Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Is die noodconcessie nog Breng of al RRReis?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Zit overname verplichting op het materieel van Keolis toch? Dat zou dan op zijn minst een mengeling opleveren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9179
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Denk eerder dat alles in de concessie IJssel-Vecht blijft. Een enkel materieeltype in een concessie is veel makkelijker qua contracten. Kan het huidige contract met BYD überhaupt worden gesplitst over 2 vervoerders?
Hermes zou gewoon per dec 2022 een nieuwe elektrische vloot moeten aanschaffen met overname plicht.
Hermes zou gewoon per dec 2022 een nieuwe elektrische vloot moeten aanschaffen met overname plicht.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Even een aantal punten helder maken:
1. Het verkrijgen van een zwik lijnen zonder er iets voor te hoeven doen is niet vreemd. We bevinden ons in een bijzondere tijd waarbij het OV een transitie door moet gaan en opdrachtgevers gekozen hebben voor een noodconcessie. Door de corona hebben ze besloten de aanbesteding anders aan te pakken. Dat zijn mogelijkheden binnen de wet. Aangezien alledrie de concessies door dezelfde opdrachtgevers wordt aanbesteed mogen ze schuiven met lijnenpakketten.
2. Bij het deel wat overkomt van IJssel-Vecht naar Rijn-Waal horen alleen de CNG bussen; en moet Hermes zelf aanvullende bussen bestellen waarvoor dan vervolgens overname verplichting geldt. (Immers als een andere vervoerder straks IJssel-Vecht overneemt moeten ze ook de bussen overnemen). De BYD's die nu in het af te stoten deel rijdt gaan over naar het IJsselmond deel dan wel Lelystad. Dat was toen al bedacht.
De noodconcessie zal mogelijk de overgangsperiode worden van Breng naar RRReis, waarbij men dus 2 jaar de tijd heeft het reisproduct in te voeren en de HESS trolley's en de GTW treinen over te spuiten.
En het negatief denken over een bepaalde serie bussen wil nog niet zeggen dat ze slecht zijn, danwel dat ze helemaal op zijn. Wij doen in Nederland relatief kort met bussen omdat bij iedere nieuwe aanbesteding nieuw materiaal geeist wordt. Kijk eens naar België, wat daar nog voor oud spul rijdt, of in Duitsland.
1. Het verkrijgen van een zwik lijnen zonder er iets voor te hoeven doen is niet vreemd. We bevinden ons in een bijzondere tijd waarbij het OV een transitie door moet gaan en opdrachtgevers gekozen hebben voor een noodconcessie. Door de corona hebben ze besloten de aanbesteding anders aan te pakken. Dat zijn mogelijkheden binnen de wet. Aangezien alledrie de concessies door dezelfde opdrachtgevers wordt aanbesteed mogen ze schuiven met lijnenpakketten.
2. Bij het deel wat overkomt van IJssel-Vecht naar Rijn-Waal horen alleen de CNG bussen; en moet Hermes zelf aanvullende bussen bestellen waarvoor dan vervolgens overname verplichting geldt. (Immers als een andere vervoerder straks IJssel-Vecht overneemt moeten ze ook de bussen overnemen). De BYD's die nu in het af te stoten deel rijdt gaan over naar het IJsselmond deel dan wel Lelystad. Dat was toen al bedacht.
De noodconcessie zal mogelijk de overgangsperiode worden van Breng naar RRReis, waarbij men dus 2 jaar de tijd heeft het reisproduct in te voeren en de HESS trolley's en de GTW treinen over te spuiten.
En het negatief denken over een bepaalde serie bussen wil nog niet zeggen dat ze slecht zijn, danwel dat ze helemaal op zijn. Wij doen in Nederland relatief kort met bussen omdat bij iedere nieuwe aanbesteding nieuw materiaal geeist wordt. Kijk eens naar België, wat daar nog voor oud spul rijdt, of in Duitsland.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De voorwaarden voor de noodconcessie zijn nog niet bekend. Het kan zijn dat ze nog 2 jaar mogen blijven rijden met de CNG's zodat de nieuwe vervoerder voldoende tijd heeft voor aanschaf nieuw materiaal.regenmaker schreef: ↑do 30 sep 2021, 17:50 Denk eerder dat alles in de concessie IJssel-Vecht blijft. Een enkel materieeltype in een concessie is veel makkelijker qua contracten. Kan het huidige contract met BYD überhaupt worden gesplitst over 2 vervoerders?
Hermes zou gewoon per dec 2022 een nieuwe elektrische vloot moeten aanschaffen met overname plicht.
When you're tired of London, you're tired of life
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Noodconcessies zijn er wel meer inderdaad. Of verlengde concessies (zie provincie Utrecht). Maar in alle andere gevallen vindt daarbij geen wissel van vervoerder plaats.
Voldoende tijd voor nieuw materiaal? Hoe wil je dan het hele netwerk rond Ede dat naar Rijn-Waal over gaat rijden met 22 Citaro's (standaard+geleed)?
Ze krijgen de gehele stadsdienst Ede nog niet eens gereden met alleen die 12-meter Citaro's, laat staan de streeklijnen die er ook nog bij horen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Gaat ook nog leuk worden qua samenwerking met Syntus Utrecht in de 5-83-85 bundel. En stalling Ede wordt nu ook nog gedeeld.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Wordt in dit topic wellicht een beetje off-topic, maar die bundel is sowieso iets waar gedurende 2022 naar gekeken zal worden. Met het nieuwe ETMET-patroon komt dat rondje namelijk niet overal helemaal lekker uit, maar de vervoerplanprocedure was dit jaar te krap voor grote aanpassingen. Zie ook het ROCOV-Utrecht advies daarover.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Klopt, ik bedoel te zeggen dat ze die 1x per uur op de zondagochtend nog eens moeten heroverwegen als ze de 1 eruit halen.gkw1969 schreef: ↑do 30 sep 2021, 00:37De 352 gaat terug naar de frequentie van 2019. Ik weet niet precies wat die wasWestern Soldier schreef: ↑wo 29 sep 2021, 19:28 Ik mag wel hopen dat lijn 352 minimaal 2x per uur gaat rijden, want 1x per uur door Oosterbeek centrum is gewoon te weinig. Het staat er niet, maar hoop dat dat nog aangepast wordt.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Zoals ik al eerder zei:Daniel schreef: ↑do 30 sep 2021, 19:51Voldoende tijd voor nieuw materiaal? Hoe wil je dan het hele netwerk rond Ede dat naar Rijn-Waal over gaat rijden met 22 Citaro's (standaard+geleed)?
Ze krijgen de gehele stadsdienst Ede nog niet eens gereden met alleen die 12-meter Citaro's, laat staan de streeklijnen die er ook nog bij horen.
2. Bij het deel wat overkomt van IJssel-Vecht naar Rijn-Waal horen alleen de CNG bussen; en moet Hermes zelf aanvullende bussen bestellen waarvoor dan vervolgens overname verplichting geldt. (Immers als een andere vervoerder straks IJssel-Vecht overneemt moeten ze ook de bussen overnemen). De BYD's die nu in het af te stoten deel rijdt gaan over naar het IJsselmond deel dan wel Lelystad. Dat was toen al bedacht.
When you're tired of London, you're tired of life
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ja, dan hebben ze dus helemaal geen extra tijd om nieuw materieel aan te schaffen. Dat hebben ze immers voor die twee jaar al nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Breng houdt het natuurlijk bewust zo vaag mogelijk ('de frequentie van 2019') om voldoende speelruimte te houden voor een net andere interpretaties. Ze hadden immers ook gewoon de voorgestelde frequenties kunnen benoemen in het vervoersplan. Ik reisde in 2018 dagelijks Arnhem - Wageningen. Ik meen dat toen in de piek-spits de frequentie van de 352 elke 6-7 minuten was, in de brede spitsen elke 10 minuten. Maar ja, zouden ze op het provinciehuis nog weten wat de frequentie in 2019 was?Western Soldier schreef: ↑do 30 sep 2021, 21:46Klopt, ik bedoel te zeggen dat ze die 1x per uur op de zondagochtend nog eens moeten heroverwegen als ze de 1 eruit halen.gkw1969 schreef: ↑do 30 sep 2021, 00:37De 352 gaat terug naar de frequentie van 2019. Ik weet niet precies wat die wasWestern Soldier schreef: ↑wo 29 sep 2021, 19:28 Ik mag wel hopen dat lijn 352 minimaal 2x per uur gaat rijden, want 1x per uur door Oosterbeek centrum is gewoon te weinig. Het staat er niet, maar hoop dat dat nog aangepast wordt.
Ik blijf het opheffen van Lijn 1 een onzalig plan vinden bezien de enorme dagelijkse drukte op de lijnen tussen Arnhem en Oosterbeek. De bovengenoemde hoog-frequente inzet van de 352 was, in all eerlijkheid, een overkill tussen Heelsum en Wageningen. De bulk van de vervoersvraag zit echt tot aan Oosterbeek/Doorwerth. En met een gasprijs die door het dak schiet zou je denken dat Breng liever wat meer elektrische trolleys laat rijden dan halflege CNG-bussen (althans totdat de elektriciteitsprijs volledig meeveert met de gasprijs).
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Blijft apart dat bijvoorbeeld de spitsbussen op lijn 85 Nijmegen Druten dus niet meer terugkomen zoals pre-corona wel was tussen 13:00-18:30u. Deze lijn is al heel druk en de scholieren zijn ook allemaal weer terug in de spits... Een blijvende bezuiniging dus.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8727
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens een bericht op Facebook heeft Hermes/Breng twee gelede gas-Citaro’s van Syntus gekocht voor lijn 352 die vanaf december met geleed materieel gaat rijden. Het betreffen de ex-Syntus 5270 en 5271.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Er komen in totaal 7 gelede bussen op lijn 352 te rijden:
9280
5 stuks ex Syntus (5270-5274??)
De zevende is nog niet bekend, mogelijk ook een Nijmeegse Citaro
9280
5 stuks ex Syntus (5270-5274??)
De zevende is nog niet bekend, mogelijk ook een Nijmeegse Citaro
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Van Syntus zijn het de ex 5261, 5270, 5271, 5274 en 5279.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Zijn de nummers voor die wagens al bekend?
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Nog niet, maar ik gok zelf op 9281-9285 (doorgenummerd vanaf de gelede Citaro's die nu op de Heyendaal Shuttle rijden).
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8727
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Dan ga ik er overigens vanuit dat de ex-Syntus wagens de blauwe kleur van Arnhem krijgen? Of worden ze ook roze?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Wss blauw met BrengDirect opschriften
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Ik weet niet of ik dat direct een verbetering vind qua comfort.
Qua aantal zitplaatsen is het wel een goede en broodnodige verbetering.
Qua aantal zitplaatsen is het wel een goede en broodnodige verbetering.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8727
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De gelede ex-Syntus Citaro's hebben best prima stoelen, in ieder geval beter dan de huidige gelede Breng Citaro's die op lijn 10 in Nijmegen rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Nu we het toch over comfort hebben: Die ex-Veolia MAN’s kunnen echt niet meer hè. Die dingen rammelen uit elkaar van ellende. En dat op een BrengDirect lijn
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Op dit moment worden die wagens zo min mogelijk ingezet. Ze worden voornamelijk op versterking en ochtendritjes gezet. Een enkeling wil nog wel eens wat langer doorlopen, maar volgens mij zijn er ook niet zo veel meer.
Als straks de Citaro's gaan rijden op lijn 352 zullen ze wellicht alleen nog nodig zijn voor Gelredome en versterking.
Als straks de Citaro's gaan rijden op lijn 352 zullen ze wellicht alleen nog nodig zijn voor Gelredome en versterking.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
De eerste ex-Syntus Citaro G is in Breng huisstijl met blauw dak. Welke het was weet ik niet, het is nu de 9284, dus die bussen gaan inderdaad 9281-9285 genummerd worden.
When you're tired of London, you're tired of life
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten