Pagina 51 van 56

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 08:10
door regenmaker
Zou connexxion dan de lijn weer zelf gaan exploiteren? Aangezien dan een doorkoppeling met lijn 144 mogelijk is in het weekenden en tijdens de avonduren.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 09:31
door jensvdkroft
Denk inderdaad dat Connexxion 'm weer gaat exploiteren. Als hij gekoppeld wordt aan lijn 144, moet lijn 160 wel dezelfde route door Zeewolde gaan rijden. Dat lijn 144 vanaf Langezand verder rijdt als lijn 160 naar Almere en dat lijn 160 naar Zeewolde verder rijdt als lijn 144 naar Harderwijk.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 11:48
door Milco
Ik ben benieuwd hoe ze dat dan willen doen; een rit van Almere Centrum naar Zeewolde mag dan maximaal een uur duren gezien de frequentie iedere twee uur blijft. Ik verwacht dat de bus dan net niet langs de halte Nijkerkersluis gaat rijden (of wellicht keren bij rotonde Zeedijk) en dat hij via de route van lijn 142 tot de halte Horsterweg gaat rijden en dat lijn 160 daar het eindpunt krijgt. Een langere route lijkt mij niet inpasbaar gezien de tijd.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 12 jul 2018, 17:47
door jensvdkroft
Zou kunnen. Wat ze ook kunnen gaan doen, is er een ringlijn van maken, dan pak je net iets meer haltes van Zeewolde. Heb er zelf even eentje gemaakt. Met die zou het e.v.t. ook wel kunnen lukken.
Spoiler: show
Afbeelding

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 12 jul 2018, 18:41
door Milco
Zou kunnen, wie weet. Wel vind ik het dan jammer dat ie net niet bij de Nijkerkersluis komt voor de eventuele overstapper richting Nijkerk.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 27 jul 2018, 18:45
door OVspotterAMS
Er rijdt sinds enkele dagen 1 (of 2 voor beide omlopen) Mercedes Citaro in de nieuwe huisstijl van CXX op lijn 270 met op de zijkant Giethoorn Express. Nummers niet kunnen zien helaas...

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 27 jul 2018, 19:02
door Milco
Weet je toevallig of het een twee- of driedeurs variant is? In het laatste geval is het mogelijk een ex-Sternet, daarvan rijden er diverse bussen in verschillende concessies vanwege de inbouw van de opvolger van de Infoxx in het huidige materieel van Connexxion en consorten.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 27 jul 2018, 19:22
door Lijn 45
TCR rijdt de 270 doordeweeks, dus dan kunnen het evengoed LE's zijn.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 27 jul 2018, 22:05
door flipje
Er zijn 2 HWGO (ex-AML) Citaro's LE naar Ijsselmond gekomen voor TCR. Het betreft de 517-1028 en 518-1029. De wagens hebben inmiddels ook al de Giethoorn Express stickers op de zijkant.
De amba 615-3353 is doorgeschoven als reserve bus.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 09 okt 2018, 20:12
door Milco
Voor deze concessie is de nieuwe dienstregeling al te raadplegen op de website van de vervoerder. Ik zie vooralsnog geen (schokkende) wijziging, enkel lijn 160 die voortaan naar de Mast in Zeewolde gaat rijden (via de N301, N705, Dasselaarweg en Sportlaan).

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 14 okt 2018, 08:33
door jensvdkroft
Volgens mij willen ze pas in februari 2019 'grotere' wijzigingen doen, omdat dan het nieuwe busstation van Zwolle klaar is.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 31 okt 2018, 10:09
door Milco
De twee VDL's die nu nog op lijn 160 rijden (4137 en 4139), gaan volgens een bericht op Facebook in december naar Twente. Lijn 160 schijnt dan over te gaan naar TCR vanuit Almere, uiteraard als onderdeel van concessie IJsselmond.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 31 okt 2018, 13:28
door regenmaker
Stadsbuurtbus komt er toch niet in Kampen

De toekomst van de zieltogende stadsbusdienst in Kampen is opnieuw onzeker geworden nu de provincie Overijssel het plan voor een stadsbuurtbus volkomen onverwacht heeft afgeblazen. Na meerdere overlegrondes met provincie Overijssel en vervoerder Connexxion leek alles in kannen en kruiken. Vanaf februari 2019 zou het busje gaan rijden. Niet dus, tot woede en teleurstelling van de bewonersraad van deltaWonen, die het initiatief nam.

De Stentor/RTV Oost

Hierin staat ook dat de provincie Overijssel bezig is met afkopen van de laatste drie jaar van de concessie IJsselmond. De buurtbus zou volgens het concept PvE het eerste jaar verplicht gereden moeten worden, maar de provincie wil de nieuwe concessiehouder niet hiertoe verplicht stellen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 31 okt 2018, 17:21
door Abus
regenmaker schreef:Stadsbuurtbus komt er toch niet in Kampen

De toekomst van de zieltogende stadsbusdienst in Kampen is opnieuw onzeker geworden nu de provincie Overijssel het plan voor een stadsbuurtbus volkomen onverwacht heeft afgeblazen. Na meerdere overlegrondes met provincie Overijssel en vervoerder Connexxion leek alles in kannen en kruiken. Vanaf februari 2019 zou het busje gaan rijden. Niet dus, tot woede en teleurstelling van de bewonersraad van deltaWonen, die het initiatief nam.

De Stentor/RTV Oost

Hierin staat ook dat de provincie Overijssel bezig is met afkopen van de laatste drie jaar van de concessie IJsselmond. De buurtbus zou volgens het concept PvE het eerste jaar verplicht gereden moeten worden, maar de provincie wil de nieuwe concessiehouder niet hiertoe verplicht stellen.
Opmerkelijk dat de provincie het erover heeft dat de buurtbus dan maar 1 jaar zou hoeven rijden. Volgens mij is februari 2019 t/m december 2020 bijna twee jaar. Nog opmerkelijker dat de provincie de nieuwe concessiehouder IJssel-Vecht niet wil verplichten om de buurtbus in de nieuwe concessie te rijden. Overijssel loopt dus liever het risico dat er helemaal geen vervoer in Kampen meer is dan dat een vrijwilligersproject gesteund wordt. Lijn 143 mag net als de stadsbus ook al vervallen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 31 okt 2018, 20:17
door Suus
Als Overijssel al een visie op openbaar vervoer heeft, dan is het toch minstens "bussen zijn buiten Zwolle en Twente overbodig" :X

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 21:54
door Erik1100
Straks alweer halverwege de concessie! Gaan ze ook nog snoeien in de bussen hier(lijn 75 en 76)?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 22:00
door regenmaker
De meeste wijzigingen zullen ingaan per 17 februari. Ik weet eigenlijk niet wat er precies gaat veranderen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 22:16
door cassie127
Het was al gemeld maar ik zit nu in een document van de Provinciale staten van Flevoland waarin het volgende staat vermeld:
De einddatum van de huidige concessie IJsselmond is 9 december 2023. Er lopen onderhandelingen
tussen enerzijds de provincies Flevoland en Overijssel en anderzijds de huidige vervoerder
van de concessie IJsselmond om deze concessie eventueel al in december 2020 in te voegen in
de concessie IJssel-Vecht.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 22:39
door regenmaker
Is er ook een link naar dat document?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 02 nov 2018, 23:04
door cassie127

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 09 dec 2018, 10:33
door jensvdkroft
Vanaf vandaag rijdt Lijn 160 niet langer meer van Almere Stad (via de Eemhof) naar Amersfoort Vathorst, maar van Almere Stad (via De Eemhof) naar Zeewolde. Reden genoeg om even een foto te maken van de allereerste rit van Zeewolde Mast naar Almere Centrum. Lijn 160 wordt vanaf nu gereden door TCR.

AfbeeldingConnexxion 5891 by Jens' OV, on Flickr

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 12 dec 2018, 09:05
door flipje
Vanochtend kwam ik de groene 4163 Amba tegen op lijn 71. Er is missen nogal wat VanHools (en volgens mij ook wat Crossways), wordt hier de nieuwe Infoxx ingebouwd(?) of zullen het de vele defecten zijn waarom ze aan de kant staan..

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 06 jan 2019, 18:06
door bys1
Hi, vraagje. Ik wil ergens in het komende halfjaar op een doordeweekse dag (in principe buiten de vakanties) een dagje bussen met een dagkaart en dan voornamelijk binnen IJsselmond. Wat zijn leuke lijnen om te doen? En waar vind ik het leukste materieel? Ik zou bijv graag een ritje met de VanHooltjes willen maken en ik zie op de wiki ook nog enkele Citaro's staan.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 06 jan 2019, 18:42
door Milco
Dat ligt eraan waarvan je houdt. Wil je reizen door veel dorpjes/stadjes of door strakke en lege omgevingen zonder bebouwing? Van dat laatse heeft de concessie IJsselmond wel erg veel trouwens.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 06 jan 2019, 19:54
door bys1
Rijden door kleine dorpjes etc of over smalle wegen / dijken en langs het water vind ik mooi om te doen.

Ik dacht er ook aan om vanuit Steenwijk een rondje 40-79-70 te doen, geen idee of dat wat is.
misschien ook de 141-149-146 Emmeloord-Dronten.
Heb verder niet naar aansluitingen gekeken.