Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Om bij deze concessie te blijven: ook de chauffeurs van de SB58 rijden zonder mondkapje.
When you're tired of London, you're tired of life
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door jjasloot »

Als bestuurder was het volgens mij in Duitsland ook verboden een mondkapje te dragen. De flitspalen moeten je wel een mooie vakantiefoto kunnen sturen
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

I.v.m. Stakingen in het openbaar vervoer houden de chauffeurs van de gasbussen de hele dag dezelfde bus.
Dit kan beteken dat er geleed op andere lijnen terecht komen dan lijn 10 en 352
When you're tired of London, you're tired of life
mark0
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 11:40
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mark0 »

juist om dit te voorkomen worden de gelede bussen vandaag en morgen binnen gehouden
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Ja. Daar kwam ik ook achter. Wel jammer. Bij de vorige stakingsdag kwam de 9285 uiteindelijk op lijn 7 terecht.
When you're tired of London, you're tired of life
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Er kwam mij net een gelede Citaro tegemoet in Huissen, instructierit op lijn 300. Ook wel moedig, wegleren tijdens een staking.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door tsov »

Waarom is dat moedig? Als zowel leerling als instructeur geen vakbondslid zijn heb je ook weinig keus toch? :s
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Ik kan mij als wachtende op een bus (die misschien niet komt omdat de dienstrit nét bij een stakende chauffeur is ingedeeld) voorstellen dat er gedacht wordt: verdorie.. voor een instructierit hebben ze wel tijd.

Misschien een A4tje op de ruit hangen met de tekst: ik ben voor u bezig om dadelijk het personeelstekort te verkleinen. ;)
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

gkw1969 schreef: vr 20 jan 2023, 01:10 Ja. Daar kwam ik ook achter. Wel jammer. Bij de vorige stakingsdag kwam de 9285 uiteindelijk op lijn 7 terecht.
Gisteren toch een Citaro, weer de 9285, op dienst.
Was niet de bedoeling maar wel een slimme zet aangezien hij bijna de hele avond gewoon 352 heeft gereden met 1x 9 en 1x 11 tussen door.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Het lijkt er op dat er de komende week weinig tot geen trolleys rijden. Op de meeste lijnen rijden gasbussen momenteel. Dit houdt in dat ook de chauffeurs met trolleydiensten de bus bij zich houden. Bij eerdere stakingen gebeurde dat niet met als gevolg regelmatig een volle buffer met alleen trolleys.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Sinds deze week is de 6696 officieel in dienst in de concessie Breng, nadat ze afgelopen december al stiekem ontsnapt was uit Bemmel.
De wagen heeft sinds 24-02-2023 een nieuwe APK.
When you're tired of London, you're tired of life
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Wageningen1998 »

Fijn, nog zo’n oude rammelbak. :roll:
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

En om in de oude rommelbakken te blijven:
Door Zeeland (CXX) 2958, 2968 en 2969 zijn omgedoopt tot Breng (Hermes) 2958, 2968 en 2969.
Helemaal duidelijk waarom is het mij nog niet omdat we geen uitbreiding van de dienstregeling krijgen.
Het kan zijn dat, vanwege werkzaamheden op de van Muijlwijkstraat en Kronenburg extra omlopen nodig zijn voor lijn 7.
When you're tired of London, you're tired of life
mark0
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 11:40
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mark0 »

Dan zouden er ook extra omlopen nodig zijn voor lijn 1, 2, en 6, en dan gaat het wel om heel veel gasbussen (circa 25 denk ik). Voor de werkzaamheden bij Kronenburg wordt een tijdelijke bovenleiding aangelegd, de eerste masten zijn hiervoor al geplaatst.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Ik bedoelde ook niet vervanging van omlopen, maar uitbreiding. Inmiddels is bekend dat er al 7 gesignaleerd zijn:
2958
2964
2968
2969
2978
2982
2987

Dan zou het specifiek om de van Muijlwijkstraat gaan waar je “onder de draad” nog een omleiding kunt rijden via Presikhaaf en alleen beugelen tussen Waalstraat en Raapopseweg/Esperantolaan.
When you're tired of London, you're tired of life
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3424
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

De 2969 kwam ik gisteren in Duiven tegen, deze was zelfs in Breng-outfit gebracht. Lijkt dus in ieder geval niet voor heel korte tijd.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Ik denk dat het misschien ook te maken heeft met de opdrachtgever die mogelijk niet wil dat er andere merknamen op de bus staan (m.u.v. calamiteiten).

Inmiddels is het bekend wat de 2900en hier doen:
Het is inderdaad ivm afsluiting van Muijlwijkstraat/Velperweg in de avonduren na 20.00
Daarna blijven de bussen omdat we eigenlijk al te kort komen bijna.
When you're tired of London, you're tired of life
MichOV
Berichten: 343
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MichOV »

Even iets anders.. tenminste als ik hier op het juiste topic ben.

Sinds een aantal weken zijn er wegwerkzaamheden aan de gang in Arnhem Zuid in de wijk Schuytgraaf-Noord en is dus een gedeelte ter hoogte van Halte Ringdijk afgesloten voor het verkeer. Het valt op dat hierbij vanuit Breng geen rekening mee is gehouden want men rijdt er gewoon door met Trolleys waarvan de stangen eraf schieten doordat ze van de ene naar de andere weghelft moeten rijden maar ook halen de chauffeurs ze op een verkeerde plek eraf waar het niet echt handig is om dat te doen wat het verkeer imo onnodig ophoudt en dus een file veroorzaakt.

Wat is dan de reden waarom Breng er niet voor heeft gekozen om tijdelijk CNG bussen in te zetten? Dit voorkomt namelijk een verkeersstremming.
mark0
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 11:40
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mark0 »

ik denk dat Breng daar te weinig CNG-bussen voor heeft, zelfs na instroom van de "nieuwe" 2000 serie. Helaas halteert lijn 5 in de Schuytgraaf vaak op de rijbaan dus als er gebeugeld moet worden veroorzaakt dat wel wat oponthoud voor het overige verkeer.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

MichOV schreef: do 23 mar 2023, 18:03 Even iets anders.. tenminste als ik hier op het juiste topic ben.

Sinds een aantal weken zijn er wegwerkzaamheden aan de gang in Arnhem Zuid in de wijk Schuytgraaf-Noord en is dus een gedeelte ter hoogte van Halte Ringdijk afgesloten voor het verkeer. Het valt op dat hierbij vanuit Breng geen rekening mee is gehouden want men rijdt er gewoon door met Trolleys waarvan de stangen eraf schieten doordat ze van de ene naar de andere weghelft moeten rijden maar ook halen de chauffeurs ze op een verkeerde plek eraf waar het niet echt handig is om dat te doen wat het verkeer imo onnodig ophoudt en dus een file veroorzaakt.

Wat is dan de reden waarom Breng er niet voor heeft gekozen om tijdelijk CNG bussen in te zetten? Dit voorkomt namelijk een verkeersstremming.
Sorry dat ik het moet zeggen maar als je daar ontspoort met de trolley dan heb je dat helemaal aan jezelf te danken. De trolleystangen blijven gewoon zitten als je snelheid aanpast en niet te ver naar links gaat. Het is mij nog steeds gelukt niet te ontsporen daar.
When you're tired of London, you're tired of life
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

@gkw1969, weet jij waarom er voor gekozen is om geen CNG bussen in te zetten? Is dat omdat dit kleine stuk ook makkelijk op de hulpmotor gereden kan worden?
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Zoals ik al zei is de het gewoon te doen zonder te ontsporen en mocht dat dan toch het geval zijn gaat het maar om 100 meter ofzo. Daarnaast is er onvoldoende materiaal om de hele dag 7 gasbussen uit de exploitatie te halen voor dit kleine stukje. Zeker ook omdat er een langere omleiding komt vanwege de herinrichting van de van Muijlwijkstraat.
When you're tired of London, you're tired of life
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Gaat de Muijlwijkstraat compleet dicht voor bussen? Welke omleiding moet er dan wel niet ingesteld worden? Alle bussen via Presikhaaf dan?
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Hij gaat wel helemaal dicht, maar of het ook hele dagen is of alleen na 20.00 zoals bij de Velperweg, weet ik niet.
Omleiding is dan inderdaad via route lijn 5/6 en Laan van Presikhaaf.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

gkw1969 schreef: zo 26 mar 2023, 20:16 Zoals ik al zei is de het gewoon te doen zonder te ontsporen en mocht dat dan toch het geval zijn gaat het maar om 100 meter ofzo. Daarnaast is er onvoldoende materiaal om de hele dag 7 gasbussen uit de exploitatie te halen voor dit kleine stukje. Zeker ook omdat er een langere omleiding komt vanwege de herinrichting van de van Muijlwijkstraat.
Daarbij moet ik ook zeggen dat je een waarschuwing krijgt als je te ver van de draden komt en kun je nog ingrijpen voor je ontspoort. Dus een ontsporing op Schuytgraaf dan toch te wijten aan de chauffeur die niet goed oplet.

Het spreekwoord is niet voor niks: rustig aan, dan breekt het lijntje niet.
When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten