Motorwagen driehoeken na aankomst in Roermond betekend een rondje via Eindhoven naar Venlo wat dan deels met de cabine aan de achterkant zou zijn. Als dat al mogelijk zou zijn is 't in ieder geval dan niet meer goedkoper dan een treinstel huren
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ik denk dat het zinloos is jullie te overtuigen, heb ik het ene probleem behandeld, verzinnen jullie een ander. Dat is het zoeken naar spijkers op laag water. Jullie willen gewoon geen oplossing.Geert schreef:Automatische koppelingen zijn nog geen stuurstanden. Je kunt niet zomaar achteruit rijden met een trein.
Over systeemfouten en infobeperking gesproken...
Een vraag met een vraag beantwoorden.. Ook een oplossing ja, zolang je alles maar naar je eigen (alwetende) hand kunt draaien....AOD schreef:Waarom kom je niet met cijfers over het tegendeel? Kun je dat?
Je zou wellicht kunnen rondkijken in andere landen voor je alles afkraakt, want dat is de sport hier.Daniel schreef:Je zou wellicht kunnen beginnen te bedenken dat enig realisme in jouw oplossingen ontbreekt...
Helemaal niet, maar de oplossing die je voorstelt is gewoon niet goed uitgewerkt. Treinstellen werken in de praktijk goed, jij beweert dat het goedkoper kan maar weigert dat met cijfers te onderbouwen, en als iemand dan zwakke punten in je onderbouwing aanwijst roep je dat het zinloos is om ons te overtuigen. Kom op zeg, dat is geen volwassen manier van discussiëren. Op deze manier ga je ons zeker niet overtuigen.AOD schreef:Ik denk dat het zinloos is jullie te overtuigen, heb ik het ene probleem behandeld, verzinnen jullie een ander. Dat is het zoeken naar spijkers op laag water. Jullie willen gewoon geen oplossing.
Heb jij dan een oplossing?Stefan schreef:Een vraag met een vraag beantwoorden.. Ook een oplossing ja, zolang je alles maar naar je eigen (alwetende) hand kunt draaien....AOD schreef:Waarom kom je niet met cijfers over het tegendeel? Kun je dat?
Zoek het dan lekker zelf uit, ik heb geen zin om met 3 man te gaan zitten chatten.Geert schreef:Helemaal niet, maar de oplossing die je voorstelt is gewoon niet goed uitgewerkt. Treinstellen werken in de praktijk goed, jij beweert dat het goedkoper kan maar weigert dat met cijfers te onderbouwen, en als iemand dan zwakke punten in je onderbouwing aanwijst roep je dat het zinloos is om ons te overtuigen. Kom op zeg, dat is geen volwassen manier van discussiëren. Op deze manier ga je ons zeker niet overtuigen.AOD schreef:Ik denk dat het zinloos is jullie te overtuigen, heb ik het ene probleem behandeld, verzinnen jullie een ander. Dat is het zoeken naar spijkers op laag water. Jullie willen gewoon geen oplossing.
Nou ja, als je al met ICK wil rijden op de Maaslijn zul je waarschijnlijk gewoon omlopen met de locomotief in Roermond, wat NS ook jarenlang deed in Venlo. De kering van 9 minuten ga je dan echter niet meer halen -> extra trein nodig -> te duur. Driehoeken via Eindhoven is natuurlijk quatsch.Daniel schreef:Ow trouwens, die rijtuigen die in Nijmegen aan de kant staan kunnen niet in trek-duwbedrijf rijden, zijn de buffers niet sterk genoeg voor.
Motorwagen driehoeken na aankomst in Roermond betekend een rondje via Eindhoven naar Venlo wat dan deels met de cabine aan de achterkant zou zijn. Als dat al mogelijk zou zijn is 't in ieder geval dan niet meer goedkoper dan een treinstel huren
Vergeet het. Mijn humeur is me meer waard.AOD schreef:Bekijk mijn weblog, daar behandel ik dat allemaal. :N
Goh, er wordt er één wakker.Daniel schreef:Tja, dat dat driehoeken onzinnig is wist ik al, maar AOD wilde met motorrijtuigen gaan rijden
Heb ik eindelijk een kostenplaatje gepresenteerd, mag ik het niet meer over de materieelsoort hebben. Waarover gaan we het dan hebben? De kleur van het materieel, het landschap, de passagiers? Het soort perrontegels? De snor van het spoorwegpersoneel?fogeltje schreef:Kunnen we deze onzindiscussie aub beperken tot 1 topic en dit niet gaan uitsmeren over nog meer topics? Ik stel voor dit topic te fuseren met het andere topic en eventueel een nieuw topic over problemen op de treindienst Roermond-Nijmegen openen waar we dingen als "motorwagens" en "infobeperkingen" achterwege laten.
Een centraal hokje voor alle AOD-idioterieën vind ik wel wat. Bij wijze van entertainment. Zinvolle discussie is allang een gepasseerd station.fogeltje schreef:Kunnen we deze onzindiscussie aub beperken tot 1 topic en dit niet gaan uitsmeren over nog meer topics? Ik stel voor dit topic te fuseren met het andere topic en eventueel een nieuw topic over problemen op de treindienst Roermond-Nijmegen openen waar we dingen als "motorwagens" en "infobeperkingen" achterwege laten.
Je kunt er wel natuurlijk met een 6400 + ICK + 6400 rijden. Eentje voor de trein en eentje achter de trein in opzending. Dat maakt het rangeren gelijk ook een stuk makkelijker (indien er een vrij spoor is waar je je afgekoppelde rijtuigen kunt stallen). Ik geef wel toe dat rangeren in 9 minuten hoogstwaarschijnlijk niet gaat lukken.Daniel schreef:Jijzelf bent alleen nog niet helemaal wakker... motorwagen + ICK + stuurstand gaat dus niet met dat ICK dat in Nijmegen staat, moet er dus gedriehoekt worden. Of je moet rijtuigen + loc gebruiken en omlopen maar zoals Geert al schreef haal je dat niet in 9 minuten keertijd te Roermond.
In Nijmegen haal je het misschien wel maar heb je dan zowiezo een extra loc nodig (op spoor 35 kan je niet omlopen)
Ja. :DAOD schreef:Heb jij dan een oplossing?Stefan schreef:Een vraag met een vraag beantwoorden.. Ook een oplossing ja, zolang je alles maar naar je eigen (alwetende) hand kunt draaien....AOD schreef:Waarom kom je niet met cijfers over het tegendeel? Kun je dat?
Met welk geld?meltrain schreef:Als het goed is, staan er in Amersfoort en Amsterdam nog sporen vol Wadlopers.
Veolia kan dus de spitstreinen prima met Wadlopers exploiteren (voordeel: makkelijk combineren en splitsen) en de overige treinen verlengen. :)
Je kunt ICK toch gewoon in trek-trek formatie laten rijden. Een locomotief heb je waarschijnlijk wel relatief goedkoop op de goederenmarkt, aangezien diesellocs uitgefaseerd worden t.b.v. multicourante electrische locs, en sikjes en hun opvolgers voor het rangeerwerk.Daniel schreef:Jijzelf bent alleen nog niet helemaal wakker... motorwagen + ICK + stuurstand gaat dus niet met dat ICK dat in Nijmegen staat, moet er dus gedriehoekt worden. Of je moet rijtuigen + loc gebruiken en omlopen maar zoals Geert al schreef haal je dat niet in 9 minuten keertijd te Roermond.
In Nijmegen haal je het misschien wel maar heb je dan zowiezo een extra loc nodig (op spoor 35 kan je niet omlopen)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten