Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8701
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Maar voor een eventuele uitbreiding van de route zijn er dus te weinig voertuigen. Dat wordt wellicht bijbestellen tegen die tijd?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
gkw1969
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Ik denk dat uitbreiding pas in 2026 komt want rond die tijd zal er sowieso nieuwe bussen besteld moeten worden.
When you're tired of London, you're tired of life
Heel_Holland_Spot
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 30 jul 2023, 16:31

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Heel_Holland_Spot »

Was er niet ook nog een optie voor meer bussen? Of herinner ik me dat verkeerd?
Ik reis vooral in Arnhem-Nijmegen en soms in Veluwe-Zuid en IJssel-Vecht.
gkw1969
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Op Wageningen busstation en Arnhem CS wijzigt per 12 mei ook de perron indeling.
Wageningen: lijn 352 en 86 wisselen van plaats

Arnhem CS:
https://i.ibb.co/4RW2JJf/IMG-1054.jpg
When you're tired of London, you're tired of life
MichOV
Berichten: 351
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MichOV »

gkw1969 schreef: do 18 apr 2024, 17:23
busentrein schreef: do 18 apr 2024, 13:45 Met de plannen op lijn 352 schijnen er meer bussen nodig te zijn dan er Trolley 2.0 bussen zijn. Dan zouden (een deel van) de gelede gasbussen nodig blijven.
In de spits hebben we precies genoeg, buiten de spits dus over.
Enkele reis Velperplein-Wageningen is 46 minuten. Retour, afgerond, 100 minuten. Iedere 10 minuten een bus is 10 bussen. Dus alleen tijdens de spits bestaat de kans dat er een gaswagen mee gaat. En dat is hooguit 4 uurtjes.
Ik denk dat het passagiers een rotzorg zal zijn of er wel of geen gasbus rijdt ipv een electrische want die vind het belangrijker(en terecht) dat er een bus komt.
gkw1969
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

De aandrijving van de bus zal de passagier een rotzorg zijn, dat ze mee kunnen vinden ze belangrijker. En ik ga er niet vanuit dat ze de Citaro's stil laten staan voor een mogelijke uitval van de trolley, er zal dan toch, zoals nu, een standaard wagen mee gaan draaien, maar deze zal na de spits direct gewisseld worden voor een trolley. Het is immers een prestige project voor Transdev, gemeentes Arnhem en Wageningen en de provincie Gelderland. (Gemeente Oosterbeek lift mee, die zijn allang blij dat de frequentie in de avonduren en op zondagochtend omhoog gaat)
When you're tired of London, you're tired of life
albertjan96
Berichten: 561
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door albertjan96 »

gkw1969 schreef: do 18 apr 2024, 23:46 Op Wageningen busstation en Arnhem CS wijzigt per 12 mei ook de perron indeling.
Wageningen: lijn 352 en 86 wisselen van plaats

Arnhem CS:
https://i.ibb.co/4RW2JJf/IMG-1054.jpg

Voor Arnhem zijn dat behoorlijk wat verschuivingen in het overdekte busstation, hoop dat er goed over gecommuniceerd wordt…. Kan voor een hoop verwarring zorgen anders
gkw1969
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Ik denk niet dat er goed gecommuniceerd gaat worden. Het maken van borden is al lastig, laat staan dat er nog iemand moet zijn die ze ophangt/neer zet. Er zal misschien 3 dagen iemand rondlopen die een beetje wegwijs probeert te maken, maar structureel iets regelen is op dit moment echt te veel gevraagd.
When you're tired of London, you're tired of life
willie
Berichten: 40
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 21:02

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door willie »

Ik vraag me af hoe lijn 352 vanaf 12 mei gaat keren bij het Velperplein. Aangenomen dat dat onder de draad moet gebeuren, kan ik in de buurt geen 'rondje' vinden. Zo te zien ligt er ook op het Airborneplein geen wissel om, komend vanaf het Velperplein, daar weer om te draaien.

- Wil
rooddolfijn
Berichten: 783
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rooddolfijn »

gkw1969 schreef: zo 25 feb 2024, 11:27 [...]
Het is inmiddels duidelijk dat in Arnhem gekeerd wordt via het Airborneplein. Bussen gaan aan de draad tot Velperplein, rijden op de accu het Airborneplein rond om vervolgens op Velperplein spoor D weer aan de draad te gaan.
[...]
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
willie
Berichten: 40
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 21:02

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door willie »

Die had ik even gemist, dank je! Het wachten is dus op een 'opvangbak' op spoor D.
Wel jammer dat er niet voor een wissel op het Airborneplein gekozen is. Is deze oplossing permanent?

- Wil
mark0
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 11:40
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mark0 »

Die vangbak op het Velperplein hangt er al.

Wel vreemd dat het niet mogelijk wordt gemaakt om aan de draad op het Airborneplein te keren. Is maar een kleine aanpassing aan de bovenleiding...
gkw1969
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Dat is niet mogelijk want er is geen plek voor het wissel. Risico op stilstand is dan ook te groot.
Het zijn toch batterij bussen, dus dat scheelt.
When you're tired of London, you're tired of life
mark0
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 11:40
Locatie: Arnhem

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door mark0 »

Ik zou niet weten waarom je daar geen wissel zou kunnen plaatsen? plek genoeg toch?

Het blijft een rare keuze om door te rijden naar het Airborneplein. Je moet nu ook drukke verkeersstromen kruisen met de bus, dat komt de punctualiteit niet ten goede. Er wordt capaciteit toegevoegd tussen CS en Velperplein terwijl daar helemaal geen vraag naar is. Waarom vanaf het CS niet doorrijden naar het Duifje, Presikhaaf of de HAN? (in plaats van lijn 3/5/6)
willie
Berichten: 40
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 21:02

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door willie »

Ik denk dat dat doorrijden vanuit de richting Wageningen naar het Velperplein een goede zaak is, omdat daarmee de rechtstreekse verbinding tussen het (oostelijke deel van) het centrum en Oosterbeek weer wordt hersteld.
Een koppeling aan een andere 'oostelijke' trolleylijn (6!) ligt dan voor de hand, maar daar hebben we dan wel minstens twee extra wagens voor nodig die ook zonder draad naar Wageningen door kunnen rijden. Laten we hopen dat die er snel komen.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Wageningen1998 »

Een koppeling naar de Campus in Wageningen/Station Ede-Wageningen lijkt me een aantrekkelijker vooruitzicht dan Elsweide/Han..
rooddolfijn
Berichten: 783
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door rooddolfijn »

'Wij van WC-eend adviseren WC-eend' :Y
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
gkw1969
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Van een doortrekking is voorlopig geen sprake. In de nieuwe concessie zal de 352 wel aan de 303 gekoppeld worden (en de 51 aan de 86)
Doorkoppeling naar Elsweide of Velp is dan ook een optie.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

We zullen het voorlopig moeten doen met 9 Solarissen. De laatste, de 5284, staat nog in Polen en kan nog niet worden afgebouwd i.v.m. ontbreken van enkele belangrijke onderdelen. Wanneer dit gaat gebeuren is niet bekend.
When you're tired of London, you're tired of life
Arnhemboy99
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 24 apr 2024, 02:56

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Arnhemboy99 »

Ik zag dat er in Schuytgraaf een aantal haltes tussen 29 april tot 3 mei vervallen. Iets met aanpassing van de bushaltes. Ik kan nergens info vinden wat er precies wordt aangepast aan de bushaltes. Weet iemand hier meer over?
MichOV
Berichten: 351
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MichOV »

Schijnen nieuwe bushokjes te komen of iets met die infoborden want anders gaan ze zelfs ook geen hele weg afzetten voor het autoverkeer dus zal er ook wel gegraven moeten worden ofzo maar zag ook dat er in de buurt van de Minervasingel asfalterings werkzaamheden plaats gaan vinden?
gkw1969
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Het wil niet zeggen dat het om iets van de bus gaat. Mededeling bij ons is: werkzaamheden aan de Minervasingel. En dat kan dus vanalles zijn,
When you're tired of London, you're tired of life
John Hill
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door John Hill »

Volgens Melvin gaat het inderdaad om het aanpassen van de bushaltes Centraalspoor. Over asfalteringswerkzaamheden staat niks in het systeem.
gkw1969
Berichten: 1775
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Er staat alleen aanpassing bushalte. Niet specifiek Centraal Spoor en dat verwacht ik ook niet want dan hoef je de weg niet af te sluiten omdat Centraal Spoor een haltekom heeft. De halte Ringdijk ligt wel een beetje vervelend: niet lekker aan te rijden, een vervelende drempel en precies bij een stroomonderbreker van de bovenleiding. de problemen zijn er sinds de herinrichting van de weg verleden jaar. En bovenleiding aanpassen is wat duurder dan de halte een paar meter opschuiven. En ik verwacht dat de drempel dan aangepast wordt, dan nu zit er een knik in die met een gelede niet lekker is.
When you're tired of London, you're tired of life
MichOV
Berichten: 351
Lid geworden op: di 21 apr 2020, 10:42

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door MichOV »

Wat betreft die drempel die is er gekomen doordat de omwonenden van de Ringdijk klachten hebben ingediend omtrent de wegpiraten die denken dat ze op een racebaan rijden.. helaas gebeurd het nog steeds ondanks de drempel die er ligt maar het gaat daar vroeg of laat wel een keer flink fout.

En ja klopt idd wat je zegt gkw1969 voor de bus is het daar verre van ideaal rijden ben ik met eens.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten