Wellicht omdat in andere concessies veel meer bussen rijden?
De remise Oostburg bedient blijkbaar alleen (deels) de lijnen 1,5 en 42. En Sint-Maartensdijk natuurlijk alleen de Thoolse lijnen (102, 107, 108, 209, 603 en een handvol schoollijnen). Daarvoor hoef je dus geen megastallingen te hebben zoals in de Randstad.
Aanbesteding Zeeland
Re: Aanbesteding Zeeland
De onderaannemers rijden ook nog het nodige, Van Oeveren heeft een stuk of 20 bussen en AMZ ook nog iets van 5-10.
En er rijden ook niet alle CXX-bussen alleen diensten van "hun" eigen stalling. Bij voorbeeld is een omloop (of zelfs meerdere) op de 133 waar een Middelburgse bus vanuit Oude Tonge een rondje naar Bergen op Zoom en terug rijdt en dan pas weer terug naar Middelburg. Of een Van Oeveren bus welke op de 133 in Middelburg aankomt rijdt niet direct terug maar eerst nog een rondje 52/53.
-
Ah, ik snap het. Tholen en Zierikzee rijden deels door Van Oeveren, wat niet in de lijst staat, dank je voor de opheldering
https://www.ovpro.nl/bus/2023/11/27/kri ... rgadering/
Lijkt er wel op dat het toch aankomt dat het niet zo'n geweldig plan is..
Wat mij betreft alleHij wil nog eens zorgvuldig kijken “welke vaste lijnen we behouden en welke we niet behouden om te vervangen door flexibele lijnen”

-
De provincie zal zijn mening niet aanpassen verwacht ik. Er is veel sociale tegenstand tegen dit plan, echter ben ik benieuwd wanneer de provincie een bus genoeg passagiers vindt hebben. Ik zal dat schoolbussen minimaal 20 scholieren moest vervoeren om behouden te blijven.
Dat men (ervan uitgaande dat deze bron betrouwbaar is) intern een afname van 75% procent van het aantal reizigers verwacht is toch wel frappant…