Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Stijngeluk schreef: do 11 mei 2023, 15:23 Nouja, onder andere elektriek, maar vooral het probleem dat de gasprijzen uit de pan zijn gegaan, en dat nou net is waar Arnhem - Nijmegen op rijd.
Verplicht door dezelfde provincie. Daar heeft Hermes niet zelf voor gekozen.

In principe is de hoge gasprijs dus het ondernemers risico van de provincie
When you're tired of London, you're tired of life
mark0
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 11:40
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mark0 »

gkw1969 schreef: do 11 mei 2023, 11:04 - Lijn 352 wordt in de spits 4x per uur doorgetrokken naar Elsweide/HAN via Velperpoort en station Presikhaaf (route lijn 331) om extra capaciteit te hebben daar (lijn 331 zit vaak op de Ijssellaan al vol en dan staat er nog een buslading aan passagiers bij Station Presikhaaf en op de Velperweg).
Is die verlenging naar de HAN dan in plaats van de huidige lijn 6, of als aanvullig daarop?
iamthedutchdude
Berichten: 958
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door iamthedutchdude »

Philip schreef: do 11 mei 2023, 17:55
iamthedutchdude schreef: do 11 mei 2023, 17:27 Daarnaast schijnen we hier nog wel eens te vergeten dat er meer belangrijke kostenposten zijn dan alleen OV.
Aanleg van nieuwe wegen voor iedereen die gedwongen is om een auto te kopen omdat het OV niet meer rijdt?
Als we het dan over provincies hebben, wat dacht je dan van geestelijke gezondheidszorg?
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

Is dat provinciaal ja?

Ik weet dat de WMO en de jeugdzorg onder de gemeentes vallen namelijk.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

mark0 schreef: do 11 mei 2023, 20:50
gkw1969 schreef: do 11 mei 2023, 11:04 - Lijn 352 wordt in de spits 4x per uur doorgetrokken naar Elsweide/HAN via Velperpoort en station Presikhaaf (route lijn 331) om extra capaciteit te hebben daar (lijn 331 zit vaak op de Ijssellaan al vol en dan staat er nog een buslading aan passagiers bij Station Presikhaaf en op de Velperweg).
Is die verlenging naar de HAN dan in plaats van de huidige lijn 6, of als aanvullig daarop?
De doortrekking is feitelijk aanvulling op lijn 331. Dus via Velperpoort en Station Presikhaaf.
When you're tired of London, you're tired of life
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

gkw1969 schreef: do 11 mei 2023, 17:58
Stijngeluk schreef: do 11 mei 2023, 15:23 Nouja, onder andere elektriek, maar vooral het probleem dat de gasprijzen uit de pan zijn gegaan, en dat nou net is waar Arnhem - Nijmegen op rijd.
Verplicht door dezelfde provincie. Daar heeft Hermes niet zelf voor gekozen.

In principe is de hoge gasprijs dus het ondernemers risico van de provincie
^^ intussen is de gasprijs al een stuk gedaald en redelijk stabiel op zo'n 50 / 60 euro per megawattuur aan gas, zelfs voor volgend jaar zomer.

https://www.theice.com/products/2799666 ... 240&span=2

De hefstigste prijsstijgingen van het aardgas zijn, hopelijk, geweest én betaald. Kijkend naar de toekomst.. waarom dán nog een nieuwe bezuinigingsronde instellen?

Achtergrondinfo:
https://www.gaslicht.com/energienota/gasprijs
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sirvinniei »

https://www.gelderlander.nl/land-van-cu ... et-niks%2F
https://www.geenstijl.nl/5170485/overheid-doet-niks/ voor de mensen zonder abonnement op de Gelderlander (zoals ik)

Blijkbaar worden buurtbuschauffeurs van lijn 568 in Grave geïntimideerd door chauffeurs van lijn 9 en 99, omdat de busjes in de weg staan. Erg absurd.
Laatst gewijzigd door sirvinniei op za 13 mei 2023, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door dennistd »

Het is ook wel een beetje een vreemd busstation, waarvan een flink deel van het halteperron verdwenen lijkt te zijn ten gunste van een keermogelijkheid?
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

^^ zeker de onzekerheid wegblaffen van de chauffeurs die niet achteruit durven in te parkeren?

Onbeschofte lui. :neg:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

sirvinniei schreef: za 13 mei 2023, 11:13 https://www.gelderlander.nl/land-van-cu ... et-niks%2F
https://www.geenstijl.nl/5170485/overheid-doet-niks/ voor de mensen zonder abonnement op de Gelderlander (zoals ik)

Blijkbaar worden buurtbuschauffeurs van lijn 568 in Uden geïntimideerd door chauffeurs van lijn 9 en 99, omdat de busjes in de weg staan. Erg absurd.
Ik ga ervan uit dat dit in Grave gebeurt?
"Een touringcar is geen bus"
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sirvinniei »

Yes je hebt gelijk, aangepast.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Waarom rijdt lijn 10 vandaag niet? Vertrekstaten melden niks speciaals voor 19 mei. Maaslijn gaat ook al maar elk half uur. Volgende keer toch maar weergewoon de auto. OV is te onbetrouwbaar geworden
"Een touringcar is geen bus"
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

Vakantiedienstregeling? :s
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door AppleMoose »

Het zou netjes zijn geweest als dit op de vertrekstaten had gestaan, maar met logisch nadenken (en vooraf plannen) had je ook kunnen inschatten dat lijn 10 vandaag niet zou rijden. Het is Hemelvaartsweekend. ROC Nijmegen en De HAN zijn dicht en ik neem aan dat hetzelfde geldt voor de universiteit. Wellicht dat de bibliotheek / studiezalen open zijn, maar dat trekt ook geen massa studenten. Met de overige buslijnen kom je trouwens net zo goed op je bestemming in dat deel van Nijmegen, dus waarom je voortaan met de auto zou moeten als lijn 10 niet rijdt, is me een raadsel.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
PHS

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Breng rijdt wel degelijk vakantieregeling. Bij ons zijn de vakantiediensten gepland, waardoor ook de kwartierdienst lijn 33 (tot Huissen Valom) en lijn 78 niet rijdt.

https://www.breng.nl/nl/resultaten/dien ... ectionId=0

Dit geeft de Breng site aan voor vandaag. Dus de kans is groot dat in de voetnoot van lijn 10 19 mei benoemd wordt.
When you're tired of London, you're tired of life
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door WALUIGI96 »

In de lijnfolder staat het in ieder geval vermeld:
Lijn 10 rijdt niet op de dag na Hemelvaart (19-5)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Ik heb de vertrekstaten bij Heyendaal zeer aandachtig bestudeerd. Nergens in de voetnoten was 19 mei opgenomen, dus dat vakantiedienst gold, was daaraan niet duidelijk en dat lijn 10 zelfs geen vakantiedienst rijdt was niet duidelijk. Als dat meteen duidelijk wqs geweedt was ik weer terug naar mijn auto gelopen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

AppleMoose schreef: vr 19 mei 2023, 15:28 Het zou netjes zijn geweest als dit op de vertrekstaten had gestaan, maar met logisch nadenken (en vooraf plannen) had je ook kunnen inschatten dat lijn 10 vandaag niet zou rijden. Het is Hemelvaartsweekend. ROC Nijmegen en De HAN zijn dicht en ik neem aan dat hetzelfde geldt voor de universiteit. Wellicht dat de bibliotheek / studiezalen open zijn, maar dat trekt ook geen massa studenten. Met de overige buslijnen kom je trouwens net zo goed op je bestemming in dat deel van Nijmegen, dus waarom je voortaan met de auto zou moeten als lijn 10 niet rijdt, is me een raadsel.
Makkelijker als de hoogfrequente lijn niet rijdt. Als de vertrekstaten niets melden, dan ga ik ervan uit datbhet rijdt. Niet iedereen is zo digitaal dat ze online tijden kunnen oovragen. Ik loop gewoon naar de bushalte en informeer me daar. Zelfs in de vakantiedienst zou lijn 10 relatief vaak rijden, dan wacht ik wel. Anders kan ik net zo goed de auto weer pakken (ik was naar Hoogeveldt gereden om iemand af te zetten en moest nog naar het centrum).
"Een touringcar is geen bus"
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Overigens reden lijn 300, 15, 14, 6, 83 wel naar Heijendaal dan wel Radboud.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

fogeltje schreef: vr 19 mei 2023, 18:08 Ik heb de vertrekstaten bij Heyendaal zeer aandachtig bestudeerd. Nergens in de voetnoten was 19 mei opgenomen, dus dat vakantiedienst gold, was daaraan niet duidelijk en dat lijn 10 zelfs geen vakantiedienst rijdt was niet duidelijk. Als dat meteen duidelijk wqs geweedt was ik weer terug naar mijn auto gelopen.
Ik kan hier geen foto uploaden, maar ik zie bij de vakantieregeling toch echt 19-05 staan.
“Lijn 10 rijdt niet van 26-12-2022 t/m 06-01-2023, 19-05 en 17-07 t/m 18-08.

Sorry, maar het staat er echt.
When you're tired of London, you're tired of life
sven_engelen
Berichten: 209
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo/Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sven_engelen »

gkw1969 schreef: do 11 mei 2023, 11:04 - Lijn 352 wordt in de spits 4x per uur doorgetrokken naar Elsweide/HAN via Velperpoort en station Presikhaaf (route lijn 331) om extra capaciteit te hebben daar (lijn 331 zit vaak op de Ijssellaan al vol en dan staat er nog een buslading aan passagiers bij Station Presikhaaf en op de Velperweg).
Dit zou wel mooi zijn. Ik gebruik regelmatig lijn 6 naar de Elsweide/HAN en die bus zit in de ochtend gewoon stampvol. Bus 331 idem en dan hou je weinig over. Als je wil lopen naar de HAN kun je nog de lijnen gebruiken die langs de Keulse Slag komen maar daar heeft geen enkele student zin in. Vanaf Arnhem CS heb je gewoon 3 opties: 331, 6 en de Sprinter naar Arnhem Presikhaaf die vanaf Velperpoort ook gewoon stampvol zit door studenten uit de Achterhoek die overstap. 1 station maar en het is maar een klein stukje maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat door die drukte op de vrij korte overstap, de trein vertraagd vertrekt.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Niks veranderd ten opzichte van 20 jaar geleden dus toen ik in Arnhem studeerde.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Twintig jaar geleden stopten een paar 3600'en nog op Ahp in de spits, dat was nodig ook.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Dat is nadien nog wel vaker voorgekomen, meen degenen die tussen 8.00 en 9.00 vanuit Ah vertrokken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten