Ten oosten? Waarom dat? Als je goederenvervoer gaat doen dan gaat dat 100% zeker met meerspanningslocs of diesellocs. Ten oosten van Weert hoef je echt niets te doen.PHS schreef: (bijv. een spanningssluis of omvormer aan de oostkant van station Weert).
En het is te verwachten dat NMBS Desiro's gaat inzetten naar Hamont. De L-treinen van Mol naar Antwerpen zijn dat ook.Daniel schreef:Overigens is in Nederland rijden alleen mogelijk met oudere Belgische stellen op halve kracht. De Desiro's schakelen zichzelf af als ze slechts de halve spanning binnenkrijgen.
NMBS had de Desiro's bij Siemens besteld met in het orderboek "moeten op 1500V kunnen rijden". Maar ze hebben het nooit gekund, ze schakelen af, en geheel in NMBS-traditie maken ze er geen werk van.ZO6176 schreef:Ik ben geen techneut maar zou je een aantal stellen dan niet van een soort beveiliging kunnen voorzien dat de stellen zich niet uitschakelen bij Nederlandse spanning?
Overigens, hoe zeer ik voor een treinverbinding ben, zorg eerst eens voor een goede busverbinding om aan te tonen dat er vervoersvraag is voordat je echt veel geld uit gaat geven (en vooral voordat je een derde spoor over de Zuid-Willemsvaart gaat leggen wat volgens mij helemaal overbodig is). Ik denk dat we nog wel weten dat Arriva in hun plannen had staan dat de 370 naar Hamont door zou rijden. Doet dat dan eens (of provincie: maak daar geld voor vrij, ook in combinatie met Belgisch-Limburg, voor hoezeer ze claimen met elkaar op te trekken gaan er ook maar weinig buslijnen de grens over).