Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

:shock: Dat snap ik. Maar mijn voorbeeld in Elst en Bemmel is dat het logischer was geweest als het andersom was. Bovendien in Elst is er keuze uit 2 bestemmingen die opvolgend zijn. Er zit geen variatie in routes ofzo. Tot 18.00 Velp Zuid ‘s avonds eng weekenden tot Arnhem CS. Dat is geen hogere wiskunde.

Bovendien kunnen passagiers toch niet lezen of cijfers herkennen. Vanmiddag een passagier die op de Velperweg in lijn 29 stapt naar Arnhem CS en dan op Cs verbaasd is dat de bus niet verder rijdt omdat dacht dat hij in lijn 7 was gestapt. 29 en 7 lijken op elkaar :shock: of Arnhem CS en Rijkerswoerd lijken op elkaar (hebben maar liefst 3(drie) letters gelijk :shock:
When you're tired of London, you're tired of life
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Dat is hier in Mexico ook. Bus geeft heel groot een wijk en en nog steeds mensen die verontwaardigd reageren
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door nvdw »

gkw1969 schreef: wo 27 jul 2022, 17:41 Bovendien kunnen passagiers toch niet lezen of cijfers herkennen. Vanmiddag een passagier die op de Velperweg in lijn 29 stapt naar Arnhem CS en dan op Cs verbaasd is dat de bus niet verder rijdt omdat dacht dat hij in lijn 7 was gestapt.
_O-

Aan de andere kant, de meeste reizigers lezen wel en die hoor je nooit. Denk ik tenminste; op sommige momenten heb ik ook het idee dat ik een swastika en de tekst van het Horst Wessellied op die filmbak kan zetten zonder dat iemand het opvalt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Nu wil ik Wolfenstein spelen, thx.

En sommige mensen kunnen wel dienstregelingen lezen. Er stapte in Nijmegen op CS ooit iemand in op lijn 21. Ze had gezien dat die ook in Velp stopt en vroeg het nog eens extra aan de chaffeur. Toen we in Grave de brug over gingen kwam ze naar voren want inmiddels had ze het idee dat ze toch in de verkeerde bus zat.
"U gaat toch ook naar Velp?"
"Jep."
"Maar waarom rijden we dan niet richting Arnhem."
"Oh, dat Velp." :')
"Een touringcar is geen bus"
PHS

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

nvdw schreef: wo 27 jul 2022, 18:42 Denk ik tenminste; op sommige momenten heb ik ook het idee dat ik een swastika en de tekst van het Horst Wessellied op die filmbak kan zetten zonder dat iemand het opvalt.
Dat je dit bedenkt _O-
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Toen ik een ruim uur terug in Lobith stond voor lijn 566 naar Elten en ik de voorafgaande rit vanuit Zevenaar volgde in de ovinfo-app, bleek dat de bus afweek van z’n route en niet door Elten reed. Vreemd genoeg kan ik er op de halte of op de website en dienstregeling van Breng geen enkele communicatie over vinden. Aangezien lijn 60 naar Zevenaar net weg was en ik überhaupt geen zin had om helemaal terug te reizen, heb ik de ruim 4km van Lobith naar Elten maar lopend afgelegd…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
JothamvW
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Ik moet dan best wel zoeken wil ik die informatie vinden. Zoiets verwacht je toch als omleidingsinformatie bij de dienstregeling en anders direct op de homepagina op www.breng.nl, lijkt mij?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Vreemd, volgens 9292 rijdt de 566 wel gewoon via Elten en ik kan me ook niet anders herinneren dan dat deze via Elten rijdt.
Ik zal er eens mailtje aan wijden richting logistiek.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Mwoh, ik snap de situatie die op de links van JothamvW op zich wel. Op deze manier hoeven reizigers niet speciaal een ander mondkapje mee te nemen voor het stuk door Duitsland, terwijl ze een binnenlandse reis maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Via de OVzoeker ben ik de rit van 08:39 eens aan het volgen en hij rijdt vanuit Zevenaar tot de halte Kwartiersedijk in Babberich, keert daar en rijdt dan inderdaad via Lobith naar Spijk toe.
De reden die Daniel noemt, lijkt me zeer plausibel. Echter wordt het alleen gemeld bij Breng op de website, op de website van de buurtbusvereniging is dan weer niets te vinden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

De haltes staan ook niet als vervallen aangegeven in de Bison data, zou ook al een hoop schelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Mogelijk was dit een last minute wijziging waardoor de haltes niet meer als vervallen gemarkeerd kunnen worden. Dan geven applicaties als 9292 en OVInfo aan dat ze die halte aandoen. Komt wel vaker voor bij Connexxion. Hermes/Bravo voerde begin juni een wijziging door ritten af te schalen. Daarbij werd na het inladen van de wijzigingen alsnog besloten om lijn 321 geheel te laten vervallen. Maar dat werd dus niet mwer meegenomen. Alleen in het nieuwsbericht op de site was te lezen dat lijn 321 helemaal vervalt, de ritten stonden verder gewoon in 9292 en OVinfo. Maar ze hebben niet gereden, dst heb ik met OVInfo, OVzoeker en simpelweg observeren (want ik kom er normaal dagelijks wel eentje tegen) gezien.

Sites van buurtbusverenigingen zelf ervaar ik vaker als inbetrouwbaar wat recent nieuws aangaat.
"Een touringcar is geen bus"
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Dan heb je het over compleet vervallen lijnen. Dit kan gewoon als omleiding in het systeem gezet worden en dat wordt meerdere keren per dag ge-update.

Afgelopen dinsdag werd in Arnhem tussen 15.00 en einde dienst de halte Rijnstraat opgeheven (ivm concert Lady Gaga in GelreDome en de omleiding lijnen 2, 3, 33 en 300 en de pendelbussen reden er te veel bussen via de Nelson Mandelabrug om veilig te kunnen stoppen daar. Maar dat stond gewoon op OVInfo.
When you're tired of London, you're tired of life
JothamvW
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

Was blijkbaar niet gecommuniceerd naar de reizigers dan; toen ik er langskwam met lijn 331 stonden er best veel mensen te wachten, waarvan een deel met ons mee wou.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Nou, welke communicatie moet er nog meer naar de reizigers: een grote oranje zak over de haltepaal en de digitale borden die bij elke bus aangeeft dat deze er niet stopt. Meer kun je niet communiceren denk ik. Vroeger werd het in de krant gezet, dat klopt, maar die tijd hebben we al meer dan 30 jaar achter ons gelaten.

Zoals in een eerdere post van mij: reizigers zijn zo met hun telefoon en eigen dingen bezig dat ze niet in de gaten hebben waar ze mee bezig zijn.
When you're tired of London, you're tired of life
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

De waarde van die oranje zakken is in Arnhem ook wel enigszins afgenomen, op Willemsplein en Velperplein hangen die zakken ook over alle haltepalen op alle perrons, alleen omdat enkele lijnen er niet stoppen (ook op de perrons waar de desbetreffende lijnen niet eens komen)…. Maar andere bussen rijden er nog wel.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Als je het stukje tekst, wat er zwart op wit op geplakt is, leest snap je wat de bedoeling is. Het staat er wel op, als je maar meest. (Check of ik gelijk heb is pas zaterdagavond)
When you're tired of London, you're tired of life
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Ja, dat klopt. Maar die briefjes hangen ook op de borden met de vertrekstaten, en de informatie wordt ook nog getoond op de DRIS schermen. Dus wellicht een beetje dubbelop.

Daarnaast dacht ik dat oranje zakken vooral bedoeld zijn voor een (korte) opheffing van de complete halte, niet alleen voor bepaalde lijnen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door SuperGhost »

Volgens mij was dat eigenlijk ook de bedoeling. Immers, met een zak eroverheen verliest dat bord volgens mij zijn juridische status en hoeft het overige verkeer er geen rekening meer mee te houden en zouden auto's bijv. op die plek kunnen parkeren. (voor de genoemde halte zal dat weinig uitmaken, aangezien het op een busbaan bevind)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Zojuist met lijn 83 van Venlo naar Nijmegen, met een rit gereden door Hermes, vond er in Gennep een chauffeurswissel plaats waarbij de beide heren ruilden tussen de POD-wagen en de bus.

Is dit niet heel inefficiënt? Voor zover ik weet zit de meest dichtbijgelegen garage immers in Nijmegen. Een slag Nijmegen - Venlo kan volgens mij prima binnen de wettelijk toegestane rijtijd. Of zie ik hier iets over het hoofd?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

In Heijen zit ook een kleine stalling, die zowel door Hermes als Arriva gebruikt wordt. Arriva lost doorgaans af bij halte Heesweg, Hermes doet dat kennelijk per podauto.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Ah dat wist ik niet. Ik zat al op de wiki te kijken bij “Overzicht van stallingen”, maar die in Heijen had ik niet geweten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

Ik ben benieuwd waar die stalling Heijen dan precies zit.
Stijngeluk
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stijngeluk »

Ik denk hier. Lijkt een bus te staan tussen alle gebouwen daar. Er staat ook een locatie van arriva, maar die lijkt niet goed te staan maar iets naar links te moeten gezien het adres wat er bij hoort.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten