Pagina 255 van 277

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: ma 26 sep 2022, 21:46
door albertjan96
Jammer dat het een besloten groep is :(

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: di 27 sep 2022, 08:54
door flipje
Er zijn ook wel andere nieuwsbronnen als Facebook..
10 Solaris MetroStyle trolleybuses will be delivered for the first time in the Netherlands (to Transdev)
Solaris and Hermes (part of Transdev Netherlands/Connexxion), have signed a contract for the delivery of 10 Trollino 18 trolleybuses in MetroStyle design. These emission-free trolleybuses will be rolled out in Arnhem Nijmegen region as well as in the entire province of Gelderland. The vehicles will make their way to Arnhem in the first half of 2024 and they will be the first Solaris trolleybuses to be deployed in the Netherlands.

Afbeelding

Bron en meer:
https://www.sustainable-bus.com/trolley ... therlands/

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: do 29 sep 2022, 18:57
door JothamvW
Maar als Hermes die trolleys haalt; betekent dat dan ook dat ze de concessie vanaf december 2024 houden? (Mogelijk zelfs inclusief de optie voor 1,5 jaar extra? Hoe kan je überhaupt een noodverlenging een verlengingsoptie geven? Wat is daar de wettelijke basis van?) :cry:

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: do 29 sep 2022, 19:18
door Hainje
Transdev kan volgens mij verder niet zoveel met trolleys. Dus dat gaat dan gewoon over naar de nieuwe vervoerder.

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: do 29 sep 2022, 19:36
door Z2N
Hermes zou deze voertuigen ook niet zelfstandig aangeschaft hebben als ze geen overnamegarantie zouden hebben gekregen van de opdrachtgever, anders zou het bedrijfsrisico te groot zijn geweest.

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 30 sep 2022, 03:42
door gkw1969
Het trolleynetwerk en de bussen zijn sinds 2012 van de gemeente Arnhem en Provincie Gelderland. Een
Nieuwe vervoerder moet gewoon met deze bussen verder.

Een werkwijze die in Frankrijk heel normaal is.
Het enige wat de vervoerder in zo’n situatie doet is hun eigen netwerk en contract afspraken gebruiken.

Bij voorbeeld 10 trolleys voor Arnhem en 10 trolleys voor elders zijn 20 trolleys. Dat is vaak per stuk goedkoper dan alleen 10 trolleys voor Arnhem.

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 08:02
door Stijngeluk
gkw1969 schreef: wo 05 okt 2022, 13:51
Is er ook al wat te vinden over andere concessies? Ben wel benieuwd naar Arnhem-Nijmegen en Veluwe Zuid
Arnhem Nijmegen heb ik dit gevonden. Directe downloadlink trouwens
https://nijmegen.bestuurlijkeinformatie ... 2781fd78e0

Wel een paar interessante wijzigingen voor 2023, maar ook voor de toekomst na 2023 een interessant inzicht in 352/rijnlijn en daarin in spits doortrekken naar de HAN, en de wissel lijn3 en 8 in route in Arnhem.

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 08:21
door Stijngeluk
kwam het vervoersplan voor Arnhem Nijmegen voor 2023 tegen: Directe downloadlink trouwens!
https://nijmegen.bestuurlijkeinformatie ... 2781fd78e0

Wel een paar interessante wijzigingen voor 2023, maar ook voor de toekomst na 2023 een interessant inzicht in 352/rijnlijn en daarin in spits doortrekken naar de HAN, en de wissel lijn3 en 8 in route in Arnhem.

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 08:27
door JothamvW
Link is niet volledig

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 08:50
door diederickx

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 12:59
door Meltrain
Ik ben geen voorstander van de wijzigingen van lijn 3 en 8. Juist in de wijken, waar de meeste reizigers wonen, gaat de frequentie achteruit en een groot deel van 't Cranevelt raakt de bus kwijt.
Als men daadwerkelijk de oude route wil herstellen, moet men weer in beide richtingen via 't Cranevelt rijden.

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 13:18
door gkw1969
De reizigersstroom is flink gewijzigd. En door de verplaatsing van RijnIJssel college vanuit van Wageningenstraat naar Apeldoornseweg is extra capaciteit daar wel op zijn plek.
Ik ben dan wel van mening dat lijn 8 de hele week ieder half uur moet gaan rijden.
Overigens is het dan handiger om lijn 8 heen en terug via de hele Kluizeweg laten rijden. Dan vervalt er maar 1 halte.
Heen en terug via de Peter van Anrooylaan is met een trolley niet haalbaar.

Ik vind het, als Arnhemse chauffeur, wel jammer dat we niet meer doorrijden naar Dukenburg en Weezenhof/Aldenhof. Hoewel er inderdaad geen doorgaande reizigers zijn.

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 13:31
door JothamvW
Ik ben ooit met werkzaamheden aan het spoor helemaal van Brekelenkampstraat naar Station Dukenburg gegaan, maar afgezien van dat soort situaties zijn er inderdaad weinig doorgaande reizigers.

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 14:47
door rooddolfijn
Welke lijn neemt het traject van lijn 331 binnen Nijmegen over?

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 15:02
door regenmaker
Een nieuwe lijn tussen Nijmegen Plein 1944 en Weezenhof/Aldenhof. Vermoedelijk een lijn 1 of 7.

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 16:20
door JothamvW
Gezien de Nijmeegse lijnnummergeschiedenis zou voor een lijn tussen CS en Dukenburg lijn 7 logischer zijn, maar je weet maar nooit.

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 16:27
door rooddolfijn
:pos: , We gaan het zien

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 16:35
door BrengMe
En gezien het samenlooptraject dat de lijn tussen het Centraal Station en Station Dukenburg over de Graafseweg met lijn 2 heeft zou het nummer 1 weer logischer zijn. Maar inderdaad, we gaan het zien.

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 16:38
door gkw1969
regenmaker schreef: vr 07 okt 2022, 15:02 Een nieuwe lijn tussen Nijmegen Plein 1944 en Weezenhof/Aldenhof. Vermoedelijk een lijn 1 of 7.
Of 4, die nu al door Aldenhof rijdt.

Van mij mogen ze het koppelen aan 3, dan rijden we alsnog lekker door 😜

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 16:45
door gkw1969
Wat betreft de HUB Doesburg heb ik nog wel een idee:
43 Apeldoorn-Doetinchem
26 Arnhem-Doesburg via Giesbeek
29 Arnhem-Doesburg via Rheden en Dieren

29 neemt route 43 over binnen Arnhem: om te compenseren lijn 1 verhogen naar 6x per uur. In Rheden na halte NH kerk links dan kom je op de doorgaande weg weer uit.

26 en 29 gaan in elkaar over, halte Haven in Doesburg vervalt.
Alles 2x per uur overdag en 1x per uur avond en zondag.
Dieren-Doesburg krijgt dan 4x per uur een bus overdag en ‘s avonds blijft het 2x. Zonder dat je hoeft te pendelen.
Uiteraard zijn aansluiting en in Dieren en Doesburg van vitaal belang.
Vanuit Dieren, Rhedens College, heb je dan verbindingen alle kanten op zonder overstap.

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 18:33
door AppleMoose
4x Dieren-Doesburg is echt te veel van het goede. Buiten de spits vervoert lijn 26 tussen deze twee plaatsen meer lucht dan reizigers.

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 21:30
door mark0
Op het kruispunt Matsersingel - Hollandweg in Arnhem zijn werkzaamheden aan de bovenleiding zichtbaar. In de toekomst moet het mogelijk zijn om vanuit de Laar West naar de Schuytgraaf vv te rijden met een trolley. Hierover zie ik echter niets terug in het vervoerplan. Iemand een idee wat hier de bedoeling is?

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Geplaatst: vr 07 okt 2022, 23:15
door SuperGhost
Dat omdraaien van 3 en 8 in Arnhem is een logische. Al is het wel jammer dat die 'nieuwe' lijn 8 dan via Cattepoelseweg en Beethovenlaan gaat rijden en niet via Schelmseweg en Kluizenweg, zodat halte Peter van Anrooylaan bedient kan blijven (en dan zelfs in beide richtingen). De halte Chopinstraat wordt immers ook al in beide richtingen bedient door lijn 3 dan.

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: za 08 okt 2022, 00:06
door SuperGhost
Kan dat niet te maken hebben met de werkzaamheden aan de Hollandweg (tussen de Batavierenweg en Bussumstraat) later dit jaar?

Dan zou immers trolleylijnen 1 en 5 niet meer kunnen rijden en met normale bussen gereden moeten worden. Echter kan trolleylijn 2 ook niet keren in De Laar (alleen voor trolleylijn 1 een keervoorziening), waardoor ook die lijn anders vervangen moet worden door normale bussen. Door deze extra infra kan er dan nog met trolleys gereden worden in De Laar-West en kan lijn 2 dus verlengd worden naar station Zuid, waar er gekeerd kan worden. De Laar-West heeft dan ook geen vervangende bussen nodig, aangezien via lijn 2 al rechtstreeks naar het centrum en CS gereden kan worden. Hierdoor hoeft alleen lijn 5 (en alleen maar op het stuk CS-Schuytgraaf) vervangen te worden door bussen.

Dat is althans mijn theorie.

Re: Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Geplaatst: za 08 okt 2022, 09:08
door gkw1969
mark0 schreef: vr 07 okt 2022, 21:30 Op het kruispunt Matsersingel - Hollandweg in Arnhem zijn werkzaamheden aan de bovenleiding zichtbaar. In de toekomst moet het mogelijk zijn om vanuit de Laar West naar de Schuytgraaf vv te rijden met een trolley. Hierover zie ik echter niets terug in het vervoerplan. Iemand een idee wat hier de bedoeling is?
Ik hoorde hier wel wat over, maar niet dat het al in de plannen zat.