Pagina 52 van 56

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 06 jan 2019, 20:27
door jensvdkroft
Met de 71 kom ook je ook door veel dorpjes. Lekkere lange lijn en is vaak in een Citea of VanHool.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: zo 06 jan 2019, 22:04
door Milco
Wellicht is lijn 159 een leuke, regelmatig mee gereisd en rijdt nogal wisselend door smalle straatjes, langs het water of door de leegte. Lijnen als 140, 147 of 148 vind ik zelf juist weer saai vanwege de vele leegte onderweg. 141 of 641 is wel leuk, waarbij de 641 ook naar Zwolle rijdt. De 74 lijkt mij wel leuker, deze heeft wel een vrij lange route.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 07 jan 2019, 00:21
door bys1
Dank voor de adviezen. Ik heb naar een aantal lijnen gekeken. Omdat ik vanuit Dokkum behoorlijk lang onderweg ben met de bus en met Arriva niet overal kan komen waar ik met de dagkaart verder kan (ja, er rijdt een trein, maar dat kost geld) is 9:40 in Emmeloord en 19:49 vanuit Steenwijk terug de beste mogelijkheid. Ik heb dus mijn programma hierop gebaseerd. Vooral om niet al te vroeg in Steenwijk te zijn valt nog best tegen aangezien de meeste lijnen helaas tegen zessen al stoppen met rijden. Ik wil vroeg weg en vrij laat terug zodat ik de dagkaart zo veel mogelijk uit kan buiten :D

141/149 via Urk lukt niet want de aansluitingen daar is letterlijk om te janken. Met de 40/79/70 is ook niet handig want Spitsbus en verschrikkelijke aansluitingen.
159 heb ik naar gekeken en ik had dan ook graag de 160 willen nemen. Aansluitingen 159 zijn echter niet heel goed in Harderwijk en de 160 rijdt helaas maar een paar keer per dag. Dit is dus niet heel handig. Ook de 74 is niet handig; vanuit Zwolle heb je in Kampen een aansluiting van dik twintig minuten en met de 71 vanaf Hasselt heb je dan in Marknesse ook weer een aansluiting van een halfuur. 70 stopt helaas al vroeg met rijden.
Ik heb de 141 Emmeloord - Kampen en lijn 71 wel verwerkt. Verder ga ik nog wat richting Apeldoorn/Arnhem met Syntus en met de trolbus van Breng / Hermes. Ik heb het volgende programma opgesteld:

F 6:00 355 Leeuwarden Busstatioon
M 6:51 28 Heerenveen Busstation
E 8:11 17 De Blesse Noord (A 8:44)
– 8:53 76 Emmeloord Busstation (hopen op een dagkaart, anders twee haltes intsjokken)
E 10:00 141 Kampen Station (A 10:27)
E 10:32 143 Dronten Station (A 10:59, overstop regelen bij chauffeur)
E 10:59 147 Harderwijk Station
D 12:04 104 Apeldoorn Station (A 13:03)
G 13:09 231 Arnhem CS (A 13:52)
S 13:58 2 Arnhem De Laar West/Bredasingel
> 14:26 6 Arnhem CS (A 14:41 N)
K 14:48 91 Apeldoorn Station (A 15:33)
F 15:46 203 Zwolle CS
X 17:26 71 Marknesse Busstation (A 18:31)
A 18:33 75 Steenwijk Station (A 18:59)
Schaft
B 19:49 Bijzondere Belbus -> Oosterwolde Busstation (A ergens rond half negen)
X 20:57 14 Leeuwarden Busstation
B 22:38 155 Dokkum Busstation

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 07 jan 2019, 13:36
door cassie127
Overstap kun je zelf aanvragen bij Connexxion/OV Regio IJsselmond met de stapover app https://play.google.com/store/apps/deta ... .stappover

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 07 jan 2019, 14:25
door bys1
Die was ik alweer vergeten. Dank voor de herinnering.
Wel bijzonder dat Connexxion vier dezelfde apps in de AppStore heeft staan voor verschillende concessies..

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 07 jan 2019, 14:53
door Meltrain
Waar staan de letters E, F, G, S, X enz. voor?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 07 jan 2019, 15:01
door nvdw
Perronletters, vermoed ik (waarbij X dan waarschijnlijk voor 'geen perron' staat).

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 07 jan 2019, 15:03
door bys1
Perrons inderdaad. X is onbekend (staat niet in ovinfo), — is geen perron.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 07 jan 2019, 17:25
door cassie127
Even iets anders... De dienstregeling vanaf 17 februari is zojuist op de website gepubliceerd
Lijnfolder Dronten 2019 lijnen 21, 22, 143, 145, 146, 147, 163 & 164
Lijnfolder Kampen 2019 lijnen 11, 74, 141, 143, 163, 506 & 641
Lijnfolder Zeewolde 2019 lijnen 142, 144, 148, 159 & 160
Lijnfolder Kop van Overijssel 2019 lijnen 70, 71, 74, 75, 76, 171 & 270
Lijnfolder Noordoostpolder 2019 lijnen 71, 75, 76, 77, 140, 141, 146, 149 & 641
Het ziet er naar uit dat lijn 79 gaat vervallen, de scholierenlijnen die ontbreken zijn waarschijnlijk niet in de folders opgenomen maar blijven wel rijden zover ik weet.

Dus als ik Bys1 nog een tip mag geven, ga dan ook even een ritje met lijn 79 doen (Meppel - Blauwe Hand)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 07 jan 2019, 18:44
door bys1
Ik denk niet dat me dat nog gaat lukken. Voor 17 februari heb ik geen doordeweekse dag om erheen te gaan. In het weekend is niet echt een optie ivm reistijd vanaf Dokkum. Overigens waren de aansluitingen verder ook niet al te best.

Ik zie lijn 79 wel gewoon in ovinfo staan.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 07 jan 2019, 21:47
door Erik1100
Een paar jaar geleden, toen ik net met mijn businteresse begon, was IJsselmond nog erg interessant met alle Volvo 8700's en stiekem hier en daar nog een oude Duvedec! Heb zowat alle lijnen nu wel gehad.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 07 jan 2019, 21:55
door cassie127
Ja, ik kan het mij ook nog wel herinneren dat het bij de lijndiensten van IJsselmond altijd weer een verrassing was wat er nu weer aan kwam rijden

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: ma 07 jan 2019, 23:23
door bys1
Ik ben het afgelopen jaar een paar keer in IJsselmond geweest. Een keer met mijn Arriva dagkaart met de 77 Lemmer - Emmeloord. De 315 was een halfuur vertraagd omdat file en toen was de chauffeur van de 77 zo vriendelijk om me op deze kaart me te nemen. Dat was mijn eerste keer in zo'n Crossway en toen ben ik zo stom geweest om voorin te gaan zitten. Wat een beroerde stoelen daar zeg. Later een keer met de 140 geweest en ergens anders gaan zitten en dat zat heerlijk.
Verder een keer met zo'n Volvo op de 76 De Blesse - Steenwijk. Die stoelen voorin zitten beter, alleen het uitzicht valt vies tegen. Paar weken geleden nog een rondje 141 Emmeloord - Urk en terug met een XLE Citea. Dat had ik eigenlijk voor 90 cent willen doen, maar dat werkte niet :S

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: wo 09 jan 2019, 21:27
door Milco
cassie127 schreef: Het ziet er naar uit dat lijn 79 gaat vervallen, de scholierenlijnen die ontbreken zijn waarschijnlijk niet in de folders opgenomen maar blijven wel rijden zover ik weet.
Deze lijn wordt in de spits vervangen door schoolbus 679 Meppel - Blauwe Hand - Vollenhove.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 12 jan 2019, 14:24
door bys1
Gisteren ook een paar lijntjes kunnen doen met een actie van ervaarhetov (2e persoon gratis, vriend van me heeft studentov).
12:17 vanaf Lemmer lijn 77, 146, 143, 74, 674, 40 en om 16:53 aankomst in Steenwijk. Maar is het normaal dat die StappOVer app nergens werkt? In geen enkele bus kon de app de bus vinden.
Ook bijzonder was dat de chauffeur van de 674 zei dat Hasselt Scheepswerf enkel een uitstaphalte was. 674 werd door Gebo gereden met een dubbeldekker. Uiteindelijk mochten we mee en hebben we in Staphorst nog net de 40 naar Steenwijk gehaald. Connexxion zegt dat het gewoon een instaphalte is en gaat er werk van maken.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 12 jan 2019, 14:34
door Milco
Ik heb de app nog nooit geprobeerd, maar ik weet wel dat je bluetooth aan moet zetten.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 12 jan 2019, 15:28
door regenmaker
Hij werkt bij mij ook nooit.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 12 jan 2019, 16:00
door bys1
Blauwe tanden had ik aan. Wat een waardeloos geval dan, als het nergens werkt. Teleurstellend. Dan maar weer gewoon via de chauffeur *O*

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: za 12 jan 2019, 20:35
door Erik1100
Lijn 674 wilde ik in 2014 ook al eens een keer doen vanaf Hasselt Scheepswerf.(toen nog met duvedec) Was inderdaad alleen uitstappen toen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 15 jan 2019, 07:46
door Etienne
Milco schreef: Deze lijn wordt in de spits vervangen door schoolbus 679 Meppel - Blauwe Hand - Vollenhove.
Als ik in de OVinfo-app kijk en op de website van OVRIJ blijft lijn 79 gewoon rijden en komt de 679 alleen maar ter aanvulling. Dat kan ook suggereren dat lijn 79 met taxibusjes gaat rijden en de 679 met een grote bus ter aanvulling rijdt.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 15 jan 2019, 08:01
door NintendoC
Vorige week heeft GS het vervoerplan 2019 van OV Regio IJsselmond goedgekeurd. In de toelichting staat daar expliciet bij vermeld dat lijn 79 gaat vervallen. Lijkt er eerder op dat die wijzigingen nog niet zijn doorgevoerd op de website van OV Regio IJsselmond.

Belangrijkste wijzigingen:
- Lijn 11 blijft gewoon rijden.
- Lijn 143 wordt omgelegd en gaat via de andere kant van de IJsselbrug in Kampen rijden.
- Lijn 79 zou vervallen.

Voor de rest veranderd er volgensmij vrij weinig.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 15 jan 2019, 08:09
door regenmaker
Op zich wel slim om lijn 679 te verlengen. Dan bedien je een stuk meer direct vanuit Meppel en heb je aansluiting op lijn 71.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 17 jan 2019, 16:23
door flipje
Lijn 79 komt inderdaad te vervallen. Maar zoals het CXX betaamd is de communicatie weer uiterst beroerd..
Even in het kort. De scholierenlijn 679 werd door CXX (en provincie) gepresenteerd als pilot. De lijn zou in de spitsuren door gaan rijden naar Vollenhove, wat mij betreft een prima idee is. In de daluren zou vervangend vervoer gaan rijden, of dit nog een grote, kleine of buurtbus zou zijn dat was nog niet zeker.
Nou heeft CXX er dus voor gekozen om lijn 679 te laten rijden en lijn 79 te schrappen, alleen is er nog geen oplossing voor de daluren..
Nou roept CXX in de lokale krant dat er in de daluren maar een buurtbus moet gaan rijden, maar het initiatief daarvoor wordt neer gelegd bij de lokale politiek/dorpsbelangen.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 17 jan 2019, 16:48
door bys1
Ik zou zeggen, laat in de daluren en in de vakanties dan gewoon lijn 79 rijden met een Sprinter, net zoals lijn 149..

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 17 jan 2019, 20:44
door Erik1100
Hebben ze ook terug in 2014 gedaan, maar ja weer te duur natuurlijk.