Buffel nodig op de Maaslijn
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Wat jij doet, AOD, is selectief quoten om de waarheid naar jouw hand te kunnen draaien :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Je zou haast denken dat hij politicus is (geweest), vooral ook omdat zijn profiel zegt "Beroep: Gepensioneerd draaier."Bee schreef:Wat jij doet, AOD, is selectief quoten om de waarheid naar jouw hand te kunnen draaien :N
"Een touringcar is geen bus"
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Over locs plus rijtuigen gesproken, alleen voor internationaal reizigersvervoer zie ik een toekomst. Je kunt met multi-courante locs wat makkelijker treinen de grens over trekken. Ik zie het nog wel gebeuren dat er een 1 soort Euroloc komt die in heel Europa treinen kan trekken. De CityNightLine zal er iig een stuk rendabeler door worden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
- Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
- Contacteer:
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Jezeus, wat een infobeperking.Daniel schreef:Als je nu de pagina waarop deze foto staat verder had gelezen dan was je daar tegengekomen dat de tussenrijtuigen momenteel worden afgevoerd, dat heeft vast een reden
Wat is dit nou?
http://nl.wikipedia.org/wiki/SBB_RBDe_560
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
- Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
- Contacteer:
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Nog een met een infobeperking. Waar zeg ik dat ze niet mogen?Wubbo schreef:Dus? Waar blijven je innovaties nou? Ik hoor jou alleen maar zeggen dat die bejaarden kennelijk de deur niet meer uit mogen.AOD schreef:Nog een geruststelling dan, ik woon tussen de bejaarden. De meesten komen de deur helemaal niet meer uit en als ze al buiten komen, zijn het hun kinderen, die 50 km of meer van hun werk wonen (en dus de verkeerschaos veroorzaken), die hen vervoeren.
Als je nou geen zin hebt in OV zeg het dan gewoon, dan begin je een forum over het sexuele leven van de meikever in augustus. Daar lijkt dit forum al aardig op.
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
- Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
- Contacteer:
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Er zijn er ook die de quotes niet eens kunnen lezen. :DBee schreef:Wat jij doet, AOD, is selectief quoten om de waarheid naar jouw hand te kunnen draaien :N
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
- Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
- Contacteer:
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Wat dat betreft zijn de Zwitsers je al vóór geweest, er rijdt al een tijdje een multicourante RBDe 4/4 560 (15 KV/25 KV) naar Mulhouse (SNCF). Met af te voeren tussenrijtuigen. ;)Vinny schreef:Over locs plus rijtuigen gesproken, alleen voor internationaal reizigersvervoer zie ik een toekomst. Je kunt met multi-courante locs wat makkelijker treinen de grens over trekken. Ik zie het nog wel gebeuren dat er een 1 soort Euroloc komt die in heel Europa treinen kan trekken. De CityNightLine zal er iig een stuk rendabeler door worden...
Voor de nieuwe Domino-tussenrijtuigen is nog geen toelating op het SNCF-net. Maar da's een kwestie van tijd.
http://de.wikipedia.org/wiki/SBB_RBDe_5 ... teuerwagen
Als NL nou even omschakelt naar 25 KV (om te beginnen op de Maaslijn bv) zijn we weer een stuk verder.
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
******** wa nen domme gans bende toch, zitte godnondeju de hele tijd te zeiken over de maaslijn met je elektrische meuk. zeg je dat ze er nog 25kv op moeten zetten, bent u er wel van bewust dat het een DIESEL lijn is?
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Rustig Pim, gewoon blijven ademen en dit topic verder negeren ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Nog een leuk zinnetje, ik kan ook selectief quoten...AOD schreef:Jezeus, wat een infobeperking.
Jaja, ook de Zwitsers stappen van rangeren met rijtuigen over op treinstellenDe treinen worden/werden door de Schweizerische Bundesbahnen ingezet op de volgende trajecten. Door de komst van de Flirt veel terrein verloren
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Citaat van de eerste zin van dat artikel:AOD schreef:Jezeus, wat een infobeperking.
Wat is dit nou?
http://nl.wikipedia.org/wiki/SBB_RBDe_560
Een treinstel dus. Nu zal ik ongetwijfeld een infobeperking hebben, niet kunnen lezen en niet kunnen quoten, maar het staat er echt. Overigens doen wij in Nederland dit met VIRM: rijtuigen die je gewoon kunt uitwisselen met andere treinstammen, zolang je maar zorgt dat je bepaalde types rijtuigen altijd aan boord hebt (het rijdt verdraaide lastig zonder stroomafnemer of motoren). Maar nu zal ik wel een olieslaaf genoemd worden.De RBDe 560, Neuer Pendelzug, ook wel Kolibri genoemd, is een elektrisch treinstel bestemd voor het regionaal personenvervoer van de Schweizerische Bundesbahnen (SBB).
Dat klopt. Ik heb hier een infobeperking. Ik vraag jou namelijk al een aantal keer naar een oplossing voor het vervoer van deze grote groep mensen, maar ik krijg maar geen antwoord. Ik heb er een aantal genoemd, die worden door jou afgeschoten. Jouw oplossing heb ik nog niet gezien, dus zo kan ik nooit gaan inzien dat dat het geweldige idee is dat de wereld gaat veranderen...AOD schreef:Nog een met een infobeperking. Waar zeg ik dat ze niet mogen?Wubbo schreef:Dus? Waar blijven je innovaties nou? Ik hoor jou alleen maar zeggen dat die bejaarden kennelijk de deur niet meer uit mogen.AOD schreef:Nog een geruststelling dan, ik woon tussen de bejaarden. De meesten komen de deur helemaal niet meer uit en als ze al buiten komen, zijn het hun kinderen, die 50 km of meer van hun werk wonen (en dus de verkeerschaos veroorzaken), die hen vervoeren.
Overigens rijden we in Nederland ook al een tijdje met multicourante locs (BR189 onder andere), maar dat zal ik maar niet verder vertellen.
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Daar komt nog bij dat men in Duitsland over een paar jaar ook bijna alleen nog treinstammen heeft, in ieder geval gaan alle IC rijtuigen eruit, en komt daar een nieuw type ICE voor in de plaats. De getrokken regionale stoppers verdwijnen ook met rasse schreden uit het Duitse spoorbeeld. Dankzij de inzet van dit soort nieuw mat:Daniel schreef:Als je nu de pagina waarop deze foto staat verder had gelezen dan was je daar tegengekomen dat de tussenrijtuigen momenteel worden afgevoerd, dat heeft vast een reden Alleen de stuur- en motorrijtuigen blijven en worden gemoderniseerd maar effectief heb je dan gewoon een treinstel. Nouja, treinstam dan volgens de juiste benaming. Lijkt dan toch weer erg veel op dingen als DDAR met mDDM wat ook in Nederland alweer heel wat jaartjes rondrijdt
Veel reizigers zijn denk ik ook tevreden met nieuwe treinstellen zoals dit, een gesloten wc systeem, gelijkvloerse instap, airconditioning. En om het een en ander aan te passen aan het reizigers aanbod is het ook in 2 verschillende lengtes qua bakken. Net als onze nieuwe Sprinters. Zie het probleem dan ook niet zo.
En om dan te spreken dat er hier geen liefhebbers zijn van het ov? Ik vind het alleen maar mooi om te zien als er nieuwe treinstellen, stammen etc instromen. Als je een SLT mooi en goed vind, en niet zo van die oude Zwitserse meuk houdt, ben je toch niet meteen een OV-hater?
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
- Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
- Contacteer:
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Het valt niet mee om zelfs een forumbeheerder uit te leggen dat dit treinstel gewoon op het station uit elkaar gehaald kan worden en daarvoor niet (om het in olieslaventermen te houden) naar de garage hoeft. Duidelijk?Wubbo schreef:Citaat van de eerste zin van dat artikel:AOD schreef:Jezeus, wat een infobeperking.
Wat is dit nou?
http://nl.wikipedia.org/wiki/SBB_RBDe_560Een treinstel dus.De RBDe 560, Neuer Pendelzug, ook wel Kolibri genoemd, is een elektrisch treinstel bestemd voor het regionaal personenvervoer van de Schweizerische Bundesbahnen (SBB).
En dat probleem heeft die Kolibri nou net even niet! :DWubbo schreef:Nu zal ik ongetwijfeld een infobeperking hebben, niet kunnen lezen en niet kunnen quoten, maar het staat er echt. Overigens doen wij in Nederland dit met VIRM: rijtuigen die je gewoon kunt uitwisselen met andere treinstammen, zolang je maar zorgt dat je bepaalde types rijtuigen altijd aan boord hebt (het rijdt verdraaide lastig zonder stroomafnemer of motoren). Maar nu zal ik wel een olieslaaf genoemd worden.
Is het heus? *O*Wubbo schreef:Overigens rijden we in Nederland ook al een tijdje met multicourante locs (BR189 onder andere), maar dat zal ik maar niet verder vertellen.
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
- Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
- Contacteer:
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Misschien is het je bekend dat er in Duitsland veel internationale treinen rijden. Verleden tijd? Heb je een link van die "rasse schreden"?Caspar schreef:in ieder geval gaan alle IC rijtuigen eruit, en komt daar een nieuw type ICE voor in de plaats. De getrokken regionale stoppers verdwijnen ook met rasse schreden uit het Duitse spoorbeeld.
Dergelijke voorzieningen zijn zonder meer mogelijk met losse bakken. Veolia heeft kennelijk wel een probleem, als er een idioot op een spoorwegovergang blijft hangen gaan er minstens twee bakken aan de kant. En dan moet je huren. Treinstellen die niet aan een GTW kunt hangen. Extra personeel dus. Geen probleem?Caspar schreef:Veel reizigers zijn denk ik ook tevreden met nieuwe treinstellen zoals dit, een gesloten wc systeem, gelijkvloerse instap, airconditioning. En om het een en ander aan te passen aan het reizigers aanbod is het ook in 2 verschillende lengtes qua bakken. Net als onze nieuwe Sprinters. Zie het probleem dan ook niet zo.
Dit model gemist?
Goh, dat probleem heb ik nou helemaal niet. En de Zwitsers ook niet. :pos:Caspar schreef:oude Zwitserse meuk
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Heel veel van deze internationale treinen worden al met treinstellen gereden, bijvoorbeeld de verbindingen met Denemarken (ICE), Keulen- Amsterdam (ICE) , Keulen- Brussel/Parijs (ICE+Thalys) Frankfurt- Parijs (ICE) Stuttgart- Parijs (TGV) Essen- Basel/Interlaken (ICE) Frankfurt- Wenen (ICE). De treinen vanuit Munchen naar Wenen en Boedapest rijden ook met een vaste treinstam. Blijft qua lange afstandsverkeer nog over: München- Innsbruck- Italie, Berlijn- Polen, Amsterdam- Berlijn, en nog een enkele trein Munchen- Salzburg. (die ook Railjet moet gaan worden).Misschien is het je bekend dat er in Duitsland veel internationale treinen rijden. Verleden tijd?
Nieuwe ICE's worden gebouwd voor toelating in Duitsland, Frankrijk, Belgie en in een later stadium Nederland en Polen. Dat zal wel niet voor niets zijn.
Dit moet jou vast wel aanspreken.Velaro D fährt laut Siemens mit einer Spitzengeschwindigkeit von bis zu 320 Kilometer pro Stunde und soll pro Sitzplatz auf 100 Kilometer nur 0,33 Liter Benzin-Äquivalent verbrauchen.
Hier kan je ook nog het een en ander lezen over het project van de nieuwe instroom van IC/EC/ICE mat, wat de getrokken treinen moet vervangen:
http://de.wikipedia.org/wiki/DBAG_ICx
Wat is er met dat model?Dit model gemist?
Die heb ik niet gemist trouwens, zag ze van de zomer nog rijden rondom Wurzburg en Neurenberg. Altijd in een vaste samenstelling overigens. Daar wordt niet met losse rijtuigen mee gerangeerd, alleen in de garage :D
Laatst gewijzigd door Caspar op ma 20 sep 2010, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Nee.AOD schreef:Het valt niet mee om zelfs een forumbeheerder uit te leggen dat dit treinstel gewoon op het station uit elkaar gehaald kan worden en daarvoor niet (om het in olieslaventermen te houden) naar de garage hoeft. Duidelijk?
Ik ben de afgelopen jaren iedere zomer in Zwitserland geweest, in een regio waar die dingen rijden (Ticino, het gebied rond Lugano dus) en heb ze daar nog nooit uit elkaar gehaald zien worden. Dat zal wel een infobeperking van mij zijn. Bovendien kost het vrij veel handelingen om zo'n ding uit elkaar te halen (motorwagen eraf, loccie eraan, loccie met rijtuigje eraf, motorwagen er weer aan) en daarvoor ontbreekt het ook bij de Zwitsers tegenwoordig aan keertijd. Ook daar is namelijk een efficientieslag gemaakt. Ze rijden er tegenwoordig ook veel met Flirt-treinstellen trouwens.
Die kan rijden zonder stroomafnemer? Zonder motoren? Of heeft ie toevallig een motorwagen nodig omdat anders de rijtuigen niet vooruit komen?AOD schreef:En dat probleem heeft die Kolibri nou net even niet! :DWubbo schreef:Nu zal ik ongetwijfeld een infobeperking hebben, niet kunnen lezen en niet kunnen quoten, maar het staat er echt. Overigens doen wij in Nederland dit met VIRM: rijtuigen die je gewoon kunt uitwisselen met andere treinstammen, zolang je maar zorgt dat je bepaalde types rijtuigen altijd aan boord hebt (het rijdt verdraaide lastig zonder stroomafnemer of motoren). Maar nu zal ik wel een olieslaaf genoemd worden.
Dat er twee bakken aan de kant staan na die botsing heeft vooral met die botsing te maken. Ook als je rijtuigen tegen een auto parkeert is de kans best aanwezig dat je vooroplopende loc + 1e rijtuig stuk zijn, of de eerste twee rijtuigen als je met de stuurstand voor rijdt. Stuk = stuk. En als je dan (te) weinig materieel hebt moet je huren ja. Dat heeft meer te maken met hoe veel materieel Veolia besteld heeft dan met wat voor materieel dat is. Kapotte rijtuigen kunnen namelijk ook niet rijden.AOD schreef:Dergelijke voorzieningen zijn zonder meer mogelijk met losse bakken. Veolia heeft kennelijk wel een probleem, als er een idioot op een spoorwegovergang blijft hangen gaan er minstens twee bakken aan de kant. En dan moet je huren. Treinstellen die niet aan een GTW kunt hangen. Extra personeel dus. Geen probleem?
DM '90 bij Veolia kost geen extra personeel: het rijdt gewoon een aantal treinen in plaats van een GTW. Ze hebben keurig een omloop uitgezocht waarin je niet combineert, dus geen probleem.
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Ik kwam zonet Ardan, Rien en Stefan (alle 3 wel bekend van het forum) tegen op het station. Met Ardan en Rien heb ik ook nog een ritje gemaakt op de Maaslijn, ik tot Heyendaal en hun 2 wat verder. Dit omdat er een DM'90 reedt.
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
- Locatie: Horst
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Om weer even terug te komen op de 3446, deze overnacht voortaan in Venlo, rijdt sochtends een van de 2 spitstreinen richting Nijmegen, en komt savonds in een van de 3 spitstreinen weer terug in Venlo.
Vandaag inderdaad een nostalgisch ritje van Nijmegen naar Venlo gemaakt.
Hier te Venlo na aankomst uit Nijmegen, gereed om richting opstelterrein te gaan:
De vreemde vogel op het opstelterrein:
Overigens grappig om de verbaasde blikken van mensen te zien: Huh, de NS terug?
Vandaag inderdaad een nostalgisch ritje van Nijmegen naar Venlo gemaakt.
Hier te Venlo na aankomst uit Nijmegen, gereed om richting opstelterrein te gaan:
De vreemde vogel op het opstelterrein:
Overigens grappig om de verbaasde blikken van mensen te zien: Huh, de NS terug?
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Op Heyendaal hoorde ik ook al mensen roepen: Hee NS rijdt weer hier.
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
- Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
- Contacteer:
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Hopeloos geval, geen tijd meer aan besteden! :DWubbo schreef:Die kan rijden zonder stroomafnemer? Zonder motoren? Of heeft ie toevallig een motorwagen nodig omdat anders de rijtuigen niet vooruit komen?AOD schreef:En dat probleem heeft die Kolibri nou net even niet! :D
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
- Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
- Contacteer:
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Railjet, was dat niet een lok-rijtuigen-combinatie?Caspar schreef:Heel veel van deze internationale treinen worden al met treinstellen gereden, bijvoorbeeld de verbindingen met Denemarken (ICE), Keulen- Amsterdam (ICE) , Keulen- Brussel/Parijs (ICE+Thalys) Frankfurt- Parijs (ICE) Stuttgart- Parijs (TGV) Essen- Basel/Interlaken (ICE) Frankfurt- Wenen (ICE). De treinen vanuit Munchen naar Wenen en Boedapest rijden ook met een vaste treinstam. Blijft qua lange afstandsverkeer nog over: München- Innsbruck- Italie, Berlijn- Polen, Amsterdam- Berlijn, en nog een enkele trein Munchen- Salzburg. (die ook Railjet moet gaan worden).Misschien is het je bekend dat er in Duitsland veel internationale treinen rijden. Verleden tijd?
Hardnekkig misverstand, het gaat mij er niet om dat er continue gerangeerd wordt, het gaat mij er om dat er bij defekten simpel een deel van de trein OP HET STATION vervangen kan worden. Wubbo kan wel verder gaan met spijkers op laag water te zoeken door de suggereren dat een losse motorwagen zonder motoren kan, maar daarmee maakt ie zich nog veel meer belachelijk.
Niet onbelangrijk, de ICE's zijn een antwoord op de Europese luchtvaart. Dat is natuurlijk prima, maar het is symptoombestrijding. Er zijn grenzen aan de mobiliteit. Hetzelfde geldt voor de treinstellenrage, dat is ook symptoombestrijding. De forens, die meer dan 40 km van z'n werk woont, loopt vast in de blikmassa en neemt vloekend plaats in de trein. Gevalletje eigen schuld.
De automaffia denkt met meer asfalt een antwoord te hebben, maar daar komt men ook wel achter. Probleem is de uit de hand gelopen mobiliteit en het antwoord treinstel is geen oplossing. In mijn werkzame leven ging ik hooguit 4 keer per jaar met het OV omdat ik altijd met m'n werk mee verhuisd ben. Dat kon ik omdat ik niet het "onverkoopbaar huisprobleem" had. En al helemaal geen last van autohormoontjes. Ik doe tot op de dag vandaag alles op de fiets. Of het nou regent of niet.
Dat en niets anders is oorzaak van de treinstellenpaniek.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Met als gevolg zoveel vertraging dat je de trein alsnog kunt opheffen... dan is het vervangen van een treinstel door een ander treinstel sneller: het vervangende stel kan je er gewoon voor parkeren en dan heb je later alle tijd om het defecte materieel weg te krijgen (of te repareren en weer als vervanging voor je reservematerieel te gebruiken).AOD schreef:Hardnekkig misverstand, het gaat mij er niet om dat er continue gerangeerd wordt, het gaat mij er om dat er bij defekten simpel een deel van de trein OP HET STATION vervangen kan worden.
Heb je echter een defect rijtuig en zit dat elders dan achterop de trein dan is zo'n soort oplossing niet mogelijk zonder veel rangeren wat dus tijd kost.
Je zou kunnen beginnen met z'n bericht goed te lezen want wat je nu stelt schrijft 'ie niet.Wubbo kan wel verder gaan met spijkers op laag water te zoeken door de suggereren dat een losse motorwagen zonder motoren kan, maar daarmee maakt ie zich nog veel meer belachelijk.
Tja, als iedereen vlakbij z'n werk woont lopen de lokale wegen vast i.p.v. de snelwegen. Of je kan onmogelijk nog een beetje doorfietsen door drukte op de fietspaden.De forens, die meer dan 40 km van z'n werk woont, loopt vast in de blikmassa en neemt vloekend plaats in de trein. Gevalletje eigen schuld.
Het antwoord losse rijtuigen ook niet andersDe automaffia denkt met meer asfalt een antwoord te hebben, maar daar komt men ook wel achter. Probleem is de uit de hand gelopen mobiliteit en het antwoord treinstel is geen oplossing.
[/quote]In mijn werkzame leven ging ik hooguit 4 keer per jaar met het OV omdat ik altijd met m'n werk mee verhuisd ben. Dat kon ik omdat ik niet het "onverkoopbaar huisprobleem" had.
Als iedereen met z'n werk meeverhuisd was dan hadden ze nu toch wel een aanzienlijk probleem in de steden gehad... daar kan onmogelijk iedereen wonen die er werkt. En tegelijk zouden de dorpen compleet leeglopen bij gebrek aan werkgelegenheid.
Overigens: had zelf ook geen onverkoopbaar huis-probleem maar woon desondanks niet om de hoek bij 't werk. D'r is immers ook nog zoiets als een onbetaalbaar-huis-probleem
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
- Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
- Contacteer:
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Alsof die dingen elke dag kapot gaan. :DDaniel schreef:Met als gevolg zoveel vertraging dat je de trein alsnog kunt opheffen... dan is het vervangen van een treinstel door een ander treinstel sneller: het vervangende stel kan je er gewoon voor parkeren en dan heb je later alle tijd om het defecte materieel weg te krijgen (of te repareren en weer als vervanging voor je reservematerieel te gebruiken).AOD schreef:Hardnekkig misverstand, het gaat mij er niet om dat er continue gerangeerd wordt, het gaat mij er om dat er bij defekten simpel een deel van de trein OP HET STATION vervangen kan worden.
Heb je echter een defect rijtuig en zit dat elders dan achterop de trein dan is zo'n soort oplossing niet mogelijk zonder veel rangeren wat dus tijd kost.
Ik toon even een volledige quote:Daniel schreef:Je zou kunnen beginnen met z'n bericht goed te lezen want wat je nu stelt schrijft 'ie niet.Wubbo kan wel verder gaan met spijkers op laag water te zoeken door de suggereren dat een losse motorwagen zonder motoren kan, maar daarmee maakt ie zich nog veel meer belachelijk.
Die kan rijden zonder stroomafnemer? Zonder motoren? Of heeft ie toevallig een motorwagen nodig omdat anders de rijtuigen niet vooruit komen?AOD schreef:En dat probleem heeft die Kolibri nou net even niet! :DWubbo schreef:Nu zal ik ongetwijfeld een infobeperking hebben, niet kunnen lezen en niet kunnen quoten, maar het staat er echt. Overigens doen wij in Nederland dit met VIRM: rijtuigen die je gewoon kunt uitwisselen met andere treinstammen, zolang je maar zorgt dat je bepaalde types rijtuigen altijd aan boord hebt (het rijdt verdraaide lastig zonder stroomafnemer of motoren). Maar nu zal ik wel een olieslaaf genoemd worden.
Joh, wees es een beetje realistisch. Al eens gekeken hoeveel ruimte een fiets inneemt t.o.v. een rijblik?Daniel schreef:Tja, als iedereen vlakbij z'n werk woont lopen de lokale wegen vast i.p.v. de snelwegen. Of je kan onmogelijk nog een beetje doorfietsen door drukte op de fietspaden.De forens, die meer dan 40 km van z'n werk woont, loopt vast in de blikmassa en neemt vloekend plaats in de trein. Gevalletje eigen schuld.
Nou nou, weet je zeker dat je hier een serieus antwoord op wilt?Daniel schreef:Het antwoord losse rijtuigen ook niet andersDe automaffia denkt met meer asfalt een antwoord te hebben, maar daar komt men ook wel achter. Probleem is de uit de hand gelopen mobiliteit en het antwoord treinstel is geen oplossing.
Ideetje, de werkgelegenheid in de dorpen, is dat wat?Daniel schreef:Als iedereen met z'n werk meeverhuisd was dan hadden ze nu toch wel een aanzienlijk probleem in de steden gehad... daar kan onmogelijk iedereen wonen die er werkt. En tegelijk zouden de dorpen compleet leeglopen bij gebrek aan werkgelegenheid.In mijn werkzame leven ging ik hooguit 4 keer per jaar met het OV omdat ik altijd met m'n werk mee verhuisd ben. Dat kon ik omdat ik niet het "onverkoopbaar huisprobleem" had.
Ik stam van net na de oorlog, half Rotterdam lag plat. Dacht je echt dat je toen eisen kon stellen? En ook vandaag zouden de wooneisen wel wat bijgesteld kunnen worden. Ik geef je nog maar een voorbeeldje:Daniel schreef:Overigens: had zelf ook geen onverkoopbaar huis-probleem maar woon desondanks niet om de hoek bij 't werk. D'r is immers ook nog zoiets als een onbetaalbaar-huis-probleem
Toen ik naar Renkum verhuisde, waren er drie gegadigden voor het huurhuisje. Ik schijf met nadruk je, want de andere gegadigden haakten af omdat het te klein bevonden werd (6 x 10m). Nog een voorbeeld, geheel off-topic, maar wel degelijk ter zake doend: Mijn collega's gingen niet met de VUT, omdat ze dan hun verspillende leefstijl, niet afbetaald eigen huis, rijblik, enz. niet konden voortzetten.
Dat probleem heb je niet als je geen onredelijke eisen stelt.
De diskussie "Buffel nodig op de lijn Zutphen-Winterswijk" dient zich aan. :D
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Beste AOD,
Hoe zeer ik ook mijn best doe om te proberen een discussie met je te voeren, het lukt me niet. Elke keer als ik met een voorbeeld kom waarin ik je vraag met een mobiliteitsoplossing te komen (vervoer van mensen die niet kunnen fietsen) of aantoon waarom jouw idee niet klopt krijg ik of geen antwoord of je zegt dat ik niet goed lees of zwak geinformeerd ben.
Op deze manier is het niet mogelijk om een discussie te voeren, en is het dus voor jou niet mogelijk om mensen te overtuigen. Ik staak hierbij dan ook deze discussie en ga verder met de echt belangrijke dingen van het leven.
Hoe zeer ik ook mijn best doe om te proberen een discussie met je te voeren, het lukt me niet. Elke keer als ik met een voorbeeld kom waarin ik je vraag met een mobiliteitsoplossing te komen (vervoer van mensen die niet kunnen fietsen) of aantoon waarom jouw idee niet klopt krijg ik of geen antwoord of je zegt dat ik niet goed lees of zwak geinformeerd ben.
Op deze manier is het niet mogelijk om een discussie te voeren, en is het dus voor jou niet mogelijk om mensen te overtuigen. Ik staak hierbij dan ook deze discussie en ga verder met de echt belangrijke dingen van het leven.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Buffel nodig op de Maaslijn
Hahaha, daar val je mooi in een valkuil... je hebt dus zelf kennelijk hogere eisen met 60 m2, heb zelf maar 50 m2AOD schreef:Toen ik naar Renkum verhuisde, waren er drie gegadigden voor het huurhuisje. Ik schijf met nadruk je, want de andere gegadigden haakten af omdat het te klein bevonden werd (6 x 10m).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten