Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Zugführer schreef:Dat hebben ze dan goed verborgen weten te houden :')
Het heeft destijds als seperaat nieuwsbericht op de site gestaan van veolia.
Aangezien het regulier ov was zal ik deze eens op de wiki zetten.
Op de site van Toverland lees ik dat de ov chipkaart geldig is. Om de wiki volledig te maken wellicht toevoegen? Ik zal eens achterhalen of Arriva een lijnnummer (intern) gebruikt. https://www.toverland.com/contact/openbaar-vervoer/
Kijk ook eens in het topic korte wiki vragen. Daar worden een aantal vragen al beantwoord
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
dat al wel slim zijn als het wel kon!
------------------------------------------
Iedereen bedankt voor de reacties en uitleg, ik ga weer terug naar mijn gebruikelijke forums. Ciao!
Weet iemand wat de materieelinzet op de Maaslijn is?
Rijdt de [serie=Stoptrein (S1)|2017|Roermond - Nijmegen32200[/serie] standaard met GTW's en de [serie=Stoptrein (S1)|2017|(Venlo -) Venray - Nijmegen32300[/serie] standaard met LINTen of rijden beide types door elkaar?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thanks. :pos:
Ik wil binnenkort namelijk eigenlijk met een LINT reizen, maar dan weet ik dat ik de [serie=Stoptrein (S1)|2017|(Venlo -) Venray - Nijmegen32300[/serie] moet nemen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Waarbij de Linten tussen spitsen weer voor GTW's worden omgeruild.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Voor de geïnteresseerden: LINT 37 is ook in dienst bij Arriva, maar nog volledig in de uitvoering zoals hij bij Veolia reed, dus met het interieur van Syntus.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Het is hier angstig stil.
Jullie gaan me toch niet vertellen dat alles soepel en gesmeerd loopt daar in Limbabwe? (ja, ik mag dat zeggen, ik heb er gewoond en gewerkt)
Is het omdat er zo weinig forumleden rond-OV-en daar? Of gaat het allemaal echt van een leien dakje?
Heb afgelopen zaterdag een rondje Limburg gemaakt.
Lijn 21 Heerlen Station -> Vaals. Heerlen Station vertrek 10:26 uur: keurig op tijd, bus bijna gehele rit leeg. Aankomst Vaals 11:24 uur.
Lijn 59 Vaals Busstation -> Vijlen Linde. Vaals vertrek 11:32 uur: lijn wordt gereden door TCR met een midibus. 4 reizigers. 1 voor Vaals / 3 voor Vijlen.
Nieuwe chauffeur op deze lijn. Was een oude touringcar chauffeur. Gaf veel tips waar te eten en wat er te zien is in de omgeving!
Aankomst 11:44 uur volgens planning. Bus is wel aan vervanging toe.
Wandeling gemaakt van Vijlen via het Geuldal naar Epen van ruim 12 km. In Epen de bus gepakt naar Maastricht.
Lijn 57 Epen Julianastraat -> Maastricht Station. Vertrek 15:28 uur: bus was 2 minuten te vroeg, bijna gehele rit leeg. In Maastricht kwam
er wat volk de bus in. Verder was de bus overal te vroeg en moest op diverse plaatsen wachten om volgens dienstregeling weer
te vertrekken.
Bussen zijn perfect in Limburg, behalve die midibus op lijn 59 maar wat mijn conclusie is, is dat de dienstregeling erg ruim is.
Iemand een idee waarom?
Verder is de dienstregeling ruim genoeg voor het aantal reizigers. In andere delen van Nederland was de dienstregeling al teruggeschroefd
naar een 2-uursdienstregeling gezien de bezettingsgraad van de lijnen.
Verder was het een plezier om door al die mooie dorpen te komen met de bus! Chauffeurs hoeven niet te racen! Petje af voor Arriva!
Paar dagen geleden heb ik een klacht ingediend omdat bus 1 na de zoveelste keer niet reed. Reden: De bus was niet voldoende geladen en moest meteen van Kaldenkirchen naar Venlo station rijden om te kunnen laden. Dit is ondertussen al de 5e keer in een half jaar dat ik dit meemaak en heb ik dus wéér een klacht in kunnen dienen bij Arriva. Ze zullen wel langzaam gek van me worden -o-
Waarom zouden ze gek van je worden.
Dergelijke klachten kunnen worden voorkomen. Kijk vertragingen door drukte en ongevallen kan gebeuren.
Maar niet genoeg geladen... dan is de basis niet op orde.
Daar stond een auto onder volgens hun. In Nederland staan ze op specifieke pleinen voor bussen zelf. In Kaldenkirchen staat de paal op een gereserveerd vak dacht ik..