Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

fogeltje schreef: ma 05 jun 2023, 21:04 Ben benieuwd. Wanneer ze vast op de dienst komen en jij een keer geen vakantie hebt, dan wil ik wel een paar rondjes meerijden.
hahaha, altijd welkom, maar vanaf maandag drie weken vakantie. _O-
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

ZO6176 schreef: ma 05 jun 2023, 21:30 Ik zag op busposities dat er een aantal al een paar slagen had gemaakt. Was dat met passagiers of alleen proefritten?
Nee, ze rijden nog niet met passagiers.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Hans schreef: ma 05 jun 2023, 19:10 Vanmorgen heb ik instructie gehad op de nieuwe bus. We hebben gereden met de 3153.

Wat een fijne wagen om mee te rijden. Zeer goede vering, voorbeeldje: route lijn 15/16 door Gestel als een zonnetje, zonder dat je eigenlijk een kuiltje/hobbel voelt. Ook als passagier. Drempels met gemak, ook dan een prima vering.

Het rijden met camera spiegels is erg wennen. Vooral ook vanwege de positie van de rechterspiegel (zeg maar ter hoogte van de vroegere betaaltafel). Maar het zicht is zoveel beter!! In de stalling zie je alles perfect en uiteraard ook buiten. Veelal overzie je aan de rechterkant het hele fietspad EN het voetpad.

Diverse indicatie streepjes in de spiegel geven de plek aan het achterwiel en het einde van de bus. Zeker die laatste erg handig op het moment dat je van rijstrook wil wisselen. Afstand tot andere voertuigen is hierdoor veel beter in te zien/in te schatten.

De bus stuurt wel wat zwaarder dan we gewend zijn, maar ook daar wennen we wel weer aan.
De derde deur is middels een camera die weergegeven wordt op het display voor je te controleren. Uiteraard alleen als de bus stil staat.

Cabine is mooi compact, knoppen binnen handbereik. En een mooi koel/verwamingssysteem voor de cabine.
De temperatuur van het interieur is verder niet te beïnvloeden, die staat standaard ingesteld.

Binnenverlichting ook zeer mooi en traploos dimbaar.

Kortom, voor zover ik nu kan beoordelen een prachtige bus, mooi werkpaard voor de chauffeur en comfortabel en prettig voor de reiziger!
Je bedoeld de 2153 :) :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Dikke vingers. De 2 en 3 zitten blijkbaar dicht bij elkaar :lol:
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Maar enig idee wat voor ritten het waren die op busposities staan?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Bij de testritten logt de chauffeur af en toe ook in op de boordcomputer om deze systemen ook te testen tijdens het proefrijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Hans schreef: ma 05 jun 2023, 21:32 hahaha, altijd welkom, maar vanaf maandag drie weken vakantie. _O-
Zo een vermoeden had ik al, vandaar de opmerking :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Waarom vallen regelmatig bij Van Driel zoveel diensten uit in Oost-Brabant? Je hebt vaak ook geen melding in de OVInfo app dat een rit vervalt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

ZO6176 schreef: di 06 jun 2023, 05:36 Maar enig idee wat voor ritten het waren die op busposities staan?
Dat zijn instructie ritten voor de chauffeurs zodat ze weten hoe en wat alles werkt met hun nieuwe bussen.
Er zijn er nu 3 in totaal de 2151, 2152 en de 2153. Later zullen langzaam alle bussen instromen en dus hun dienst rijden
als alle chauffeurs van Hermens de bus een beetje goed kennen en weten hoe ze werken.
Laatst gewijzigd door Jasper073 op wo 07 jun 2023, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Jasper073 »

Hans schreef: ma 05 jun 2023, 23:04 Dikke vingers. De 2 en 3 zitten blijkbaar dicht bij elkaar :lol:

:D LOL :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Suus »

Morgen gaat de Haringvlietbrug dicht? Waarom kan ik bij de omleidingen op de website van Arriva daarvan geen bericht vinden :X

Edit: Aha, blijkbaar is dit voor Arriva dusdanig grootschalig dat het geen storingsmelding waard is, maar een aparte pagina die niet in de storingsmeldingen kan worden opgenomen: https://www.arriva.nl/plan-je-reis/dien ... rotterdam/ (een van de langste URL's die ik in jaren heb gezien)
Laatst gewijzigd door Suus op do 08 jun 2023, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Er is wel degelijk communicatie over:

https://www.bravo.info/nieuws/afsluitin ... -rotterdam (is op 12 mei al geplaatst)
Het is verspreid in de nieuwsbrief van Bravo
In de bussen hangen folders
En het zal ongetwijfeld ook op de schermen in de bussen staan
Dat het niet bij omleidingen staat zal waarschijnlijk zijn omdat de dienstregeling en route van lijn 310 is aangepast. Lijn 310 gaat namelijk vanaf Dinteloord naar Roosendaal rijden.
Laatst gewijzigd door Michael op do 08 jun 2023, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Raar dat het niet op de Arriva-website erbij staat, maar het is gewoon gecommuniceerd inderdaad.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Volgens mij heeft het ook op de Arriva website gestaan maar die website is ondertussen vernieuwd en kan het nu inderdaad niet meer vinden
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door umbusko »

Gelukkig had ik dit al voorspeld. (A)
umbusko schreef: wo 31 mei 2023, 22:15 Arriva heeft een nieuwe website en het is niet eens een complete ramp. :Y Wel benieuwd of de voorheen op willekeurige plaatsen verstopte info straks wel vindbaar wordt. :mrgreen:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Gelukkig staat het wel gewoon op www.bravo.info. dat is namelijk de site die overal staat weergegeven en word gecommuniceerd in Brabant. Dus op zich is het ook weer geen hele grote ramp dat het niet op www.arriva.nl is te vinden.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door OV-Hobbyist »

Arriva.nl schreef: Op station Roosendaal kun je overstappen op de NS intercity trein naar Rotterdam CS of op de metro van RET naar Rotterdam Zuidplein.
Sinds wanneer komt er een metro in Roosendaal?
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Michael »

Er word natuurlijk bedoeld dat je op Rotterdam CS over kan stappen op de metro. Het staat er alleen heel onhandig
Perks
Berichten: 17
Lid geworden op: do 15 sep 2022, 17:54
Locatie: Eindhoven e.o (NL)

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Perks »

Zag vandaag een zwart-witte LF-122 voor de 320 rijden bij Asten Heesakkerweg, leuk. *O*
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

Dat is een demo / test bus van VDL. Die rijdt al enkele maanden rond op de Hermes ZOB lijnen.
NBus073
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 23 jan 2023, 19:41

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door NBus073 »

Bij de Arriva stalling in Uden zijn de in ZHN-kleuren gestoken Amba's 8227, 8229, 8230 en 8231 gespot. Ik vermoed om het tekort aan streekbussen op te vangen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Er zullen vandaag een hoop leerlingen op het Summa College te laat komen. Lijn 404 valt geheel uit tot 08 39. Dan rijdt lijn 404 slechts 1x per half uur. Tussen de uitvallers valt lijn 322 ook nog uit. En is er uitval op de tussendienst van lijn 4 naar de sterrenlaan Mijn dochter zit in Nuenen op school. Die breng ik maar met de auto want vanaf woensxl komt ze toch niet in de bus.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ZO6176 »

Mijn vrouw werkt op de PAMM in het Catharina Ziekenhuis. Een aantal medewerkers komen met ov en deze hadden gebeld dat het onmogelijk was om vanaf het station naar het ziekenhuis te komen. Of het reed niet, of afgeladen vol.

De kwartiersdienst van lijn 321 vanmiddag is slechts een uursdienst. Succes voor de wachtenden in de hitte
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Vandaag lekker anderhalf uur op de A27 vastgestaan in lijn 401 omdat de Merwedebrug bij Gorinchem dicht was. Goed, kan gebeuren.

Wat ik wel bijzonder vind is Arriva die direct overmacht claimt wanneer je vraagt hoe je nu thuis komt omdat de laatste 122 al lang en breed is vertrokken. Je reizigers thuisbrengen is wel netjes lijkt me.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Taxi bestellen en aangeven bij de Arriva klantenservice dat er een factuur opgestuurd wordt in het kader van 1371/2007.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten