Pagina 1 van 1

Verzakking Hanzelijn

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 17:07
door Pikobo
Tussen Dronten en Lelystad reed de IC langzamer; toelichting machinist: langzaam rijden door verzakking van het spoor.
Iemand iets bekend?

Re: Verzakking Hanzelijn

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 19:42
door M57
Vannacht of binnenkort even wat mannetjes (danwel vrouwtjes) erbij en je merkt er niks meer van.

Re: Verzakking Hanzelijn

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 12:24
door Stéphane
Ach ja, bij de opstrating van iets nieuws is er altijd wel een foutje. Bij de Hanzelijn is dit heel beperkt gebleven.

Re: Verzakking Hanzelijn

Geplaatst: zo 24 mar 2013, 14:28
door Vinny
Nee hoor, verzakkingen zijn een bekend verschijnsel bij nieuwe infrastructuur. Eigenlijk is de grond pas na 10 jaar helemaal ingeklonken..., daarom kost het civiele baanonderhoud de eerste jaren meer dan de jaren daarna.

Re: Verzakking Hanzelijn

Geplaatst: di 26 mar 2013, 17:23
door Klaasje
Ga eens heel hard terug naar de studieboekjes! Na 10 jaar is het nog lang niet uitgezakt maar afhankelijk van de grondsoort wel dermate stabiel dat je er nog nauwelijks last van hebt.

Re: Verzakking Hanzelijn

Geplaatst: di 26 mar 2013, 19:00
door Thom91
Vrouwen zakken uit, grond klinkt in.

Re: Verzakking Hanzelijn

Geplaatst: di 26 mar 2013, 20:11
door Vinny
Klaasje schreef:Ga eens heel hard terug naar de studieboekjes! Na 10 jaar is het nog lang niet uitgezakt maar afhankelijk van de grondsoort wel dermate stabiel dat je er nog nauwelijks last van hebt.
Zegt het woord "naonderhoud" je dan niets? :shock:

Ik ben er bijna mee opgegroeid omdat in mijn ProRail tijd de verbinding Amsterdam-Utrecht werd opgeleverd (de viersporigheid). Wellicht duurt het minder dan tien jaar - maar dat je er vrij veel last van hebt is evident. De reiziger merkt daar als het goed is niet veel van - dit wordt gewoon in onderhoudsnachten in gepland en een stopmachine kan tegenwoordig veel :)

Re: Verzakking Hanzelijn

Geplaatst: di 26 mar 2013, 20:47
door Thom91
Inklinken duurt een jaar of 30 Vinny.

Re: Verzakking Hanzelijn

Geplaatst: di 26 mar 2013, 20:57
door Klaasje
Vinny schreef:
Klaasje schreef:Ga eens heel hard terug naar de studieboekjes! Na 10 jaar is het nog lang niet uitgezakt maar afhankelijk van de grondsoort wel dermate stabiel dat je er nog nauwelijks last van hebt.
Zegt het woord "naonderhoud" je dan niets? :shock:

Ik ben er bijna mee opgegroeid omdat in mijn ProRail tijd de verbinding Amsterdam-Utrecht werd opgeleverd (de viersporigheid). Wellicht duurt het minder dan tien jaar - maar dat je er vrij veel last van hebt is evident. De reiziger merkt daar als het goed is niet veel van - dit wordt gewoon in onderhoudsnachten in gepland en een stopmachine kan tegenwoordig veel :)
Als je goed had gelezen dan zie je dat ik zeg dat je meer dan tien jaar bezig bent. Overigens zijn we inmiddels op het punt aangekomen dat er intern Prorail de verplichting is om onder nieuwe wissels op randen van kunstwerken een betonplaat te plaatsen om wat naonderhoud te voorkomen. Je raadt het al: Van de kosten die je maakt om zo'n plaat te plaatsen in een bestaande baan kan je een jaar lang iedere nacht naonderhoud doen met een stopmachine.