Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Nee, het enige wat ik heb kunnen halen uit de diensten op dit moment is dat lijn 5 Schuytgraaf-Presikhaaf een hele andere rijtijd gaat krijgen en de 15 minuten stilstand op Presikhaaf wordt gereduceerd naar 6.
When you're tired of London, you're tired of life
Heel_Holland_Spot
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Maar als lijn 62 ingekort wordt tot Vergertlaan is er geen directe verbinding meer tussen Duiven, Station en Duiven, Centerpoort Noord dat is toch niet handig?
Ik reis vooral in Arnhem-Nijmegen en soms in Veluwe-Zuid en IJssel-Vecht.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SuperGhost »

Ik denk dat dat wel meevalt, omdat die treinreizigers ook 1 station verder/eerder kunnen uitstappen (Westervoort) en daar 2-4x per uur een bus kunnen pakken.
Heel_Holland_Spot
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Ja, maar mensen die in Duiven wonen hadden een directe bus en moeten dan 1 of meerdere keren overstappen
Ik reis vooral in Arnhem-Nijmegen en soms in Veluwe-Zuid en IJssel-Vecht.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SuperGhost »

Ik denk dat er weinig Duivenaren met die bus gingen, anders was die niet geschrapt. De bedrijven in Centerpoort-Noord zijn zover ik weet geen winkels (dus geen winkelend publiek met evt. grotere aankopen zoals bij de Ikea, Intratuin, Mediamarkt en Kwantum die in Centerpoort-Zuid zitten) en vooral maakindustrie, dus veel mindervaliden zullen er ook niet moeten zijn. Voor (bijna) iedereen zal de fiets dus een volwaardig alternatief zijn lijkt me. Ik denk overigens dat de meeste Duivenaren die naar Centerpoort-Noord moeten sowieso al op de fiets/auto aangewezen waren, aangezien het grootste gedeelte van Duiven ver van haltes van lijn 62 af ligt.

Voor die enkeling die wellicht wel moet, zou het efficiënter zijn om op de kruising Hamersestraat en Rivierweg haltes aan te leggen, zodat reizigers uit Duiven kunnen overstappen tussen de 60 en 61 zonder helemaal via Westervoort-Zuid en het station in Westervoort te hoeven reizen.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Het aantal passagiers tussen Duiven Centrepoort en Duiven Station/Klavierstraat is dagelijks op 1 hand te tellen.
Sterker nog, het totaal aantal passagiers naar Centerpoort Noord is misschien net op 3 handen te tellen. Dus een heel groot gemis is het niet. De reizigers die met de trein komen kunnen via Wetervoort reizen en die ene passagier die op de Nieuwe Maat uit stapt, Tsja daar kun je niet de extra km voor maken.
When you're tired of London, you're tired of life
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

Lijnen 70 en 71 lijken nu alsnog opgeheven; de reisinfo is uit OVInfo gehaald en ze zijn ook van de bushaltes gehaald.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Op dit moment is alle reisinfo vanaf 27 augustus uit de OVinfo app, muv de lijnen waar niks verandert.
Maar inderdaad van lijn 70 en 71 geen spoor meer.
When you're tired of London, you're tired of life
Stijngeluk
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stijngeluk »

De dienstregeling is nog niet online, maar lijkt wel te vinden via een omweg, sort off.
Als je een dienstregeling zoekt via hier, en dan achter een halte op het PDF icoontje drukt lijken de nieuwe vertrekstraten van een lijn per halte wel te kloppen voor de nieuwe dienstregeling.
Ik heb dit getest met 3 lijnen (56, 5 en 352) en daar lijkt het te kloppen. Er staat ook rechts bovenaan Geldig vanaf: 28-08-2023
Voor de extreme liefhebbers uiteraard die niet kunnen wachten, gezien het uitzoekwerk per lijn ;)
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Ah. Al enigszins wat duidelijkheid. De rare eindbestemming op de laatste rit lijn 14 op zaterdag, Arnhem Brabantweg, is gelukkig ingekort tot Elst Griegstraat.

En de extra tijd tussen Elst Station en Elst Morgenster is weer teruggedraaid nu er niet meer omgereden hoeft te worden.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Met ingang van 19 augustus 2023 komen de buslijnen 627, 643, 660 en 662 te vervallen vanwege een wijziging in het contract tussen Vitesse en Hermes.
Op wedstrijddagen zullen de lijnen 60 en 62 versterkt worden.
De seizoenskaart is niet meer geldig als vervoersbewijs. Fans kunnen reizen met de OV chipkaart of de bankpas of ze kunnen via Vitesse een buskaart als app aanvragen voor het vervoer. Geen app, geen vervoer.
Alleen lijn 607 blijft dan nog rijden.

Bijkomend nadeel is dat er nu ook voor de chauffeurs geen vrij toegang is tot de wedstrijd.
When you're tired of London, you're tired of life
JothamvW
Berichten: 1229
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

Jammer dat die late rit van de 14 wordt ingekort; nu kan ik niet meer na 12 uur 's nachts naar huis vanuit Nijmegen zonder vanaf Elst of Arnhem CS te moeten fietsen.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

gkw1969 schreef: vr 11 aug 2023, 23:36 Met ingang van 19 augustus 2023 komen de buslijnen 627, 643, 660 en 662 te vervallen vanwege een wijziging in het contract tussen Vitesse en Hermes.
Op wedstrijddagen zullen de lijnen 60 en 62 versterkt worden.
De seizoenskaart is niet meer geldig als vervoersbewijs. Fans kunnen reizen met de OV chipkaart of de bankpas of ze kunnen via Vitesse een buskaart als app aanvragen voor het vervoer. Geen app, geen vervoer.
Alleen lijn 607 blijft dan nog rijden.

Bijkomend nadeel is dat er nu ook voor de chauffeurs geen vrij toegang is tot de wedstrijd.
Blijven de pendelbussen tussen Arnhem Centraal en Gelredome nog wel gewoon rijden? En blijven deze ook nog vanaf achterin de bunker vertrekken?
JothamvW
Berichten: 1229
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

Dat is de 607 ja. Achterin vertrekken, perron L afgesloten om de stroom passagiers te verwerken.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

JothamvW schreef: za 12 aug 2023, 00:13 Jammer dat die late rit van de 14 wordt ingekort; nu kan ik niet meer na 12 uur 's nachts naar huis vanuit Nijmegen zonder vanaf Elst of Arnhem CS te moeten fietsen.
Jij was ook zeker de enige passagier?
When you're tired of London, you're tired of life
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Timon91 »

Vandaag voor het eerst met de stadsmarshrutka gereden, lijn 12 richting IJsseloord 1. Klopt het dat dit doordeweeks een normale bus is en dan in het weekend zo'n marshrutka? In tegenstelling tot in Oekraïne mogen er in Nederland geen 25 man in zo'n ding, dus vanaf station Arnhem was die al ramvol (8 mensen dus). Meerdere mensen moesten maar op de volgende wachten bij de haltes in het centrum, lekker dan :')
Mijn Flickr account.
JothamvW
Berichten: 1229
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

Dat is inderdaad de situatie ja.

Heel leuk om met een taxibusje te rijden als je de frequentie van de 43 verlaagd hebt naar 1x per uur... -0-
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
drooge
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 jan 2013, 11:00

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door drooge »

Plutona schreef: zo 06 aug 2023, 13:45 Lijnen 70 en 71 lijken nu alsnog opgeheven; de reisinfo is uit OVInfo gehaald en ze zijn ook van de bushaltes gehaald.
En lijn 88 is ook van de haltes verdwenen, maar de vertrekstaten hangen er nog wel. Is/wordt die ook opgeheven?
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Timon91 schreef: za 12 aug 2023, 18:58 Vandaag voor het eerst met de stadsmarshrutka gereden, lijn 12 richting IJsseloord 1. Klopt het dat dit doordeweeks een normale bus is en dan in het weekend zo'n marshrutka? In tegenstelling tot in Oekraïne mogen er in Nederland geen 25 man in zo'n ding, dus vanaf station Arnhem was die al ramvol (8 mensen dus). Meerdere mensen moesten maar op de volgende wachten bij de haltes in het centrum, lekker dan :')
Is ook in de avonduren. Lijn is vooral bedoeld om de industrieterreinen te bedienen maar meer en meer mensen lijken deze bus te gebruiken om in Presikhaaf te komen.. Maarja er rijdt ook niet zo gek veel meer naar Presikhaaf in de avonden en weekenden.

Heb zelf ook al eens gehad dat er wél meer dan 8 personen in de bus werden toegelaten, maar die moeten zich dan achterin maar een beetje opproppen wat ook niet ideaal is.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Timon91 »

Dat was precies de reden dat ik die bus nam. Ik kwam gisteren om 17:00 aan met de IC vanuit Utrecht, dan kun je om 17:06 met marshrutka 12 naar Presikhaaf of wachten tot 17:21 (bus 43) of 17:24 (bus 5). Tsja, dan loop ik liever wat meer dan dat ik een kwartier langer moet wachten :')
Mijn Flickr account.
Jurre
Berichten: 1045
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jurre »

drooge schreef: zo 13 aug 2023, 10:40
Plutona schreef: zo 06 aug 2023, 13:45 Lijnen 70 en 71 lijken nu alsnog opgeheven; de reisinfo is uit OVInfo gehaald en ze zijn ook van de bushaltes gehaald.
En lijn 88 is ook van de haltes verdwenen, maar de vertrekstaten hangen er nog wel. Is/wordt die ook opgeheven?
Lijn 88 wordt weer geintegreerd in lijn 8.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Het voorstel is gedaan om de oude lijn 8 weer in ere te herstellen, maar dat is dan pas vanaf dienstregeling 2024.
Er mij niets bekend van het opheffen van lijn 88, ik zal vanavond op Geitenkamp wel even kijken of hij daar nog op staat.
When you're tired of London, you're tired of life
Stijngeluk
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stijngeluk »

In de vertrekstaat staat 88 nog wel gewoon. Met zo lijkt dezelfde vertrektijden als vandaag richting Velp. En 1 minuut later (dus xx:27) richting Rijnstate
Sorry_geen_dienst
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Sorry_geen_dienst »

Ook lijn 43 zit vaak vol met reizigers tussen Arnhem CS en Presikhaaf, blijkbaar is daar een sterke vervoersvraag waar de stadsbussen niet in faciliteren.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

1. Tsja, Presikhaaf lijkt steeds drukker te worden. Wellicht moet lijn 5 dan maar naar een kwartiersdienst of lijn 6 moet dan maar terug komen in de avonduren.

2. Even in Velp gekeken. Er zitten nu weer stikkers voor lijn 8 op de haltes, alleen met als eindpunt “P President Kennedylaan”. Maar of lijn 8 vanaf 28 augustus alweer door rijdt is niet duidelijk. Er is intern nog niks meegedeeld. Daarnaast zal een groep chauffeurs zijn die dan nog lijnverkenning moeten hebben.

Update:
De haltepalen zijn aangepast als naar december. De vertrekstaten staan op 28-08, ook die van lijn 88
When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 141 gasten