Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

^^^^ is geen Dixi maar een Satellite Industries.

https://www.satelliteindustries.com/

Je hebt ook meerdere merken Spa blauw. ;)

Heeft de gemeente hem intussen aan de B-06 vast geknoopt?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Tom98 »

Dat mobiele toilet bedoel je? Geen idee, niet op gelet. Kans dat iemand zo'n ding ontvreemdt is natuurlijk ook nihil :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Omduwen schijnt nog weleens grappig te zijn.
Maar, hij staat inmiddels vast aan bord en grond.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Ik kan het mis hebben.. maar volgens mij zag ik onderstaande bus vanochtend de stalling van Breng in Arnhem binnenrijden.

Afbeelding

http://pvopdelftsewielen.nl/Reportages/ ... trisch.htm

Lijkt mij ook wel aannemelijk dat zo'n bus een toertje maakt langs meerdere klanten als die toch in NL is.

Overigens, van een afstandje lijkt ie ook wel wat op die elektrische Mercedes 12m.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ArrivaBas »

Er is ook nog een witte die op tournee door Europa is. Ik zie ze af en toe voorbijkomen op LinkedIn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Wit was ie niet.
Tinus95
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 11 nov 2020, 18:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Tinus95 »

Niet zo gek als die electrieke lion's city in Arnhem is geweest. Gezien de huidige vloot lion's city cng is.

Opzich ook prima bus om te zien.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

Maar Hermes heeft toch niets te zeggen over de vloot die in de volgende concessie gaat rijden zolang ze niet weten of ze hem gewonnen hebben?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Wellicht heeft de provincie Gelderland voor de noodconcessie van 2 jaar iets in gedachten met een overnameplicht nadat de noodconcessie is afgelopen (puur speculatie natuurlijk). Maar het zou mooi zijn als de nieuwe generatie MAN ook in Nederland te bewonderen gaat zijn, mooie bussen om te zien. :) De eerste mogen bewonderen vorig jaar februari in Düren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef: wo 28 apr 2021, 22:05 Maar het zou mooi zijn als de nieuwe generatie MAN ook in Nederland te bewonderen gaat zijn, mooie bussen om te zien. :)
Die rijden toch al in Nederland?
Maar het zijn inderdaad mooie bussen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Ja ok, een handje vol op een vage parkeerterreinlijn. Maar niet grootschalig in een mooi gebied. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door waldo79 »

In gebruik is in gebruik en aangezien die Schipholbussen gewoon de openbare weg benutten kun je ze dus in het wild spotten.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Nieuw, duurzaam / circulaire, bushalte bij station Arnhem Zuid.

Provincie Utrecht heeft plantjes op het dak.. deze constructie heeft óók plantjes aan de zijkanten. jajaja.. :)

WiFi én stroompunt voor je mobiel. (hopelijk hufterproef :?: )

Afbeelding
(..) 'Haltepaal niet van deze tijd'

En gewoon een ouderwetse paal in de grond waar je naast kunt wachten? Is dat uiteindelijk niet veel duurzamer? "Dat zou inderdaad duurzamer zijn", erkent Heijting. "Maar we leven in een tijd waarin mensen op een comfortabele manier op de bus willen wachten en een dak boven het hoofd willen hebben. Het regent in ons land natuurlijk ook regelmatig. Je wilt dus toch een stukje comfort aan de reiziger bieden. Op A-locaties als deze is zo'n haltepaal niet meer van deze tijd."(..)
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... -te-vinden

Hopelijk komt er wel iéts van een haltepaal te staan met de vereiste afbeelding/symbolen maar om legaal als bushalte te kunnen functioneren, lijkt mij.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

40.000 euro per halte :shock:
Het is maar een simpele bushalte, geen heel busstation :'). Daar gaan mensen echt geen halfuur doorbrengen om "gebruik te maken van de wifi-hotspot en hun mobieltje op te laden"

normaal kost een bushokje toch zo ongeveer 4.000 euro?
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wannes »

Ik snap ook de meerwaarde niet, in het artikel wordt gedaan alsof iedere bushalte bestaat uit een paal in de grond maar dat is natuurlijk gewoon onzin. Ze hebben het over A-locaties waarop zo'n soort halte niet meer van de tijd zou zijn, maar laten op de meeste van die A-locaties nou abri's staan, sta je ook droog onder.
En dat mensen eerder naar hun halte gaan om hun telefoon op te laden is natuurlijk ook onzin, niemand gaat een half uur eerder naar de halte om een telefoon op te halen als die dat in dat half uur ook gewoon thuis kan doen.
Oftewel, weggegooid geld
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Ik denk dat dan eerder op overstappers tussen trein en bus ingezet wordt. Maar het lijkt me ook wat overdreven ja. Dan lijkt het me eerder dat je dat soort mogelijkheden in de trein en in de bus wil hebben, waar ze veel effectiever zijn (en minder last van weerselementen hebben)
MichOV
Berichten: 345
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door MichOV »

Wat een weggegooid geld is dat. Men kan beter investeren in fatsoenlijke abri's waar je normaal droog kan staan en niet de volle wind doorheen komt, want die abri's van tegenwoordig in Arnhem e.o. zijn echt dramatisch
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Ik liep vandaag over de Nijmeegse Waalbrug en trof daar bij de Lentse Warande iets aan wat verdacht veel op een nieuwe bushalte lijkt. :Y
Afbeelding
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Die halte was daar al, maar was later weer opgeheven. Halte had de naam Veur Lent.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Oh, nu je het zo zegt, ooit wist ik dit. Ik was het bestaan van die halte helemaal vergeten. :oops:
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door peter s »

Durashift schreef: wo 14 apr 2021, 20:56 Bij de inrit naar 8600 is de lus gemaakt. 200 meter noordelijker dan de halte, zeg maar.
Of dat een 'echt eindpunt is'? Een verblijfsunit staat er in ieder geval niet.
Hier de tekst zoals ik hem voor stadsdeelblad de Dukenburger had gemaakt (www.dedukenburger.nl )

Nieuwe bus-keerlus in Aldenhof

In de 53e straat Aldenhof is in de derde week van maart gestart met de aanleg van een keerlus bij de eindhalte van lijn 331 en lijn 4. Sinds begin januari gaat een groot deel van de bussen op lijn 331 niet meer naar Weezenhof maar slaat na halte Van Apelterenweg/Malvert rechtsaf de Aldenhof in*. De eindhalte is dan bij de Lindenberg, alleen uitstaphalte. Dit is dan na de haltes in de 12e en 13e straat de derde stop in Aldenhof. Op de nu gemaakte keerlus kan de chauffeur ook zijn rustpauze nemen, de route start weer bij de halte hoek 14e straat Aldenhof en neemt dezelfde weg terug naar de Van Apelterenweg.
De eindhalte komt vanaf 12 april in gebruik en dan rijden de bussen geen (eenrichtings) rondje meer in Aldenhof maar gaan ze via de 13e en 12e straat weer terug naar de Van Apelterenweg. De haltes in de 50e en 52e straat vervallen dan. Voor deze keerlus vervallen op deze plek vier parkeerplaatsen, deze worden elders in het maisonnettegebied weer aangelegd zodat het totaal aan parkeerplekken hier gelijk blijft.
* Lijn 331 heeft op werkdagen tot 19.30 uur en op zaterdagen tot 18.30 uur de eindhalte in Aldenhof. Alle andere ritten hebben de 54e straat in Weezenhof als eindhalte. Op de avonden en zondagen neemt lijn 4 de ritten naar Aldenhof over.

Tekst en foto: Peter Saras

Misschien even uitleg voor wie het nog niet weet, In de stadsdelen Dukenburg en Lindenholt in Nijmegen hebben we geen straatnamen maar straatnummer. Bijvoorbeeld Aldenhof 13-90 (13e straat nummer 90)
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door busfanNL »

Hoi allemaal, ik ben niet extreem bekend in de regio Arnhem-Nijmegen maar ik wil binnenkort wel eens naar die regio toe. Dus ik heb vier vraagjes:

1. Wat zijn de mooie lijnen in deze concessie (vergezichten, veel groen, heuvelachtig landschap, leuke dorpjes etc. (hoeft niet allemaal op één lijn natuurlijk ;) )
2. vroeger had je 7 á 8 Fiat Ducato busjes met een blauwe plaat (lijntaxi's), rijden deze nog (zoja welke ritten/lijnen)?
3. Op welke lijnen/ritten rijden er überhaupt taxibusjes in deze concessie? Dan heb ik het over 8 persoonsbusjes met betaald personeel, buurtbussen met vrijwilligers niet meegerekend.
4. Op welke lijnen/ritten zit ander klein materieel (lees midibussen).

Kleine busjes zijn een afwijking op het normale en dat is altijd erg leuk vind ik!

Alvast bedankt :)
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Tom98 »

Hier in de wijk Aldenhof rijdt in het weekend vaak een Sprinter op lijn 4. Voor de rest weet ik helemaal niets over deze concessie :X
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Voor een heuvelachtig landschap kan je in Groesbeek terecht en ook de route door Berg en Dal is wel de moeite waard. Vanuit Berg en Dal kan je ook zo de heuvel af lopen richting Beek (aanrader om het dus wel van Berg en Dal naar Beek te doen, dan ga je bergaf want het is wel redelijk stijl daar).

In Arnhem heb je dan nog lijn 7 bergop naar Geitenkamp en daarvandaan kan je dan met lijn 8 richting Alteveer (met onderweg een stukje vergezicht over heuvelachtig landschap) om vervolgens bijvoorbeeld weer met lijn 3 af te dalen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ArrivaBas »

De lijnen tussen Arnhem en Doesburg door de uiterwaarden van de IJssel zijn ook de moeite waard. Voor het beste uitzicht zou ik wel via Giesbeek gaan. Ik heb zelf dit stuk eens met de auto over de A348 (op de andere oever van de IJssel) afgelegd en er zaten schitterende uitzichten bij.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten