Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
19 april 2008 - Bij een aanrijding tussen een trein en een personenauto tussen Roosendaal en Essen, op een overgang pal op de grens tussen België en Nederland, is de bestuurder van de auto om het leven gekomen.
De meegesleurde auto raakte in brand, waarna ook het treinstel vlam vatte. Twee inzittenden van de trein, die van Brussel naar Amsterdam op weg was, raakten licht gewond. Onder de tussen de 250 en 300 passagiers heerste korte tijd enige paniek toen rook de trein binnenkwam en de deuren niet wilde openen.
De passagiers werden opgevangen in de quarantaine stallen in Nispen, en worden op dit moment in bussen naar het station van Roosendaal vervoerd. Het treinverkeer tussen Roosendaal en Antwerpen ligt voorlopig onbepaalde tijd stil.
Daar staan ook foto's. Het gaat dus om een Benelux en niet om een Thalys zoals vele media weer gezellig blind van elkaar nakakelen, ohne nach zu denken
Trein-O-Fiel schreef:Sterke toegewenst aan de nabestaanden en de mcn... Kan me ook wel voorstellen dat de schrik er goed inzat bij de passagiers trouwens.
Waarom moesten de passagiers trouwens naar quarantaine-stallen? :o
Omdat dat de dichtstbijzijnde geschikte opvangruimte voor 300 man was?
Ziet er heftig uit. Dat verklaart ook gelijk de reden dat vanavond de BeNeLux niet reed. Ook stond er hierdoor een Benelux ten westen van Rotterdam Centraal te niksen.
Je weet niet in hoeverre de machinist of de loc daar nog toe in staat was. Wel heeft de machinist de pantograaf nog omlaag kunnen doen, maar dat kan dacht ik ook handmatig in noodgevallen.
STF schreef:Was het geen idee geweest, om die trein een paar meter naar achteren te zetten, zodat ie niet naast botsschade ook nog brandschade opliep?
Volgens mij mag dat niet eens. Verzekeringstechnisch niet en ook uit veiligheidsoverwegingen. Ik weet uit eigen praktijkervaring met ander soort machines waarbij iemand is komen te overlijden, dat juist door het weghalen van de 'machine' de persoon die bekneld zat, is komen te overlijden. Die persoon heeft nog wel afscheid kunnen nemen van zijn vrouw en kinderen, alvorens iemand die moeilijke stap heeft moeten nemen.
Dan heb ik het nog niets eens over mogelijke schade aan de trein zelf door deze aanrijding, waardoor achteruitrijden niet aan te raden is voordat de trein en het spoor volledig zijn gecontroleerd op schade.
STF schreef:Was het geen idee geweest, om die trein een paar meter naar achteren te zetten, zodat ie niet naast botsschade ook nog brandschade opliep?
Volgens mij mag dat niet eens. Verzekeringstechnisch niet en ook uit veiligheidsoverwegingen. Ik weet uit eigen praktijkervaring met ander soort machines waarbij iemand is komen te overlijden, dat juist door het weghalen van de 'machine' de persoon die bekneld zat, is komen te overlijden. Die persoon heeft nog wel afscheid kunnen nemen van zijn vrouw en kinderen, alvorens iemand die moeilijke stap heeft moeten nemen.
Dan heb ik het nog niets eens over mogelijke schade aan de trein zelf door deze aanrijding, waardoor achteruitrijden niet aan te raden is voordat de trein en het spoor volledig zijn gecontroleerd op schade.
Juist. Dat komt omdat bij beknelling vaak grotere schade en bloedverlies wordt voorkomen door de beknelling. Op het moment dat er geen beknelling meer is, dan is het hek van de dam en krijg je totaal falen van interne organen door onder andere bloedingen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!