Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Ik zie in elk geval dat men veel rouleert waarschijnlijk ook om de bussen niet alleen vanwege de hoge kilometerstand maar ook om ze niet lang stil te laten staan tijdens deze coronacrises. In elk geval kom ik er veel van tegen tussen Apeldoorn/Arnhem/Barneveld/Harderwijk/Amersfoort.

Stay safe&healthy iedereen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

4026, 4105 en 4108 zijn sinds kort pas op de Veluwe actief. De andere die daar rijden doen dat al langer.
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

4018 4029 blijkbaar dan ook. De 4118 of 4119(weet ff niet meer exact welke vd 2 het was) zag ik vorige week ook al, wat overigens een goede zaak is hoor als de kilometerstanden van de overige bussen te hoog zijn.

Hoe zit het met die 5120 dan? Die zou vanaf dec 2019 naar Twente gaan toch of heeft men daar toch vanaf gezien?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Heeft een nieuwe apk en kan weer even hier mee. Twente heeft nu 2 nieuwe Setra's die voorheen in Utrecht reden.
Had de 5120 ook niet ooit op schiphol en in Overijssel gereden?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

Schiphol (quick park) was de 5122 dacht ik.
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Weet iemand hoe het komt dat die 5120 dagelijks sinds afgelopen maandag alleen maar als zijnde lijn 100/112 rijdt? Komt deze niet meer op andere lijnen te rijden ivm met de kilometers of zit hier een andere logica achter?
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Hangt af welke omloop de bus krijgt. Nu rijdt hij vanuit Zwolle op een 100/112 omloop. kan maar zo zijn dat hij binnenkort via lijn 204 weer in Apeldoorn komt, maar omdat de andere Veluwelijnen niet rijden is er weinig materieel nodig en dus ook minder materieel verschuivingen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Ja zoiets vermoedde ik al wel een beetje, ik zie dat namelijk ook al een tijdje bij aantal andere bussen van de 51xx en 41xx en de 50xx serie.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ovVeluwe »

Veel stadswagens rijden nu om kilometers te maken op de Veluwelijn en de gas Citaro's op de stadsdienst in Apeldoorn. Wisselde zo nu en dan wel eens maar nu zijn de omlopen bijna volledig omgegooid. Zie vaker een groene Amba in epe dan een Citaro.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Sowieso lijkt er minder materieel te rouleren over vestigingen binnen heel Syntus. Ik tref binnen de provincie Utrecht bijvoorbeeld ook vaker hetzelfde voertuig dan voorheen.

Maar om terug naar de Veluwe te gaan: er rijdt bijvoorbeeld ook zo goed als dagelijks een gas Citaro op steeds dezelfde ochtendrit van lijn 102. Terwijl ik daar in het verleden toch wel vaker van dag tot dag wat anders op zag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

En op de 101 Harderwijk - Amersfoort rijden nu dagelijks ook alleen maar amba's ipv Optares en heeft men op lijn 1 harderwijk-frankrijk v.v. zelfs een amba ingezet ipv een Optare bespeurde ik laatst.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Milco »

Door het coronavirus rijden er bij Syntus Gelderland voorlopig geen Optares meer, zodat reizigers alsnog 1,5 meter afstand kunnen houden en voldoende afstand hebben tot de chauffeur. Om dat op te vangen rijden meerdere bussen van Syntus Overijssel tijdelijk in Gelderland, er zijn immers toch bussen over wegens de aangepaste dienstregelingen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
gkw1969
Berichten: 1757
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

Milco schreef:Door het coronavirus rijden er bij Syntus Gelderland voorlopig geen Optares meer, zodat reizigers alsnog 1,5 meter afstand kunnen houden en voldoende afstand hebben tot de chauffeur. Om dat op te vangen rijden meerdere bussen van Syntus Overijssel tijdelijk in Gelderland, er zijn immers toch bussen over wegens de aangepaste dienstregelingen.
Het heeft niet zozeer met de 1,5 meter te maken maar met het feit dat de Optare maar 1 bedrijfsdeur heeft en de passagier dus niet via de achterdeur in kan stappen
When you're tired of London, you're tired of life
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Voor het eerst zag ik zojuist de Syntus 1100 rijden op lijn 91 richting Arnhem. Is deze bus al eens eerder gespot in de nabije omgeving? In Ede dacht ik toch?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Die reed eerder vooral op de stadsdiensten in Ede ja, heb 'm vaak op de 5/83/85 gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Dit zal de komende maanden tot de nieuwe concessie in gaat wel meer voorkomen denk ik, gezien er een aantal bussen van de 51xx wellicht niet door de keuring heen komen. Met name de 513x(behalve 5130) en de 514x(behalve 5141) zie ik al een paar weken niet meer.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

Dat hoeft niet met de keuring de maken te hebben natuurlijk: er zijn een flink aantal bussen geschorst en uit de verzekering gehaald, om op die manier kosten te kunnen besparen.
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Zijn die bussen tijdelijk 'geschorst' en uit de verzekering gehaald of is dit nu gelijk permanent?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door nvdw »

Schorsen wil zeggen: het voertuig administratief van de weg halen. Een geschorst voertuig hoeft niet verzekerd of apk-gekeurd te zijn en je betaalt ook geen motorrijtuigenbelasting, maar het mag dan ook niet op de openbare weg staan of rijden. Zodra de schorsing ophoudt, gaan al die plichten direct weer in.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
gkw1969
Berichten: 1757
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

MichOV schreef:Zijn die bussen tijdelijk 'geschorst' en uit de verzekering gehaald of is dit nu gelijk permanent?
Tijdelijk, voor de duur van de huidige, tijdelijke, dienstregeling. De verwachting is dat na de zomervakantie de normale dienstregeling weer gereden gaat worden.
When you're tired of London, you're tired of life
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Durashift »

Op zich een logische stap. Al hoop ik wel dat er dan niet al te veel stilstandschade bij de voertuigen ontstaat..

Net als met mensen.. beetje in beweging blijven houdt de spierkracht op peil. *bus*
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Weet iemand hoe het ervoor staat met de productie van de nieuwe bussen voor de nieuwe concessie?
gkw1969
Berichten: 1757
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

Naar verluid ligt alles op schema. Zowel de bussen als de infrastructuur.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 25 mei 2020, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten.
When you're tired of London, you're tired of life
MichOV
Berichten: 349
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MichOV »

Inmiddels rijdt sinds vandaag de Syntus 5128 ook weer na een tijdje net als meerdere syntus bussen te hebben stilgestaan vanwege de Coronadienstregeling.
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Durashift »

Ik zag afgelopen maandag de waterstofbus een rit op de 107 maken, reed rond half tien Ede uit richting Wekerom.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten