Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

Er zitten ook geledes uit de Provincie Utrecht bij.
Komen er nog meer bussen naar Nm voor dit evenement?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door MdJ »

Lijn 45 schreef:Er zitten ook geledes uit de Provincie Utrecht bij.
Komen er nog meer bussen naar Nm voor dit evenement?
Nou, die 9254, 9255 en 9258 komen van Voorne Putten.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

SuperGhost schreef:Er rijden inderdaad nu meer gelede bussen. Ik kan nummertjes niet plaatsen, maar het zijn o.a. geledes vanuit Flevoland en ook de grijze CXX-geledes.
Lijn 2 (Lindenholt-West - Sint Maartenskliniek) lijkt voor zover ik het heb gezien tot nu toe structureel met gelede bussen te rijden.
Mwoh, verre van structureel hoor. Vandaag even een bezoekje aan Nijmegen gebracht en er reden drie geledes op lijn 2. Globaal om en om met een standaardbus.
Lijn 3 (Oosterhout Dorp - Afrikamuseum) rijdt nu met een normale bussen i.p.v. de kleine busjes.
Dat zal dan vanmiddag doorgevoerd moeten zijn, maar toen was er geen actuele reisinfo meer beschikbaar van het materieel op lijn 3. Vroeg in de middag zag ik er nog 10xx-nummers op rijden, dat zijn de kleine busjes.

Qua afkomst van de geledes: er rijden redelijk wat wagens van Voorne-Putten (waaronder enkele ex-Utrechtse), drie wagens uit IJsselmond (4630, 4632, 4633) en aan exemplaren van Breng zelf heb ik de albino-gelede (met wit dak :P ), eentje met blauw dak en eentje met roze dak.
Overigens was de IJsselmondse 4636 ook aanwezig, maar die heb ik alleen maar op de bufferhaltes bij CS zien staan en niet zien rijden.

Geleed materieel werd ingezet op lijn 2 (drie stuks), lijn 6 (vier stuks), lijn 8 (twee stuks als ik 't goed herinner), lijn 5 (twee stuks) in Beuningen kerend op 11 en tot slot heb ik er nog eentje op lijn 15 zien rijden die zo te zien keerde op 13 want daar heb ik ook een 9xxx-nummer op gezien maar ze reden nooit op 13 en 15 tegelijk)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Milco »

Voor de liefhebbers, gisteren heb ik de volgende gelede bussen in dienst gezien in Nijmegen:
- OV Regio IJsselmond 4630 uit Emmeloord, daarvoor GVU
- OV Regio IJsselmond 4631 uit Emmeloord, daarvoor GVU
- OV Regio IJsselmond 4632 uit Emmeloord, daarvoor GVU
- OV Regio IJsselmond 4636 uit Emmeloord, daarvoor -GVU
- Connexxion 9113 uit Spijkenisse, daarvoor o.a. Schiphol en Utrecht
- Connexxion 9174 uit Spijkenisse, daarvoor Zaandam
- Connexxion 9175 uit Spijkenisse, daarvoor Zaandam
- Hermes (Breng) 9176 (roze), daarvoor Hermes Eindhoven, Arnhem/Nijmegen, wederom Hermes Eindhoven en Connexxion Utrecht
- Hermes (Breng) 9177 (roze), daarvoor Hermes Eindhoven, Arnhem/Nijmegen, wederom Hermes Eindhoven en Connexxion Utrecht
- Hermes (Breng) 9178 (blauw), daarvoor Hermes Eindhoven, Arnhem/Nijmegen, wederom Hermes Eindhoven en Connexxion Utrecht
- Connexxion 9179 uit Spijkenisse, daarvoor Hermes Eindhoven en Connexxion Utrecht
- Connexxion 9254 uit Spijkenisse, daarvoor Connexxion Utrecht
- Connexxion 9255 uit Spijkenisse, daarvoor Connexxion Utrecht

Daarnaast heb ik Breng gelede 9147 en enkele aardgas-geledes zien rijden, de laatsten reden telkens leeg als 999.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Daniel schreef:Geleed materieel werd ingezet op lijn 2 (drie stuks), lijn 6 (vier stuks), lijn 8 (twee stuks als ik 't goed herinner), lijn 5 (twee stuks) in Beuningen kerend op 11 en tot slot heb ik er nog eentje op lijn 15 zien rijden die zo te zien keerde op 13 want daar heb ik ook een 9xxx-nummer op gezien maar ze reden nooit op 13 en 15 tegelijk)
Je vergeet de nummerloze pendelbus Nijmegen CS - Heumensoord. Daar rijden ook geledes op.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Aanvullingen o.b.v. m'n foto's van vandaag in groen...
Milco schreef:Voor de liefhebbers, gisteren heb ik de volgende gelede bussen in dienst gezien in Nijmegen:
- OV Regio IJsselmond 4630 uit Emmeloord, daarvoor GVU
- OV Regio IJsselmond 4631 uit Emmeloord, daarvoor GVU
- OV Regio IJsselmond 4632 uit Emmeloord, daarvoor GVU
- OV Regio IJsselmond 4633 uit Emmeloord, daarvoor GVU
- OV Regio IJsselmond 4636 uit Emmeloord, daarvoor -GVU
- Connexxion 9113 uit Spijkenisse, daarvoor o.a. Schiphol en Utrecht
- Connexxion 9173 uit Spijkenisse
- Connexxion 9174 uit Spijkenisse, daarvoor Zaandam
- Connexxion 9175 uit Spijkenisse, daarvoor Zaandam
- Connexxion 9180 uit Spijkenisse
- Hermes (Breng) 9171 (blauw)
- Hermes (Breng) 9176 (roze), daarvoor Hermes Eindhoven, Arnhem/Nijmegen, wederom Hermes Eindhoven en Connexxion Utrecht
- Hermes (Breng) 9177 (roze), daarvoor Hermes Eindhoven, Arnhem/Nijmegen, wederom Hermes Eindhoven en Connexxion Utrecht
- Hermes (Breng) 9178 (blauw), daarvoor Hermes Eindhoven, Arnhem/Nijmegen, wederom Hermes Eindhoven en Connexxion Utrecht
- Connexxion 9179 uit Spijkenisse, daarvoor Hermes Eindhoven en Connexxion Utrecht
- Connexxion 9254 uit Spijkenisse, daarvoor Connexxion Utrecht
- Connexxion 9255 uit Spijkenisse, daarvoor Connexxion Utrecht
- Connexxion 9257 uit Spijkenisse, daarvoor Connexxion Utrecht
- Connexxion 9258 uit Spijkenisse, daarvoor Connexxion Utrecht

Daarnaast heb ik Breng gelede 9147 en enkele aardgas-geledes zien rijden, de laatsten reden telkens leeg als 999.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wubbo »

Ik kwam ook nog een gelede in Bravo-uitvoering tegen op donderdag, volgens mij op een pendellijn.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Klopt, de 9126 uit Eindhoven is ook nog even in Nijmegen geweest.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

De Connexxion 9131 en 9133 in Schiphol Sternet uitvoering hebben ook gereden op de lijndienst in Nijmegen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Marc »

Heeft iemand toevallig nog informatie over de omleidingen tijdens de vierdaagse. Heb geprobeerd om ze bij te houden, maar dat is helaas niet gelukt...
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

In ieder geval hebben op vrijdagmiddag lijnen 5 en 8 via station Heyendaal gereden. Voor de rest heb ik er niet echt op gelet.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Marc schreef:Heeft iemand toevallig nog informatie over de omleidingen tijdens de vierdaagse. Heb geprobeerd om ze bij te houden, maar dat is helaas niet gelukt...
Op vrijdag werd het traject CS - Maartenskliniek niet bediend door lijn 2. Toen waren ook een aantal lijnen geknipt bij de Caniussingel/CS. Volgens mij 13, 15, 33, 58, 80, 82, 300, 331. Pendelbus 400 reed tussen CS en de Caniussingel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Het verbaast me toch elk jaar weer hoe Breng niet buiten de hokjes weet te denken met de 4Daagse.
Voor de vrijdagmiddag maar even een voorbeeldje dan: Nijmegen-Oost werd compleet van OV verstoten doordat lijn 2 dus niet reed en lijn 8 vanaf Berg en Dal via Heyendaal reed.
Dit kan ook anders.
Lijnen 2 en 8 hadden gewoon hun normale route tot de singel kunnen rijden en dan afbuigen naar station Lent. Nijmegen-Oost bleef zo bediend en het centrum werd via haltes Sint Canisiussingel (lijn 8) en Mr. Franckenstraat (lijn 2) nog bediend. Reizigers naar CS of die op de trein moesten stappen konden dan in Lent op de trein stappen.

Berg en Dal had je immers altijd nog makkelijk rechtstreeks met CS kunnen verbinden door lijn 3 (die dan wel via Heyendaal rijdt i.p.v. Hazenkamp) door te trekken van het Afrikamuseum naar Berg en Dal.

Zo had je lijnen 58, 80 en 82 dus ook naar station Lent kunnen rijden.

De omleiding van lijn 5 (via Heyendaal) is wel logisch, maar zorg dat die lijn dan ook de haltes daar bedient (en niet alleen bij de gratie van de chauffeur), aangezien lijnen 6, 9, 11, 13, 15 en 83 niet meer via Heyendaal konden i.v.m. de afsluiting van de Sint-Annastraat (lijnen 10, 12 en 300 reden sowieso al niet). Ook is halte Station Heyendaal dan natuurlijk de vervangende halte voor de wijk Groenewoud die normaal via de reguliere haltes van lijn 5 bediend wordt.

De lijnen vanuit het noorden (3, 13, 14, 15, 33, 300 en 331) kunnen makkelijk via de Oversteek rijden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Ik heb lijn 12 wel degelijk zien rijden die vrijdag, zelfs met een gelede bus met daarin slechts 2 man. Volgens mij hadden ze de ''gewone'' vakantiedienstregeling die week uit de kast getrokken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Oh, dan was het pas volgend jaar dat die in de vakantie niet meer ging rijden :oops:
Hij reed in ieder geval niet via Heyendaal i.v.m. afsluiting Sint-Annastraat :wink:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:Oh, dan was het pas volgend jaar dat die in de vakantie niet meer ging rijden :oops:
Hij rijdt dit jaar alleen niet in de zomervakantie, dat is nieuw. Dus nu rijdt hij niet, maar tijdens de vierdaagse week wordt een andere dienstregeling (geen hoogzomer) gehanteerd en blijkbaar hadden ze daar lijn 12 wel ingestopt om een of andere reden waar ik mijn vinger niet op kan leggen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wageningen1998 »

Sinds een tijdje weer een keer met Breng gereisd. Wat zitten die stoeltjes in de normale MAN wagens slecht zeg. Vooral als je andere vervoerders gewend bent. Stoelen in die Breng-Direct bussen zijn prima maar die standaardstoeltjes zitten zo hard. Dezelfde stoeltjes als in die Optares van Syntus geloof ik.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Stadsbus »

Alles is beter dan die prut stoelen die we hier in Den Haag (HTM(Buzz) & Connexxion) hebben. Oud, versleten en hard zijn ze.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wageningen1998 »

Vreselijk inderdaad. Rijden ook een stel van bij Syntus op de stadsdienst Ede. Zijn dezelfde stoeltjes als in de Berkhof Trolleys.
TeamGewei
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 04 mar 2016, 16:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door TeamGewei »

Gisteren en vandaag zie ik in Arnhem tussen de trolleys door ook gewone bussen rijden. Gisteren al op lijn 3 (die goed vol zat), vandaag al op 1 en 3 gespot. Waarom is dit?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Op lijn 1 is in ieder geval een omleiding in Velp.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door cassie127 »

Stadsbus schreef:Alles is beter dan die prut stoelen die we hier in Den Haag (HTM(Buzz) & Connexxion) hebben. Oud, versleten en hard zijn ze.
Persoonlijk vind ik de Bussen in Almere nog slechtere stoelen hebben
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wageningen1998 »

Die stoelen in de Iveco Crossways van Connexxion (OV regio IJsselmond), die zitten pas lekker.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Nah, ik heb gisteren eigenlijk wel prima gezeten op de stoel in een MAN (CNG) bus. Lijn 325, Oosterbeek - Arnhem CS vv. :pos:

Ps. sorry chauffeur, van de 325, vertrek 20:15 Arnhem CS, voor mijn 'niet zo sociaal' uitstapgedrag in Oosterbeek. Al telefonerend, proberend een weigerende OV chipkaart uit te checken, met een Xenos boodschappentas in mijn hand. :roll: :roll:
Dat was ik. *schaam*
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Dan nog is het lijnnummer 352 en niet 325...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten