Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Die MAN LionCity is volgens mij nog steeds tijdelijk totdat alle bussen van Viribus zijn voorzien. Geen idee of dat voor de gelede Citaro ook zo is.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

Andrei schreef:In Arnhem zie ik de laatste tijd een gelede Man LionCity en een Mercedes Citaro op lijn 60/62 rijden. Zijn er plannen om in de buitengebieden met geleed materiaal te rijden? Of zijn het voorbereidingen voor de Trolley 2.0 zodat chauffeur de route kunnen ervaren met ‘an extra inch’?
Gisteren was het evenement Living Statues in Arnhem waardoor verschillende lijnen verstrekt werden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Suus »

Reden de lijnen dan een rechtere route dan normaal, of bedoel je versterkt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

De lijnen werden inderdaad versterkt.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Andrei »

De 5437 (lijn 62 naar Arnhem CS) waar ik nu in zit heeft een probleem met Viri: elke halte die afgeroepen wordt zorgt voor een automatisch “stop” signaal en de OV-chipkaart lezers die de in- en uitcheckgeluiden produceren.
Constantia et labore.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

De chauffeur van die bus zit zeker inmiddels al bij de psychiater? :')
JothamvW
Berichten: 1225
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Dat hebben meer bussen; had ik vandaag ook beide keren in lijn 56 en heen in lijn 5 onderweg van/naar mijn werk.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
umbusko
Donateur
Berichten: 5307
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Ik zit zowaar in een SB58 met OV-chipkaartlezers! *O* (Van die grijze dingen.)
umbusko
Donateur
Berichten: 5307
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Met beeld:
Afbeelding

Overigens reden we met +9. Vanaf Nijmegen Station was ik de enige reiziger, en bij Station Heyendaal maakte de chauffeur er een "Dienstfahrt" van. Overduidelijk had hij geen zin om twee rondjes te rijden, en was het plan om op de buffer de vertrektijd voor ronde 2 af te wachten en vervolgens alleen ronde 2 te rijden. (Normaal: Huygensgebouw .06, ronde 1, HAN .11, pauze, Huygensgebouw .18, ronde 2 (richting Duitsland).) We kwamen om .15 aan op de buffer en gingen daar stilstaan. Gelukkig mocht ik gewoon uitstappen, en dat was nog beter ook: precies voor de ingang van het Huygensgebouw, en liet dat nou net de plek zijn waar ik wilde wezen. :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Meltrain »

Op de site van Breng staat nu dat de dienstregeling niet wijzigt in december, maar dat door het vervallen van Breng Flex er wel twee nieuwe buslijnen in Nijmegen komen en dat mogelijk lijn 8 in Arnhem wordt uitgebreid.
Dan vind ik de titel toch wel misleidend. :X
https://www.breng.nl/nl/nieuws/dienstre ... n-december
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 13 nov 2019, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5258
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

Bravo Flex? (A)
umbusko
Donateur
Berichten: 5307
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Vreemde zaken in Nijmegen. Vanochtend om 08.25 bij het Erasmusgebouw een witte Connexxion-Citaro op lijn 10 richting Universiteit/HAN. Meteen daarna een lijn 33 naar Nijmegen via Nassausingel (huh?) met een Bravo-Ambassador (huh?).
umbusko
Donateur
Berichten: 5307
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Vanmiddag weer eens met de SB58. Blijft toch altijd een verrassing wat er weer gebeurt. Vandaag een bus met chipkaartlezers, die het echter niet deden (net als de schermen binnen en omroep). Gratis ritje dus. *O*
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wageningen1998 »

Meltrain schreef:Op de site van Breng staat nu dat de dienstregeling niet wijzigt in december, maar dat door het vervallen van Breng Flex er wel twee nieuwe buslijnen in Nijmegen komen en dat mogelijk lijn 8 in Arnhem wordt uitgebreid.
Dan vind ik de titel toch wel misleidend. :X
https://www.breng.nl/nl/nieuws/dienstre ... n-december
Hoezo wijzigt de dienstregeling eigenlijk niet? En gebeurt dat 1 maart 2020 dan wel of?
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door KL577 »

Omdat de provincie deze zomer heeft aangegeven de financiering voor Breng Flex te zullen beëindigen per 15 december. Sindsdien heeft Connexxion/Hermes boos in een hoekje zitten nukken. Toen deze kinderlijke vlaag van ontevredenheid was overgewaaid hebben ze blijkbaar alleen tijd gehad om na te denken over een noodoplossing voor bediening Oosterhout/Afrikamuseum en evt uitbreiden van bediening lijn 8 in Arnhem/Velp.
umbusko
Donateur
Berichten: 5307
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

umbusko schreef:Vreemde zaken in Nijmegen. Vanochtend om 08.25 bij het Erasmusgebouw een witte Connexxion-Citaro op lijn 10 richting Universiteit/HAN. Meteen daarna een lijn 33 naar Nijmegen via Nassausingel (huh?) met een Bravo-Ambassador (huh?).
Vanochtend zag ik wederom een lijn 33 naar Nijmegen via Nassausingel met een Bravo-Ambassador rijden langs de campus, nu om 08.23 uur ter hoogte van het Spinozagebouw. Lijkt dus een structureel iets te zijn. :?:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Tom024 »

Breng had (heeft?) altijd een viertal Amba's in zowel Arnhem als Nijmegen staan als ultieme reserve. Wellicht is dit een van de laatste omlopen die gaan rijden en staan er veel bussen met schade.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Er wordt nog steeds omgebouwd naar het nieuwe systeem. Zag laatst nog een MAN bus met oude kaartlezers.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
umbusko
Donateur
Berichten: 5307
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Wat is "oud" en wat is "nieuw"?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5258
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

Oud zijn de grijze kaartlezers, nieuw zijn de zwarte zoals in gebruik in AML.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Andrei »

Het is natuurlijk niet alleen de kaartlezer maar ook het Infoxx-systeem dat naar ViriBus gaat. Toch?
Constantia et labore.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5258
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

:Y
umbusko
Donateur
Berichten: 5307
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Dan ben ik de laatste tijd alleen maar oude tegengekomen. :Y Behalve in de SB58, daar zitten de nieuwe in.
umbusko
Donateur
Berichten: 5307
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Ik hoop dat jullie mijn SB58-berichten nog niet moe zijn :wink: , maar het blijft een avontuur. Vanmiddag op tijd vertrokken bij het Huygensgebouw, maar bij het station, en later ook bij het Valkhof, met +15. (Ik had wel het idee dat de bus maar één rondje campus heeft gedaan, want er zaten al wat mensen in aan het begin die onderweg op de campus uitstapten.) De grote massa studenten heeft de lijn inmiddels ook ontdekt om mee naar het station te reizen. De chipkaartlezers versnellen de boel gigantisch ten opzichte van die ene handheld, maar men is zo zuinig geweest om maar één lezer per deur in te bouwen, dus het duurt alsnog allemaal wel even. :') (Zou de NIAG daar nou goed aan verdienen, aan al die studenten met hun studentenreisproduct?)

De Duitse chauffeuse was zachtjes in zichzelf aan het vloeken: om alle studenten die niet incheckten ("inchecken", riep ze hard naar achter), om fietsers die voorlangs scheerden, om auto's die niet gewend zijn voorrang te krijgen en dus niet doorreden (want het moet gezegd, ze gaf hoffelijk voorrang aan alles en iedereen, wat de lompe Nederlander niet doet), om het capaciteitsgebrek op het busstation bij het station, om de mevrouw die nog in wilde stappen toen ze al half vertrokken was (die ze overigens wél nog binnenliet), om de enorme horde mensen die lijn 82 bestormde op een ander perron en daarmee dus zo'n beetje onder de bus liep bij het vertrek en last but not least om alle drempeltjes, hoekjes en uitsteeksels waar ze met haar gelede bus omheen moest manoeuvreren. :mrgreen:

Men moet in Nijmegen toch maar eens wat verzinnen om de grote hoeveelheden studenten op de piekmomenten naar het station te brengen. Zo'n Duitse gelede bus erbij ten opzichte van vroeger is in ieder geval geen overbodige luxe.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door AppleMoose »

Er waren ooit plannen voor een tram. Hoe zit het daar dan mee?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten