Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Durashift »

Ja, ik kon ook niet zo snel merk en type waarnemen (bus reed aan de overzijde van de brede weg, met een middenberm.
Naar mijn mening had de bus een enigszins Neoplan voorkomen / neus partij.
Zoals gezegd, Duitstalige reclame over waterstof erop maar ook een viercijferig nummer, witte cijfers. Dat zag er dan weer verdacht Hollands uit. ;)

Voor de richting Doetinchem was de bus wel wat uit de richting..
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Ik vermoed dat het de Hymove (voormalig Syntus) is.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Frank »

Aangepaste adviesaanvraag te vinden op site ROCOV (www.rocovgelderland.nl). Aanpassingen in het rood. In het algemeen: minder afschaling, omdat er meer reizigers zijn dan verwacht.

* Niteliners: vervallen
* Lijn 1: Velp - Arnhem - Oosterbeek: traject tussen Arnhem en Oosterbeek vervalt zodat lijn 352 in redelijke frequentie kan blijven worden. Lijn 1 wordt De Laar West - Arnhem - Velp. Lijn 352 rijdt frequenties als voor corona, ws. met 18 m. materieel.
* Lijn 2: Arnhem - De Laar West: rijtijd wordt beperkt.
* Lijn 6: De Laar West - Arnhem - Elsweide: traject De Laar West - Arnhem gaat naar lijn 1. Arnhem - Elsweide rijdt alleen doordeweeks overdag en niet in schoolvakanties. Bij drukte kunnen makkelijker sneldiensten ingezet worden. Met trolley 2.0 CS - Velperpoort - HAN.
* Lijn 7: Geitenkamp - Arnhem - Rijkerswoerd: niet meer 6x per uur rijden, maar 4x per uur. Op zondag nog 2x per uur een bus.
* Lijn 8: Arnhem - Velp Zuid: beperken tot Arnhem - CIOS (Geitenkamp). Rijdt iets verder door naar Arnhemse Allee.
* Lijn 9: Arnhem - Schaarsbergen: beperken tot Koningsweg te Schaarsbergen. Wijziging gaat niet door.
* Lijn 13: Arnhem - Klarendal: permanente opheffing. Onderzoek naar stadsbuurtbus of haltetaxi.
* Lijn 14: Arnhem - Nijmegen Brakkenstein: beperken tot Arnhem - Elst. Zo te zien blijft lijn 14 ook rijden tussen Nijmegen en Brakkenstein. Bediening Oosterhout overgenomen door lijn 3 in Nijmegen. Wijziging gaat niet door.
* Lijn 26: Arnhem - Dieren: wordt Doesburg - Dieren, in basis 2x/uur. Wijziging gaat niet door.
* Lijn 27: Arnhem - Doetinchem: rijdt 7 dagen per week, in basis 2x/uur. Wijziging gaat niet door.
* Lijn 29: Arnhem - Doetinchem: wordt Arnhem - Doesburg, spitsscholierenlijn. Wijziging gaat niet door; verdichtingsritten Doesburg - Arnhem vervallen.
* Lijn 33: Arnhem - Nijmegen: rijdt vakantiedienstregeling. Bedient aan Huissensestraat de haltes van lijn 300. Rijdt dienstregeling tussen huidige vakantiedienstregeling en normale dienstregeling in.
* Lijn 35: Zetten - Bemmel: rijdt in Bemmel naar industrieterrein Pannenhuis in plaats van lus door dorp.
* Lijn 43: Arnhem - Apeldoorn: rijdt op zaterdag 1x/uur.
* Lijn 54: Heteren - Renkum: komt te vervallen. Gaat voorlopig niet door; onderzoek naar buurtbus of vraagafhankelijk vervoer. Kruidvatritten worden nieuwe lijn 57.
* Lijn 56: Arnhem - Heteren: rijdt voortaan vakantiedienstregeling. Voortaan altijd halfuurdienst in de daluren.
* Lijn 61: Westervoort - Duiven Centerpoort Noord: rijdt alleen tijdens de spitsuren. Gaat voorlopig niet door. Onderzoek naar haltetaxi.
* Lijn 70/71: Giesbeek / Eerbeek - Het Rhedens: vervallen.
* Lijn 300: Arnhem - Nijmegen Heyendaal: frequentie in normale dienstregeling "iets" beperken. Frequentie tussen huidige vakantiedienstregeling en normale dienstregeling.
* Lijn 331: Velp Zuid - Nijmegen Weezenhof / Aldenhof: traject in Nijmegen tijdens de spits maximaal viermaal per uur i.p.v. achtmaal. Frequentie tussen huidige vakantiedienstregeling en normale dienstregeling.

* Lijn 1: Nijmegen - Malden: definitieve opheffing.
* Lijn 3: Nijmegen - Oosterhout: frequentieverhoging in de spits en op zaterdag overdag naar 4x/uur a.g.v. wegvallen lijn 14. Gaat niet door.
* Lijn 5: Beuningen - Nijmegen - Groesbeek: in spits maximaal 4x/uur rijden. Volgt in Nijmegen voortaan ook een stuk van de route van lijn 3/14.
* Lijn 6: Dukenburg - Nijmegen - Neerbosch Oost: in spits maximaal 4x/uur rijden, op zondag 2x/uur. Wijziging gaat niet door. Halfuurdienst 's avonds gaat eerder in.
* Lijn 7: Nijmegen - Afrika Museum: definitief opheffen.
* Lijn 9: Nijmegen - Grave: via Heumen laten rijden. Gaat voorlopig niet door, afhankelijk van verkeersonderzoek. Frequentie ligt tussen vakantiedienstregeling en normale dienstregeling in.
* Lijn 10: Nijmegen - Heyendaal: maximaal 12x/uur rijden. Op den duur naar 12 m. bussen, als 18 m. bussen naar lijn 352 gaan. Dan misschien frequentieverhoging.
* Lijn 11: Nijmegen - Beuningen: beperken tot Dukenburg - Beuningen. Lijn 12 "neemt de rol" van lijn 11 over.
* Lijn 13/15: Lent - Nijmegen - Wijchen: samenvoegen tot een stadslijn 15 die zo te zien in de basis 2x/uur rijdt. Niet meer via Bijsterhuizen. Lijn 13 verbindt op werkdagen overdag Dukenburg met Bijsterhuizen. Nieuwe taxiliner 65 voor bediening noordoostelijk gedeelte Wijchen
(verdichting buurtbus). Tussen Lent en Nijmegen blijft bus 4x/uur rijden. Route Lent is nog onderwerp van discussie.

* Lijn 76: Millingen - Groesbeek: rijdt alleen tijdens wintermaanden.
* Lijn 80: Nijmegen - Millingen: versnelde routes te Ubbergen, Beek en Ooij. Afhankelijk van infrastructurele wijziging.Versnelde route lijn 80 in Beek en Ubbergen gaat voorlopig niet door.
* Lijn 82: Nijmegen - Millingen: in spits maximaal 4x/uur rijden.
* Lijn 83: Nijmegen - Venlo: aantal spitsritten beperken. Frequentie tussen huidige dienstregeling en normale dienstregeling.
* Lijn 85: Nijmegen - Druten: lus door Druten centrum laten vervallen. Afhankelijk van infrastructurele wijziging. Gaat voorlopig niet door,
* Lijn 99: Nijmegen - Uden: aantal spitsritten beperken. Dienstregeling tussen vakantiedienstregeling en huidige dienstregeling in.
* Na 24:00 niet meer rijden, maar met afvoermogelijkheden vanaf Arnhem CS en Nijmegen CS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Ik kan het Vervoerplan 2022 (of adviesaanvraag) van Breng niet vinden op de site (i.t.t. het vervoerplan van Arriva). Kun je een link plaatsen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Frank »

Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Top. :pos:
Het ROCOV is niet zo blij met de meeste plannen.... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

Ik lees iets over de Trolley 2.0 op lijn 352 zo mogelijk. Dat klinkt wel interessant *bus*

Ik vraag mij wel af of 12m op lijn 10 in Nijmegen wel gaat lukken, of is het vervoer daar zo dusdanig afgenomen sinds corona?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Ik denk dat Hermes zich hier stevig verkijkt op de studentenstroom die inmiddels weer op gang is gekomen. Ik kom zelf nooit in Nijmegen, maar in Tilburg zitten de gelede bussen op lijn 601 naar Stappegoor elke ochtend ramvol ondanks versterking door touringcars.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Milco schreef: wo 29 sep 2021, 12:00 Ik lees iets over de Trolley 2.0 op lijn 352 zo mogelijk. Dat klinkt wel interessant *bus*

Ik vraag mij wel af of 12m op lijn 10 in Nijmegen wel gaat lukken, of is het vervoer daar zo dusdanig afgenomen sinds corona?
Dan ga je er van uit dat de geledes van lijn 10 van komen.
In het geval van elektrisch kan het in het kader van de noodconcessie aangeschaft worden met de eis overname door nieuwe vervoerder;
In het geval van trolley 2.0 wordt het aangeschaft door de opdrachtgever en gaat het sowieso over naar de nieuwe vervoerder. Immers de opdrachtgever wil al veel langer trolley 2.0 naar Wageningen.
Daarbij kan er her en der misschien nog wel wat geschoven worden met geledes binnen de Transdev groep. Zijn bijvoorbeeld nu nog alle geledes in Eindhoven of Zeeland nodig of kunnen er daar een paar van weg?
When you're tired of London, you're tired of life
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door CamilleKreemers »

ArrivaBas schreef: wo 29 sep 2021, 12:04 Ik denk dat Hermes zich hier stevig verkijkt op de studentenstroom die inmiddels weer op gang is gekomen. Ik kom zelf nooit in Nijmegen, maar in Tilburg zitten de gelede bussen op lijn 601 naar Stappegoor elke ochtend ramvol ondanks versterking door touringcars.
Ik begrijp dat in meer regios er hevig verkeken is op het herstel van scholieren en studenten.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BrengMe »

gkw1969 schreef: wo 29 sep 2021, 14:09
Milco schreef: wo 29 sep 2021, 12:00 Ik lees iets over de Trolley 2.0 op lijn 352 zo mogelijk. Dat klinkt wel interessant *bus*

Ik vraag mij wel af of 12m op lijn 10 in Nijmegen wel gaat lukken, of is het vervoer daar zo dusdanig afgenomen sinds corona?
Dan ga je er van uit dat de geledes van lijn 10 van komen.
In het vervoerplan wordt ook genoemd dat ze lijn 10 op termijn met 12-meter in plaats van 18-meter materieel uit willen voeren. Dus als ze bij de ene lijn met 12-meter materieel willen gaan rijden en met de andere lijn juist met 18-meter materieel, dan is het nogal logisch dat het van de ene naar de andere lijn gaat verhuizen.

Lijkt me alleen niet heel comfortabel, die stadsstoeltjes in de gelegde Citaros op lijn 352...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Lijn 10 met 12-meter bussen :') Zet het dan gelijk om in een buurtbus. Moeten die Graftaro's sowieso niet langzaam een keer de deur uit ivm leeftijd? Die beestjes zijn ook al weer van 2009. Weet niet wat de gemiddelde leeftijd van het wagenpark mag zijn en wat de maximumleeftijd van een wagen mag zijn.
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BrengMe »

Tja, verstandig is anders inderdaad...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

BrengMe schreef: wo 29 sep 2021, 16:29 Lijkt me alleen niet heel comfortabel, die stadsstoeltjes in de gelegde Citaros op lijn 352...
De HESS-trolley's zijn helaas niet veel comfortabeler. :(
Eigenlijk zijn in deze concessie alleen de BrengDirect-bussen comfortabel te noemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Western Soldier »

Ik mag wel hopen dat lijn 352 minimaal 2x per uur gaat rijden, want 1x per uur door Oosterbeek centrum is gewoon te weinig. Het staat er niet, maar hoop dat dat nog aangepast wordt.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef: wo 29 sep 2021, 17:52 Eigenlijk zijn in deze concessie alleen de BrengDirect-bussen comfortabel te noemen.
De gewone MAN bussen zijn ook wel acceptabel...de Graftaro's daarentegen, daar heb ik nooit een goed woord voor overgehad, ook niet toen ze net nieuw waren.
"Een touringcar is geen bus"
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Western Soldier schreef: wo 29 sep 2021, 19:28 Ik mag wel hopen dat lijn 352 minimaal 2x per uur gaat rijden, want 1x per uur door Oosterbeek centrum is gewoon te weinig. Het staat er niet, maar hoop dat dat nog aangepast wordt.
De 352 gaat terug naar de frequentie van 2019. Ik weet niet precies wat die was
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

fogeltje schreef: wo 29 sep 2021, 16:54 Lijn 10 met 12-meter bussen :') Zet het dan gelijk om in een buurtbus. Moeten die Graftaro's sowieso niet langzaam een keer de deur uit ivm leeftijd? Die beestjes zijn ook al weer van 2009. Weet niet wat de gemiddelde leeftijd van het wagenpark mag zijn en wat de maximumleeftijd van een wagen mag zijn.
De Berkhof trolleys zijn ook maar 7 jaar ouder, dus het zal wel loslopen met de leeftijd. (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Maar de graftaro's zijn diesel en de trolley's elektrisch. Dat is ook nog wel een factor natuurlijk.
🍉
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door omaylie »

Vrijwel alle graftaro's in dat gebied rijden wel op CNG he?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Lijn 45 »

Maak daar maar alle van. :Y
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Oh ik zie dat die concessie in december 2022 verloopt, dus die beestjes zullen de rit nog wel volmaken denk ik. Wordt het niet eens tijd dat een nieuwe inschrijving opengesteld wordt? Of wordt de concessie verlengd? (want volgens de wiki kan die met 2 jaar verlengd worden maar zie op de pagina niet dat dit ook gebeurd is).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door marvinkok »

Er is momenteel veel onduidelijk omtrent de nieuwe concessies, ook wat Berkel-Dinkel betreft (wordt compleet nieuw vormgegeven). Die verlenging is goed mogelijk zodat de provincies nog wat langer de tijd hebben om uit te vogelen wat ze nu eigenlijk willen.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door gkw1969 »

Wat ik begrepen heb is dat er een 2 jarige noodconcessie komt die onderhands aan Hermes gegund wordt om in te kunnen spelen op, mogelijk, andere reispatronen dan voor Corona. Het deel rond Ede van IJssel-Vecht wordt daar eind 2022 al aan toegevoegd.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Ja belachelijk eigenlijk dat Hermes er zonder iets voor te doen een hele zwik lijnen bij krijgt. Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken want ook de lijnen van Apeldoorn naar Arnhem gaan over naar de noodconcessie Rijn-Waal.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten