?
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

MichOV schreef:
dennistd schreef:Die staat weer in Twente ja. Voorlopig nog wel aan de kant, want tijdens een vakantiedienst waarin je minder bussen nodig hebt ga je deze niet echt representatieve bus niet inzetten natuurlijk :lol:
Haha dat klinkt niet geweldig. _O-
Wat is er aan de hand met deze bus behalve dat die een hoge km stand heeft dan dennistd? :X
Afbeelding
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

Durashift schreef:^^ nieuwe uitzendkrachten? Zijn die nodig dan? De 'naar huis gestuurde groep uitzendkrachten' kunnen ook aan de bak of zijn er daarvan een aantal niet beschikbaar?
Niet alle uitzendkrachten zijn meer beschikbaar, beginnen de vakanties van de chauffeurs in vaste dienst en hebben we nog mensen die niet mogen rijden vanwege de Corona.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

Overigens komt deze achterklep van de 4049, de originele klep van de 5120 was onbeschadigd en dus op 4049 geplaatst
Laatst gewijzigd door Gekko123 op vr 05 jun 2020, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote gehaald
When you're tired of London, you're tired of life
MichOV
Berichten: 348
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Zo heej, uhhh nee deze bus ziet er idd niet bepaald representatief meer uit dennistd.. :X
As ik dat zo zie dan snap ik niet echt waarom ze deze bus dan nog een nieuwe apk hebben gegeven.

Die 4049 is toch wit dacht ik, hoe komt die achterklep dan ineens in de kleuren van de overijsselse amba's?

De 5108 zie ik overigens ook al heel lang niet meer bij ovzoeker verschijnen, is die helemaal uit dienst gehaald of heeft deze bij overgang naar Twente een ander serienummer gekregen?
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

MichOV schreef:Zo heej, uhhh nee deze bus ziet er idd niet bepaald representatief meer uit dennistd.. :X
As ik dat zo zie dan snap ik niet echt waarom ze deze bus dan nog een nieuwe apk hebben gegeven.

Die 4049 is toch wit dacht ik, hoe komt die achterklep dan ineens in de kleuren van de overijsselse amba's?

De 5108 zie ik overigens ook al heel lang niet meer bij ovzoeker verschijnen, is die helemaal uit dienst gehaald of heeft deze bij overgang naar Twente een ander serienummer gekregen?
De 4049 was wit geplakt. En daaronder zat dus blauw.
De 5108 staat, net als de meeste andere Ambassadors in Twente, stil sinds 26 maart. Daarvoor reed hij gewoon onder zijn eigen nummer.
When you're tired of London, you're tired of life
MichOV
Berichten: 348
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

En wat is dan eigenlijk de achterliggende reden geweest om de achterklep van de 4049 en de 5120 met elkaar te verwisselen?
Ik begrijp daar de logica niet echt van terwijl die 5120 net een nieuwe APK heeft gekregen wat veel geld heeft gekost voor een reparatie die deze bus nodig had om door de APK keuring te laten komen als ik me niet vergis.

Was het niet slimmer geweest om die achterklep van een totaal reeds uit dienst zijnde amba af te halen? Want nu lijkt die nieuwe APK net weggegooid geld als men er vervolgens onderdelen van af gaat halen. :X
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

De achterklep van de 4049 was beschadigd en die van de 5120 was nog mooi.

De reden waarom de 5120 gerepareerd is, is dat in de coronatijd er geen bussen met 1 deur ingezet werden bij Syntus. Dus waren ze genoodzaakt op de Veluwe deze bus te repareren.
De onderdelen waren er voor de keuring al afgehaald, aangezien de 5120, als enige Syntus Amba, afgevoerd zou worden.
When you're tired of London, you're tired of life
MichOV
Berichten: 348
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Ah dat verklaard die wisseling dus thnx.
Durashift
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Durashift »

Foto van Van Kooten.

Afbeelding
(..) 'We hebben het gevoel dat ze met twee maten meten.', zegt Simon van Kooten van Van Kooten Reizen in Kootwijkerbroek. 'We rijden ook OV, daar gelden andere regels. Maar het grootste deel van ons wagenpark van 25 bussen staat al sinds half maart stil door de coronamaatregelen. En als we al kunnen rijden, mogen er door de 1,5 meter afstandregel veel minder mensen in een bus dan gebruikelijk. Zo vervoeren we in een touringcar maximaal 12 arbeidsmigranten van en naar de VION-slachterijen.'(..)
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... aatregelen

Lijkt mij dat de OV bedrijven, in het OVNL collectief, wel wat meer op hadden mogen komen voor hun (tour)onderaannemers? Is toch ook in hun belang dat die uitbestede ritten gereden kunnen worden dadelijk?
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

Dat zijn geen uitbestede OV-ritten, maar is gewoon besloten vervoer. Dat is dus iets wat ze zelf als branche moeten aankaarten. Overigens kunnen ze wel klagen dat ze maar 12 mensen in een bus naar een slachterij mogen vervoeren, maar normaal gesproken hadden ze die rit helemaal niet gehad omdat de werknemers/uitzendbureaus zelf met volle busjes rijden.
Durashift
Berichten: 5640
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Durashift »

Ik doel op het risico dat zo'n bedrijf niet meer lang kan bestaan.. (dan zullen de OV bedrijven wel weer gaan 'redden' zoals met TCR) :?:

Als er geen bedrijf meer is, heb je weinig aan besloten vervoer of niet.

In normale tijden hebben die bedrijven de VION ritten ook niet nodig.. want te druk met hun werkelijke business: dagtochten en meerdaagse reizen.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

Snap ik, maar stel je voor dat voor besloten vervoer die 1,5m-regel ook niet meer zou gelden. Dan geldt ie dus ook niet meer voor de eigen busjes van de werknemers/uitzendbureaus, waarmee ze dus ook dat vervoer kwijtraken. En de dagtochten komen met het afschaffen van die regel echt niet terug hoor.
MichOV
Berichten: 348
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

dennistd schreef:
MichOV schreef:
dennistd schreef:Die staat weer in Twente ja. Voorlopig nog wel aan de kant, want tijdens een vakantiedienst waarin je minder bussen nodig hebt ga je deze niet echt representatieve bus niet inzetten natuurlijk :lol:
Haha dat klinkt niet geweldig. _O-
Wat is er aan de hand met deze bus behalve dat die een hoge km stand heeft dan dennistd? :X
https://i.imgur.com/NeXJyB9h.jpg
dennistd, even een klein likje lak erop, bumper strak maken en hij ziet er weer representatief uit. :mrgreen:
Jij o.a. kan die bus vast nog wel oplappen zodat die er tot einde van de consessie nog even tegen kan, het is anders zonde om te laten staan. Haha *bus* :mrgreen: maar ik begrijp het wel als hij motorisch niet echt goed meer is gezien de hoge km stand.

Ik ben best benieuwd wat de nummering gaat worden en kleurstelling of die compleet in een nieuw jasje gaat of zoals in de huidige (syntus kleuren)?
Laatst gewijzigd door Gekko123 op di 09 jun 2020, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote verwijderd
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Nummering zal hetzelfde blijven, het is inmiddels toch al een nummer chaos bij Syntus. Kleur kan rood (twents), wit (algemeen) of blauw (veluwe) worden.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

MichOV schreef:dennistd, even een klein likje lak erop, bumper strak maken en hij ziet er weer representatief uit. :mrgreen:
Jij o.a. kan die bus vast nog wel oplappen zodat die er tot einde van de consessie nog even tegen kan, het is anders zonde om te laten staan. Haha *bus* :mrgreen: maar ik begrijp het wel als hij motorisch niet echt goed meer is gezien de hoge km stand.

Ik ben best benieuwd wat de nummering gaat worden en kleurstelling of die compleet in een nieuw jasje gaat of zoals in de huidige (syntus kleuren)?
Ik lap niks op, ik rij er alleen mee rond.
MichOV
Berichten: 348
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Reizigers moeten allemaal nog steeds achterin stappen terwijl men nu een mondkapje moet dragen.
Maar wat ik niet snap is waarom we dan nu niet gewoon weer voorin kunnen instappen omdat we toch een mondkapje dragen?

Wat is daar de achterliggende reden van?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door marvinkok »

Bescherming van/tegen de chauffeur, die hoeft geen mondkapje op..
MichOV
Berichten: 348
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Wat kan er misgaan als reizigers al een mondkapje op hebben dan? Lijkt mij vrij weinig toch.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten