Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Stijngeluk
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stijngeluk »

Zag vandaag wel een leuke manier van omleidingen met trolleys doen.
De hollandweg in Arnhem is vanuit elderveld naar de batavierenweg tot begin mei dicht, en dus moeten lijn 1 en 5 in die richting omrijden(dit doen ze overigs door de route van 56 te volgen over de metamorfosenallee en de batavierenweg).
Maar wat ze hebben gedaan. Op de batavierenweg ter hoogte van afrit Elden gaat er een baan af(de rechter) voor het wegverkeer, staan er allemaal afschermpalen tussen de 2 banen, en hebben ze op de afgesloten baan een vak gemaakt waar de trolley weer op de bovenleiding kan, inclusief een, ja hoe ga je dat beschrijven, een stroomafnemer vanger(zal vast een goede term voor zijn) om de trolleys vanaf daar weer direct weer op de bovenleiding te hebben en door te laten rijden op de bovenleiding.
Vind het een creative oplossing.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Dat heet een vangbak. Dat werkt goed zolang je automatische bediening werkt. Ik had natuurlijk weer een die het niet goed deed, kom ik nog uitstappen.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Maar inmiddels begint men de inzet onder controle te krijgen: Het overgrote deel wordt inmiddels gereden door gas bussen, aangevuld met de 5272 en 5273. De trolleys worden op de korte omlopen gezet zodat in de avonduren er alleen nog maar gas rijdt op 1, 2, 3 en 5, aangevuld eventueel met de 5272 en 5273. (het wordt tijd dat ze de rest ook gaan ombouwen naar 2.0, dat scheelt een hoop gedoe met omleidingen, nu hebben ze speciaal iemand lopen die net na de avondspits alle trolleys om gaat wisselen voor gas en vervolgens de trolleys af moeten tanken).
When you're tired of London, you're tired of life
Stijngeluk
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 21:37

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Stijngeluk »

Ah, ik vroeg me al af waar de trolleys waren, dat verklaart.
nouja mooi idee dus met de omleiding, alleen praktisch uiteindelijk wat minder goed uitvoerbaar.
Gaan ze uiteindelijk alle hess trolleys ombouwen naar 2.0 of weet de provincie nog niet helemaal wat ze willen ermee?
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Nou, ombouw zit niet in de planning maar zou wel wenselijk zijn.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Op lijn SB58 reed eerder vandaag een 'Hermes 1170'. Is het bekend welke bus dit is?
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op za 22 apr 2023, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

De bussen van de NIAG hebben een eigen administratief nummer gekregen van Transdev/Hermes. Welke dat is heb ik geen idee van.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Bij mij is de serie 1155-1169 bekend, maar een 1170 niet, vandaar de vraag.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Wageningen1998 »

Ik ben sinds kort een beetje aan het experimenteren met OVpay. Ik merk dat niet alle chipkaartlezers het even goed doen als ik probeer in te checken met bankkaart of mobiel. Soms moet je naar de achterdeur lopen om daar in te checken omdat hij het voorin niet doet. Iemand die deze ervaring deelt?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Ja!
Het valt mij inderdaad ook op dat ik in sommige bussen mensen naar achteren moet sturen om in te checken met hun bankpas. (Bij Arriva in Brabant)
🍉
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Wageningen1998 schreef: di 02 mei 2023, 12:09 Ik ben sinds kort een beetje aan het experimenteren met OVpay. Ik merk dat niet alle chipkaartlezers het even goed doen als ik probeer in te checken met bankkaart of mobiel. Soms moet je naar de achterdeur lopen om daar in te checken omdat hij het voorin niet doet. Iemand die deze ervaring deelt?
Er gaat wel meer mis. Sommige bankkaarten worden niet goed herkend checken wel in maar niet uit. En bij de mobiele telefoon kan het gebeuren dat er direct weer wordt uitgecheckt.
When you're tired of London, you're tired of life
rkov026
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 05 mei 2023, 16:52

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rkov026 »

Is er al iets bekent over consessie Rijn-Waal?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Die concessie komt er niet meer. Plan is als volgt:
  • Voor de concessies Arnhem-Nijmegen en Veluwe-Zuid is er nu een contract met hermes tot juli 2026.
  • In juli 2026 gaat de nieuwe concessie Arnhem-Nijmegen-Foodvalley in. De aanbesteding daarvan moet nog starten.
  • Achterhoek-Rivierenland blijft in de huidige vorm bestaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door sirvinniei »

Bah, die grote verschalingen in de veluwe blijven dus nog tot 2026
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Ja zoals ik al zei: ze hadden het nooit onderhands aan Hermes moeten gunnen. Ze hadden beter de noodconcessie met Keolis kunnen handhaven. De provincie loopt zelf te klagen dat de noodconcessies duur zijn, maar dat ze dan maar 1 vervoerder benaderen...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Wie zegt dat Keolis ook niet had verschraald?
De provincie had wel degelijk de keuze tussen Keolis en Hermes alleen heeft de provincie gekozen voor het geld(lees: minder uren voor hetzelfde geld) ipv dienstregeling (lees: extra geld bijleggen om de huidige situatie te laten bestaan).

Alleen de provincie wilde geen extra geld meer uittrekken en heeft zelfs verbeteringen getorpedeerd in Nijmegen (opschaling lijn 8 en opschaling verbinding Weezenhof-Plein 1944 naar 4x per uur naar een aparte lijn en lijn 331 verleggen naar Heijendaal (waardoor daar 4x per uur in de spits bij kwam).
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef: vr 05 mei 2023, 22:37 Ja zoals ik al zei: ze hadden het nooit onderhands aan Hermes moeten gunnen. Ze hadden beter de noodconcessie met Keolis kunnen handhaven. De provincie loopt zelf te klagen dat de noodconcessies duur zijn, maar dat ze dan maar 1 vervoerder benaderen...
Ik ben het eens met je eerste opmerking, maar waarom zou het handhaven van de noodconcessie beter zijn geweest? En bedoel je dat dan alleen voor Veluwe-Zuid?

Een openbare aanbesteding voor Veluwe-Zuid was de beste optie geweest.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

gkw1969 schreef: za 06 mei 2023, 13:21 Wie zegt dat Keolis ook niet had verschraald?
De provincie had wel degelijk de keuze tussen Keolis en Hermes alleen heeft de provincie gekozen voor het geld(lees: minder uren voor hetzelfde geld) ipv dienstregeling (lees: extra geld bijleggen om de huidige situatie te laten bestaan).
Ik las dat de provincie alleen Hermes had benaderd. Ze hadden meerdere vervoerders moeten contacteren om te kijken wie voor de beste prijs kon rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Keolis had de concessie waaruit de noodconcessie was voortgekomen gewonnen met fraude, het was politiek gezien geen optie ze daarvoor nog meer te belonen dan nu eigenlijk al gebeurd was.

Dat voor de oorspronkelijke voorziene periode van 2 jaar daarom de concessiehouder van de naastliggende concessie werd gevraagd, waarvan men toch al voornemens was het gebied bij een volgende aanbesteding in op te nemen lijkt mij daarom niet zo heel erg raar. Dat het verloop van deze concessie tot nu toe geen schoonheidsprijs verdient zullen ze in het provinciehuis inmiddels ook wel beseffen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Kan zogauw het concessietopic voor deze concessie niet vinden, dus dan maar zo...

Hermes en Solaris tekenen contract: tien nieuwe trolleybussen voor Arnhem
Hermes, onderdeel van Transdev/Connexxion, en Solaris hebben een contract getekend voor de levering van 10 Trollino 18 trolleybussen met het MetroStyle-ontwerp. Deze emissievrije trolleybussen moeten een belangrijke bijdrage leveren aan het openbaar vervoer tussen Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN) en Wageningen University.

Een belangrijk kenmerk van de door Hermes bestelde trolleybussen is dat ze zonder bovenleiding kunnen rijden. Hierdoor kunnen de bussen een afstand van enkele tientallen kilometers afleggen, zonder dat ze op de bovenleiding hoeven te worden aangesloten.

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rkov026
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 05 mei 2023, 16:52

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rkov026 »

Komen die alleen op de lijn tussen HAN en Wageningen University. Of ook op andere trolley lijnen?
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

Wanneer is er überhaupt bekend gemaakt dat de 6 doorgetrokken wordt naar Wageningen dan?
Überhaupt, dat zou dan toch volledig Ede-Wageningen moeten zijn?

Maar lijkt me ook nodig voor bijvoorbeeld de 1 op Velper Donderdag, of elke willekeurige lijn bij werkzaamheden.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

De Trolley 2.0's komen uiteindelijk te rijden op de huidige lijn 352 die verlengd gaat worden naar Campus Wageningen, waarbij ik even niet weet of het een koppeling betreft met de huidige 303 of een aparte lijn.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ovVeluwe »

Zover ik weet zouden deze moeten komen voor de 352. Ik heb zelfs al tekeningen gezien van een Trollino in ComfortRRReis kleurstelling. Wellicht zijn er plannen in de koker voor een samenvoeging van lijn 303/352/6?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Lijn 352 gaat inderdaad onder de formule ComfortRRReis vallen. Mogelijk wordt dit een doorgaande lijn 303 Ede - Arnhem via de Campus en komt er wellicht een andere buslijn die om de Campus heen rijdt net als de 303 nu deels doet. Maar dat merken we natuurlijk vanzelf. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten