Brabant: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 23 jun 2016, 12:44
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Die 8611 wordt wel eens ingezet op andere omlopen, zodat ie in onderhoud kan in Tilburg
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Trekt geen volk. Hier rijdt al tijden geen bus meer, nadat de weekenddienst zwaar onrendabel is gebleken. De oude lijn 97 is volgens mij de laatste reguliere busdienst in het weekend geweest.TeamGewei schreef:Was Arriva/Prov.Noord-Brabant dronken ofzo? Geen bus laten rijden door heel Overloon in het weekend, gezien er een dierenpark én behoorlijk groot militair museum zit...
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Gisteren zag ik bij Fassbender in Zeeland 6 van Hool A308 bussen (voormalig Kruger Autobussen uit België) staan. Ze hadden nog hun oude jasje toen ze nog in dienst waren voor De Lijn op de stadsdienst van Lier. Dat is het enige wat ik weet. Wat ik niet weet is waarvoor Fassbender ze nu in dienst heeft of voor gaat gebruiken. Weet iemand dat hier toevallig?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Speciaal voor Koningsdag in Tilburg rijd de Arriva 8909 met reclame over de hele achterkant.
Helaas geen foto van kunnen maken, en hoorde van me vader's collega dat het best mooie reclame is.
Helaas geen foto van kunnen maken, en hoorde van me vader's collega dat het best mooie reclame is.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Zijn meerdere bussen die zo rondrijden.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Klopt, op de achtergrond van de sticker zie je gewoon Bravo staan. Hij drukt gewoon door.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik stelde de volgende vraag aan Arriva via Twitter maar zij konden mij geen concreet antwoord op geven, misschien dat jullie het weten:
Ik reis regelmatig met de 401 (Brabantliner) en per chauffeur verschilt het of men wel of niet de vluchtstrook pakt in geval van een file op de A27... nou is mijn vraag: is de chauffeur verplicht om de vluchtstrook te pakken (tenzij het natuurlijk niet mogelijk is) of is de chauffeur hier zelf vrij in om dat te bepalen?
Ik reis regelmatig met de 401 (Brabantliner) en per chauffeur verschilt het of men wel of niet de vluchtstrook pakt in geval van een file op de A27... nou is mijn vraag: is de chauffeur verplicht om de vluchtstrook te pakken (tenzij het natuurlijk niet mogelijk is) of is de chauffeur hier zelf vrij in om dat te bepalen?
"I try to use public transport, always..."
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Het is volgens mij niet verplicht. En soms gaan vrachtwagens expres zo rijden dat de bussen er niet langs kunnen.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik heb weleens gehoord dat het met de Intouro's lastiger is geworden om de vluchtstrook te pakken, omdat de linkerbuitenspiegel van de bus praktisch op gelijke hoogte is met de rechterbuiterspiegel van de vrachtauto. Misschien dat dat een verklaring is waarom niet altijd de vluchtstrook wordt gepakt. Onwetendheid speelt misschien ook wel een rol.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Even vooropgesteld dat de voorwaarden voor het gebruik duidelijk zijn.
Het staat de chauffeur uiteraard vrij om zelf te bepalen of hij van de vluchtstrook of van een sluiproute gebruik maakt. Hij of zij is allereerst verantwoordelijk voor de veiligheid. Datzelfde geldt ook voor de keus om geen 100 te rijden terwijl de bus dat wel mag en kan. Als ik de keuze had tussen rechts tussen de vrachtwagens met 85 of links tussen de continu remmende auto's met nauwelijks tussenruimte zou ik het ook wel weten.
Het doel van de vluchtstrook als busbaan is dat de bus niet stil hoeft komen te staan, dat kost immers de meeste tijd. Maar soms is uit de situatie op de weg af te leiden dat de 'file' meteen weer oplost of dat je op de vluchtstrook ook stil komt te staan en daarmee eventuele hulpdiensten kan belemmeren - da's ook niet de bedoeling!
Maar dat er onwetendheid in het spel is sluit ik ook niet uit. Ik kan me ook wel voorstellen dat er chauffeurs uit Breda zijn die de 401 misschien eens per maand rijden.
Het staat de chauffeur uiteraard vrij om zelf te bepalen of hij van de vluchtstrook of van een sluiproute gebruik maakt. Hij of zij is allereerst verantwoordelijk voor de veiligheid. Datzelfde geldt ook voor de keus om geen 100 te rijden terwijl de bus dat wel mag en kan. Als ik de keuze had tussen rechts tussen de vrachtwagens met 85 of links tussen de continu remmende auto's met nauwelijks tussenruimte zou ik het ook wel weten.
Het doel van de vluchtstrook als busbaan is dat de bus niet stil hoeft komen te staan, dat kost immers de meeste tijd. Maar soms is uit de situatie op de weg af te leiden dat de 'file' meteen weer oplost of dat je op de vluchtstrook ook stil komt te staan en daarmee eventuele hulpdiensten kan belemmeren - da's ook niet de bedoeling!
Maar dat er onwetendheid in het spel is sluit ik ook niet uit. Ik kan me ook wel voorstellen dat er chauffeurs uit Breda zijn die de 401 misschien eens per maand rijden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Lijn 401 komt vrij vaak voor in de diensten. Dus de chauffeurs rijden hem wel vrij regelmatig
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik kan snappen dat mensen zich irriteren aan het "stilstaan in de file met vrije strook ernaast," want zo ook met de snelwegbussen van de RET anticiperen de chauffeurs niet of wel. De ene keer rijden ze een stuk van 2km op de middenstrook en de andere keer sluiten ze aan in de file.
Tuurlijk gaat veiligheid voor, maar soms is het zo logisch dat passagiers zich gaan irriteren. Bijvoorbeeld de bus die geen busstrook pakt en dan wordt je gehaald door andere bussen. Daar irriteer ik me dan aan.
Maar Intouro's zijn wel moeilijker ja, want de spiegel hangt altijd te hoog. Gelijk aan dat van een truck.
Tuurlijk gaat veiligheid voor, maar soms is het zo logisch dat passagiers zich gaan irriteren. Bijvoorbeeld de bus die geen busstrook pakt en dan wordt je gehaald door andere bussen. Daar irriteer ik me dan aan.
Maar Intouro's zijn wel moeilijker ja, want de spiegel hangt altijd te hoog. Gelijk aan dat van een truck.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Ik heb als chauffeur sowieso een hekel aan rijden op de vluchtstrook... Veel mensen verwachten je er niet met een bus en er zijn genoeg vrachtwagens die nét te ver naar rechts staan, zodat je er alsnog niet voorbij kunt.... :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Sinds wanneer rijdt TCR versterking op lijn 8 in Breda? Staat hier op CS een zwarte volvo 8700 nu.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Blijkbaar is het nodig. Lijn 8 kan ook behoorlijk druk zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Waarom heeft Arriva "maar" drie gelede bussen aangeschaft/overgenomen vanuit Limburg?
"I try to use public transport, always..."
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Omdat lijn 9 maar 3 omlopen heeft en er dus ook maar 3 nodig zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Mooie reclame van Gemeente Tilburg op de bussen qua Koningsdag.
De foto is voor mij gemaakt door Dave collega van me vader :pos:
De foto is voor mij gemaakt door Dave collega van me vader :pos:
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Sinds een twee / drie weken heeft lijn 601 Tilburg CS - Stappegoor een andere route terug vanaf Stappegoor. Was het eerst dat de heen en terugroute gelijk waren (via Ringbaan West - Hart van Brabantlaan) rijd deze lijn nu via Ringbaan Oost - Spoorlaan op de terugreis richting CS. Ook de halte indeling op het station is hierdoor ook enigszins veranderd.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Sinds 5 Maart is dit doorgevoerd. Hierdoor is bijv lijn 131 naar vak H gegaan en is de 601 naar W gegaan, de eerste halte als je vanaf het station komt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De stads Citea's 8131, 8153 en 8154 die de afgelopen weken in Roosendaal reden rijden sinds vandaag weer in Breda. De streek Citea's 8926, 8927 en 8968 die Breda had gekregen zijn weer terug naar Roosendaal
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 23 jun 2016, 12:44
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Die perronwijziging in Tilburg heeft neem ik aan te maken met het vertrek van lijn 9 van Perron G samen met de 132. Werd wel eens krap daar.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Kan me ook voorstellen dat dit handiger is voor de studentenstroom.Door de nieuwe vertrekplaats komen studenten uit het station meteen uit bij de 601 ipv door te moeten lopen naar achterin,alwaar ze ook lijn 1 tegenkomen.Deze zat dan ook nog steeds propvol in de ochtendspits
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
De gemeente Drimmelen gaat opnieuw een besluit nemen over het wel of niet aanleggen van de bushalte Abtslaan in Terheijden:
http://www.drimmelen.nl/nieuws/nieuwsbe ... 38362.html
http://www.drimmelen.nl/nieuws/nieuwsbe ... 38362.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant
Even voor de duidelijkheid: er is al een halte (als in: paal in de grond) maar nog geen verhoogd perron?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten