Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Hans
Berichten: 721
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hans »

regenmaker schreef: di 04 jul 2023, 07:19 Zeur modus: Wat eigenlijk het ergste is, is dat de dagkaart nu ook geldig is in de ochtendspits. Net of we hier op de 305 voldoende capaciteit hebben voor die dagjesmensen. :N
Als of dat die dagkaart voor 9 uur 's ochtends zoveel extra reizigers trek.
Mijn indruk is dat dat reuze mee valt en vooral vaste reizigers er van profiteren.

De dagjesmensen die er van profiteren, dat duurt nog wel een week of 2 als de vakanties echt los barsten. En ik kan me voorstellen dat de 305 dan ook nog druk zal zijn, maar wellicht al wat minder druk. We zitten nu namelijk nog niet de echte vakantieperiode, maar rijden die dienstregeling al wel.
Mr-W
Berichten: 3076
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

In het KBO blad zit ook een bon voor een dagkaart van 1€ voor senioren voor de komende vakantieperiode, maar heb zelf ook het idee dat vooral ''vaste'' reizigers hier gebruik van maken zo s ochtends vroeg.
regenmaker schreef: di 04 jul 2023, 07:56 Waarom mogen van de VVD asielzoekers niet een opleiding voor D rijbewijs + code 95 krijgen inclusief een cursus Nederlands? Er zijn zat mensen die willen werken en we hebben hier toch grote tekorten.
Een deel van deze groep statushouders werkt al bij Hermes/Transdev, zijn bepaalde trajecten voor in samenwerking met gemeentes.
Maar bedoel meer direct inzetbare chauffeurs uit andere EU landen.
regenmaker schreef: di 04 jul 2023, 07:56 Krijg je dat kul argument dat men bang is dat mensen te lang of permanent blijven. Wat maakt dat uit als mensen een nuttige functie binnen de maatschappij vervullen? Ja woningtekort, maar dat is gewoon ontstaan door puur mismanagement omtrent het stikstofbeleid waardoor we elke keer bouwstops hebben. Gewoon geitenpaadjes zoeken totdat de raad van staten zegt, ja dit is niet houdbaar..
Dit is voor mij teveel off topic, het asielthema is een heikelijk punt binnen de coalitie dat je niet alleen in de schoenen kunt schuiven van de VVD ;)

regenmaker schreef: di 04 jul 2023, 07:56
Mr-W schreef: di 04 jul 2023, 07:52 Kunt toch ook met de 157 ;)
Zeur modus: Nee de 157 stopt 1. niet bij de Velmolenweg, 2. er zit geen kip in tussen Uden en Sint Oedenrode want hij doet er te lang over, 3. hij rijdt maar 1x/uur en dus niet aantrekkelijk en 4. hij vertrekt vrijwel gelijk met andere lijnen en heeft daardoor overlap. Afschaffen die lijn en overhevelen naar de 305. ;)
Lijn 322 stopt ook niet bij de Velmolenweg.
Lijn 157 is wel sneller dan lijn 322, dus als 305 vol zit lijkt me dat een prima alternatief.
Lijn 157 bediend ook bepaale kernen, ik vind t in het weekend erg fijn dat lijn 157 in Uden gekoppeld is aan 305, is wel makkelijk naar Nistelrode en de Noorderbaan vind ik te ver lopen ;)
huibf
Donateur
Berichten: 4120
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

regenmaker schreef: ma 03 jul 2023, 18:34 Bij Hermes is het vrij dramatisch gesteld met het personeelstekort de laatste dagen. Zelfs met de vakantiedienstregeling vandaag viel de 322 uit en laat dat nou een mogelijk alternatief zijn als de 305 overvol zit. Ook de rit van 18:27 naar Uden op de 305 zit propvol.

Ik ben wel benieuwd of ze bij Arriva ook de nieuwe dienstregeling gaan uitstellen. Ik mag hopen dat ze dat per concessie of het liefst per stalling bekijken.
Nou Arriva Oost Brabant is al niet beter. Dagelijks rituitval op de as 154/156/157.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9199
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Ja in de reguliere dienstregeling wellicht. In de vakantiedienstregeling nog geen vervallen ritten gespot, bij Hermes wel.
Mr-W schreef: di 04 jul 2023, 09:04
regenmaker schreef: di 04 jul 2023, 07:56 Waarom mogen van de VVD asielzoekers niet een opleiding voor D rijbewijs + code 95 krijgen inclusief een cursus Nederlands? Er zijn zat mensen die willen werken en we hebben hier toch grote tekorten.
Een deel van deze groep statushouders werkt al bij Hermes/Transdev, zijn bepaalde trajecten voor in samenwerking met gemeentes.
Maar bedoel meer direct inzetbare chauffeurs uit andere EU landen.
regenmaker schreef: di 04 jul 2023, 07:56 Krijg je dat kul argument dat men bang is dat mensen te lang of permanent blijven. Wat maakt dat uit als mensen een nuttige functie binnen de maatschappij vervullen? Ja woningtekort, maar dat is gewoon ontstaan door puur mismanagement omtrent het stikstofbeleid waardoor we elke keer bouwstops hebben. Gewoon geitenpaadjes zoeken totdat de raad van staten zegt, ja dit is niet houdbaar..
Dit is voor mij teveel off topic, het asielthema is een heikelijk punt binnen de coalitie dat je niet alleen in de schoenen kunt schuiven van de VVD ;)
Nouja, er is maar 1 partij die de afgelopen 13 jaar de kans had om het aan te pakken en het is de partij met het felste tegengeluid voor asielzoekers in loondienst. 1 + 1 = 2 ;)

Maarja die stemmers die goed voor 30 VVD zetels zijn, liggen al 13 jaar te slapen.
Mr-W schreef: di 04 jul 2023, 09:04
regenmaker schreef: di 04 jul 2023, 07:56
Mr-W schreef: di 04 jul 2023, 07:52 Kunt toch ook met de 157 ;)
Zeur modus: Nee de 157 stopt 1. niet bij de Velmolenweg, 2. er zit geen kip in tussen Uden en Sint Oedenrode want hij doet er te lang over, 3. hij rijdt maar 1x/uur en dus niet aantrekkelijk en 4. hij vertrekt vrijwel gelijk met andere lijnen en heeft daardoor overlap. Afschaffen die lijn en overhevelen naar de 305. ;)
Lijn 322 stopt ook niet bij de Velmolenweg.
Lijn 157 is wel sneller dan lijn 322, dus als 305 vol zit lijkt me dat een prima alternatief.
Lijn 157 bediend ook bepaale kernen, ik vind t in het weekend erg fijn dat lijn 157 in Uden gekoppeld is aan 305, is wel makkelijk naar Nistelrode en de Noorderbaan vind ik te ver lopen ;)
Lijn 322 stopt in Volkel dat is ook prima voor mij. :)
Nistelrode wordt prima ontsloten door de 305 in het weekend, beter dan bijvoorbeeld Mill dat vergelijkbaar is qua grootte. Ik zie liever dat de weekendritten van de 157 worden verlegd richting het oosten (Cuijk / Boxmeer / Goch), zodat ze echt een aanvulling vormen op de bereikbaarheid in de regio.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6241
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Stoppen in Volkel of Busstation Uden maakt voor bereikbaarheid van halte Velmolenweg weinig uit, vanaf beide locaties is het ongeveer even lang lopen.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3076
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

regenmaker schreef: di 04 jul 2023, 18:22 Nouja, er is maar 1 partij die de afgelopen 13 jaar de kans had om het aan te pakken en het is de partij met het felste tegengeluid voor asielzoekers in loondienst. 1 + 1 = 2 ;)

Maarja die stemmers die goed voor 30 VVD zetels zijn, liggen al 13 jaar te slapen.
Of ze zijn tevreden met hoe alles nu gaat in Nederland ;) Het felste geluid rondom asielzoekers zit hem overigens bij de PVV.
In ieder geval zijn er mooie trajecten om in te stromen als chauffeur.
https://www.hln.be/werk/mahmoud-uit-syr ... N%2B%5D%5D
regenmaker schreef: di 04 jul 2023, 18:22 Lijn 322 stopt in Volkel dat is ook prima voor mij. :)
Nistelrode wordt prima ontsloten door de 305 in het weekend, beter dan bijvoorbeeld Mill dat vergelijkbaar is qua grootte. Ik zie liever dat de weekendritten van de 157 worden verlegd richting het oosten (Cuijk / Boxmeer / Goch), zodat ze echt een aanvulling vormen op de bereikbaarheid in de regio.
Waarom zou Nistelrode niet meer in de kern bediend moeten worden en daarnaast is 1x per uur voor Oss-Uden 305 is wel erg mager.
Hoe wil je de weekendritten van lijn 157 verlengen naar Goch? Dat valt toch allang niet meer onder brabant?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12903
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef: di 04 jul 2023, 07:52 Is dat ook met de huidige vakantiedienstregeling?
Nee, het scherm blijft tot op heden erg leeg.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4120
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door huibf »

Mr-W schreef: di 04 jul 2023, 23:06
regenmaker schreef: di 04 jul 2023, 18:22 Lijn 322 stopt in Volkel dat is ook prima voor mij. :)
Nistelrode wordt prima ontsloten door de 305 in het weekend, beter dan bijvoorbeeld Mill dat vergelijkbaar is qua grootte. Ik zie liever dat de weekendritten van de 157 worden verlegd richting het oosten (Cuijk / Boxmeer / Goch), zodat ze echt een aanvulling vormen op de bereikbaarheid in de regio.
Waarom zou Nistelrode niet meer in de kern bediend moeten worden en daarnaast is 1x per uur voor Oss-Uden 305 is wel erg mager.
Hoe wil je de weekendritten van lijn 157 verlengen naar Goch? Dat valt toch allang niet meer onder brabant?
Verlegd of verlengen? Maar ik denk dat dat eerders iets is voor de limburgse concessie. Door twee vreemde concessies rijden is bureacraties gezien wen onmogelijke opgave. Ik denk eerder dat een duitse vervoerder is moet doen met Goch, Weeze en Gennip.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9199
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Niet in Limburg stoppen, maar vanuit Boxmeer direct over de A77 naar Goch. Missende link tussen twee spoorlijnen. Vanuit Boxmeer via Haps en Mill naar Uden. En dan op de N264 blijven, niet al die kronkels van de huidige 91.

De verbinding tussen Gennep en Goch sloeg niet voor niets niet aan. Want het brengt mensen vanuit Duitsland naar Gennep en wat moet men daar? Daarnaast was die lijn een verrassing voor de Duitse zijde, dus men had het wel iets beter mogen promoten die belbus. Sowieso een belbus dat was echt een gemiste kans dat werpt toch een drempel op.

Wat betreft de 157 en 305 in het weekend. De aansluitingen in Oss zijn niet mooi want ze rijden niet in een strakke 30 min frequentie door de bediening van Nistelrode. Zeker met de 157 heb je een best krappe overstap richting Nijmegen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 8019
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

regenmaker schreef: wo 05 jul 2023, 07:55 Niet in Limburg stoppen, maar vanuit Boxmeer direct over de A77 naar Goch. Missende link tussen twee spoorlijnen. Vanuit Boxmeer via Haps en Mill naar Uden. En dan op de N264 blijven, niet al die kronkels van de huidige 91.
Dan krijg je een internationale buslijn van niks naar nergens die ook nog eens nergens stopt onderweg. Van je binnenlandse reizigers moet je het juist hebben om de bussen een beetje vol te krijgen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6241
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

regenmaker schreef: wo 05 jul 2023, 07:55 De verbinding tussen Gennep en Goch sloeg niet voor niets niet aan. Want het brengt mensen vanuit Duitsland naar Gennep en wat moet men daar?
En dan staan ze in Uden, want daar willen ze wel zijn :') _O-
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9199
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Je moet dan natuurlijk een goede overstap op de treinen in Boxmeer en Goch aanbieden, anders is het inderdaad hopeloos. Dat is een stuk aantrekkelijk dan doordeweeks overdag een onbekende belbus die al ten dode was opgeschreven toen hij werd geïntroduceerd.

Als ik nu naar Cuijk of Boxmeer wil de avonduren of weekend, moet ik helemaal via Nijmegen. Ja dan kan ik net zo goed de auto pakken.

Laat ze het eens proberen met een koppeling aan de 306. Maar niemand heeft lef om goed te kijken naar een betere dagdekende ontsluiting van dunbevolkte gebieden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6241
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Iets wat bekant voor alling Nederland buiten de grote steden geldt. Waarom moet er dan met alle geweld wel een bus naar Goch? Alleen omdat jij daarheen wilt? En het is toch prima dat er geen bus naar Boxmeer en Cuijk in die uren rijdt? Jij bent toch voor het opheffen van "nutteloze lijnen" zodat jouw 305 vaker kan rijden in de spits?
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3076
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

regenmaker schreef: wo 05 jul 2023, 19:12 Je moet dan natuurlijk een goede overstap op de treinen in Boxmeer en Goch aanbieden, anders is het inderdaad hopeloos. Dat is een stuk aantrekkelijk dan doordeweeks overdag een onbekende belbus die al ten dode was opgeschreven toen hij werd geïntroduceerd.

Als ik nu naar Cuijk of Boxmeer wil de avonduren of weekend, moet ik helemaal via Nijmegen. Ja dan kan ik net zo goed de auto pakken.
Ga gewoon met de auto ;)
regenmaker schreef: wo 05 jul 2023, 07:55 Zeker met de 157 heb je een best krappe overstap richting Nijmegen.
De aansluiting met lijn 305 is op zaterdag krapper vanuit Oss :')
Chrysa schreef: wo 05 jul 2023, 08:41
regenmaker schreef: wo 05 jul 2023, 07:55 Niet in Limburg stoppen, maar vanuit Boxmeer direct over de A77 naar Goch. Missende link tussen twee spoorlijnen. Vanuit Boxmeer via Haps en Mill naar Uden. En dan op de N264 blijven, niet al die kronkels van de huidige 91.
Dan krijg je een internationale buslijn van niks naar nergens die ook nog eens nergens stopt onderweg. Van je binnenlandse reizigers moet je het juist hebben om de bussen een beetje vol te krijgen.
Op zich loopt de 450 Turnhout-Tilburg best goed, maar die lijn moet het niet persé hebben van binnenlandse reizigers. Alleen Uden-Gogh lijkt me een beetje een onzinnige verbinding.
regenmaker schreef: wo 05 jul 2023, 07:55 Niet in Limburg stoppen, maar vanuit Boxmeer direct over de A77 naar Goch. Missende link tussen twee spoorlijnen.
In de toekomst komt er al een snelbus tussen Nijmegen en Weeze, dan zijn die spoorlijnen voldoende verbonden met elkaar.
regenmaker schreef: wo 05 jul 2023, 07:55 Vanuit Boxmeer via Haps en Mill naar Uden
Dit zou eventueel n optie kunnen zijn, maar er zijn meer plekken zonder OV in het weekend.
fogeltje schreef: wo 05 jul 2023, 19:24 Jij bent toch voor het opheffen van "nutteloze lijnen" zodat jouw 305 vaker kan rijden in de spits?
Klopt,investeer alles maar in de 305 en het liefst ook nog direct door naar de Run :lol:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9199
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Ja de 157 mogen ze van mij morgen schrappen. Meest nutteloze lijn in de hele regio. De 91 en 92 rijden te veel via kronkelroutes. De 92 zou moeten doorrijden naar Nijmegen en beginnen te Cuijk. De aansluitingen van de 92 en 96 in Grave zijn erg slecht en draaien die lijnen de nek om. Een directe verbinding naar Nijmegen scheelt weer een overstap. De 91 moet gestrekt worden om aantrekkelijk te maken die zie ik het liefst naar Boxmeer verlegd worden om zo beter op het busnet aan te sluiten. Ook investeren in een goede verbinding Schijndel - Sint Oedenrode - Son - Eindhoven. Niet zoals nu bussen die achter elkaar rijden (154, 156, 157).

Overigens staan in het vervoerplan van Arriva wel een aantal zaken waar ik meerdere malen over geklaagd heb. Drukte in de spits op lijn 305 tijdens de vakanties (zou naar 4x/uur gaan). Extra late rit op de 305 tijdens het weekend (sinds de 157 geschrapt is :pos: , zijn er op de 305 geen vervangende ritten ingelegd).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 8019
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Chrysa »

Mr-W schreef: wo 05 jul 2023, 19:29
Chrysa schreef: wo 05 jul 2023, 08:41
regenmaker schreef: wo 05 jul 2023, 07:55 Niet in Limburg stoppen, maar vanuit Boxmeer direct over de A77 naar Goch. Missende link tussen twee spoorlijnen. Vanuit Boxmeer via Haps en Mill naar Uden. En dan op de N264 blijven, niet al die kronkels van de huidige 91.
Dan krijg je een internationale buslijn van niks naar nergens die ook nog eens nergens stopt onderweg. Van je binnenlandse reizigers moet je het juist hebben om de bussen een beetje vol te krijgen.
Op zich loopt de 450 Turnhout-Tilburg best goed, maar die lijn moet het niet persé hebben van binnenlandse reizigers. Alleen Uden-Gogh lijkt me een beetje een onzinnige verbinding.
Klopt, maar die heeft als verschil dat er over de grens nog iets is dat reizigers trekt, hoewel een integratie in het Nederlandse net om ook nog mensen op Goirle - Tilburg mee te kunnen nemen nog mooier zou zijn.

De markt van NL naar Goch is een stuk beperkter.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9199
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Je moet ook goed aansluiten op de trein naar Düsseldorf, alleen dan kan het wat worden. Natuurlijk wil niemand van Goch naar Uden of van Boxmeer/Mill naar Goch. Ik wil ook niet naar Goch als eindbestemming.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6241
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door fogeltje »

Nijmegen - Boxmeer heeft lang bestaan en was blijkbaar niet levensvatbaar. Cuijk - Nijmegen zal niet komen vanwege de parallel verlopende spoorlijn. Doortrekken vanuit Grave zal ook niet gebeuren, daarvoor bestaat lijn 9 (de voorganger 54 is afgesplitst van de oude 90/92) en de provincie zal die niet willen doorkoppelen met een Brabolijn. Het feit dat lijn 99 Uden - Nijmegen rijdt was toen al unicum. Als het toen aan het KAN had gelegen was dat Grave - Nijmegen geworden. Verbinding naar Gennep is helemaal zo gek nog niet als je daar zorgt voor goede overstap naar Nijmegen, want ben je ergens. Er heeft ook ooit kort een lijn van Gennep naar Station Mook-Molenhoek gereden. Dat zou men ook nog kunnen overwegen in die regio. Dan kan met de spoorlijn beter inbinden in het regionale busvervoer. De 83 kan dan doorgaande verbinding Venlo - Gennep - Nijmegen blijven. Maar inzetten op een visgraatmodel rondom de Maaslijn is volgens mij nooit echt geprobeerd. Men probeerde gewoon aan bestaande buslijnen vast te houden die in de loop der jaren steeds verder werden afgebouwd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9199
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Cuijk - Gennep is juist laatst opgeheven vanwege te weinig reizigers. Kan ik me ook wel voorstellen dat het niet goed loopt. Aangezien Gennep al een rechtstreekse verbinding heeft met Nijmegen. De provincies Gelderland en Brabant moeten beter gaan samenwerken rondom Grave. Want zeker voor plaatsen als Schaijk en Mill valt er veel te winnen. Het liefst zie ik de 99 volledig naar Brabant gaan, zodat korte ritten Nijmegen - Grave kunnen worden doorgekoppeld naar o.a. Schaijk en Mill. De huidige lijn 99 bevindt zich in een status quo tussen 2 provincies.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
PHS

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr-W
Berichten: 3076
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

De Maaslijn kan in de daluren echter wel reizigers erbij hebben en eventueel zijn perrons ook nog wel te verlengen ;)
regenmaker schreef: wo 05 jul 2023, 19:54 Ja de 157 mogen ze van mij morgen schrappen. Meest nutteloze lijn in de hele regio
Dat jij er geen gebruik van maakt wil niet zeggen dat lijn 157 leeg rondrijd. Heb altijd ook andere instappers in de kern van Nistelrode ;)
fogeltje schreef: wo 05 jul 2023, 20:06 Het feit dat lijn 99 Uden - Nijmegen rijdt was toen al unicum. Als het toen aan het KAN had gelegen was dat Grave - Nijmegen geworden.
Lijn 99 past ook het best bij de provincie Gelderland, meeste reizigers reizen van/naar regio Nijmegen ipv Brabant.
regenmaker schreef: wo 05 jul 2023, 19:54 Overigens staan in het vervoerplan van Arriva wel een aantal zaken waar ik meerdere malen over geklaagd heb. Drukte in de spits op lijn 305 tijdens de vakanties (zou naar 4x/uur gaan). Extra late rit op de 305 tijdens het weekend (sinds de 157 geschrapt is :pos: , zijn er op de 305 geen vervangende ritten ingelegd).
Ik dacht dat die extra late rit in het weekend gewoon lijn 156 wordt die doorrijdt naar Veghel en Uden, mogelijk zelfs met lijnnummer 157 *bus*
regenmaker schreef: wo 05 jul 2023, 20:00 Je moet ook goed aansluiten op de trein naar Düsseldorf, alleen dan kan het wat worden. Natuurlijk wil niemand van Goch naar Uden of van Boxmeer/Mill naar Goch. Ik wil ook niet naar Goch als eindbestemming.
Naar Dusseldorf kun je toch ook via Venlo reizen via de Maaslijn?
Chrysa schreef: wo 05 jul 2023, 19:59
Mr-W schreef: wo 05 jul 2023, 19:29
Chrysa schreef: wo 05 jul 2023, 08:41
regenmaker schreef: wo 05 jul 2023, 07:55 Niet in Limburg stoppen, maar vanuit Boxmeer direct over de A77 naar Goch. Missende link tussen twee spoorlijnen. Vanuit Boxmeer via Haps en Mill naar Uden. En dan op de N264 blijven, niet al die kronkels van de huidige 91.
Dan krijg je een internationale buslijn van niks naar nergens die ook nog eens nergens stopt onderweg. Van je binnenlandse reizigers moet je het juist hebben om de bussen een beetje vol te krijgen.
Op zich loopt de 450 Turnhout-Tilburg best goed, maar die lijn moet het niet persé hebben van binnenlandse reizigers. Alleen Uden-Gogh lijkt me een beetje een onzinnige verbinding.
Klopt, maar die heeft als verschil dat er over de grens nog iets is dat reizigers trekt, hoewel een integratie in het Nederlandse net om ook nog mensen op Goirle - Tilburg mee te kunnen nemen nog mooier zou zijn.
Denk dat als je lijn 450 goed integreert dat je dan zelfs een half uursdienst kunt rijden op lijn 450.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12903
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

@mr-w: regenmaker is niet zo van de treintjes. :p

Overigens zie ik lijn 450 altijd zitvol (of beter) rondrijden, ongeacht het tijdstip.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8924
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door ArrivaBas »

Lijn 450 heeft een heel diverse markt, variërend van internationale studenten tot grenswerkers en dagjesmensen. Net als in Nederland kun je bij De Lijn ook met de bankpas als vervoerbewijs reizen, waardoor de Nederlandse kant van de route door Tilburg en Goirle langzamerhand ook meer reizigersvraag genereert. Als het een doorlopende halfuursdienst wordt, genereert dat wellicht nog meer potentieel (hoewel dat ook de vraag op de Tilburgse stadslijn 2 kan kannibaliseren). Daarnaast vertrekken er in Turnhout doordeweeks rechtstreekse naar Antwerpen en Brussel, die voor de dorpen langs de route een snellere reismogelijkheid biedt dan met de 9200.
B&C zet ook steeds vaker gelede bussen in op lijn 450. Vorige week trof ik de nieuwe elektrische MAN Lion's City 18E in de ochtendspits:
AfbeeldingB&C (i.o.v. De Lijn) 641063 - Tilburg, Spoorlaan by Bas Folles, on Flickr
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12903
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Hainje »

Nou dat kannibaliseren van lijn 2 in Goirle zal zo'n vaart niet lopen, zoveel volk zit daar niet in.
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9199
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Zou een doorgaande lijn Turnhout - Reusel - Eindhoven een succes zijn?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten