Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

DDietzen schreef: vr 08 dec 2023, 00:48 Voor de laatste 302 van Arnhem naar Apeldoorn is heden komen voorrijden: een Eindhovense Ambassador-stadsbus. Dat heet dus "ComfortRRReis" _O- Het moet gezegd worden, de reisinformatie in de bus werkt wel, netjes in RRReis-layout en al.

In het busstation van Arnhem Centraal zag ik trouwens een handvol mensen wachten op de laatste 33 naar Huissen Valom, braaf op tijd op perron L. Volgens OVinfo is die rit naar schatting 5 minuten te vroeg vertrokken, dat moet dan van een ander perron zijn geweest. De reisinfoschermen in de stationshal gaven echter stoïcijns de geplande vertrektijd en het geplande perron L weer, en na geplande vertrektijd verdween de bus eenvoudigweg van de borden. Ben benieuwd hoe die mensen thuis gaan komen, en of ze de volgende keer nog eens op de bus vertrouwen... :s
Vandaag iemand gesproken die hier slachtoffer van was, hij kwam toevallig met de genoemde 302 van Apeldoorn. Normaal heeft hij een goede overstap op Willemsplein, maar hij moest dus nu naar huis lopen in zuid. Hij heeft een officiële klacht ingediend hierover. Inclusief busnummer en omloop.
When you're tired of London, you're tired of life
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DDietzen »

Ik ben heel benieuwd naar de reactie van Breng-zijde :)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AppleMoose »

gkw1969 schreef: vr 01 dec 2023, 10:57Lijn 26: Dieren Station - Arnhem CS via Doesburg De ritten ma-vr na 19.00 en in het weekend tussen Dieren en Doesburg gaan gereden worden met een 8-persoons busje.
Ah, ze hebben dit oude plan weer eens van stal gehaald. Ben benieuwd hoelang het dit keer duurt voordat dit plan weer wordt teruggedraaid...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Aha, ik snap hem: men heeft een ophokplicht voor reizigers naar Dieren van stal gehaald. :Y Logisch toch? (A)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AppleMoose »

Absoluut noodzakelijk :Y

Werkzaamheden aan de Velperweg (Arnhem) zijn uitgesteld. De voorbereidingen voor de omleidingen vergen meer tijd: https://archive.ph/m7uIt
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Heb je ook nog een normale link?
When you're tired of London, you're tired of life
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Als je een betaalmuur op de koop toe neemt.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Het was meer dat hij op de telefoon niet laadde
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AppleMoose »

Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Stroomstoring in delen van centrum Arnhem: trolleys op noodaggregaat, oorzaak nog onduidelijk

https://www.gelderlander.nl/arnhem/stro ... ~a7a5e285/
When you're tired of London, you're tired of life
hobbeltrein
Berichten: 1
Lid geworden op: do 28 dec 2023, 09:57

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door hobbeltrein »

Is er al bekend wanneer de trolley 2.0 bussen naar Wageningen gaan rijden?
JothamvW
Berichten: 1229
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

gkw1969 schreef: vr 01 dec 2023, 11:09 In de loop van 2024 gaat lijn 352 uitgevoerd worden met 10 Solaris Trollino 18 trolleybussen
Ergo, "ergens in 2024"
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Inmiddels is een voorlopige planning bekend:
2e week van januari komt de eerste trollino voor instructie monteurs en instructeurs.
Eind januari komen de volgen de 4 voor de instructie van de chauffeurs.
De overige 5 komen verdeeld over februari en maart. De verwachting is dat eind maart de bussen zullen worden ingezet.
Laatst gewijzigd door gkw1969 op vr 29 dec 2023, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
When you're tired of London, you're tired of life
rooddolfijn
Berichten: 774
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rooddolfijn »

Er zijn toch 10 trolleybussen besteld bij Solaris? Uit jouw bericht maak ik namelijk op dat er 11 besteld zijn…
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5272
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

De eerste is misschien een demo?
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Klein foutje van mijn kant. Ik heb hem al aangepast in het originele bericht maar hieronder nog even:

2e week januari: 1 bus
eind januari: 4 bussen
februari: 3 bussen
maart: 2 bussen

is samen 10 bussen.
When you're tired of London, you're tired of life
Heel_Holland_Spot
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Is de nummering van de Trollino's al bekend? Ik zou verwachten: 5275-5284, omdat dit in lijn is met de rest van de Trolleybussen. Het zou ook kunnen dat het 5274-5283 wordt, maar de HESS Swisstrolley 4 van VBZ Zurich had (volgens Busposities) het nummer 5274.
Ik reis vooral in Arnhem-Nijmegen en soms in Veluwe-Zuid en IJssel-Vecht.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Ik verwacht 5276-5285 aangezien de ontijzelingswagen het administratieve nummer 5275 heeft.
When you're tired of London, you're tired of life
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Maar het dienst materieel bij Connexxion/Hermes wordt normaal toch omgenummerd naar een 3000-nummer?
Heel_Holland_Spot
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Heel_Holland_Spot »

https://www.trolleyclub.nl/werkmat.php

Dit linkje gaat naar een overzicht van trolleywerkmaterieel, ik zie geen 5275, wel de 5232 (vrij ver onderaan, de laatste ontijzelingswagen).
En inderdaad ook vrij veel materieel in de serie 3000
Ik reis vooral in Arnhem-Nijmegen en soms in Veluwe-Zuid en IJssel-Vecht.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Mijn excuus. Dan ben ik verkeerd voorgelicht. Er was mij namelijk verteld dat de ontijzelingswagen de 5275 was.
When you're tired of London, you're tired of life
KL577
Berichten: 137
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door KL577 »

gkw1969 schreef: vr 01 dec 2023, 10:57
Lijn 10: Arnhem CS - Papendal via Het Dorp De ritten tot Het Dorp (ma-vr na 19.00 en in het weekend) gaan gereden worden met een 8-persoonsbusje (dit in aanloop naar het volledig weghalen van de standaardbus uit Het Dorp).
Ik heb dit bij zowel bij de 'wijkraad' als het team leefomgeving van de gemeente gemeld, de drijvende krachten achter het buurtbusproject in Heijenoord. Maar beiden hebben nooit de moeite genomen mij te antwoorden. Maar een achtpersoons busje is op veel momenten in het weekend, zelfs de vroege doordeweekse avond, gewoon erg krap. En dus net, op een regenachtige zondagmiddag, zaten we met zijn negen-en in een achtpersoonsbusje. Ik zal de specifieke rit niet noemen (om de chauffeur verder niet in de problemen te brengen), maar het mag natuurlijk niet, maar kon alleen door de coulance van de chauffeur en grote kinderen die bij hun ouders op schoot gingen zitten.

Afgezien daarvan is de dienstregeling ook nog eens onmogelijk. Lijn 10 en 12 rijden nu in een combi met veel vertraging en zonder tijd om deze in te halen. Bovendien rijdt het kleine lijn 10-busje ook nog eens 2-3 minuten sneller dan de grote bussen - op papier dan. In de praktijk rijdt het kleine lijn 10 busje nu vaak met 5-10 minuten vertraging, waardoor alle aansluitingen op het station of Willemsplein verloren gaan....
Philip
Berichten: 334
Lid geworden op: do 27 mei 2021, 18:37

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Philip »

Op vollebussen.nl kun je dit aangeven. Dan komt de klacht uiteindelijk in ieder geval bij de goede organisatie terecht.
KL577
Berichten: 137
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door KL577 »

Dat had ik al gedaan voor ik het hier postte. Het gaat alleen niets helpen. De gemeente dringt er inmiddels bij Breng en de provincie op aan dat het vervangen van lijn 10 voor een buurtbus een goed idee is, gevoed door het team leefomgeving en de 'wijkraad'. Die laatste een groep bewoners die zich verenigd hebben tegen een grote bus in de wijk. Breng vindt het natuurlijk allemaal prima - immers een stuk goedkoper. Breng benoemt de genoemde groep bewoners nu als de 'wijkraad', wellicht om ze een democratische legitimiteit te verschaffen. Maar die legitimiteit is er niet, ze spreken noch namens de hele wijk en hebben verzuimd bewonersgroepen in Het Dorp en Revalidatieziekenhuis Klimmendaal bij de plannen te betrekken. Maar dat lijkt nu niemand meer iets te kunnen schelen, behalve dan de reizigers, die vaker (letterlijk) in de kou komen te staan.

Enfin, tot zo ver even mijn frustatie :( . Nu weer over tot de orde van de dag. :)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

O ja, die nimby’s in de Callunastraat.

Wat dat soort mensen liever niet hebben, net zoals een grote bus, een Chianti zonder DOCG of een AH-bezorger die vijf minuten buiten de raamtijd aanbelt, is negatieve aandacht in de media. Omroep Gelderland maar eens aanschrijven? (A)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 116 gasten