Pagina 53 van 56

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: vr 18 jan 2019, 00:12
door bys1
Dat is duurder dan een Crossway laten rijden?

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 05 feb 2019, 13:23
door cassie127
De nieuwe lijnennetkaart van IJsselmond is nu ook beschikbaar... >> KLIK <<

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 05 feb 2019, 14:01
door bys1
Met zo'n link kan ik niks..

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 05 feb 2019, 14:18
door cassie127
Bij mij werkt het gewoon hoor, zowel op mobiel als op laptop (ene met 4G andere met wifi)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 05 feb 2019, 17:20
door Z2N
Ik denk dat Bys1 klaagt over het feit dat je er een bit.ly van hebt gemaakt. Maar stackstorage.com zou hem waarschijnlijk ook niet zijn bevallen. (A)

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 05 feb 2019, 17:29
door bys1
Het probleem is dat er heel leuk een downloadknop staat, maar dat er vervolgens geen fuck gebeurt als ik daarop klik.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 05 feb 2019, 17:32
door Daniel
Die downloadknop werkt hier prima anders.

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: di 05 feb 2019, 17:39
door TomSteyl
Voor iedereen die het niet lukt om te downloaden is ie ook te downloaden via de site van OV Regio IJsselmond.

https://www.ovregioijsselmond.nl/data/u ... _19_v2.pdf

Re: Concessie IJsselmond 2014-2023

Geplaatst: do 07 feb 2019, 23:25
door OVspotterAMS
Wat me opvalt is dat de 270 dit jaar buiten Steenwijk om rijdt, dus niet meer de volledige route van lijn 70 welke hij versterkt. Zo wordt het wel een echte 'Express' bus :wink:

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: ma 02 dec 2019, 20:45
door regenmaker
Geen hele schokkende wijzigingen in IJsselmond dit jaar of beter gezegd het aantal wijzigingen is verwaarloosbaar. ;)

https://www.ovregioijsselmond.nl/nl/nie ... stregeling

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: za 28 mar 2020, 16:56
door jensvdkroft
Vanaf maandag 30 maart rijden de bussen van OV Regio IJsselmond als op zaterdag. Buslijnen die niet op zaterdag rijden vervallen vanaf 30 maart ook op werkdagen, met uitzondering van de volgende lijnen:

lijn 76 Steenwijk – Oldemarkt – Marknesse - Emmeloord v.v.
lijn 159 Harderwijk – Zeewolde – Almere v.v.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: do 16 apr 2020, 15:34
door sirvinniei
https://dedrontenaar.nl/algemeen/alle-p ... -oplossing
Buslijn 143 tussen station Kampen en station Dronten is vooral van belang voor de bewoners van het asielzoekerscentrum. En juist de bushalte bij het AZC is nog niet definitief ingetekend. Het dilemma: de busmaatschappij wil niet omrijden, de reizigers gaan waarschijnlijk niet omlopen en een bushalte direct aan de N307 is onveilig.
In de bestaande situatie stopt de bus vlakbij de rotonde. Daar wordt op de Hanzeweg langzaam gereden en kunnen de voetgangers relatief veilig oversteken. „Straks ligt daar een heel groot kunstwerk en kunnen de passagiers niet zomaar oversteken”, weet Oostra.
In het artikel wordt als alternatief een route via ketelhaven genoemd. Dat lijkt me wel heel ver omrijden, maar misschien is dat mogelijk als je niet doorrijdt naar Dronten. Dronten heeft toch als alternatief de trein en naast Roggebotsluis wordt er toch vrijwel niks aangedaan tussen Kampen en Dronten.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: do 16 apr 2020, 19:31
door Bartjk
De trein is niet echt een alternatief als je naar kampen centrum moet hoor. Ben je veel langer onderweg dan met de bus.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: do 16 apr 2020, 21:50
door sirvinniei
Lijn 143 doet er 26 a 27 minuten over tussen de stations, de trein doet er 8 minuten over plus 10 minuten met lijn 74.
Kampen-Dronten lijkt me uberhaupt niet zo'n sterke reisrelatie, ik vermoed dat er vanuit Dronten meer mensen doorreizen naar Zwolle.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: vr 17 apr 2020, 09:52
door StadsbusKampen
Als je kijkt naar de vervoerscijfers van lijn 143, ontleent die hele lijn vrijwel uitsluitend zijn bestaansrecht aan het AZC. In het verleden is lijn 143 ook geintroduceerd voor een stukje ontsluiting binnen Kampen (Gemeentehuis, Polikliniek) maar sinds februari 2019 rijdt de bus vrijwel parallel met lijn 11 binnen Kampen.

De vraag is of je voor één voorziening, het AZC de buslijn moet houden zoals die is. Waarbij je ook fors moet investeren in een voetgangersbrug o.i.d. Keuze kan ook zijn een lijn te maken vanaf Station Dronten naar Ketelhaven, naar AZC en weer naar station Dronten. Het bespaarde geld aan Overijsselse zijde kan dan in verbetering van de reisrelatie Kampen Zuid - Centrum - Kampen Station worden gestoken.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: vr 17 apr 2020, 10:51
door sirvinniei
In een groter perspectief: misschien is vraagafhankelijk vervoer wel veel gepaster voor het AZC en ketelhaven. Beide hebben geen constante reizigersstroom en zijn afhankelijk van 2 stations. Kan je de bedieningstijd meteen wat meer uitbreiden, zodat het toerisme in ketelhaven er ook nog wat aan heeft.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: vr 17 apr 2020, 10:54
door Roeland
Je zou wellicht ook het AZC kunnen opnemen in de stadsdienst Kampen? Met dan een eindhalte op de parkeerplaats net ten oosten van de Roggebotsluizen?

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: vr 17 apr 2020, 17:11
door Hainje
Vraagafhankelijk vervoer voor een AZC? Dat gaat 'm sowieso niet worden. Als de drempel voor een (genaturaliseerde) Nederlander al hoog is om zo'n rit te reserveren, dan is dan is dat voor een asielzoeker al helemaal een stuk hoger. Immers, afhankelijk van derden aangezien men meestal de taal nog niet machtig genoeg is om een reservering te doen.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: vr 17 apr 2020, 18:19
door SuperGhost
Roeland schreef:Je zou wellicht ook het AZC kunnen opnemen in de stadsdienst Kampen? Met dan een eindhalte op de parkeerplaats net ten oosten van de Roggebotsluizen?
Daar zat ik ook al aan te denken.
En voor de Ketelhaven zou je dan kunnen kijken of je een buurtbuslijntje Ketelhaven - Dronten kunt opzetten.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: vr 17 apr 2020, 20:51
door sirvinniei
Hainje schreef:Vraagafhankelijk vervoer voor een AZC? Dat gaat 'm sowieso niet worden. Als de drempel voor een (genaturaliseerde) Nederlander al hoog is om zo'n rit te reserveren, dan is dan is dat voor een asielzoeker al helemaal een stuk hoger. Immers, afhankelijk van derden aangezien men meestal de taal nog niet machtig genoeg is om een reservering te doen.
De enige Nederlanders die ik heb horen zeuren over digitale reserveringssystemen waren ouderen. De leeftijd in AZCs is vrij laag, die mensen weten goed met technologie om te gaan en hebben meestal ook een smartphone bij de hand. Een extra taal toevoegen lijkt me ook niet zo lastig (al is het maar een Google vertaling)

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: ma 30 nov 2020, 20:44
door regenmaker
Nieuwe dienstregeling IJsselmond
Er wijzigt vrijwel niets.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: ma 30 nov 2020, 20:54
door Etienne
Inmiddels, of al een week ofzo, is Solaris 9301 in Emmeloord aangekomen.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 01 dec 2020, 00:15
door cassie127
Ironisch genoeg heeft men de routewijziging van lijn 70 in Zwolle niet op de wijzigingenpagina gezet, terwijl voor deze lijn toch echt de route over de Marslanden weer gaat vervallen. Deze lijn zou ook weer de oude route moeten gaan rijden, zoals voor de opening van het nieuwe busstation het geval was (al slaat men nu natuurlijk niet meer af naar waar vroeger het busstation was).

Want ja voor lijn 70 gaat de reistijd weer korter worden, worden de haltes Assendorperdijk en Park Wezenlanden weer in de andere richting bedient. Daarnaast vervallen de haltes Provinciehuis, Trompstraat, De Ruyterplein en Cornelis Houtmanstraat en stopt de lijn weer op nieuwe haltes zoals Emmawijk/Centrum, Groot Wezenland en Schuurmanstraat.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: zo 03 jan 2021, 16:24
door remco3270
Nog een tip mbt abonnementen:

IJsselmond Altijd Vrij is niet geldig op alle lijnen van RRReis (alleen stadsdienst Zwolle, enkele streeklijnen rondom Zwolle, en Blauwnettrein Zwolle-Kampen). De klantenservice heeft bevestigd dat dit zo blijft voorlopig.

Maar andersom is RRReis Altijd Vrij wél geldig op alle lijnen van IJsselmond (+ diverse streeklijnen en Blauwnettrein Zwolle-Kampen).

Voor maar €3 per maand / €30 per jaar extra kun je dus in een groter gebied reizen.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: vr 29 jan 2021, 13:51
door Stadsbus
De 9301 heeft zojuist grote witte stickers met het OV regio IJsselmond logo gekregen, deze staan op de gespoten R-Net kleuren grijs en rood.