Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
PatrickM
Berichten: 1980
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door PatrickM »

Mr-W schreef: ma 06 mei 2024, 17:25 Is het nog mogelijk om te reageren op het zeeuwse busplan, zoja waar? #dtv
https://reizendoorzeeland.nl/nieuws/202 ... oer-gereed
Einde van de marktconsultatie voor vervoerders was op 25 april, dus ik vermoed dat dat niet meer kan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39238
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef: ma 06 mei 2024, 16:24 Dit wordt de huisstijl van de volgende concessie. Nu kunnen de reizigers er al vast aan wennen.
Eigenlijk wel een treffende merknaam: met al dat strekken van lijnen en vooral langs kernen in plaats van erdoor rijden in het Zeeuwse OV-plan kan je straks alleen nog "reizen door Zeeland", maar wordt in Zeeland reizen lastiger :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BusFreakRotterdam
Berichten: 963
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Zou CXX de nieuwe concessie krijgen als ze de bus mogen bestickeren en ook hun eigen logo aangepast is naar paars? of is dit puur ter promotie?
RnBn
Berichten: 130
Lid geworden op: wo 29 aug 2018, 18:03

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door RnBn »

Ik vermoed dat Connexxion best een nieuwe huisstijl wil testen op een bus die ze toch om moeten stickeren als de provincie betaald, maar dat ze wel graag hun eigen logo erop willen hebben. Daarnaast hebben ze voor meer concessies de kleuren voor hun logo aangepast dus ik vermoed dat ze ondertussen wel geregeld hebben dat ze de kleuren relatief makkelijk kunnen aanpassen.
Wat betreft de nieuwe huisstijl vind ik het er wel strak uitzien, zolang ze vaak genoeg door de wasstraat gaan. Het is echter wel een stuk minder kenmerkend voor Zeeland, als de naam van de provincie er niet op zou staan zou hij in iedere provincie in Nederland zo kunnen rijden. Bij de oude huisstijl, ongeacht of je die mooi vond of niet, was er in ieder geval iets van de Zeeuwse identiteit in terug te vinden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8743
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Milco »

De nieuwe dienstregeling van lijn 19, die 30 juni ingaat, is inmiddels te vinden op de website van Connexxion. Lijn 19 rijdt dan inderdaad vanaf busstation Hulst naar station Roosendaal met Hulst, Koolstraat nog als enige tussenhalte.

Jammer, ik had nog wel een stop in Nieuw-Namen gehoopt, maar helaas...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
BusFreakRotterdam
Berichten: 963
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door BusFreakRotterdam »

Bijzonder dat CXX lijn 19 al vanaf 30 juni 2024 zo laat rijden maar goed als de provincie hier mee in stemt... ;) Geen idee of Nieuw-Namen instappers heeft op de huidige lijn 19 anders zijn de aangewezen op de haltetaxi naar Hulst.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9185
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste mensen uit Nieuw-Namen in Kieldrecht instappen op de bus naar Antwerpen of Sint Niklaas.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mr-W
Berichten: 3075
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Mr-W »

BusFreakRotterdam schreef: di 14 mei 2024, 13:20 Bijzonder dat CXX lijn 19 al vanaf 30 juni 2024 zo laat rijden maar goed als de provincie hier mee in stemt... ;) Geen idee of Nieuw-Namen instappers heeft op de huidige lijn 19 anders zijn de aangewezen op de haltetaxi naar Hulst.
Vanaf zaterdag 29 juni al naar Roosendaal ;)
De huidige lijn 19 heeft/had instappers met bestemming Antwerpen.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 650
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door DPDelft »

Stoppen in Antwerpen is sinds december erg duur:
https://archive.is/AEWmn
Plutona
Berichten: 543
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door Plutona »

Eigenlijk absurd als je beseft dat binnen een halfjaar op de lijnen Breskens - Brugge en Terneuzen - Gent (weekend) na al het grensoverschrijdende vervoer naar België daar de nek is omgedraaid. Eerst door De Lijn die de verbindingen naar Hulst vervangt door flex, nu lijn 19... En heeft Nieuw-Namen straks nog enig alternatief buiten de Haltetaxi?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9185
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Bericht door regenmaker »

Ja de bussen in Kieldrecht dat is op loopafstand van Nieuw-Namen. Hetzelfde geldt voor De Clinge in De Klinge. :)

Ik vond het al schokkend dat destijds Nieuwvliet en Cadzand helemaal geen bus meer hadden, zelfs niet tijdens het hoogseizoen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten