Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Wannes »

Mondkopjes zijn niet een soort 'magisch middel' om alle besmettingen tegen te houden. Ook met mondkopjes is de kans op besmetting nog reeël. Aangezien het beroep van buschauffeur vrij cruciaal is voor de samenleving is het belangrijk om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden. Daarom moet je, ondanks de mondkapjesplicht, nog steeds achterin instappen.
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Staan er nog bussen van Syntus Gelderland in de planning die binnen nu en december worden vervangen(uit dienst worden gehaald of bijvoorbeeld ook naar Twente gaan) door evt andere bussen uit Overijssel of is daar tot op heden nog niks over bekend?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Voorlopig blijft alles gewoon zoals het nu is. Waarschijnlijk gaan dan alle Veluwe amba's buiten dienst en blijven een aantal Overijssel amba's reserve. De waterstofbussen gaan dan ook op export.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Weet iemand of de Overijsselse 4120 en 4131 tijdelijk op de Veluwe rijden of rijden deze sinds kort ook permanent voor Syntus Gelderland?
Op ov-zoeker reden ze vandaag(woensdag) namelijk respectievelijk als 102 en 205.
Laatst gewijzigd door MichOV op wo 24 jun 2020, 23:00, 3 keer totaal gewijzigd.
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

ovVeluwe schreef:Voorlopig blijft alles gewoon zoals het nu is. Waarschijnlijk gaan dan alle Veluwe amba's buiten dienst en blijven een aantal Overijssel amba's reserve. De waterstofbussen gaan dan ook op export.
De Citaro's gaan er tegelijkertijd ook uit?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

De Citaro's gaan tijdelijk mee over naar IJssel-Vecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Die zijn deels ook al wit als voorbereiding. Meen overigens ook al een keer een witte CNG-MAN gezien te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Staat er ergens de meest recente bijgewerkte lijst van het wagenpark van Syntus Gelderland?
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Daniel schreef:Die zijn deels ook al wit als voorbereiding. Meen overigens ook al een keer een witte CNG-MAN gezien te hebben.
Ook ik heb vanochtend in Arnhem een witte CNG-MAN te hebben gezien op lijn 91 als ik mij niet vergis. Zijn hier meerdere van?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

Was die MAN standaard of geleed?
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Standaard, zijn er een aantal van de 54xx serie wit gemaakt?
Laatst gewijzigd door Ardan op di 28 jul 2020, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Een 54xx MAN buiten Ede is op zich al uitzonderlijk, maar goeie kans dat dat dezelfde is die ik een keer gezien heb want dat was een spot in Amersfoort: er is dus kennelijk een MAN in stalling Apeldoorn blijven hangen na het wit spuiten.

Maar de aardgasbussen in Ede gaan mee naar de nieuwe concessie, dus dat ze wit worden was op zich te verwachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Ik hoop wel wat die bussen van BYD die Syntus heeft besteld een beetje lekker motorisch geluid maken en niet te stil zijn anders lijkt het net alsof je in een zweefvliegtuig zit. :X

Als een chauffeur van een Amba een beetje op zijn staart trapt dan klinkt het tenminste nog lekker als je die Voith kickdown hoort. :mrgreen:

Iemand van hier al eens in een andere stad in zo'n BYD gereden? Hoe is het geluid en comfort qua stoelen?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Keolis heeft stoelen bij Kiel besteld dus ik hoop dat ze vergelijkbaar zijn met de huidige stoelen. BYD maakt niet zoveel geluid in het begin, maar heb vernomen dat ze later meer gaan rammelen. Die amba's die nu op de Veluwe rijden zijn op en maken enorm veel lawaai al vind ik dat wel wat hebben. Ik heb het idee dat er snelheid in zit dat kan ik in dat CNG spul niet zeggen. Met name de groene stadsamba's rijden erg fijn wat mij betreft.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

Voor mijn gevoel zijn de BYD's van Syntus Utrecht (hetzelfde type als die van IJssel-Vecht) stiller dan de Ebusco's van U-OV. Ook de waterstofbussen maken meer geluid dan de BYD's. De stoelen zijn van hetzelfde model als die van de Syntus Overijssel Ambassadors en Syntus Utrecht Citea's. Die zijn naar mijn mening prima.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

De Overijssel amba's zijn ook nog helemaal prima. Maar neem van mij maar aan dat de BYD's wel comfortabel gaan zijn. Zowel van passagiers en chauffeurs goede verhalen erover gehoord tov. de oudere BYD's.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Qua beenruimte voor lange mensen zit het ook wel goed hoop ik?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Ook wel prima, maar denk niet dat dit nog ter sprake is aangezien Keolis de concessie heeft verloren. :cry:
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Ja ik las het net ook, wel klote voor de reizigers en voor het personeel van Keolis zelf. Ik ben benieuwd wat de vervolgstappen zullen zijn.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 07 jul 2020, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door henrivanderweijden »

traibergen schreef:Mondkopjes zijn niet een soort 'magisch middel' om alle besmettingen tegen te houden. Ook met mondkopjes is de kans op besmetting nog reeël. Aangezien het beroep van buschauffeur vrij cruciaal is voor de samenleving is het belangrijk om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden. Daarom moet je, ondanks de mondkapjesplicht, nog steeds achterin instappen.
Vreemd dat dan in Duitsland en Oostenrijk gewoon voorin kan worden gestapt.
Ik zag vorige week in Wernigerode (D) bussen rijden met plexiglas tussen de chauffeur en de klant. Vandaag in Mayrhofen(A) zat er helemaal niets tussen chauffeur en reiziger. Hier had de chauffeur wel een mondkapje.
In beide gevallen kon je trouwens gewoon een kaartje kopen bij de chauffeur.
Ik vind de Nederlandse methode een beetje klantjes pesten. Reizigers zonder OV Chipkaart kunnen in principe niet met de bus mee want geen kaartverkoop.
Ja, via een app, maar daar heb ik al moeite mee, laat staan een buitenlander die naar bv Kroller-Muller wil....
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door cassie127 »

In Duitsland voorin in stappen? Verschilt heel erg per regio dan. In NRW in het grensgebied nog niet meegemaakt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Z2N »

Dat hangt ook wel van de vervoerder af hoor: bij U-OV kan je betalen met een Tikkie, bij Arriva ZHN kan je al weer maanden pinnen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

Het kan via de app, via een QR-code (die weer naar een webshop leidt waar met iDeal en creditcard betaald kan worden) en met kaartjes uit de voorverkoop. Keus genoeg dus lijkt me...
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

Z2N schreef:Dat hangt ook wel van de vervoerder af hoor: bij U-OV kan je betalen met een Tikkie, bij Arriva ZHN kan je al weer maanden pinnen.
Ik was afgelopen in Leiden en daar kopen de passagiers bij de chauffeur gewoon een kaartje en moeten dan achter instappen.... Ik vond het allemaal een beetje onhandig. Deed me een beetje denken aan jaren 50 van de vorige eeuw in de VS. Daar betaalden de "gekleurde" passagiers ook eerst bij de chauffeur en moesten dan achter instappen.
Op deze manier wordt de passagier een tweederangs burger. En dat had niet gehoeven als we in Nederland, net als in London en straks in Brussel gewoon kunnen in- en uitchecken met de bankpas of creditcard. De apparatuur is er klaar voor, alleen.... in Nederland zit er weer een commerciele partij tussen in de vorm van Translink Systems die dit tegenhoudt omdat ze er geld op zouden verliezen.

De proef bij de NS was namelijk geslaagd.
When you're tired of London, you're tired of life
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door henrivanderweijden »

dennistd schreef:Het kan via de app, via een QR-code (die weer naar een webshop leidt waar met iDeal en creditcard betaald kan worden) en met kaartjes uit de voorverkoop. Keus genoeg dus lijkt me...
Inderdaad, keuze genoeg.
Maar iemand die zelden met dus bus gaat of een buitenlandse bezoeker (toerist bv) snapt er geen hout van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten