Pagina 16 van 17

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 29 mei 2015, 10:36
door Berk-24
De overstap op de IC-Berlijn op de s7900 kan ook in Hengelo, dus een stop in Almelo is niet noodzakelijk voor de IC-Berlijn.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 29 mei 2015, 10:36
door deadlock
De aansluiting in Zwolle op de 7900 en de 3600 is exact hetzelfde... De 3600 was wel onbetrouwbaarder maar de afgelopen maanden weinig tot geen gezeik meegemaakt.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 29 mei 2015, 11:02
door Berk-24
Het gAat om de krappe overstap in Deventer, niet die in Zwolle

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 29 mei 2015, 11:03
door deadlock
Berk-24 schreef:Het gAat om de krappe overstap in Deventer, niet die in Zwolle
Oh jah? Wat staat hier dan:
maar dan moet die wel op tijd zijn anders bestaat weer het risico dat je de aansluiting in Zwolle niet haalt.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 29 mei 2015, 11:07
door Berk-24
Bij een overstap in Hengelo op de s7900 (kwartier overstaptijd, prima te doen) heb je slechts één onbetrouwbaare overstap, namelijk in Zwolle. Via Deventer heb je twee onbetrouwbare overstappen in Deventer en Zwolle.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 29 mei 2015, 11:09
door deadlock
Ja flappie dat weet ik ook wel, ik heb er bijna dagelijks mee te maken, daar ging het niet om :roll:

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: do 14 apr 2016, 10:14
door Etienne
Rocov vindt toekomstig kernnet openbaar vervoer te beperkt

Het toekomstige kernnet van het openbaar vervoer in Overijssel is te beperkt. Dat zegt reizigersorganisatie Rocov. De organisatie wil dat op z'n minst de stadsdiensten in Zwolle en Deventer onderdeel worden van het kernnet.

Het kernnet bestaat straks uit de nationale en regionale spoorlijnen, aangevuld door enkele belangrijke busverbindingen. Reizigers kunnen er bij dit kernnet van op aan dat de trein of bus regelmatig en op vaste tijdstippen rijdt. Buiten het kernnet wordt de zekerheid van het aangeboden vervoer veel minder, omdat vaste busverbindingen worden vervangen door bijvoorbeeld buurtbussen met vrijwilligers.

Lees meer

------------
Dit artikel past wel in dit topic.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: do 14 apr 2016, 11:10
door BrengMe
Welk kernnet heeft Overijssel eigenlijk voor ogen?

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: do 14 apr 2016, 11:25
door cassie127
Met name de lijnen die paralel lopen aan spoorlijnen of andere buslijnen vallen niet onder dat kernnet denk dus aan lijnen 4 (raalte - deventer), 40, 161, 166, 167 in midden overijssel.

Zou verder niet weten wat er verder bij het kernnet hoort. Maar heb een vaag vermoeden dat hierin met name de lijnen zitten die ook op zondag rijden (MO)

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: do 14 apr 2016, 12:43
door regenmaker
Daarnaast vindt de reizigersorganisatie dat veel dorpen op het platteland veel te ver van het kernnet komen te liggen. Als voorbeeld noemt Rocov de dorpen Genemuiden, Staphorst/RouveenBathmen, Blokzijl, Diepenveen, Heeten, Lemelerveld, Giethoorn/Wanneperveen, Oldemarkt en Slagharen/Lutten.
Dat zegt het artikel. Dus als Slagharen en Lutten niet eens in het kernnet zitten dan zou ik zeggen dat lijnen 30 en 29 ook niet bij het kernnet horen. Voor lijn 29 denk ik alleen het traject Zwolle - Dedemsvaart tot het kernnet behoord. Lijn 165 (Deventer - Raalte) denk ik ook. En verder houdt het al snel op voor Midden-Overijssel.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: do 14 apr 2016, 13:05
door BrengMe
Ik dacht zelf ook lijn 162, maar aangezien deze niet in het weekend rijdt en omdat er in het artikel staat dat Lemelerveld te ver van het kernnet komt te liggen heb ik het mis.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: do 14 apr 2016, 13:07
door SuperGhost
Kunnen we nog wel in het huidige lijnennet denken? Wellicht dat men alle lijnen heeft herzien en sommige compleet herontworpen heeft?

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: do 14 apr 2016, 13:30
door regenmaker
Nou als ik naar de treinverbindingen in de concessie en dorpen die ver van het kernnet af liggen kijk, blijft er niet veel over wat tot het kernnet behoord. Alleen Dedemsvaart, Balkbrug en Nieuwleusen zouden dan een busverbinding in het kernnet krijgen, wat wijst op Zwolle - Dedemsvaart. En de lijn 71 Zwolle - Emmeloord wordt sowieso kernnetlijn, maar die valt niet onder de concessie Midden Overijssel.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: do 14 apr 2016, 19:50
door CamilleKreemers
Waar kan ik dit kernnetwerk vinden?

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: do 14 apr 2016, 19:56
door sirvinniei
Afbeelding

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: do 14 apr 2016, 20:05
door CamilleKreemers
Dank Sirvinnei, voor het delen van dit netwerk.

aantal vragen:
  • Waarom wordt lijn 40 voor Staphorst en Rouveen niet in stand gehouden?
  • Waarom rijdt lijn 165 niet door naar Lemenerveld?
  • Blijven de stadsdiensten Deventer, Kampen en Zwolle bestaan?
  • Wat gebeurt er met de verbinding Ommen - Westerhaar via Den Ham?
Bedenk me bij het invullen hiervan: Zijn dit alleen de lijnen die altijd 2x/uur overdag gaan rijden? Anders vermoed ik namelijk dat de verbinding Dedemsvaart - Coevorden een uursdienst wordt. Het opheffen lijkt me op het oog van scholierentransport en forenzen niet handig.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: do 14 apr 2016, 20:20
door sirvinniei

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 15 apr 2016, 08:13
door regenmaker
Zat ik er niet ver naast. Wel vreemd dat het rocov vindt dat Lutten en Slagharen te ver van het kernnet afliggen. Overigens zal het kernnet waarschijnlijk alleen de frequente lijnen bevatten. Niet dat dit alle buslijnen worden.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 15 apr 2016, 09:03
door NintendoC
Aanvullende lijnen zoals de 143, 11, 74 en dergelijke blijven wel gewoon bestaan?

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 15 apr 2016, 17:48
door Etienne
Zeker van de stadsdienst Kampen krijg ik het idee dat die wel op de schopstoel zitten, echt goed bezet zijn die volgens mij niet. De 143 dient vooral als ontsluiting tussen Dronten en Kampen zelf, dus die zou ik zeker nog wel bestaansrecht geven.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 15 apr 2016, 18:10
door NintendoC
Etienne schreef:Zeker van de stadsdienst Kampen krijg ik het idee dat die wel op de schopstoel zitten, echt goed bezet zijn die volgens mij niet. De 143 dient vooral als ontsluiting tussen Dronten en Kampen zelf, dus die zou ik zeker nog wel bestaansrecht geven.
Ja, die geruchten hoorde ik wel vaker. 240 reizigers per richting per dag. Vooral in de brede spitsen goed bezet, maar tussen 10:00 en 14:00 2-3 reizigers...

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 15 apr 2016, 18:21
door sirvinniei
360 klinkt niet als enorm laag. Stadsdiensten van steden die ongeveer even groot zijn trekken gelijke reizigersaantallen (Veenendaal, Woerden en Harderwijk)

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 15 apr 2016, 19:02
door CamilleKreemers
wat wil de provincie minimaal als reizigersaantal zien?

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 15 apr 2016, 19:33
door NintendoC
CamilleKreemers schreef:wat wil de provincie minimaal als reizigersaantal zien?
Voor lijn 11 wordt er nergens gesproken. Sprak vandaag een vriend die zij dat aanvullende netten voorlopig nog buitenschot blijven. Ben benieuwd hoe alles zich ontwikkeld.

Re: Miljoenentekort op het openbaar vervoer in Overijssel

Geplaatst: vr 15 apr 2016, 22:35
door regenmaker
Ik verwacht pas grote veranderingen wanneer de nieuwe concessies ingaan.