Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Er zijn weer nieuwe lijnennetkaarten verschenen op de Breng-website; Op de kaart zonder landschap van Arnhem vielen me wel wat dingen op:
  • Bij lijn 331 staat een verkeerde eindbestemming in Velp; Gasthuislaan ipv Velp Zuid. Volgens mij staat op de bus zelf wel Velp Zuid
  • De oude route van lijn 8 lijkt niet helemaal goed weggehaald te zijn; er zweven nu haltes op de kaart waar geen lijn langs komt. Of is dit een manier om het zo aan te geven?
  • Tussen Rijnhal en Wkc Kronenburg overlapt lijn 14 lijn 331
  • Lijn 88 Arnhem Ziekenhuis Rijnstate - Velp Ziekenhuis
    ontbreekt.
  • Haltes Groene Weide, Visserslaan, Biezenlaan zijn niet aangepast waardoor het lijkt alsof lijn 33 hier nog steeds stopt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

In die hoek waar lijn 8 van de kaart is gehaald zitten er wel meer rare dingen in. Daar staan bijvoorbeeld ook diverse haltes semi-transparant achter de lijnen in plaats van dat ze bovenop de lijn weergegeven worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door JothamvW »

Velp Zuid en Gasthuislaan zijn overigens dezelfde halte. Gasthuislaan is officieel de halte voor lijn 43 en Velp Zuid voor 331.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Jelmer024
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 dec 2021, 10:07

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jelmer024 »

Er ontbreken ook een aantal haltes in Wijchen op de landschapstijl kaart (Diepvoorde, Passedwarsstraat, Fazantstraat). Op de kaart zonder landschapstijl staat de halte Fazantstraat wel, maar op de verkeerde plek (ligt veel verder naar boven in het echt).

Overigens zag ik voor de start van de nieuwe dienstregeling dat ze haltepalen hadden geplaatst bij de halte Fazantstraat (nieuw), maar ik zag gister dat ze er al niet meer stonden. Is de halte nu alweer opgeheven?
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

De kaarten zonder landschapsstijl zijn meer schematische weergaven van de lijnen, dus dat de exacte positie van de halte niet klopt is niet zo heel gek.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Tom024 »

Geen idee of het opvallend is, maar in Nijmegen staan nog / weer twee Brabantse Ambassadors. Een ervan, de 3390, heeft vanochtend een rit op lijn 99 gereden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Ik weet wel dat van 27 december t/m 10 januari er verkeersbeperkingen zijn op de brug bij Grave. Zal vast daar mee te maken hebben.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Als je daarmee doelt dat ze extra omlopen nodig hebben dan is het een beetje raar om diesels uit een andere concessie te halen terwijl er de nodige gaswagens stil staan vanwege vakantieregeling.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

De gaswagens mogen de brug daar niet over.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Tom024 schreef: ma 27 dec 2021, 08:55 Geen idee of het opvallend is, maar in Nijmegen staan nog / weer twee Brabantse Ambassadors. Een ervan, de 3390, heeft vanochtend een rit op lijn 99 gereden.
Het zijn er zelfs 3. Volgens busposities hebben vandaag de 3356, 3375 en 3390 op lijn 99 gereden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Alweer? Oh wacht, ik hoorde inderdaad van een collega uit Grave dat het werk aan de brug nog niet "af" was. Dat zal dan nu wel gebeuren in de minder drukke vakantieperiode. En dan zul je zien dat er in februari weer een boot tegen de brug aan vaart :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Wil dhr. Fogeltje even niet de goden verzoeken? Okthnxbai :D
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Dat zou niet zoveel zin hebben, ik kan better een schipper daartoe verzoeken. Dat zet meer boten tegen de brug, ik bedoel zoden aan de dijk.
"Een touringcar is geen bus"
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

De gewichtsbeperking was er al een paar maanden vanaf (verkeersregelaars waren er ook niet meer). Alleen de hoogtebeperking van max. 4,1 meter.

Inderdaad zou er in de kerstvakantie periode nog wat zaken aangepakt worden waardoor de verbinding dicht zou zitten. (voor regulier verkeer).

De brug is daarna versterkt.. dus een ram van een schip kan het makkelijk hebben . ;)
Wel zonde van de nieuwe verf. (waar ze nog (lang) niet mee klaar zijn).
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Lijn 61 rijdt tijdelijk een extra lus in Duiven Centerpoort om de vaccinatielocatie aldaar aan te kunnen doen; de halte heeft de naam Ratio/vaccinatielocatie GGD gekregen.

https://www.rtvconnect.nl/18014-bushalt ... tie-duiven
Nielsjuh5180
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 nov 2019, 19:33

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Nielsjuh5180 »

ZO6176 schreef: ma 27 dec 2021, 18:26
Tom024 schreef: ma 27 dec 2021, 08:55 Geen idee of het opvallend is, maar in Nijmegen staan nog / weer twee Brabantse Ambassadors. Een ervan, de 3390, heeft vanochtend een rit op lijn 99 gereden.
Het zijn er zelfs 3. Volgens busposities hebben vandaag de 3356, 3375 en 3390 op lijn 99 gereden.
Een kleine aanvulling; er zijn 5 wagens beschikbaar voor de 99, de 3356, 3375, 3377, 3390 en de oude bekende 4214 :)

Mvg Niels
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Ik was vandaag weer eens in het Arnhemse / Nijmeegse voor het werk *O* en mij viel op dat de achterzijde van de Breng bussen (die ik gespot heb) wervingsteksten voor de Breng organisatie bevatten.

Zijn er weer (volop) chauffeurs nodig dan?
Hebben ze de inhuurkrachten die er tijdens de eerste corona crisis uit moesten nog niet terug binnengehaald dan?

Rare wereld is het toch eigenlijk.. waarin we nu (moeten) leven.. :X
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Op dit moment is er veel werk en alle uitzendkrachten zijn alweer terug. Maar de directie van Hermes wil (nog) geen mensen in dienst nemen en ziet nog niet de krapte op de arbeidsmarkt, ze zet nog steeds in op flexibele uitzendkrachten ipv mensen vast op te nemen in de formatie.

De mensen die geworven worden, worden via het uitzendbureau ingezet.
When you're tired of London, you're tired of life
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door busfanNL »

Rijdt TCR eigenlijk nog? Of überhaupt onderaannemers? Dat is namelijk het toppunt van flexibiliteit en vaak nog kostenbesparend ook. ;)
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

TCR is al twee jaar failliet…
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door bartjemestrom »

De naam TCR wordt nog dagelijks gebruikt, zelfs de logo's op de bussen. Zie Zeeland, HWGO, Limburg, Brabant...
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

Volgens mij zijn de chauffeurs die destijds in dienst waren bij TCR allemaal overgenomen door Hermes / Breng. Daarna is er geen nieuwe onderaannemer meer gekomen.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

De TCR stalling Duiven is enkele jaren geleden overgenomen door Breng. Deze valt organisatorisch onder Arnhem maar is eigenlijk een zelfsturend team. Ook daar zaten veel Uitzendkrachten die als uitzendkracht zijn aangebleven of toch een contract hebben gekregen.

Duiven heeft een zelfstandig werkpakket en is de enige stalling die de lijnen 61 en 66 rijdt en ‘s avonds en in het weekend de enige op lijn 26.
When you're tired of London, you're tired of life
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

gkw1969 schreef: di 04 jan 2022, 23:51 Op dit moment is er veel werk en alle uitzendkrachten zijn alweer terug. (..)
Goed om te horen.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Roeland »

Er zijn in Arnhem best wel wat doorgaande lijnen.
Ik vraag me af of er bij De Laar-west veel reizigers blijven zitten in lijn 1 (die 2 wordt), dus of er veel doorgaande reizigers zijn tussen De Laar West en Kronenburg. En of er op Arnhem CS veel doorgaande reizigers in lijn 331 blijven zitten (dus vanaf Arnhem-zuid rechtstreeks naar Velperweg, Presikhaaf en Velp-zuid).
Zijn er van/naar Velp-zuid zoveel reizigers dat lijn 331 daar nodig is, naast de streeklijnen 26, 27 en 43?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 16 gasten