Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Op Rrreis.nl is de nieuwe dienstregeling inmiddels op te vragen in de reisplanner.

Er verandert niet veel in Arnhem Nijmegen. Alleen de bezuinigingen zijn doorgegaan:
Opheffen 110, routewijziging lijn 60(via Westervoortsedijk).
Wijziging lijn 331 gaat niet door.
Laatst gewijzigd door gkw1969 op ma 21 nov 2022, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
When you're tired of London, you're tired of life
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Worden dan de nieuwe bushaltes aan weerszijden van de kruising Westervoortsedijk - Driepoortenweg in gebruik genomen? Is al bekend hoe deze haltes heten?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Ik kan de dienstregeling niet vinden op de website van RRReis, maar wel gewoon op die van Breng.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Hij staat ik de rrreisplanner van rrreis
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

In de concessie Arnhem Nijmegen vinden de volgende wijzigingen plaats per dienstregeling 2023

A010/110 | CS – Papendal
Wijziging: opheffing spitslijn A110
Lijn 110 heeft in de voorbije (corona)periode niet gereden en doet dat vooralsnog ook niet meer.
Heijenoord en Papendal worden bediend door stadslijn 10 en streeklijn 105.

A060 | Tolkamer – Arnhem
Wijziging: aangepaste route in Arnhem waarbij lijn 60 de Johan de Wittlaan verlaat ten gunste van de route via de Westervoortsedijk en de busbaan langs het IPKW. Er worden haltes geplaatst ter hoogte van de halte Kleefse Waard van lijn 12/43 en Oude Veerweg

X003 | Oosterhout – Nijmegen
Wijziging: de bestaande route wijzigt. Er wordt een keerlus aangelegd aan de Dorpsstraat en wordt de Oosterhoutsestraat en Peperstraat verlaten. Dit zal in de loop van 2023 plaatsvinden
Ofwel: we rijden vooralsnog de huidige omleidingsroute.
In eerste instantie nog steeds als omleidingsroute. Later in het jaar (afhankelijk van gemeentelijke beslissingen) wordt dit de definitieve route.

X003 - Oosterhout – Nijmegen
A014 - Arnhem – Nijmegen, Brakkenstein
A331 - Velp - Arnhem – Nijmegen
Wijziging: halte Hof van Holland opnemen in de route zodra deze halte gereed is. Deze halte komt op de busbaan aan de Gen. James Gavinsingel

X005 – Beuningen – Groesbeek
Wijziging: op zaterdag wijzigen de tijden waarop de bussen van lijn 5 naar Breedeweg en De Horst. Daardoor liggen de vertrektijden weer in lijn met de overige weekdagen.

X561 – buurtbus Malden – Wijchen
Wijziging: krijgt een extra rit van Malden naar Wijchen (v. 18:02 en a. 18:27). De rit van Wijchen met v. 17:32 rijdt in het vervolg door tot eindpunt Malden (a. 17:58). Deze rit stopte voorheen bij Overasselt, Beatrixstraat.

X564 – buurtbus Groesbeek – Molenhoek
Wijziging: In Groesbeek krijgt lijn 564 een extra halte bij woonzorgcentrum het Zevenheuvelenhuis.

X065 X565 – buurtbus Beuningen – Wijchen
Wijziging: beide lijnen rijden, uitsluitend op weg naar Wijchen, vanaf de halte Veenhof via de Klapstraat naar Station Wijchen via de haltes Holenbergseweg, Passedwarsstraat en Herenstraat. Op deze wijze wordt wachttijd voor gesloten spoorbomen voorkomen.
De route via de Hoefsestraat (=halte Weegbree) wordt dus alléén benut richting Beuningen.

X569 – buurtbus Malden – Middelaar
Wijziging: deze lijn krijgt een gewijzigde route in zowel Malden, Mook als Middelaar.

Kleine zaken:
• A002 A007 - haltenaam Arnhem, Poli Zuid vervangen door Arnhem, Ind.terrein Rijkerswoerd.
• A033 - haltenaam Gendt, Molenstraat door Gendt, Molenstraat Gendt.
• A033 - haltenaam Angeren, Molenstraat door Angeren, Molenstraat Angeren.
o Omdat 2 haltes met de zelfde naam voorkomen op lijn 33.
• X083 - haltenaam Mook, Gemeentehuis, vervangen door Mook, Gemeentehuis Mook.
• X083 - haltenaam Nieuw Bergen, Gemeentehuis, vervangen door Nieuw Bergen, Gemeentehuis
Nieuw Bergen.
o Omdat 2 haltes met de zelfde naam voorkomen op lijn 83.
When you're tired of London, you're tired of life
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

gkw1969 schreef: do 01 dec 2022, 23:52 • X083 - haltenaam Mook, Gemeentehuis, vervangen door Mook, Gemeentehuis Mook.
• X083 - haltenaam Nieuw Bergen, Gemeentehuis, vervangen door Nieuw Bergen, Gemeentehuis
Nieuw Bergen.
o Omdat 2 haltes met de zelfde naam voorkomen op lijn 83.
Is dat een probleem dan? Lijn 64 in Twente heeft ook 3 haltes RK Kerk.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jjasloot »

Ik denk dat dit een Connexxion probleem is, Keolis toont plaatsnamen erbij in de reisinformatie in de bus en Arriva roept de plaatsnaam ook om bij de eerste halte. Connexion heeft (voor zover ik weet) alleen haltenamen op het scherm staan
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door WALUIGI96 »

Dan ben ik benieuwd of ze dat ook bij lijn 23 van Hermes veranderen, met een halte Kerk in zowel Milheeze als Oploo.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

jjasloot schreef: vr 02 dec 2022, 12:53 Ik denk dat dit een Connexxion probleem is, Keolis toont plaatsnamen erbij in de reisinformatie in de bus en Arriva roept de plaatsnaam ook om bij de eerste halte. Connexion heeft (voor zover ik weet) alleen haltenamen op het scherm staan
Roept Connexxion niet ook de plaatsnaam om bij de eerste halte?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Niet consequent bij mijn weten. Ze hebben bij Connexxion ook jaren alleen bij specifieke haltes rond de gemeentegrens de plaats erbij gehad op de schermen (wat toen in Utrecht mis ging op lijnen die net die halte oversloegen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

De omroep is inderdaad een beet wazig. Zo wordt in Wageningen bij de Arboretumlaan (51 en 352) richting Arnhem ook de plaatsnaam genoemd. Alsof het busstation niet in Wageningen ligt.
When you're tired of London, you're tired of life
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Bij het Centraal Station is een man in de bovenleiding van de trolleybussen geklommen waardoor momenteel heel het busstation is afgesloten:

https://www.gld.nl/nieuws/7816379/man-s ... rtragingen
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

De halte Dr. C. Lelyweg Zuid lijkt in 2023 nog steeds niet uit de dienstregeling te zijn gehaald, ook bij de nieuwe route van lijn 60 staat deze erbij. Deze halte is aan beide kanten van de weg weggehaald.

De nieuwe haltes een paar 100 meter verderop lijken de naam Industriepark Kleefse Waard te hebben gekregen dus het is ook niet zo dat de halte Lelyweg verlegd is.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Gisteren was de halte Lelyweg Zuid nog gewoon aanwezig. Maandag en moest ik er nog stoppen met lijn 43

De halte voor lijn 60 bij de Driepoortenweg krijgt wel een andere naam dan Kleefse Waard. Ik kon alleen niet zo snel zien welke (had einde dienst en zat daar nog bijna 10 minuten in de vertraging)
When you're tired of London, you're tired of life
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

In de richting van Apeldoorn is de halte er nog wel, in de richting Arnhem is deze weggehaald en is de eerste halte na Kleefse Waard de halte Haven.

Volgens de reisinformatiesystemen heeft de nieuwe halte de naam IPKW gekregen.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Ja. IPKW staat voor Industrie Park Kleefse Waars. Zo staat het in de halte lijst.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Vanochtend hebben de opgelegde bussen 6696 en 6738 kortstondig vanuit Bemmel een stukje dienst gedaan. De 6696 op lijn 300 en 6738 op lijn 33.
Getuige de uitbarsting van de chef werkplaats was dit niet de bedoeling. De bussen waren in Bemmel per ongeluk op een inzetspoor terecht gekomen
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

ZO6176 schreef: za 25 jun 2022, 22:07 Vraagje: vandaag was ik bij een vriend van me op bezoek die woont aan trolleylijn 3 bij de rotonde hommelseweg / dalweg. We zaten voor en hadden dan genoeg zicht op de rotonde. Vanmiddag kwam de 5259 met best een hoge snelheid de rotonde in en de trolleystangen schoten onder de bovenleiding uit. Na de rotonde is de bus gestopt en is de chauffeur uitgestapt en heeft de trolleystangen weer terug geplaatst. Mijn beide dochters vonden dit een eng gezicht dat de stangen zo uit de bovenleiding zwiepten Ik had dit zo nog nooit gezien maar komt dit vaker voor? Overigens reed de chauffeur van de 5259 later wel een heel stuk rustiger over de rotonde.
Afgelopen juni kwam deze vraag voorbij en werden er enkele goede antwoorden gegeven. Nu ik mijn trolley opleiding heb afgesloten kan ik daar meer over vertellen:

In Arnhem gebeurt het redelijk vaak dat een trolley “ontspoort”. Er is dan niets aan de hand en er is geen gevaar voor passagiers of voorbijgangers.
Trolley’s ontsporen het vaakst door een te snel genomen wissel of een wissel wat niet omgaat. In dit geval gaat het om de snelheid in bochten en op rotondes. Advies is om met maximaal 25 km/u bochten en rotondes te nemen. Wissels en kruisingen is het zelfs verplicht om 25 km/u te nemen om ontsporingen te voorkomen.
Als een bus ontspoort controleert de chauffeur of de poten naar automatisch naar beneden komen of dat deze vast zitten in de bovenleiding. Als de poten om laag zijn rijdt de chauffeur verder op het aggregaat tot hij/zij op een veilige plek de poten weer aan de draad zet. Er zit een beveiliging op de poten die invalt op het moment dat de poten boven de 5.30 meter komen, deze trekt de poten naar beneden.

Kortom: ontsporing is alleen vervelend voor de chauffeur want deze moet uit zijn warme cabine stappen :)
When you're tired of London, you're tired of life
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Nadat ik via het volgen van buurtbus 566 in OVinfo er achter kwam dat deze nog steeds niet door Duitsland rijdt, en er daarover op geen enkele wijze op de website van Breng wordt gecommuniceerd zoals een omleidingsbericht, besloot ik vanmiddag om dit via de klantenservice op de website van Breng kenbaar te maken. Hierop kreeg ik zojuist al het volgende antwoord:
Beste Milco,

Bedankt voor uw bericht.
Wij hebben het nagekeken. Dit komt omdat er in Duitsland nog een mondkapjes plicht geldt.
Hij rijd wel gewoon de route, alleen hervat die bij Babberich, Beekseweg.

Met vriendelijke groet,
-0-

Ik heb er maar op gereageerd dat het toch wel klantvriendelijk zou zijn als de reiziger hierover wordt geïnformeerd, bijvoorbeeld middels een omleidingsbericht in de dienstregeling... Het is maar een idee natuurlijk...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Waarom zou je niet doorrijden naar Duitsland vanwege de mondkapjesplicht? 🤨
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Lijn 566 is een buslijn met een Nederlands begin- en eindpunt, maar heeft normaliter een paar tussenhaltes in het Duitse Elten.

Hadden ze die annexaties na de Tweede Wereldoorlog nou maar niet teruggedraaid...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

En dan moet iemand die van Lobith naar Babberich reist het ding ook op.

Tenzij Breng een administratief monstrum voor zichzelf heeft geschapen, mag het toch geen moeite zijn om op z’n minst een omleidingsbericht in de reisinfo te knallen. Dan vervallen tenminste die haltes in Elten in reisadviezen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Dus die reizigers in Elten raken hun bus kwijt omdat mogelijk een paar Nederlanders (aan wie niets gevraagd is) te beroerd zijn om 10 minuten een mondkapje op te zetten? Wat ook nog eens hun eigen verantwoordelijkheid is? :') Of moet de chauffeur in een buurtbus toevallig ook een mondkapje op en is dat de reden?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Volgens mij moet de chauffeur ook een mondkapje op inderdaad. De reden van het niet door Duitsland rijden vind ik nog niet eens zo heel belangrijk. Het gaat er mij om dat er totaal niet over wordt gecommuniceerd en je ook nog zo’n nietszeggend antwoord krijgt als hierboven… en dan heb ik het nog maar niet over de spelfouten gehad…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

In de 350 in Aachen heeft de chauffeur in ieder geval geen mondkapje op. Maar misschien voldoet die buurtbus niet aan de juiste eisen daarvoor. Verder ben ik het uiteraard helemaal met je eens.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten