Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Op de website staat nu voor ma t/m vr overdag dat lijn 310 tot Dinteloord rijdt.
https://www.arriva.nl/consumenten/actie ... r-2021.htm
RobertT
Berichten: 578
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door RobertT »

ArrivaBas schreef: di 05 okt 2021, 09:29 Ik geloof dat de Brabantse politiek een beetje in een ivoren toren zit. Veel stadslijnen waar bezuinigingen op gepland staan zitten weer net zo vol als voor corona, is mijn indruk in Tilburg.
Die indruk heb ik ook,alleen in de avonduren zit er niet veel meer in.Heb al veel volle stadsbussen voorbij zien komen
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Maar dan heb ik nog geen antwoord op mijn vraag. Nu rijdt TCR de spitsritten van lijn 309, maar als lijn 309 de hele dag gaat rijden, lijkt me dan ook dat Arriva dit zelf weer gaat doen?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Ligt eraan: als ze hun diensten erop aangepast hebben om alleen de ingekorte 310 te rijden is het makkelijker om in te huren voor de 309.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Etienne schreef: wo 06 okt 2021, 07:53 Maar dan heb ik nog geen antwoord op mijn vraag. Nu rijdt TCR de spitsritten van lijn 309, maar als lijn 309 de hele dag gaat rijden, lijkt me dan ook dat Arriva dit zelf weer gaat doen?
Ik verwacht dat het gewoon inhuur gaat zijn. Want logistiek gezien zal het te complex zijn. Want dan krijg je een berg matritten Bergen op Zoom-Steenbergen. Want je zit ook met de pauzes van de chauffeurs. In Rotterdam pauze laat de dienstregeling niet toe (buiten de spits is de keertijd te kort voor een pauze. In de spits zou het theoretisch wel mogelijk zijn) en Steenbergen heeft geen pauzevoorziening.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Van de 3,6 miljoen euro gaat het grootste deel naar West Brabant.

https://www.bndestem.nl/breda/brabant-s ... ~a90b7827/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Meltrain »

Michael schreef: wo 06 okt 2021, 09:40
Etienne schreef: wo 06 okt 2021, 07:53 Maar dan heb ik nog geen antwoord op mijn vraag. Nu rijdt TCR de spitsritten van lijn 309, maar als lijn 309 de hele dag gaat rijden, lijkt me dan ook dat Arriva dit zelf weer gaat doen?
Ik verwacht dat het gewoon inhuur gaat zijn. Want logistiek gezien zal het te complex zijn. Want dan krijg je een berg matritten Bergen op Zoom-Steenbergen. Want je zit ook met de pauzes van de chauffeurs. In Rotterdam pauze laat de dienstregeling niet toe (buiten de spits is de keertijd te kort voor een pauze. In de spits zou het theoretisch wel mogelijk zijn) en Steenbergen heeft geen pauzevoorziening.
Lijn 309 heeft toch al een aangepaste dienstregeling. Kan die dan niet zo aangepast worden dat er in Rotterdam pauze gehouden kan worden?
Maar als het inhuur is, zullen de chauffeurs ook moeten pauzeren. Waar doen die dat dan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Sowiso heeft die lijn een hele ruime dienstregeling vanwege de Haringvlietbrug; hij kan wel ruim in de plus vertrekken en dan alsnog te vroeg aankomen in Dinteloord (vanuit Rotterdam).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Meltrain schreef: do 07 okt 2021, 10:44
Michael schreef: wo 06 okt 2021, 09:40
Etienne schreef: wo 06 okt 2021, 07:53 Maar dan heb ik nog geen antwoord op mijn vraag. Nu rijdt TCR de spitsritten van lijn 309, maar als lijn 309 de hele dag gaat rijden, lijkt me dan ook dat Arriva dit zelf weer gaat doen?
Ik verwacht dat het gewoon inhuur gaat zijn. Want logistiek gezien zal het te complex zijn. Want dan krijg je een berg matritten Bergen op Zoom-Steenbergen. Want je zit ook met de pauzes van de chauffeurs. In Rotterdam pauze laat de dienstregeling niet toe (buiten de spits is de keertijd te kort voor een pauze. In de spits zou het theoretisch wel mogelijk zijn) en Steenbergen heeft geen pauzevoorziening.
Lijn 309 heeft toch al een aangepaste dienstregeling. Kan die dan niet zo aangepast worden dat er in Rotterdam pauze gehouden kan worden?
Maar als het inhuur is, zullen de chauffeurs ook moeten pauzeren. Waar doen die dat dan?
De dienstregeling aanpassen zal waarschijnlijk lastig gaan. Als het inhuur is zal het betreffende bedrijf die pauzes moeten regelen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hendrik »

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom lijn 310 nog steeds gesplitst is. Sinds de verbreding van de linker rijstrook afgelopen weekend, zijn de vertragingen nagenoeg verdwenen. De extra rijtijd is nu (zelfs in de spits) maar een enkele minuut.

Dat gezegd hebbend: voor (de reizigers van) lijn 436 is deze aanpassing heel welkom. Het is soms toch al erg druk in de bus, laat staan als je dan ook nog de reizigers van lijn 310 mee moet nemen. Op sommige tijdstippen zijn dat er behoorlijk veel.
Voor de Brabantse reizigers zelf zal het ook een welkome wijziging zijn. Lijn 310 en lijn 436 sloten lang niet altijd goed op elkaar aan. Nog los van het feit dat een directe verbinding fijner is dan een verbinding met overstap.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Michael schreef: wo 06 okt 2021, 18:11 Van de 3,6 miljoen euro gaat het grootste deel naar West Brabant.

https://www.bndestem.nl/breda/brabant-s ... ~a90b7827/
Zijn er verder eigenlijk al dingen bekend over West Brabant volgend jaar?
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Hendrik schreef: do 07 okt 2021, 14:57 Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom lijn 310 nog steeds gesplitst is. Sinds de verbreding van de linker rijstrook afgelopen weekend, zijn de vertragingen nagenoeg verdwenen. De extra rijtijd is nu (zelfs in de spits) maar een enkele minuut.
De komende tijd gaat er gemonitord worden hoe de drukte verloopt. Als dat positief uitpakt is het de bedoeling dat in 2022 lijn 310 weer de normale dienstregeling gaat rijden.
Chrysa schreef: do 07 okt 2021, 17:38
Michael schreef: wo 06 okt 2021, 18:11 Van de 3,6 miljoen euro gaat het grootste deel naar West Brabant.

https://www.bndestem.nl/breda/brabant-s ... ~a90b7827/
Zijn er verder eigenlijk al dingen bekend over West Brabant volgend jaar?
Wijzigingen zijn al een tijdje bekend. Maar nog niet uitgebreid gecommuniceerd geloof ik. De ingangsdatum is bewust op 9 januari gezet om wijzigingen nog terug te kunnen draaien. Zeker nu er extra geld bij komt ben ok benieuwd hoe het uit gaat pakken.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PatrickM »

Michael schreef: wo 06 okt 2021, 09:40
Etienne schreef: wo 06 okt 2021, 07:53 Maar dan heb ik nog geen antwoord op mijn vraag. Nu rijdt TCR de spitsritten van lijn 309, maar als lijn 309 de hele dag gaat rijden, lijkt me dan ook dat Arriva dit zelf weer gaat doen?
Ik verwacht dat het gewoon inhuur gaat zijn. Want logistiek gezien zal het te complex zijn. Want dan krijg je een berg matritten Bergen op Zoom-Steenbergen. Want je zit ook met de pauzes van de chauffeurs. In Rotterdam pauze laat de dienstregeling niet toe (buiten de spits is de keertijd te kort voor een pauze. In de spits zou het theoretisch wel mogelijk zijn) en Steenbergen heeft geen pauzevoorziening.
Arriva lijkt de 309 en 310 nu volledig zelf te rijden, naast de Volvo’s en een enkele Citea rijden er twee Intouro’s (7308 en 7310 voor degenen die het interesseert) mee die overgekomen zijn van de Brabantliner.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Etienne »

Check; gisteren ongeveer dezelfde bussen.
Was ik mooi op tijd om vorige week nog de TCR 442 te fotograferen. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
PHS

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

In Uden wordt de net verplaatste halte Hoevenseweg na nog geen twee jaar ópnieuw verplaatst vanwege de verkeersveiligheid. Kosten: een ton :X

Bron: https://www.bd.nl/uden-veghel-e-o/uden- ... ~a143b74c/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Vandaag een paar ritjes door Tilburg gemaakt en zag dat de T-bus DRIS-sen er binnenkort uitgaan. Er zit of een rode sticker op met "display buiten werking" of onderaan een klein wit stickertje dat het apparaat binnenkort verwijderd gaat worden. Niet zelden dat er continu dezelfde informatie op staat. Maar ja, die dingen zijn stiekem ook alweer een jaar of 17 oud. Dus het kan ook onderhand wel.
🍉
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Er komen inderdaad nieuwe schermen in Tilburg. Alleen niet op alle haltes waar nu een scherm staat komt er weer een terug. En wat ik begrepen heb gaan van de
oude schermen onderdelen hergebruikt worden in de nieuwe schermen.
PHS

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

Michael schreef: di 19 okt 2021, 22:55 Alleen niet op alle haltes waar nu een scherm staat komt er weer een terug
Goh, wat een verrassing weer van de Provincie Noord-Brabant.

Is al bekend welke haltes hun DRIS verliezen?
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Dat er bij haltes schermen niet meer terugkomen wil niet zeggen dat er geen haltes zijn waar straks nieuwe schermen komen te staan die eerst geen schermen hadden ;) Er word namelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om te kijken bij welke haltes de panelen beter tot hun recht komen. Want bij bijvoorbeeld de Wandelboslaan heeft zo'n scherm nou niet echt heel veel zin meer.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Ik sta er van te kijken hoe snel sommige bussen in Den Bosch weer helemaal bomvol zitten zo na die hele corona gebeuren.
Was paar dagen terug een tattoo erbij laten zetten en veel stadsbussen rijden daar in de Orthenstraat, nou echt sommige lijnen weer helemaal bomvol met mensen die naar school/werk gaan. Zeker Lijn 8 & 9 die van de Maaspoort naar Centraal Station gaan.
Wel fijn weer natuurlijk maar ook wel weer effe wennen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Nog nooit gehoord dat iemand volle bussen constateert tijdens het zetten van een tatoeage.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door waldo79 »

Het één en ander hoeft zich ook niet gelijktijdig hebben afgespeeld.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

De gevolgen van de boom op het spoor zijn ook merkbaar in de bussen tussen Breda en Tilburg. Ik schrijf dit zelf vanuit lijn 132, die met een kwartier vertraging bijna alle haltes in Alphen en waarschijnlijk ook Riel moet overslaan omdat de bus na Baarle-Nassau afgeladen vol is.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Michael schreef: wo 20 okt 2021, 09:43 Dat er bij haltes schermen niet meer terugkomen wil niet zeggen dat er geen haltes zijn waar straks nieuwe schermen komen te staan die eerst geen schermen hadden ;) Er word namelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om te kijken bij welke haltes de panelen beter tot hun recht komen. Want bij bijvoorbeeld de Wandelboslaan heeft zo'n scherm nou niet echt heel veel zin meer.
Halen ze die lilleke grafhokskes dan ook weg? Die op de Hart van Brabantlaan zijn immers ook al een hele tijd weg.
🍉
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Geen idee. Ga er maar vanuit van niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten