Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11807
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Zal waarschijnlijk in samenwerking met de Provincie zijn inderdaad. De provincie voert al een tijdje de campagne Brabant gaat voor nul verkeersdoden en diverse bussen van Arriva hebben zowel aan de buitenkant van de bus als in de bus deze reclame zitten:

Afbeelding
Raymond
Berichten: 1192
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Raymond »

In dat geval is het wel zeer opvallend dat ZO-Brabant weer uitgezonderd is van die actie. Beide concessies hebben nu dezelfde opdrachtgever. Bij Hermes is op het carnavalsnachtnet enkel een los kaartje van 6 euro geldig.
Michael
Berichten: 11807
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Nou moet er nog wel even bij melden dat Arriva wel vaker leuke acties heeft voor activiteiten in Brabant. Bijvoorbeeld een combiticket bus+entree voor de Efteling is ook een actie die vaak voorbij komt. Momenteel heeft Arriva een actie lopen voor bus+entree voor een of andere beurs in Den Bosch. Dus ergens zou het me ook niets verbazen dat dit een actie is die helemaal vanuit Arriva zelf komt en dat de provincie er toch los van staat. Maar met die reclames in en op de bussen van de campagne Brabant gaat voor nul verkeersdoden zou het me ook niks verbazen als het juist wel in samenwerking met de provincie is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51024
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Ik zit in een bus van Arriva Brabant met werkelijk een gigantische barst in de voorruit. Is toch niet net zo standaard als op de Veluwe mag ik hopen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Nee is zeker niet standaard.
🍉
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Ik zie het af en toe wel, maar het valt wel mee toch?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51024
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Het omroepsysteem is ook niet in orde. Het slaat soms haltes over, roept soms ook te laat om en sommige haltes hebben een pingeltje en andere niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Het omroepsysteem heeft nog nooit alle haltes omgeroepen voor zover ik weet. :X
Wat me laatste tijd wel opvalt is dat de stem stottert in veel bussen.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51024
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Van de halteborden in Baarle klopt ook niet zo veel...

Afbeelding

Afbeelding

Lijn 458 en 459 van De Lijn komen niet in Baarle. Lijn 936 is in 2015 opgeheven. Lijn 457 komt soms wel langs de halte maar staat alleen op het bord van De Lijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Nou ben ik toch benieuwd wat jij in Baarle moet. :p

Wat een ranzig bord trouwens. In Brabant klopt sowieso niet heel veel van die stickers, in December zijn er heel veel scholierenlijnen naar de Avans ingevoerd, maar ik heb er nog geen een op de haltepalen gezien, behalve dat stukje Breda Station - Bijster.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef:Nou ben ik toch benieuwd wat jij in Baarle moet. :p
Goedkoop shag halen natuurlijk. :lol:
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51024
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Ik wilde wel eens weten of bijvoorbeeld Herentals nieuwe stationsbordjes had (nope), en de route via Baarle leek mij wel een keer leuk :)
olof schreef:Het was als Randstedeling zeker even schrikken toen je in Brabant de bus moest nemen? :')
Ik heb wel eens eerder in een bus gezeten in Brabant. Onder meer lijn 99, 173 en 305. En ook in andere provincies buiten de Randstad heb ik wel eens een bus genomen. Sterker nog, ik denk dat ik in elke provincie in Nederland wel eens in een bus heb gezeten.
olof schreef:Het klopt dat er veel mis is bij Arriva Brabant, er is toch regelmatig schade aan bussen en apparatuur werkt regelmatig niet. En er wordt te weinig aan gedaan. Die stotterende stem zit er bijvoorbeeld al een hele tijd in. Maar verder is het hier best wel oké hoor.
Zal best, maar een omroepsysteem dat haltes overslaat is wel nieuw voor mij, terwijl ik toch in heel wat gebieden wel eens een bus heb gepakt.

Bussen met kapotte voorruiten zijn niet echt nieuw, zowel Veolia als Syntus hebben op dat vlak toch echt een reputatie hoog te houden in de concessie Veluwe. Het is te hopen dat Brabant dat niet gaat volgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11807
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Suus schreef:Ik zit in een bus van Arriva Brabant met werkelijk een gigantische barst in de voorruit. Is toch niet net zo standaard als op de Veluwe mag ik hopen?
Zolang de barst niet in het directe zichtveld van de chauffeur zit hoeft deze niet vervangen te worden.
Suus schreef:Het omroepsysteem is ook niet in orde. Het slaat soms haltes over, roept soms ook te laat om en sommige haltes hebben een pingeltje en andere niet.
Van dat haltes overslaan merk ik nooit iets. Ik hoor ze toch altijd netjes omgeroepen worden. Dat pingeltje is heel wisselend inderdaad. De ene keer hoor je hem wel en de andere keer weer niet.
olof schreef:Het klopt dat er veel mis is bij Arriva Brabant, er is toch regelmatig schade aan bussen en apparatuur werkt regelmatig niet. En er wordt te weinig aan gedaan. Die stotterende stem zit er bijvoorbeeld al een hele tijd in. Maar verder is het hier best wel oké hoor.
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Mijn ervaringen hier bij Arriva West Brabant zijn totaal anders. Alle apparatuur werkt gewoon prima. De keren dat in een bus zat waar de apparatuur niet werkte kan ik nog steeds op 1 hand tellen in de 2 jaar dat Arriva hier nu rijdt. En schades zie je hier ook amper aan de bussen.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Een van die gelede bussen in Breda rijdt al met een kapotgereden paneel rond aan de zijkant van het achterste stuk. :')
Verder doet Arriva het best goed vind ik. TCR daarentegen maakt er een rotzooi van hier. :X
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6244
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

olof schreef:(aangezien de wifi het regelmatig niet doet :') )
Per bus melden *bus*
"Een touringcar is geen bus"
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Gewoon bij de chauffeur? Die informatieschermen ziet de chauffeur niet he, dus dan kan hij ook niet doorgeven dat ze defect zijn.

Chauffeurs krijgen per storing terugkoppeling, dus er wordt wel degelijk iets mee gedaan.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Krijgen we terugkoppeling? Ik heb zelf nooit iets gehoord van briefjes die heb ingeleverd. Ik merkte alleen dat het defect er niet meer was als ik de bus weer had, dus ze doen er zeker wat mee.
Durashift
Berichten: 5719
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Durashift »

Tom024 schreef:Gewoon bij de chauffeur? Die informatieschermen ziet de chauffeur niet he, dus dan kan hij ook niet doorgeven dat ze defect zijn.

(..)
Uh? Chauffeur kan er, bij aanvang dienst of tussentijds bij een buswissel toch even een blik op werpen?
Hoort dat niet bij de aanvangscontrole van het voertuig?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6244
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Tom024 schreef:Gewoon bij de chauffeur? Die informatieschermen ziet de chauffeur niet he, dus dan kan hij ook niet doorgeven dat ze defect zijn.

Chauffeurs krijgen per storing terugkoppeling, dus er wordt wel degelijk iets mee gedaan.
Daar heb ik dan weer slechte ervaringen mee :') De keren dat ik het in de bus gemeld heb, heeft het merendeel van de chauffeurs hun schouders opgehaald "wat moet ik daarmee?". Dus ik geef ze altijd via Twitter door, iig bij Breng en Hermes.
"Een touringcar is geen bus"
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3524
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Tom024 »

Iedereen reageert inderdaad weer anders natuurlijk.
gliderfighter schreef:Krijgen we terugkoppeling? Ik heb zelf nooit iets gehoord van briefjes die heb ingeleverd. Ik merkte alleen dat het defect er niet meer was als ik de bus weer had, dus ze doen er zeker wat mee.
Intranet.
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Chrysa »

Afbeelding

:X :X :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten