Pagina 54 van 56

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 09 feb 2021, 18:30
door Stadsbus
Het lijkt er op dat inmiddels alle Van Hool AG300 bussen (ex GVU) uit dienst zijn. Hier een kort overzichtje van de laatste inzet per bus:
  • 4631: 1 februari 2021
  • 4633: 31 december 2020
  • 4634: 18 december 2020
  • 4635: 18 december 2020
  • 4636: 28 januari 2021

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: wo 17 feb 2021, 08:05
door remco3270
Vanaf 28 februari wijzigt de dienstregeling en rijden veel bussen tussen 9:00 en 14:00 maar één keer per uur.
Spoiler: show

Vanwege een afname van het aantal reizigers gaan er op sommige lijnen op maandag t/m vrijdag tussen de spitsuren minder bussen rijden. Hieronder een overzicht

Lijn 11 Stadsdienst Kampen: rijdt tussen ca. 09.00-14.00 uur eenmaal per uur. In combinatie met lijn 143 Kampen-Dronten rijdt er dan tweemaal per uur een bus tussen station Kampen, het centrum van Kampen en Kampen Cellesbroek.

Lijnen 21/22 Stadsdienst Dronten: lijn 21 blijft de huidige dienstregeling rijden. Lijn 22, die de route van lijn 21 in tegenovergestelde richting rijdt, vervalt tussen ca. 09.00-14.00 uur.

Lijn 71 Zwolle-Zwartsluis-Emmeloord v.v.: rijdt tussen ca. 09.00-14.00 uur eenmaal per uur. Om tussen Zwolle en Hasselt voldoende capaciteit te bieden rijden er extra ritten van lijn 74 tussen Zwolle en Hasselt. Deze vertrekken om 12.24 uur, 13.24 uur en 14.54 uur vanaf station Zwolle.

Lijn 74 Zwolle-Hasselt-Genemuiden-Kampen v.v.: tussen ca. 09.00-14.00 uur vervallen de ritten die uitsluitend tussen Hasselt en Genemuiden v.v. rijden. De ritten Hasselt vertrek 12.49 uur, 13.49 uur en 15.19 uur richting Genemuiden beginnen al in Zwolle (vertrek 12.24 uur, 13.24 uur, 14.54 uur).

Lijn 141 Kampen-Emmeloord-Urk v.v.: tussen ca. 09.00-13.00 rijdt lijn 141 eenmaal per uur. VAN Emmeloord busstation NAAR Urk rijden de bussen vanaf 12.00 uur al weer tweemaal per uur; er vertrekken dan ritten om 12.07 uur, 12.37 uur, 13.07 uur en 13.37 uur.

Tot nadere aankondiging rijdt buurtbus 506 Wilsum-Hattem v.v. niet.
https://www.ovregioijsselmond.nl/nl/ni ... stregeling

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: ma 01 mar 2021, 08:32
door EEO
Zojuist een Solaris in Connexxionkleuren zien rijden op lijn 641.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: ma 01 mar 2021, 08:41
door Etienne
Niet op lijn 141? De 641 staat niet in de dienstregeling vermeld.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: ma 01 mar 2021, 10:05
door Milco
Sinds vandaag rijdt lijn 641 weer, alleen er is nog geen dienstregeling online te vinden.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: ma 01 mar 2021, 14:45
door flipje
De 4633 (lijn 71) en 4636 (lijn 141) rijden vandaag nog rond in IJsselmond

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 02 mar 2021, 14:58
door Milco
Volgens digitale bronnen is Solaris 9301 nu actief op lijn 71.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: zo 04 apr 2021, 23:31
door Stadsbus
De eerste gelede Van Hool staat inmiddels bij Womy, op de achtergromd:
Afbeelding
https://www.womy.com/8700-b7rle-2008-ac ... us-euro-5/

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: ma 05 apr 2021, 00:41
door cassie127
Heb er van de week nog één zien rijden in Zwolle, dus ze zijn nog niet allemaal weg. Al stond ik afgelopen week ook wel even te kijken toen er ineens een R-Net Gelede met grote Overijssel, Flevoland en OV Regio IJssemmond stickers langs de Windesheim Campus kwam rijden

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: ma 05 apr 2021, 21:47
door Maurice Hooikammer
Enkel de Van Hools 4634 en 4636 zijn nog in IJsselmond voor actieve dienst beschikbaar.

Vorige week reden inderdaad de Solarissen 9302 en 9303 nog in volledige R-Net uitvoering (incl. Amsterdam Airport Express stickers) rond, deze zijn afgelopen vrijdag voorzien van dezelfde stickers als waarmee de 9301 al sinds indienststelling in IJsselmond rondrijdt: logo OV-regio IJsselmond en aan weerszijden de logo's van de provincies Flevoland en Overijssel op het bekende R-Net rood-grijs.

Via de volgende links zijn foto's beschikbaar:
https://busposities.nl/voertuig/ovinij_ ... ino18_9301
https://busposities.nl/voertuig/ovinij_ ... ino18_9302

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 06 apr 2021, 09:27
door flipje
Stadsbus schreef: zo 04 apr 2021, 23:31 De eerste gelede Van Hool staat inmiddels bij Womy, op de achtergromd:
Zal wel de 4631 zijn, die kwam ik vorige week tegen op de A6 thv Almere richting het zuiden.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 25 mei 2021, 08:44
door Etienne
Kaalslag bij het OV: Van de 8 buslijnen in Dronten blijven er 2 ongeschonden

DRONTEN - Er rijden acht buslijnen in de drie dorpen van de gemeente Dronten. Volgens de huidige plannen blijft er daarvan volgend jaar slechts twee intact. Vier buslijnen worden geschrapt en twee gaan het hele jaar door volgens de vakantiedienstregeling rijden met minder bussen in de spits. Alleen lijn 143 (Dronten - AZC - Kampen) en lijn 145 (Swifterbant - Lelystad) blijven hetzelfde.

Het openbaar vervoer krijgt vanuit Den Haag en de provincies compensatie voor het mindere aantal reizigers als gevolg van corona. Omdat die steun volgend jaar misschien wegvalt maken de OV-regio’s plannen om weer financieel gezond te worden.
Vier buslijnen opheffen

In het saneringsplan van de OV-regio IJsselmond worden vanaf 2022 zes buslijnen opgeheven. Vooral de busreizigers in de gemeente Dronten krijgen het voor hun kiezen met vier van die zes lijnen.

Deze vier te schrappen lijnen zijn: de beide stadsdiensten in Dronten (lijn 21 en 22), de bussen tussen Dronten en Lelystad (lijn 163) en lijn 164 tussen Swifterbant en Lelystad.

Lees meer

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 25 mei 2021, 09:00
door regenmaker
Kortom:
Lijnen 21, 22, 163 en 164 worden in de plannen opgeheven.
Lijnen 146 en 147 gaan terug naar een uursdienst doordeweeks.
Lijnen 143 en 145 blijven ongewijzigd.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 25 mei 2021, 10:27
door PHS
'Kaalslag' valt wel mee: dat bijvoorbeeld lijn 143 blijft rijden had ik niet verwacht - dat is immers een parallelverbinding met de trein.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 25 mei 2021, 10:40
door MobilityGoesDutch
Er is niets parallel tussen lijn 143 en de trein. De trein verbindt Dronten alleen maar met Kampen Zuid, lijn 143 verbindt Dronten met een heel ander deel van Kampen via het AZC.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 25 mei 2021, 10:44
door PHS
En te Kampen Zuid kun je de bus nemen verder Kampen in. Trein + bus is vaak sneller dan de rechtstreekse bus. Oftewel: lijn 143 staat haaks op een visgraatmodel dat in dit soort landelijke gebieden vaak het beste werkt.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 25 mei 2021, 11:14
door sirvinniei
De hele discussie is al op de vorige pagina gevoerd :')

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 25 mei 2021, 11:24
door teun
Ik vermoed dat lijn 143 inderdaad uit het AZC diens bestaansrecht haalt, lijn 164 is namelijk een schoolvoorbeeld van een vergelijkbare parallelliteit en die verdwijnt dus wel.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 25 mei 2021, 11:37
door PHS
De meeste azc's hebben inderdaad een busverbinding (denk bijvoorbeeld aan lijn 130 in Brabant naar het azc in Gilze, die bus rijdt specifiek naar het azc). Oftewel:

"Bij Mien verdwijnt de bus uit de buurt maar het AZC houdt de eigen busverbinding!!1!1!!" :mrgreen:

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 25 mei 2021, 14:49
door CamilleKreemers
Ik verwacht dat je met aanpassen van bepaalde routes ook nog redelijk ontsluiting kan bieden in Dronten.

De 146 kun je eventueel een lusje Muntmeesterdreef laten maken en de 147 kun je via de De Zuid, De Boeg en zo verder leggen.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 25 mei 2021, 19:14
door Milco
Ik vind de plannen op zich wel meevallen. Dronten is relatief klein voor een stadsdienst en ik denk dat je dat inderdaad kunt opvangen met wat gewijzigde routes van de streeklijnen.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 25 mei 2021, 21:01
door Meltrain
PHS schreef: di 25 mei 2021, 10:44 En te Kampen Zuid kun je de bus nemen verder Kampen in.
Mits die buslijn niet wordt opgeheven. ;)

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 25 mei 2021, 21:18
door Etienne
Precies dat; zowel lijn 11 als het stadstraject van lijn 74 zitten al veel langer op de schopstoel.

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 25 mei 2021, 21:56
door CamilleKreemers
wat worden alle wijzigingen in deze concessie?

Re: Concessie IJsselmond (2014-2023)

Geplaatst: di 25 mei 2021, 22:07
door PHS
Etienne schreef: di 25 mei 2021, 21:18 Precies dat; zowel lijn 11 als het stadstraject van lijn 74 zitten al veel langer op de schopstoel.
Tja, desinteresse van de vervoerder om er een beter product van te maken: zo'n enorme slingerlijn als de 11 is niet meer van deze tijd. De rit van Kampen naar Kampen Zuid duurt tot 27 minuten! De aansluitingen zijn ook niet heel best.