Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
In dit topic staan de alledaagse belevenissen van het openbaar vervoer in de omgeving van Arnhem en Nijmegen.
Voor meer informatie zijn er ook aparte topics en Wiki-pagina's:
* Arnhem-Nijmegen (Wiki)
-------------------------------------
Ik kon hier nog geen topic over vinden, maar hierbij dan. Deze concessie is dit jaar gegund aan Connexxion-dochter Novio voor een periode van drie jaar, en gaat in december in. In Nijmegen komen aardgasbussen, in Arnhem blijven de trolleys rijden.
Dankzij Mb90 wederom een impressie:
Laatst gewijzigd door Suus op ma 13 apr 2009, 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Overigens duurt deze concessie maar drie jaar, het is een overbrugging naar 2013 wanneer De Stadsregio een grote gecombineerde spoor- en busconcessie uitgeeft. Zie ook de Wiki: Concessie_Arnhem_Nijmegen
Chauf21 schreef:Overigens duurt deze concessie maar drie jaar, het is een overbrugging naar 2013 wanneer De Stadsregio een grote gecombineerde spoor- en busconcessie uitgeeft. Zie ook de Wiki: Concessie_Arnhem_Nijmegen
Die gecombineerde concessie gaat dan mee tot 2028. Dat is lang
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Vinny schreef:Dit krijg je er nou van als vanwege de diversiteitseis er steeds meer homo's en vrouwen in de ontwerpteams van OV-livreien worden opgenomen...
Vinny schreef:Dit krijg je er nou van als vanwege de diversiteitseis er steeds meer homo's en vrouwen in de ontwerpteams van OV-livreien worden opgenomen...
Ik weet nu nog steeds niet of je je opmerking sarcastisch bedoelde of niet. Maar dat doet er sowieso weinig toe: let op wat je zegt, het kan kwetsend overkomen.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Ik weet nu nog steeds niet of je je opmerking sarcastisch bedoelde of niet.
OK ik dacht dat ik met het plaatsen van een smiley duidelijk genoeg was, maar bij deze dan maar een disclaimer:
Bovenstaande post is uitdrukkelijk niet bedoeld om groepen te kwesten of denigrerend over te komen richting sommige mensen, maar om op ludieke wijze te protesteren tegen de kleurstelling van websites en materieel van bepaalde openbaar vervoerbedrijven en concessieverleners....
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Vinny schreef:Dit krijg je er nou van als vanwege de diversiteitseis er steeds meer homo's en vrouwen in de ontwerpteams van OV-livreien worden opgenomen...
Zo'n typisch rolmodel verhaal, hoe vaak zouden de verhalen daadwerkelijk kloppen?
Langzaam komen er berichten naar buiten over wat de plannen zijn van Novio met de nieuwe dienstregeling.
De Gelderlander van 23-04-2009 bericht:
Nachtbus brengt stappers naar huis Bussen rijden drie keer per nacht in stad en omliggende dorpen.
NIJMEGEN – Stappers uit Nijmegen en omgeving kunnen vanaf 13 december met de nachtbus naar huis. De bussen van het nieuwe Novio-nachtnet vertrekken op vrijdag- en zaterdagavond drie keer per nacht vanaf het centraal station in Nijmegen: om 2.10 uur, 3.20 uur en 4.30 uur; vijf minuten later doen ze Plein ’44 aan.
Er zijn in totaal zes lijnen die het uitgaanspubliek naar de grootste Nijmeegse wijken en naar de omliggende dorpen brengen.
Lijn 12 rijdt naar Lent, Bemmel, Haalderen, Gendt en Doornenburg.
Lijn 13 gaat naar Berg en Dal, Beek, Ooij, Erlecom, Leuth en Millingen aan de Rijn. Lijn 14 doet de Nijmeegse wijken Heseveld en Neerbosch- Oost aan en de kernen Alverna enWijchen. Lijn 15 gaat naar Weurt, Beuningen, Ewijk, Winssen, Deest, Afferden en Druten. Lijn 16 rijdt naar de Nijmeegse wijken Galgenveld, Hatert, Dukenburg en Lindenholt. Lijn 17: Willemskwartier, Hazenkamp en Grootstal en de kernen Malden, Molenhoek en Mook. Bij de vertrektijden is rekening gehouden met aansluiting op de laatste treinen die op het NS- station binnenkomen.
In het verleden hebben er eerder nachtbussen gereden in Nijmegen. Die sneuvelden bij gebrek aan belangstelling. „Busmaatschappij Novio heeft nieuwe peilingen gehouden”, zegt een woordvoerster van de gemeente Nijmegen. „Er is nu wel behoefte aan een nachtbus.”
Los van de komst van het nachtnet, zijn er ook andere verbeteringen in het busvervoer. De belangrijkste: lijn 10 ( Heijendaal- shuttle) gaat overdag vaker rijden. In plaats van iedere 7,5 minuut gaat lijn 10 elke 4 minuten rijden, net als nu al het geval is in de spits. Lijn 25 rijdt vanaf 13 december vanaf Visveld via de Vrouwe Udasingel.