Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

JothamvW schreef: vr 07 okt 2022, 16:20 Gezien de Nijmeegse lijnnummergeschiedenis zou voor een lijn tussen CS en Dukenburg lijn 7 logischer zijn, maar je weet maar nooit.
Historisch gezien zou een lijn 7 niet logisch zijn omdat lijnen 7 vrijwel altijd via Nijmegen-West reden en niet rechtstreeks.

Interessant dat men zit te denken om lijn 5 te verlengen naar Ewijk. Dit is in 2002 ooit als proef gedaan (met de toenmalige lijn 1 (welke toen reed via Dukenburg) maar niet zo een succes.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef: vr 07 okt 2022, 15:02 Een nieuwe lijn tussen Nijmegen Plein 1944 en Weezenhof/Aldenhof. Vermoedelijk een lijn 1 of 7.
Of beide, zodat Weezenhof en Aldenhof beide een uniek lijnnummer krijgen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jelmer024
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 dec 2021, 10:07

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jelmer024 »

Heel leuk die nieuwe DRIS panelen, maar als de zon erop staat dan kun je ze niet meer lezen...
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Daarom hebben ze ook een scherm aan de achterkant
When you're tired of London, you're tired of life
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Timon91 »

Ligt het aan mij of duurt het heel lang voordat die nieuwe schermen werkend zijn? Veel haltes die zo'n scherm gekregen hebben, hebben meerdere maanden zo'n blaadje met "hier komt binnenkort reisinformatie" hangen voordat het daadwerkelijk wordt aangesloten. Gevalletje #personeelstekort #chipstekort #inflatie #corona #thierryisgevaccineerd #greatreset?

Het scherm bij halte Graaf Ottostraat in Velp was overigens al na een week stuk, alleen de onderste 10-15 cm doen het nog, de rest is zwart :')
Laatst gewijzigd door Timon91 op wo 12 okt 2022, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Flickr account.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Ja, binnenkort is blijkbaar een zeer rekbaar begrip.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

Komt inderdaad door chiptekort en schaarste aan materialen. Op sommige plekken hangt tijdelijk een kleine display die voorheen in Overijssel hing, die zouden eind dit jaar/begin volgend jaar vervangen moeten worden voor een nieuwe variant.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Timon91 schreef: wo 12 okt 2022, 17:50 Ligt het aan mij of duurt het heel lang voordat die nieuwe schermen werkend zijn? Veel haltes die zo'n scherm gekregen hebben, hebben meerdere maanden zo'n blaadje met "hier komt binnenkort reisinformatie" hangen voordat het daadwerkelijk wordt aangesloten. Gevalletje #personeelstekort #chipstekort #inflatie #corona #thierryisgevaccineerd #greatreset?

Het scherm bij halte Graaf Ottostraat in Velp was overigens al na een week stuk, alleen de onderste 10-15 cm doen het nog, de rest is zwart :')
Volgens mij zit het probleem vooral in het aansluiten op het elektriciteitsnet. Dat moet natuurlijk weer door anderen worden gedaan dan diegenen die de paal in de grond zetten.

Overigens heb ik in Twente ook al de eerste kapotte schermen gezien, en sommigen zijn 's avonds heel fel en anderen kun je overdag vrijwel niet lezen omdat ze zo donker zijn. En qua aantal bussen dat ze laten zien zit er ook weinig logica in. Sommigen gaan tot 30 minuten, anderen tot 60 minuten en heb ze zelfs gezien die niet verder dan 10 minuten gingen (en dan doodleuk lieten zien dat er de komende tijd geen vertrekken vanaf de halte gepland waren). Waarom niet allemaal instellen op 70 of 90 min denk ik dan?
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

Volgens OVInfo en Busposities rijden schoollijnen 70 en 71 nog steeds! Ik dacht dat deze met ingang van dit schooljaar opgeheven waren?
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Tsja. Lijn 88 zou ook stoppen wanneer ReserveerRrreis zijn intrede zou doen, maar die rijd ook nog steeds
When you're tired of London, you're tired of life
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Vanavond maar even de wiki bijwerken dan, want daar staan de 70 en 71 volgens mij als opgeheven…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Bespaar je de moeite. Ze staan nog gewoon als actief.
When you're tired of London, you're tired of life
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Dat heb ik vanochtend zelf aangepast op de wiki ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

dennistd schreef: do 13 okt 2022, 13:39
Timon91 schreef: wo 12 okt 2022, 17:50 Ligt het aan mij of duurt het heel lang voordat die nieuwe schermen werkend zijn? Veel haltes die zo'n scherm gekregen hebben, hebben meerdere maanden zo'n blaadje met "hier komt binnenkort reisinformatie" hangen voordat het daadwerkelijk wordt aangesloten. (..)
Volgens mij zit het probleem vooral in het aansluiten op het elektriciteitsnet. Dat moet natuurlijk weer door anderen worden gedaan dan diegenen die de paal in de grond zetten.
Bij haltes waar niet eerder een DRIS stond zou ik mij dat voor kunnen stellen. Bij vervanging van bestaande DRIS'en lijkt het mij toch wel wenselijk dat de leverende partij 'turnkey' oplevert.

In Wageningen, langs de Nijenoord Allee zijn ook nieuwe display's geplaatst. Zelfde type (zes regelig) maar de ene doet het wel en de daaropvolgende heeft dus zo'n briefje erop geplakt zitten. Heel vreemd.
dennistd schreef: do 13 okt 2022, 13:39 (..)
. Waarom niet allemaal instellen op 70 of 90 min denk ik dan?
Ja, logische gedachte en wellicht is dit ook wel zo afgesproken in het protocol. Ik stel mij echter voor dat al die schermen 'uniek' zijn binnen de database en een default instelling kennen, af fabriek, welke handmatig moet worden aangepast voor een goede werking. Want tja.. zo kan je je product schaalbaar maken en verkoopt dat beter.. Even een scriptje laten draaien met alle instellingen gelijk voor alle DRIS'en zal wel te makkelijk gedacht zijn. Dus wordt het handmatige invoer.. en ja.. dan kan je wel even verkeerd selecteren in het drop-down menu. (A) :lol:
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

De drie haltes langs de Nijenoord Allee (Dijkgraaf, Bornsesteeg en Hoevestein) doen het inmiddels allemaal. Alleen is het nu nog wachten op de displays bij het busstation van Wageningen.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Timon91 »

dennistd schreef: do 13 okt 2022, 13:39
Timon91 schreef: wo 12 okt 2022, 17:50 Ligt het aan mij of duurt het heel lang voordat die nieuwe schermen werkend zijn? Veel haltes die zo'n scherm gekregen hebben, hebben meerdere maanden zo'n blaadje met "hier komt binnenkort reisinformatie" hangen voordat het daadwerkelijk wordt aangesloten. Gevalletje #personeelstekort #chipstekort #inflatie #corona #thierryisgevaccineerd #greatreset?

Het scherm bij halte Graaf Ottostraat in Velp was overigens al na een week stuk, alleen de onderste 10-15 cm doen het nog, de rest is zwart :')
Volgens mij zit het probleem vooral in het aansluiten op het elektriciteitsnet. Dat moet natuurlijk weer door anderen worden gedaan dan diegenen die de paal in de grond zetten.

Overigens heb ik in Twente ook al de eerste kapotte schermen gezien, en sommigen zijn 's avonds heel fel en anderen kun je overdag vrijwel niet lezen omdat ze zo donker zijn. En qua aantal bussen dat ze laten zien zit er ook weinig logica in. Sommigen gaan tot 30 minuten, anderen tot 60 minuten en heb ze zelfs gezien die niet verder dan 10 minuten gingen (en dan doodleuk lieten zien dat er de komende tijd geen vertrekken vanaf de halte gepland waren). Waarom niet allemaal instellen op 70 of 90 min denk ik dan?
Ik vermoed overigens wel dat ze hier meelezen, want het scherm bij halte Graaf Ottostraat in Velp deed het afgelopen maandag opeens weer :mrgreen:
Mijn Flickr account.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Het verbaast me dat niemand hier nog de vraag heeft gesteld waarom perron D op Arnhem CS is afgesloten.

Dit komt omdat bij de ontsporing van een trolley niet alleen de bovenleiding los is getrokken maar ook de sprinklerinstallatie is beschadigd. Het plan was dat het deze week gerepareerd zou worden, maar ja ze kwamen er achter dat ze niet alle onderdelen hadden. Het wordt vandaag, woensdag 9 november, provisorisch gerepareerd.
When you're tired of London, you're tired of life
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

In Nijmegen zag ik een roodgrijze bus rijden met Transdev Academy erop. Geen idee hoe en wat en of het opvallend is. Reed geen lijndienst toen ik hem zag.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Dat is een van de Ex Amstelland-Meerlanden Crossway's. Sinds ze voor de Academy rijden duiken ze in alle Transdev-gebieden op.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Aha, een lesbus dus. Ik snap hem. :Y
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Er rijden er 3 vanuit Bemmel, waaronder de 2735.
When you're tired of London, you're tired of life
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Wat is eigenlijk het nut van lijn 4 tussen Kronenburg en Het Duifje in Arnhem? Hij rijdt parallel aan de lijnen 2 en 3 die volgens mij voldoende capaciteit bieden, toch?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Een directe verbinding tussen Het Duifje en winkelcentrum Kronenburg bieden. De lijn rijdt vooral voor mensen die gaan shoppen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Stijngeluk
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stijngeluk »

aanvulling op bovenstaande,
Overblijfsel uit het wijzigen van de routes van Lijn 11,14 en 4 in 2021.
Lijn 4 had toen een bezetting van drama, en is besloten het daar allemaal wat om te gooien en wat routes over te laten nemen door elkaar om het efficenter te krijgen (lees: minder dru inzetten)
Het drukste stuk van lijn 11 was Arnhem zuid -> Kronenburg(waar 75% van de instappers uit de bus zijn vanaf zuid en alls daartussen) en het 2e drukste was Kronenburg -> duifje, en toen is besloten hier op te blijven rijden op de huidige constructie.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Je moet lijn 4 een beetje gaan zien als een uit de kluiten gewassen buurtbus. De passagiersaantallen en -samenstelling (voornamelijk ouderen) zijn zodanig dat er 12 meter ingezet moet worden.
Je begint nu wel steeds meer het gemis van een directe verbinding Station Zuid - Kronenburg te zien. Passagiers van Kronenburg naar Station Zuid v.v. moet en met lijn 11 reizen naar Rijnpoort en het laatste stuk lopen. Ik denk dat als lijn 4 toch door zou rijden naar Station Zuid (en eventueel Schuytgraaf) dat dat de passagiersaantallen wel vermeerderd, alleen kost dit een bus extra. (Tot Station Zuid door rijden kan de lijn uit zijn isolement halen door hem daar te koppelen aan lijn 11)
When you're tired of London, you're tired of life
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten