Concessie IJsselmond (2014-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door bys1 »

Dat is duurder dan een Crossway laten rijden?
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door cassie127 »

De nieuwe lijnennetkaart van IJsselmond is nu ook beschikbaar... >> KLIK <<
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door bys1 »

Met zo'n link kan ik niks..
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door cassie127 »

Bij mij werkt het gewoon hoor, zowel op mobiel als op laptop (ene met 4G andere met wifi)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Z2N »

Ik denk dat Bys1 klaagt over het feit dat je er een bit.ly van hebt gemaakt. Maar stackstorage.com zou hem waarschijnlijk ook niet zijn bevallen. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door bys1 »

Het probleem is dat er heel leuk een downloadknop staat, maar dat er vervolgens geen fuck gebeurt als ik daarop klik.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door Daniel »

Die downloadknop werkt hier prima anders.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door TomSteyl »

Voor iedereen die het niet lukt om te downloaden is ie ook te downloaden via de site van OV Regio IJsselmond.

https://www.ovregioijsselmond.nl/data/u ... _19_v2.pdf
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
OVspotterAMS
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 13 apr 2018, 18:38

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Bericht door OVspotterAMS »

Wat me opvalt is dat de 270 dit jaar buiten Steenwijk om rijdt, dus niet meer de volledige route van lijn 70 welke hij versterkt. Zo wordt het wel een echte 'Express' bus :wink:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door regenmaker »

Geen hele schokkende wijzigingen in IJsselmond dit jaar of beter gezegd het aantal wijzigingen is verwaarloosbaar. ;)

https://www.ovregioijsselmond.nl/nl/nie ... stregeling
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door jensvdkroft »

Vanaf maandag 30 maart rijden de bussen van OV Regio IJsselmond als op zaterdag. Buslijnen die niet op zaterdag rijden vervallen vanaf 30 maart ook op werkdagen, met uitzondering van de volgende lijnen:

lijn 76 Steenwijk – Oldemarkt – Marknesse - Emmeloord v.v.
lijn 159 Harderwijk – Zeewolde – Almere v.v.
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door sirvinniei »

https://dedrontenaar.nl/algemeen/alle-p ... -oplossing
Buslijn 143 tussen station Kampen en station Dronten is vooral van belang voor de bewoners van het asielzoekerscentrum. En juist de bushalte bij het AZC is nog niet definitief ingetekend. Het dilemma: de busmaatschappij wil niet omrijden, de reizigers gaan waarschijnlijk niet omlopen en een bushalte direct aan de N307 is onveilig.
In de bestaande situatie stopt de bus vlakbij de rotonde. Daar wordt op de Hanzeweg langzaam gereden en kunnen de voetgangers relatief veilig oversteken. „Straks ligt daar een heel groot kunstwerk en kunnen de passagiers niet zomaar oversteken”, weet Oostra.
In het artikel wordt als alternatief een route via ketelhaven genoemd. Dat lijkt me wel heel ver omrijden, maar misschien is dat mogelijk als je niet doorrijdt naar Dronten. Dronten heeft toch als alternatief de trein en naast Roggebotsluis wordt er toch vrijwel niks aangedaan tussen Kampen en Dronten.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door Bartjk »

De trein is niet echt een alternatief als je naar kampen centrum moet hoor. Ben je veel langer onderweg dan met de bus.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door sirvinniei »

Lijn 143 doet er 26 a 27 minuten over tussen de stations, de trein doet er 8 minuten over plus 10 minuten met lijn 74.
Kampen-Dronten lijkt me uberhaupt niet zo'n sterke reisrelatie, ik vermoed dat er vanuit Dronten meer mensen doorreizen naar Zwolle.
Ik heb geen onderschrift
StadsbusKampen
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 jan 2020, 17:59

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door StadsbusKampen »

Als je kijkt naar de vervoerscijfers van lijn 143, ontleent die hele lijn vrijwel uitsluitend zijn bestaansrecht aan het AZC. In het verleden is lijn 143 ook geintroduceerd voor een stukje ontsluiting binnen Kampen (Gemeentehuis, Polikliniek) maar sinds februari 2019 rijdt de bus vrijwel parallel met lijn 11 binnen Kampen.

De vraag is of je voor één voorziening, het AZC de buslijn moet houden zoals die is. Waarbij je ook fors moet investeren in een voetgangersbrug o.i.d. Keuze kan ook zijn een lijn te maken vanaf Station Dronten naar Ketelhaven, naar AZC en weer naar station Dronten. Het bespaarde geld aan Overijsselse zijde kan dan in verbetering van de reisrelatie Kampen Zuid - Centrum - Kampen Station worden gestoken.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door sirvinniei »

In een groter perspectief: misschien is vraagafhankelijk vervoer wel veel gepaster voor het AZC en ketelhaven. Beide hebben geen constante reizigersstroom en zijn afhankelijk van 2 stations. Kan je de bedieningstijd meteen wat meer uitbreiden, zodat het toerisme in ketelhaven er ook nog wat aan heeft.
Ik heb geen onderschrift
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door Roeland »

Je zou wellicht ook het AZC kunnen opnemen in de stadsdienst Kampen? Met dan een eindhalte op de parkeerplaats net ten oosten van de Roggebotsluizen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door Hainje »

Vraagafhankelijk vervoer voor een AZC? Dat gaat 'm sowieso niet worden. Als de drempel voor een (genaturaliseerde) Nederlander al hoog is om zo'n rit te reserveren, dan is dan is dat voor een asielzoeker al helemaal een stuk hoger. Immers, afhankelijk van derden aangezien men meestal de taal nog niet machtig genoeg is om een reservering te doen.
🍉
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door SuperGhost »

Roeland schreef:Je zou wellicht ook het AZC kunnen opnemen in de stadsdienst Kampen? Met dan een eindhalte op de parkeerplaats net ten oosten van de Roggebotsluizen?
Daar zat ik ook al aan te denken.
En voor de Ketelhaven zou je dan kunnen kijken of je een buurtbuslijntje Ketelhaven - Dronten kunt opzetten.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door sirvinniei »

Hainje schreef:Vraagafhankelijk vervoer voor een AZC? Dat gaat 'm sowieso niet worden. Als de drempel voor een (genaturaliseerde) Nederlander al hoog is om zo'n rit te reserveren, dan is dan is dat voor een asielzoeker al helemaal een stuk hoger. Immers, afhankelijk van derden aangezien men meestal de taal nog niet machtig genoeg is om een reservering te doen.
De enige Nederlanders die ik heb horen zeuren over digitale reserveringssystemen waren ouderen. De leeftijd in AZCs is vrij laag, die mensen weten goed met technologie om te gaan en hebben meestal ook een smartphone bij de hand. Een extra taal toevoegen lijkt me ook niet zo lastig (al is het maar een Google vertaling)
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door regenmaker »

Nieuwe dienstregeling IJsselmond
Er wijzigt vrijwel niets.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door Etienne »

Inmiddels, of al een week ofzo, is Solaris 9301 in Emmeloord aangekomen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door cassie127 »

Ironisch genoeg heeft men de routewijziging van lijn 70 in Zwolle niet op de wijzigingenpagina gezet, terwijl voor deze lijn toch echt de route over de Marslanden weer gaat vervallen. Deze lijn zou ook weer de oude route moeten gaan rijden, zoals voor de opening van het nieuwe busstation het geval was (al slaat men nu natuurlijk niet meer af naar waar vroeger het busstation was).

Want ja voor lijn 70 gaat de reistijd weer korter worden, worden de haltes Assendorperdijk en Park Wezenlanden weer in de andere richting bedient. Daarnaast vervallen de haltes Provinciehuis, Trompstraat, De Ruyterplein en Cornelis Houtmanstraat en stopt de lijn weer op nieuwe haltes zoals Emmawijk/Centrum, Groot Wezenland en Schuurmanstraat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
remco3270
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 16:18

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door remco3270 »

Nog een tip mbt abonnementen:

IJsselmond Altijd Vrij is niet geldig op alle lijnen van RRReis (alleen stadsdienst Zwolle, enkele streeklijnen rondom Zwolle, en Blauwnettrein Zwolle-Kampen). De klantenservice heeft bevestigd dat dit zo blijft voorlopig.

Maar andersom is RRReis Altijd Vrij wél geldig op alle lijnen van IJsselmond (+ diverse streeklijnen en Blauwnettrein Zwolle-Kampen).

Voor maar €3 per maand / €30 per jaar extra kun je dus in een groter gebied reizen.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Bericht door Stadsbus »

De 9301 heeft zojuist grote witte stickers met het OV regio IJsselmond logo gekregen, deze staan op de gespoten R-Net kleuren grijs en rood.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten