Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Jep, Frank heeft zo een beetje alles al verwerkt op de wiki :)
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

fogeltje schreef:Het loket van Novio op het station lijkt overigens inderdaad weer open, ik zag er vanmiddag rond 16:45 mensen in, een persoon achter een scherm en twee Novio chauffeurs. Dat lijkt me voor passagiers (en Kiosk medewerkers van dit forum ;) ) wel zo handig.
Hoop dat je daar straks ook "vergeten" check-outs van je kaart af kunt laten halen. Vanavond was bij het uitstappen weer eens een lezer defect.

De koppeling van lijn 1 met het noordelijk gedeelte van lijn 25 vind ik wel positief.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Het viel me vandaag inderdaad op dat het loket weer geopend is. Ben ik als Kiosk medewerker toch maar al te blij mee.


Voor de mensen die zich af vragen wat is Joshua toch weinig online op het forum. Dat zit zo.
Ik heb per ongeluk cola over mijn laptop laten vallen en nu is het toetsenbord een beetje dood. Gelukkig kent Windows de functie "Schermtoetsenbord". Maar echt handig is het niet. Nu is het wachten op mijn nieuwe PC.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door STF »

Dan koppel je toch even een extern toetsenbord eraan?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Maakt weinig verschil. Naast de defecte knoppen blijf ik maar op Backspace drukken omdat bepaalde toetsen vanzelf beginnen te typen.


Maar weer even ontopic:

Het loket van Breng en ... Veolia:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Joshua op za 20 nov 2010, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Dat van Veolia was me nog niet eens opgevallen.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door webguy »

Joshua schreef:Maakt weinig verschil. Naast de defecte knoppen blijf ik maar op Backspace drukken omdat bepaalde toetsen vanzelf beginnen te typen.
Geheel offtopic hier, maar eh, het toetsenbord is een van de meest makkelijk te verwijderen onderdelen van een toetsenbord. Als het interne toetsenbord er af is, doet een extern toetsenbord ook niet meer raar :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door STF »

Softwarematig uitschakelen kan zelfs ook nog.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Op de site van Breng staan inmiddels ook de wijzigingen omschreven. Bij lijn 1 valt me het volgende op:

Lijn 1 rijdt vanuit Nijmegen door naar Lent Visveld. Inwoners van Molenhoek en Malden krijgen zo een rechtstreekse buslijn naar het centrum van Nijmegen (Plein 1944).

Dit is een rare opmerking gezien de mensen van Molenhoek en Malden dit altijd al gehebben. Lijn 1 stopt nu ook op Plein 1944, sterker nog, nu is het voor reizigers vanuit Molenhoek rechtstreekser dan straks omdat lijn 1 nu vanaf Heyendaal eerst naar Plein 1944 rijdt en dan pas naar CS. Vanaf 12 december gaat hij na het Keizer Karelplein eerst naar CS en dan richting Lent via Plein 1944.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Zoals gewoonlijk is Novio vrij traag wat de nieuwe dienstregeling aangaat. De nieuwe busboekjes zijn nog steeds NIET te koop en de dienstregeling gaat zondag a.s. al in. De mevrouw in de Novio winkel zei dat ze hoopt dat ze eind van deze week binnen zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Ah kijk, dat scheelt mij weer naar de balie lopen straks :P .

Wat me wel opviel is dat de omleidingsroute door de spoorkuil van lijn 7 bij de nieuwe dienstregeling als standaard staat. Ik vraag me af of dat een definitieve wijziging of een fout is.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

het busboekje van Arnhem heb ik al sinds zaterdag in huis. Die heb ik bij het vvv gekocht.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Frank schreef:Ah kijk, dat scheelt mij weer naar de balie lopen straks :P .

Wat me wel opviel is dat de omleidingsroute door de spoorkuil van lijn 7 bij de nieuwe dienstregeling als standaard staat. Ik vraag me af of dat een definitieve wijziging of een fout is.
Dat is niet de bedoeling, zal wel een foutje zijn.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Frank schreef:Ah kijk, dat scheelt mij weer naar de balie lopen straks :P .
Hij stond er inmiddels wel (vanmiddag om 16:00) dus heb hem toch maar even meegenomen. Ook het boekje van Veolia was verkrijgbaar. De treintabellen zijn uit het busboekje geschrapt; de kaart lijkt wel (redelijk) goed bijgewerkt. Lijn 163 is ingekort tot Wijchen, Mozaiek. Bij de wijzigingen staat vermeld dat lijn 7 via de Erasmuslaan gaat rijden, maar op andere plaatsen is dit gelukkig niet terug te vinden.

Edit: zie net ook dat een aantal ochtendspitsritten van lijn 33 tussen Huissen en Arnhem niet terugkeert.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Moraal van het verhaal: ik moet gewoon 's middags via het station gaan en niet 's morgens (nu ben ik overigens tegen 15:15 op het station geweest maar heb het toen niet meer geprobeerd).

Morgen nog eens een poging wagen. Wat hadden ze van Veolia precies? Een boekje van Noord-Limburg?
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

@Frank het was heel lang de bedoeling dat lijn 7 via de Erasmuslaan zou rijden en daarmee niet dwars door Brakkenstein zou gaan. Gelukkig voor de bewoners van Brakkenstein is dat niet door gegaan.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Ik zal aankomende week wel eens voor ik moet werken wel eens een bezoekje brengen aan het over stickerde Novio loket voor een busboekje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:@Frank het was heel lang de bedoeling dat lijn 7 via de Erasmuslaan zou rijden en daarmee niet dwars door Brakkenstein zou gaan. Gelukkig voor de bewoners van Brakkenstein is dat niet door gegaan.
Die zouden dan dubbel genaaid zijn geweest, geen bus meer door de wijk en stampvolle bussen op sommige tijden.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

De uitvoering van de busboekjes is dit jaar wel heel mager zeg. Men vond het kennelijk niet nodig de bussen van Syntus te vermelden en dus staan de lijnen 91, 105, 231, 293 en ook de nieuwe 400 er helemaal niet in (busboekje Arnhem). Verder is er geen vermelding meer gemaakt van de nachtnetbussen en staan er geen treintabellen meer in. Waar koop je zo'n boekje nog voor zeg :') .
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

Dat de lijnen van Syntus er niet instaan komt door een verschil in het softwarepakket. Hierdoor is de output van de tabellen blijkbaar dusdanig dat dit niet in elkaars boekje is over te nemen. In het boekje van Syntus zal dan ook geen Breng-bus zijn opgenomen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

-o-
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Reiziger Delft »

En hoe gaat dat dan met bus 43 die door beide concessies wordt gereden?
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door MdJ »

Overigens staan in het boekje van syntus zowel de 80'er lijnen van de procinvie Utrecht rondom Ede/Veenendaal als treintabellen (Amf-Zl, Amf-Dv, Amf-Ed)... Lijn 43 staat er ook (helemaal) in...
Bij twijfel: gebruik beton.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Reiziger Delft »

Dan is het dus gewoon onwil en heeft het totaal geen moeilijke technische reden dat die buslijnen van Syntus er niet instaan.
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Stuiterbal »

Freek schreef:Dat de lijnen van Syntus er niet instaan komt door een verschil in het softwarepakket. Hierdoor is de output van de tabellen blijkbaar dusdanig dat dit niet in elkaars boekje is over te nemen. In het boekje van Syntus zal dan ook geen Breng-bus zijn opgenomen.
Dat lijkt me sterk, dienstregelingen kunnen gewoon worden uitgevoerd naar Excel bestanden, en in zowel InDesign (het meest gebruikte opmaakprogramma voor boeken/kranten/tijdschriften/kaartjes/en dergelijke) als QuarkXPress (Het op een na meest gebruikte opmaakprogramma) kan je gewoon tabellen aanmaken, en Excel kolommenindeling daarin overnemen...
(zelfs de meest simpele DTP-er weet wel hoe dat moet:) )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten