Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Tom024 schreef: di 12 mar 2024, 19:30 Gokje: rijschool E&R die helpt bij de Academy? Die hebben een aantal ex-GVB Citea's.
Dat klopt. Code 95 wordt Transdev breed door E&R verzorgd omdat Academy veel te druk is met het opleiden van nieuw personeel. Momenteel vinden de praktijkdagen code 95 in het SAN gebied plaats en daar is de Citea bedoeld.
When you're tired of London, you're tired of life
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Wageningen1998 »

Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer eens in Schuytgraaf geweest. Ik zag dat er tegenwoordig ook een trolleyaansluiting bestaat op de doorlopende lijn vanaf en naar De Laar West-Station Zuid. Is hier een reden voor?
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Wageningen1998 schreef: do 14 mar 2024, 20:25 Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer eens in Schuytgraaf geweest. Ik zag dat er tegenwoordig ook een trolleyaansluiting bestaat op de doorlopende lijn vanaf en naar De Laar West-Station Zuid. Is hier een reden voor?
Het is de bedoeling dat op momenten wanneer lijn 11 niet naar Station Zuid rijdt dat lijn 1 het rondje maakt zodat passagiers vanuit Kronenburg/Vredenburg en vanuit De Laar alsnog met de bus naar Station Zuid kunnen. Het is alleen nog niet bekend wanneer ze dat in gaan voeren.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Kan lijn 1 dan keren bij Station Zuid of rijdt die lijn dan via Schuytgraaf?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

Er kan gekeerd worden bij de rotonde ten westen van het station.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Heel_Holland_Spot
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Tom024 schreef: di 12 mar 2024, 19:30 Gokje: rijschool E&R die helpt bij de Academy? Die hebben een aantal ex-GVB Citea's.
Het betreft de 1123 van E&R. Zag 'm vandaag weer rijden en heb er op gelet. Ik zag 'm zonder leerling wegrijden bij de stalling samen met de ex-U-OV (zowel CXX als QBZ) 4513, Ambassador ALE-120, eveneens van E&R. Ze reden vlak achterelkaar aan. Beide zonder leerling, dus ik vermoed dat deze twee bussen van opleidingslocatie wisselen.
Ik reis vooral in Arnhem-Nijmegen en soms in Veluwe-Zuid en IJssel-Vecht.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Heel_Holland_Spot schreef: wo 20 mar 2024, 19:01 Het betreft de 1123 van E&R. Zag 'm vandaag weer rijden en heb er op gelet. Ik zag 'm zonder leerling wegrijden bij de stalling samen met de ex-U-OV (zowel CXX als QBZ) 4513, Ambassador ALE-120, eveneens van E&R. Ze reden vlak achterelkaar aan. Beide zonder leerling, dus ik vermoed dat deze twee bussen van opleidingslocatie wisselen.
Hoe laat zag je ze wegrijden en bij welke stalling?
When you're tired of London, you're tired of life
Heel_Holland_Spot
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Heel_Holland_Spot »

21 maart rond 15.00u vanaf stalling Bemmel naar de A15
Ik reis vooral in Arnhem-Nijmegen en soms in Veluwe-Zuid en IJssel-Vecht.
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Heb de laatste dagen al verschillende keren bussen in Arnhem rond zien rijden met "Centraal Station" op de lijnfilm ipv "Arnhem CS", is dit nieuw en zo ja, wat is het idee hierachter?

Daarnaast is mij op Busposities deze bus opgevallen: https://busposities.nl/voertuig/cxx_onbekend_1121/, apartste is dat deze ritinformatie over een lijn 56 in Zeeland doorstuurt :?: Ook een lesbus?
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

albertjan96 schreef: do 21 mar 2024, 14:34 Heb de laatste dagen al verschillende keren bussen in Arnhem rond zien rijden met "Centraal Station" op de lijnfilm ipv "Arnhem CS", is dit nieuw en zo ja, wat is het idee hierachter?

Daarnaast is mij op Busposities deze bus opgevallen: https://busposities.nl/voertuig/cxx_onbekend_1121/, apartste is dat deze ritinformatie over een lijn 56 in Zeeland doorstuurt :?: Ook een lesbus?
Het Centraal Station is, wat ik tot nu toe kan zien, alle bussen die het trolleyplein als eindpunt hebben. Dat zijn lijnen 1, 2, en 6 op dit moment. Vanavond zie ik of ook de uitlopende ritten van de andere lijnen dit hebben.

Wat betreft de lijn 56, ze zijn bezig met software oid. Onze MAN’s staan dan ook met 56 op het terrein
When you're tired of London, you're tired of life
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Hm ik meende het bijvoorbeeld ook bij lijn 12 en 21 te zien. Het lijkt wel alsof de daadwerkelijke naam van de eindhalte wordt gebruikt ipv de bestemming zoals die ook in de reisplanners staat (als in, Lijn xx richting Arnhem CS). Misschien heeft dat ook met de software te maken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Op lijn 21 stond afgelopen weekend "Arnhem Centraal Station", zie ook in m'n fotoverslag in OV in Beeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Lijn 21 is al vanaf het begin. Die filmt namelijk ook Velp Beekhuizenseweg. De chauffeur van lijn 12 zoekt die bestemming zelf op. Dat doe ik ook.

Maar inderdaad alle bussen die het trolleyplein als eindpunt hebben rijden nu met Centraal Station.
When you're tired of London, you're tired of life
mark0
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 11:40
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mark0 »

Ik vind Centraal Station als bestemming veel duidelijker dan Arnhem CS. Zo werd het vroeger (bij de Berkhof trolleys en de nog oudere bussen) ook aangegeven. Prima dat dit veranderd is :pos:
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1407
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

Bij EBS is een paar weken geleden ook uitgerold dat streekbussen, zodra ze Apeldoorn of Zwolle binnenrijden, Station (via Centrum) tonen ipv. alleen Apeldoorn of Zwolle. Zou kunnen dat Hermes dit nu ook wil toepassen.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Fris44
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 08 feb 2023, 19:19

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Fris44 »

Ik gok dat dit te maken heeft met de recente vervanging van KV1 naar NeTEx. Bij NeTEx kun je de tekst voor de bestemming veranderen per halte, wat makkelijker werkt dan met Kv1. Nu is het aan de bedrijven om uit te vinden hoe ze dit het handigst kunnen gebruiken
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

ovVeluwe schreef: do 21 mar 2024, 23:55 Bij EBS is een paar weken geleden ook uitgerold dat streekbussen, zodra ze Apeldoorn of Zwolle binnenrijden, Station (via Centrum) tonen ipv. alleen Apeldoorn of Zwolle. Zou kunnen dat Hermes dit nu ook wil toepassen.
Dat verklaart waarom ik afgelopen week een lijn 160 Deventer binnen zag rijden met Station in de film
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Fris44 schreef: vr 22 mar 2024, 00:26 Ik gok dat dit te maken heeft met de recente vervanging van KV1 naar NeTEx. Bij NeTEx kun je de tekst voor de bestemming veranderen per halte, wat makkelijker werkt dan met Kv1. Nu is het aan de bedrijven om uit te vinden hoe ze dit het handigst kunnen gebruiken
Kunnen we hiermee dan ook afscheid nemen van het idiote Elst Station via Elst Station?
When you're tired of London, you're tired of life
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Fris44 schreef: vr 22 mar 2024, 00:26 Ik gok dat dit te maken heeft met de recente vervanging van KV1 naar NeTEx. Bij NeTEx kun je de tekst voor de bestemming veranderen per halte, wat makkelijker werkt dan met Kv1. Nu is het aan de bedrijven om uit te vinden hoe ze dit het handigst kunnen gebruiken
Arriva doet dit al jarenlang.
JothamvW
Berichten: 1228
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

In mijn 331 vanochtend werd de halte "Station Lent" aangekondigd op het scherm als "Station Lent Van der Valk".

Op de site staat het nog niet aangepast.

Is dit een wijziging die op poten staat?
Zo ja, weet iemand wanneer deze wordt doorgevoerd?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door erjeebee »

Michael schreef: vr 22 mar 2024, 11:46 Arriva doet dit al jarenlang.
En voor Arriva deed Veolia dit ook al.
Bijvoorbeeld Lijn 12 (huidige 32) in Limburg filmde "Beek via Geleen" bij vertrek uit Sittard. Bij het binnenrijden van Geleen veranderde dit als ik me goed herinner in "Sittard via Stein" en bij het binnenrijden van Stein in "Sittard Station"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6238
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Hermes ook, in ieder geval in ZOB. Bussen vertrekken vaak met een via bestemming en als ze in de plaats van de via zijn, dan verdwijnt die. Helaas kan men bij Hermes/Connexxion niet goed overweg met korte ritten die bijvoorbeeld eindigen in de via bestemming. Je hebt dan lijn 322 Uden via Gemert en vanaf Gemert wordt het Uden Busstation. Maar de korte ritten naar Gemert zijn Gemert via Gemert (Lijn 8 Acht via Acht is de leukste).
"Een touringcar is geen bus"
Heel_Holland_Spot
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Lijn 300 vertrekt (doordeweeks) vanuit Arnhem CS, als 'Nijmegen via Bemmel', omdat hier ook nog 14, 33 en 331 rijden. Zodra hij Huissen uitrijdt, na de halte Agropark, dan wordt het 'Nijmegen Heyendaal'. En dit is volgens mij altijd al zo.

In het weekend staat er vanaf het begin 'Nijmegen CS via Bemmel' en wordt het na Agropark 'Nijmegen CS'.
Ik reis vooral in Arnhem-Nijmegen en soms in Veluwe-Zuid en IJssel-Vecht.
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Heel_Holland_Spot schreef: ma 01 apr 2024, 18:07 Lijn 300 vertrekt (doordeweeks) vanuit Arnhem CS, als 'Nijmegen via Bemmel', omdat hier ook nog 14, 33 en 331 rijden. Zodra hij Huissen uitrijdt, na de halte Agropark, dan wordt het 'Nijmegen Heyendaal'. En dit is volgens mij altijd al zo.

In het weekend staat er vanaf het begin 'Nijmegen CS via Bemmel' en wordt het na Agropark 'Nijmegen CS'.
Dat hebben veel meer lijnen, meerdere lijnen verspringen zelfs 2x per rit, zoals lijn 27, 29, 14 en 331.
Het probleem is dat wanneer bij korte ritten het eindpunt tevens het viapunt is, dan worden beide getoond. Zo laat lijn 26 op de korte ritten: Doesburg via Doesburg zien.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1770
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Lijn 29, Arnhem CS - Doetinchem, heeft om onduidelijke redenen ook de halte Station Presikhaaf en de noodhalte Oude Velperweg gekregen, dit terwijl lijn 29 normaal niet stopt op de vervallen halte Huygenslaan. Verder staat de omleiding in Rheden overal in de systemen, behalve in de haltelijst in de bus. Deze is dan weer niet aangepast. Een eindtijd is nog niet in zicht voor de omleiding in Rheden.
When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten