Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Milco »

Ah op die manier. Zie je, ik ken de route te weinig...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Suus »

Ik zie dat lijn 11 sinds afgelopen maandag een omleiding heeft, waarbij alleen de halte Vogelsplein in Budel-Schoot komt te vervallen, de halte ervoor en de halte erna niet. Hoe wordt er dan gereden, want echt een andere route tussen die haltes is er ook niet :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Milco »

Ik zie twee manieren: Pater Ullingsstraat - Hamonterweg of Dwarsstraat - Pastoor Verbakelstraat - Parallelweg.

Beide relatief smal, maar volgens mij wel te doen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

huibf schreef: ma 06 feb 2023, 21:00 Lijn 123 gaat van 11 naar 7 ritten.... staan al online in de reisplanners.
Ah. In OVInfo zag ik het nog niet, want tijden waren alleen tot 24 februari op te vragen.

Edit: oh wacht, dat lag eraan dat ik probeerde bij PP de tijden op te vragen, maar die vervalt dus, logisch dan dat er geen tijden na 24 feb zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hans »

Milco schreef: di 07 feb 2023, 23:49 Ik zie twee manieren: Pater Ullingsstraat - Hamonterweg of Dwarsstraat - Pastoor Verbakelstraat - Parallelweg.

Beide relatief smal, maar volgens mij wel te doen.
Beide kan. We rijden nu de eerst genoemde, die ken ik niet in detail.
De tweede heb ik in het verleden wel eens als omleiding gereden, inderdaad vrij smal maar te doen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef: wo 08 feb 2023, 10:28 Edit: oh wacht, dat lag eraan dat ik probeerde bij PP de tijden op te vragen, maar die vervalt dus, logisch dan dat er geen tijden na 24 feb zijn.
Wat is PP? :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Milco »

Als ik logisch zou nadenken kom ik uit bij de beginhalte; Pastoor Poellplein.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Etienne »

Meltrain schreef: wo 08 feb 2023, 12:34 Wat is PP? :s
Pieterpad (A)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Ik kreeg vandaag een foto doorgestuurd van het digitale bird op Eindhoven CS, daarop werd 321 Gemert Pelgrimsrust al vermeld. Dst is toch pas vamaf de 26e? Los van het feit dat ie ook maar tot de Westom gaat
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hans »

Alles over de nieuwe dienstregeling die we per aanstaande zondag (26 februari) gaan rijden vindt je hier:
https://www.hermes.nl/nl/nieuws/vanaf-2 ... st-brabant

Alles over de omleiding in Gemert vindt je hier:
https://www.hermes.nl/nl/nieuws/omleidi ... vondellaan
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door teun »

Beetje een stom kaartje voor de omleiding, lijn 321 zou blijkbaar oorspronkelijk wel naar pelgrimsrust zijn gereden...
Ook nogal jammer dat de overstap tussen de 123 en de 26 nu compleet om het zeep geholpen wordt, je bent vanaf Elsendorp nu al snel een halfuur langer onderweg naar bestemmingen in Helmond.

Trouwens ook nog; als men in de vakanties niet naar het Peelland rijdt, kan men op die momenten dan niet gewoon door naar de Hogeweg. ;)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door fogeltje »

Beetje vreemd dat als vervangende halte voor de Komweg "Ridderplein alleen lijn 25" genoemd wordt, gezien lijn 25 sowieso niet op de Komweg stopt.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door huibf »

teun schreef: ma 20 feb 2023, 12:44 Beetje een stom kaartje voor de omleiding, lijn 321 zou blijkbaar oorspronkelijk wel naar pelgrimsrust zijn gereden...
Ook nogal jammer dat de overstap tussen de 123 en de 26 nu compleet om het zeep geholpen wordt, je bent vanaf Elsendorp nu al snel een halfuur langer onderweg naar bestemmingen in Helmond.
Ja je zier dat er in is gehobbied. Iig wel duidelijk zo.
Het is inderdaad best wel reizigersonvriendelijk. Maar het komt niet uit wat betreft rijtijd en er wordt weer gekozen voor de gemakkelijkste weg.

teun schreef: ma 20 feb 2023, 12:44 Trouwens ook nog; als men in de vakanties niet naar het Peelland rijdt, kan men op die momenten dan niet gewoon door naar de Hogeweg. ;)
Qua rijtijd maakt rijden via Peelland niets uit om wel niet via hogeweg te rijden.
Het heeft te maken dat Hermes de bussen nu zelf rijdt en andere wettelijke rustpauzes heeft.
Dat ze altijd rijden via de hogeweg heeft te maken met het feit dat ze het wat logischer willen maken en de eerste rit ook via Peelland moet (omdat de spitsrit nog steeds vervalt.)
Situatie is vreemd en nog vreemder is dat er 2 tot 3x per dag een extra bus en chauffeur staan wortel te schieten voor een chauffeurswissel. Soms staan ze er een uurtje...
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door WALUIGI96 »

Misschien sta ik nu op iemands tenen, maar kan die lijn niet overgedragen worden aan Arriva, die zowel in Deurne als in Meijel lijndiensten heeft rijden?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door ZO6176 »

Volgens mij heeft Hermes destijds die lijn van Arriva overgenomen omdat Arriva zelf deze lijn niet wilde
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door CamilleKreemers »

teun schreef: ma 20 feb 2023, 12:44 Beetje een stom kaartje voor de omleiding, lijn 321 zou blijkbaar oorspronkelijk wel naar pelgrimsrust zijn gereden...
Ook nogal jammer dat de overstap tussen de 123 en de 26 nu compleet om het zeep geholpen wordt, je bent vanaf Elsendorp nu al snel een halfuur langer onderweg naar bestemmingen in Helmond.

Trouwens ook nog; als men in de vakanties niet naar het Peelland rijdt, kan men op die momenten dan niet gewoon door naar de Hogeweg. ;)
Waarom zijn de 123 en 25/26 niet normaal gekoppeld aan elkaar? Lijkt me dat je een aantal omlopen 23/123 kan plaatsen bij dat taxibedrijf daar.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Hans »

Van Driel heeft lijn 123 juist terug gegeven omdat ze de mensen niet hebben om die lijn voor ons te rijden.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door huibf »

ZO6176 schreef: wo 22 feb 2023, 16:21 Volgens mij heeft Hermes destijds die lijn van Arriva overgenomen omdat Arriva zelf deze lijn niet wilde
Nee.
In het PVE in 2006 van Limburg (gewonnen door Veolia) was verzuimd om deze lijn op te nemen, hij kwam ook niet voor als te gedogen lijn.
Omdat Veolia inmiddels 10-tal miljoenen verlies leed is deze lijn uit de concessie gehaald in 2009, door bovenstaand foutje.
In 2009 is zonder medeweten van SRE de lijn geknipt, en eingelijk gedwongen overgenomen door SRE.
WALUIGI96 schreef: wo 22 feb 2023, 16:15 Misschien sta ik nu op iemands tenen, maar kan die lijn niet overgedragen worden aan Arriva, die zowel in Deurne als in Meijel lijndiensten heeft rijden?
Dat zou best mogelijk zijn, aan meijelse zijde lijkt me het wat lastiger overigens. Verzoek is al eerder ingediend, wordt alleen een lastig verhaal want doen moeten 2 provincies en 2 vervoerder tot overeenstemming komen en dat zijn geen succesfactoren gebleken. Inmiddels zijn de gedeputeerde van beide provincies inmiddels als 6x gewisseld. Ze vechten elkaar iig niet de tent meer uit, zoals dat toen wel is gebeurd.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door teun »

Men kan natuurlijk ook nog terug naar de oude 27 helemaal naar Helmond. :Y
marcel1970
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door marcel1970 »

CamilleKreemers schreef: wo 22 feb 2023, 18:56
teun schreef: ma 20 feb 2023, 12:44 Beetje een stom kaartje voor de omleiding, lijn 321 zou blijkbaar oorspronkelijk wel naar pelgrimsrust zijn gereden...
Ook nogal jammer dat de overstap tussen de 123 en de 26 nu compleet om het zeep geholpen wordt, je bent vanaf Elsendorp nu al snel een halfuur langer onderweg naar bestemmingen in Helmond.

Trouwens ook nog; als men in de vakanties niet naar het Peelland rijdt, kan men op die momenten dan niet gewoon door naar de Hogeweg. ;)
Waarom zijn de 123 en 25/26 niet normaal gekoppeld aan elkaar? Lijkt me dat je een aantal omlopen 23/123 kan plaatsen bij dat taxibedrijf daar.
Bij de van Dijk vestiging hebben 2 chauffeurs een aanbod gehad en zijn vertrokken naar Arriva Limburg.
Dus zouden ze standaard elke dag 2 chauffeurs te kort komen.
Er is wel 1 nieuwe chauffeur aangenomen maar omdat er in de roosters voor de lijnen 84 en 85 vaak gaten vielen in de planning is er voor gekozen om lijn 123 weer terug te geven aan Hermes.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door huibf »

De dienstregeling aan het doorkijken.
Er zitten toch ineens aanpassingen in die nooit zijn doorgesproken. :evil:

Lijn 319 verliest de eerste rit.
Lijn 320 verliest de twee eerste ritten.
Lijn 321 verliest de eerste rit.

Heeft iemand nog meer inzichten ?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door regenmaker »

Nog steeds geen next gen VDL Citea gespot. Duurt wel erg lang zo...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door Michael »

Ik heb laatst een foto gezien van een nieuwe Citea in de Brabantse huisstijl die in Heerenveen staat.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door teun »

Ik zit momenteel voor de eerste keer sinds corona in een compleet volle bus 52, 8 reizigers én een hond! :mrgreen:
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregelingen Zuidoost Brabant 2022

Bericht door CamilleKreemers »

ophogen naar spitsuren halfuursdienst?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten