Concessie Limburg (2017-2031)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Niet in dat plan. Misschien dat er toch nog een bus tussen Gennep en Goch komt, maar daar heb ik eigenlijk niets meer van vernomen de laatste tijd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik vraag me af of dat überhaupt zin heeft. In die zin ken ik de vervoersvraag naar Goch niet. Maar dat zal niet heel groot zijn met Kleve naast de deur.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De Limburgliner van Venlo naar Weert was ooit voorzien om doorgetrokken te worden naar Hamont. Ook niets meer van te zien...
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat komt omdat de Belgen altijd moeilijk doen over dit soort dingen, kijk maar naar lijn 19 (Hulst - Breda) die zou Antwerpen veel beter kunnen bedienen ware het niet dat De Lijn moeilijk doet. Of de LIMAX naar Liège moet nog zien of die er gaat komen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het is jammer dat de Belgen altijd zo dwarszitten, de Duitsers zijn veel meer bereid tot samenwerking waardoor er ook allerlei mooie oplossingen ontstaan zoals de RE19 naar Arnhem en straks de RB61 naar Hengelo en sneltreinen tussen Maastricht en Aachen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Misschien zat voor de bus naar Hamont niemand dwars, maar wilde men zo voorkomen dat het nut van een doorgetrokken trein naar Weert in twijfel getrokken zou worden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Hoho. Dit is 100% dwarsliggen van de NS!regenmaker schreef:Dat komt omdat de Belgen altijd moeilijk doen over dit soort dingen, kijk maar naar lijn 19 (Hulst - Breda) die zou Antwerpen veel beter kunnen bedienen ware het niet dat De Lijn moeilijk doet.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Leg dat eens uit dan Huibf. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
In de lijnennetkaart van Arriva staat dat lijn 85 Boxmeer - Siebengewald mogelijk doorgetrokken wordt naar Goch.regenmaker schreef:Niet in dat plan. Misschien dat er toch nog een bus tussen Gennep en Goch komt, maar daar heb ik eigenlijk niets meer van vernomen de laatste tijd.
Niet altijd. Arriva heeft de verbinding naar Kanne geschrapt.regenmaker schreef:Dat komt omdat de Belgen altijd moeilijk doen over dit soort dingen, kijk maar naar lijn 19 (Hulst - Breda) die zou Antwerpen veel beter kunnen bedienen ware het niet dat De Lijn moeilijk doet. Of de LIMAX naar Liège moet nog zien of die er gaat komen.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 06 jul 2016, 17:31
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat is niet helemaal juist. De Provincie Limburg heeft de buslijn naar Kanne niet opgenomen in het (verplichte) net. Arriva besloot vervolgens dan ook om geen bus meer naar Kanne in te leggen. Na protest vanuit o.a. Kanne is er vervolgens wel een OV-shuttle ingepland (lijn 460 volgens mij).Plutona schreef:Niet altijd. Arriva heeft de verbinding naar Kanne geschrapt.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Maar de Provincie Limburg heeft de bus niet in het net opgenomen, omdat er volgens onderzoek niet genoeg OV-chipkaartregistraties op die lijn waren.
Wat de Provincie toen wel vergat, is dat het merendeel van de passagiers op papieren dagkaartjes van Veolia reed.
Arriva had dat kunnen zien aankomen.
Wat de Provincie toen wel vergat, is dat het merendeel van de passagiers op papieren dagkaartjes van Veolia reed.
Arriva had dat kunnen zien aankomen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 04 jul 2017, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De provincies kijken wat mij betreft iets te veel naar puur de ov chipkaart cijfers en vergeten de losse kaartverkoop, dat vind ik echt schandalig. Hopelijk komt daar verandering in als mensen met de pin moeten betalen, dan zouden ze dat ook kunnen bijhouden. Het aantal pintransacties.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Houden chaffeurs dan nu niet het aantal papieren kaartjes verkocht bij?
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Blijkbaar niet, aangezien ze in Ede ook de servicelijn hadden omgezet in een kolibrie op basis van ov chipkaart gegevens terwijl het grootste gedeelte van de mensen een kaartje kochten. Dus dat is later na klachten (deels) teruggedraaid. Misschien dat ze hetzelfde bij Kanne gaan doen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het aantal verkochte kaartjes is zeer waarschijnlijk wel bekend, maar niet wanneer en op welke lijn ze verkocht zijn.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Inderdaad als chauffeurs nieuwe kaartjes moeten hebben kan je er wel vanuit gaan dat de oude zo goed als op zijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat zegt niets over waar deze dan verbruikt zijn.
Bussen met lange afstand loont wagenverkoop. Voor Kanne specifiek kan ik me voorstellen dat de Belgen losse kaarten kochten aangezien de chipkaart voor buitenlanders nogal complex is.
Ik weet dat Hermes in het verleden hield met % van de getelde reizigers wagenverkoop was.
Dus overal hetzelfde ongeacht type lijn of factoren.
Bussen met lange afstand loont wagenverkoop. Voor Kanne specifiek kan ik me voorstellen dat de Belgen losse kaarten kochten aangezien de chipkaart voor buitenlanders nogal complex is.
Ik weet dat Hermes in het verleden hield met % van de getelde reizigers wagenverkoop was.
Dus overal hetzelfde ongeacht type lijn of factoren.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Vroeger had je nog wel bussen met telplanken, maar dat zal ook wel overbodig zijn geworden door de ov-chipkaart.
Je zou de kaartjes op de bus natuurlijk ook op een wegwerpchipje kunnen verkopen
Je zou de kaartjes op de bus natuurlijk ook op een wegwerpchipje kunnen verkopen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Diverse vervoerders houden ook nog geregeld handmatige tellingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dat is slecht een proef in Ede. Als de reizigersaantallen niet groeien wordt dit alsnog terug veranderd in kolibrieregenmaker schreef:Blijkbaar niet, aangezien ze in Ede ook de servicelijn hadden omgezet in een kolibrie op basis van ov chipkaart gegevens terwijl het grootste gedeelte van de mensen een kaartje kochten. Dus dat is later na klachten (deels) teruggedraaid. Misschien dat ze hetzelfde bij Kanne gaan doen.
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De provincie had zich eerst verkeken op het feit dat de ouderen die van de lijn gebruik maken een papierenkaartje kochten en dus de OVC aantallen erg laag waren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik weet dat de provincie Limburg in de veolia tijd 4x per jaar telde in bus en trein hoeveel papieren kaartjes er werden gebruikt. Maar of dit per lijn gebeurde en ook per lijn uiteindelijk berekend kan ik niet zeggen
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
- Spoiler: show
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 20 jul 2017, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: beeldvullende screenshot in spoiler gestopt
Reden: beeldvullende screenshot in spoiler gestopt
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
En ik maak denken dat die bussen maar 85 km/uur kunnen...
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Die rijdt zijn vertraging zeker eruit.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten