Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Was de 5274
Nielsjuh5180
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 nov 2019, 19:33

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Nielsjuh5180 »

gkw1969 schreef: ma 08 nov 2021, 19:50 De eerste ex-Syntus Citaro G is in Breng huisstijl met blauw dak. Welke het was weet ik niet, het is nu de 9284, dus die bussen gaan inderdaad 9281-9285 genummerd worden.
Afbeelding
Afbeelding
*O*
omaylie
Berichten: 439
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

Breng heeft de dienstregeling van 2022 zojuist bekendgemaakt: https://www.breng.nl/nl/nieuws/dienstregeling-2022

Een nieuwe lijnennetkaart heb ik dan weer niet gezien.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Lijn 1 vervalt, lijn 7 vervalt... Klein detail, die waren al vervallen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Vanaf april komt er dus een RRReistaxi? :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Daar loopt inderdaad een aanbesteding voor volgens Tendernet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Wordt dat dan zoiets als Breng Flex? Daar is men niet zonder reden mee gestopt. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Nee, het is vervanging voor het huidige aanvullend openbaar vervoer dat nu is ondergebracht bij diverse Regiotaxi's.
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door KL577 »

Als ik het goed begrijp blijft daarnaast de regiotaxi wel bestaan voor WMO-vervoer maar dus niet langer als OV-vangnet.

De halterrreistaxi zal aanvullend OV verzorgen als de gewone bus niet meer rijdt, maar alleen van een halte naar een hub (of halte naar een halte). Er wordt dus expliciet geen vervoer tot aan de voordeur geboden:

https://www.gelderland.nl/OV/HaltetaxiRRReis.html

Er is over gesproken dat buurtschappen en kleine kernen die nu geen OV (meer) hebben, op deze manier weer worden aangesloten op het OV-netwerk met nieuwe halterrreistaxi-halte's. Maar ik heb nog geen voorstel gezien waar die eventueel nieuwe haltes dan gaan komen.
JothamvW
Berichten: 1216
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

Dat noem ik dus net als Meltrain "Iets als BrengFlex".
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Even voor de duidelijkheid:
De invoering van RRReistax in Arnhem heeft niets met de aanbesteding van het vraagafhankelijk vervoer te maken.
RRReistax wordt in Arnhem ingezet als vervangend product voor het wegvallen van lijn 8 tussen Arnhemse Allee en Velp Ziekenhuis, meer niet.
Kort gezegd: RRReistax is dus een lijntaxi. Het gaat RRReistax heten omdat het pas in de loop van 2022 gaat rijden (formeel wordt de concessie Breng in december 2022 ook RRReis).
Totdat RRReistax ingesteld is zal er een lijn 88 rijden tussen Rijnstate Arnhem en Rijnstate Velp; deze lijn zal gereden worden met een midibusje, 1x per uur.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

De dienstregeling Breng is nu te zien in 9292.
Wat betreft lijn 352 gaan we toch maar 1s per uur rijden 's avonds.
Ik maak me meer zorgen om de 4x per uur op zaterdagmiddag en 2x per uur op zondagmiddag, ik denk dat dat niet voldoende is.

De halteborden zijn inmiddels al voorzien van nieuwe stikkers, alleen de vertrekstaten zijn er nog niet.
De schade in Renkum valt mee, alleen de halte Don Boscostraat komt te vervallen, dit in tegenstelling tot de berichtgeving op de site van Breng, lijn 51 blijft zijn huidige route rijden. Hierdoor hebben alleen de passagiers ten noorden van de halte Don Boscostraat een grotere loopafstand aangezien halte Melkdam ongeveer ter hoogte van de Don Boscostraat ligt aan de Melkdam zelf. Passagiers voor de haltes Europalaan en Dorpsstraat krijgen wel een lagere frequentie, maar ze houden wel de gehele dag een bus.

Ik snap de stap heel goed dat ze niet 6x per uur met geleed over de Groeneweg en Molenstraat willen rijden.

En het niet rijden na 24.00 houden ze zich toch niet aan, aangezien de laatste lijn 352 van Arnhem naar Wageningen om 0.49 vertrekt van Arnhem.
When you're tired of London, you're tired of life
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door KL577 »

gkw1969 schreef: di 23 nov 2021, 08:54 Wat betreft lijn 352 gaan we toch maar 1s per uur rijden 's avonds.
Ik maak me meer zorgen om de 4x per uur op zaterdagmiddag en 2x per uur op zondagmiddag, ik denk dat dat niet voldoende is.


's avonds toch wel een forse aderlating van 3 bussen per uur naar 1 tussen Arnhem en Oosterbeek centrum... wordt een avondje naar de bioscoop of theater in Arnhem met het OV een stuk minder aantrekkelijk voor veel inwoners van Oosterbeek.
gkw1969 schreef: di 23 nov 2021, 08:54 De schade in Renkum valt mee, alleen de halte Don Boscostraat komt te vervallen, dit in tegenstelling tot de berichtgeving op de site van Breng, lijn 51 blijft zijn huidige route rijden. Hierdoor hebben alleen de passagiers ten noorden van de halte Don Boscostraat een grotere loopafstand aangezien halte Melkdam ongeveer ter hoogte van de Don Boscostraat ligt aan de Melkdam zelf. Passagiers voor de haltes Europalaan en Dorpsstraat krijgen wel een lagere frequentie, maar ze houden wel de gehele dag een bus.
Lijkt dat de halte Don Boscostraat nog wel drie keer per dag (!) door lijn 57 wordt bediend. Ook al blijven de haltes (met een langere reistijd naar Arnhem), de hoogfrequente 352 is voor de meeste inwoners toch (letterlijk) een halte te ver. De haltes aan de Groeneweg/Molenweg zijn beloopbaar voor grote delen van Renkum, de halte Melkdam ligt voor de meesten ver uit de richting. Al met al komt de gemeente Renkum er bekaaid vanaf.
Roeland
Berichten: 2248
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Hangt er natuurlijk ook van af, hoeveel die Renkumse haltes werden gebruikt. Wat zijn nu de drukste haltes in Renkum? Had de 352 veel reizigers bij Europalaan en Nieuweweg?
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door KL577 »

Halte Europalaan ligt mooi centraal in de bebouwing van Renkum, en is daarmee (by far) de drukste halte in Renkum...
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Lijn 13: Arnhem CS - Klarendal lijkt definitief opgeheven te worden; er wordt verwezen naar de lijnen 1, 3 en 7. Met zo'n beredenering ga je je toch af vragen waarom dat busje dan uberhaupt nodig was..

Ik dacht dat er gekeken zou worden om deze lijn in een later stadium nog weer te herstellen maar dat lijkt zo niet meer te gebeuren.
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door KL577 »

Een aantal bewoners roeren zich mbt lijn 13:

https://www.arnhemsekoerier.nl/nieuws/a ... buslijn-13
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Rijden de Berkhof trolleys nu eigenlijk nog? Of ben ik net te laat?
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Zouden volgens de laatste berichten inderdaad terzijde te staan; dus helaas. :neg:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
albertjan96
Berichten: 553
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Nu beginnen Oosterbeekers zich zorgen te maken over het opheffen van lijn 1:

https://www.gelderlander.nl/renkum/het- ... ~a88093a3/

Vraag me af of dat nog zin heeft zo laat nog; die plannen zijn toch al enige tijd bekend als je kijkt naar de adviesaanvragen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Ik sluit niet helemaal uit dat een Tweet van mijn hand over de trolleybus in Oosterbeek afgelopen zaterdag onbedoeld voor het eerste artikel afgelopen maandag heeft gezorgd :').

Merk wel vaker dat journalisten en politici plaatsnamen op Twitter zoeken/volgen en daar nieuws uit halen…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door KL577 »

albertjan96 schreef: di 07 dec 2021, 20:22 Vraag me af of dat nog zin heeft zo laat nog; die plannen zijn toch al enige tijd bekend als je kijkt naar de adviesaanvragen?
Ja, de verantwoordelijke wethouder en de gemeenteraad hebben die plannen natuurlijk allemaal voorbij zien komen.... misschien geen ruchtbaarheid aan willen geven toen hun pogingen om dit tegen te houden niet succesvol bleken. En dan staat het nu toch breed uitgemeten in de Gelderlander (misschien met dank aan Suus) en is de oproep op massaal met bus 1 te rijden een soort laatste halfslachtige poging om hun gezicht te redden.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Krokodillentranen, niks meer en niks minder :N
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Vaak is het zo dat het niet eens bij de gemeenteraad terecht komt. In dit stuk in de Gelderlander is het een gemeenteraadslid die het aan de kaak stelt. Dat houdt in dat de verantwoordelijk wethouder en de beleidsafdeling vervoer niets gedeeld heeft met de gemeenteraad.

Vaak worden dit soort dingen afgehandeld door de ambtenaar vervoer die het vervolgens ter ondertekening voorlegt aan de wethouder. Ik weet uit ervaring dat wethouders en burgemeesters soms zomaar van alles tekenen. Ik weet dat een oud-burgemeester van een gemiddeld grote gemeente post-it papiertjes geplakt kreeg waar hij moest tekenen. Hij had namelijk geen zin om alle stukken door te lezen.

Helaas is het ambtenaren apparaat niet ingesteld voor het belang van de inwoners, maar vanwege werkverschaffing voor de ambtenaren zelf. Delen van informatie wordt mondjesmaat gedaan en gaat over zoveel mogelijk schijven zodat er zoveel mogelijk personeel is.

Jaren geleden werd besloten dat lijn 64 niet meer via Reutum zou rijden; 1 van de leden van de dorpsraad van Reutum was buschauffeur en lid van de rayoncommissie bij de TET. Maar pas toen de dienstregeling gepubliceerd werd kwam de dorpsraad er pas achter dat de bus weg ging uit het dorp.
When you're tired of London, you're tired of life
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Maar je zou toch verwachten dat er bij de regionale reizigersadviesorganen ook ingangen zijn in de lokale politiek? Dan voorkom je dit soort verrassingen :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten